Gjest Era Vulgaris Skrevet 24. juni 2021 #45261 Skrevet 24. juni 2021 Finlay skrev (7 timer siden): Generelt kan man jo lure på hvordan denne generasjonen barn blir påvirket. Mange opplever allerede under amming at mors ansikt er vendt fra barnet, og mot mobilskjermen. Hva skjer med tilknytningen? Mange foreldre bruker ekstremt mye tid på nett og SoMe, og er ikke så nærværende som tidligere generasjoner. Kanskje også besteforeldre og andre omsorgspersoner må sjekke telefonen, surfe litt mens de er barnevakt. Hvordan vil disse barnas liv preges? Deres voksenliv, forhold til egne barn, deres forhold til SoMe i framtiden? Spennende og interessant tema synes jeg! Dette er det gjort forskning på, og fagfolk ser allerede virkningene av foreldres mobilbruk med tanke på tilknytning mellom foreldre og barn. https://sykepleien.no/forskning/2017/09/mobilbruk-kan-skade-samspillet-med-barn
Måne Rampelyset Skrevet 24. juni 2021 #45262 Skrevet 24. juni 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Måne, admin.
*Ariel* Skrevet 24. juni 2021 #45263 Skrevet 24. juni 2021 mumrikk1 skrev (10 timer siden): Hva er så spesielt med hagen til denne fruen? Ser finere hager i boligfeltet her jeg bor🥴 Mange spør… 12
Ingvild H G Skrevet 24. juni 2021 #45264 Skrevet 24. juni 2021 (endret) Ubetalt reklame en gang innimellom, om viktige ting i verden og om andre enn seg selv. Etter eksempel til etterfølgelse i stedet for selvdigging, dukkehus og kaffe: https://instagram.com/stories/funkygine/2603305090381364610?utm_source=ig_story_item_share&utm_medium=share_sheet Endret 24. juni 2021 av Ingvild H G Setning falt ut 12
Snødronninga Skrevet 24. juni 2021 #45265 Skrevet 24. juni 2021 Hun har fått flere spm på innlegget om hva de skal i ferien. Men det ene hun valgte å svare på, var et spm om navlepiercing 🙄 19
Snødronninga Skrevet 24. juni 2021 #45266 Skrevet 24. juni 2021 Ingvild H G skrev (47 minutter siden): Ubetalt reklame en gang innimellom, om viktige ting i verden og om andre enn seg selv. Etter eksempel til etterfølgelse i stedet for selvdigging, dukkehus og kaffe: https://instagram.com/stories/funkygine/2603305090381364610?utm_source=ig_story_item_share&utm_medium=share_sheet Kommer aldri til å skje dessverre 😐 3
Minnie Mus Skrevet 24. juni 2021 #45267 Skrevet 24. juni 2021 (endret) 1 hour ago, *Ariel* said: Mange spør… Åjada, alltid såååå mange som spør, faktisk veldig mange. Da lurer jeg oppriktig på hvem disse menneskene er, altså de som spør så mye? Hvem f..n er interessert i hvor den kjolen hennes kommer fra??? Eller skoene, øredobbene, barnas ting, teppet i stua, gardinene eller hva det enn er??? Hvem spør om noe sånt? Såfremt det ikke er noe som utmerker seg selvfølgelig, eller noe som virkelig er et blikkfang. I sånne tilfeller kan jeg skjønne at folk lurer på hvor hun har fått tak i akkurat dette. Hadde hun hatt et kunstverk på veggen, eller en kjole/gjenstand som hadde utmerket seg, så kunne jeg forstått at folk hadde spurt hvor frua hadde fått tak i det. Men ikke de hverdagslige og vanlige tingene hun viser på blogg og insta. Endret 24. juni 2021 av Minnie Mus 33
Gunvald Skrevet 24. juni 2021 #45268 Skrevet 24. juni 2021 La faktisk merke til for en stund siden at en engelsktalende leser lurte på hvilket merke en hårklype var. 17
Minnie Mus Skrevet 24. juni 2021 #45269 Skrevet 24. juni 2021 1 minutt siden, Gunvald said: La faktisk merke til for en stund siden at en engelsktalende leser lurte på hvilket merke en hårklype var. Det må være de selv som sitter og kommenterer og spør i kommentarfeltet, jeg nekter å tro at noen faktisk spør om sånt....helst seriøst. 23
Minnie Mus Skrevet 24. juni 2021 #45270 Skrevet 24. juni 2021 46 minutter siden, Snødronninga said: Hun har fått flere spm på innlegget om hva de skal i ferien. Men det ene hun valgte å svare på, var et spm om navlepiercing 🙄 La også godt merke til dette.... det beviser vel nok en gang at frua ikke er i stand til å besvare spørsmål med noe "hold" i, men svarer kun på sånne enkle ting som feks hvor en piercing er fra.... 18
Surikatt Skrevet 24. juni 2021 #45271 Skrevet 24. juni 2021 Gunvald skrev (43 minutter siden): La faktisk merke til for en stund siden at en engelsktalende leser lurte på hvilket merke en hårklype var. Er det den personen som har holdt på slik i årevis ? 9
Hallepalle2 Skrevet 24. juni 2021 #45272 Skrevet 24. juni 2021 Minnie Mus skrev (54 minutter siden): Åjada, alltid såååå mange som spør, faktisk veldig mange. Da lurer jeg oppriktig på hvem disse menneskene er, altså de som spør så mye? Hvem f..n er interessert i hvor den kjolen hennes kommer fra??? Eller skoene, øredobbene, barnas ting, teppet i stua, gardinene eller hva det enn er??? Hvem spør om noe sånt? Såfremt det ikke er noe som utmerker seg selvfølgelig, eller noe som virkelig er et blikkfang. I sånne tilfeller kan jeg skjønne at folk lurer på hvor hun har fått tak i akkurat dette. Hadde hun hatt et kunstverk på veggen, eller en kjole/gjenstand som hadde utmerket seg, så kunne jeg forstått at folk hadde spurt hvor frua hadde fått tak i det. Men ikke de hverdagslige og vanlige tingene hun viser på blogg og insta. Sist jeg så det så spurte en om hvor bord/benken utenfor lekehytten var fra. Eh…ALLE byggvarebutikker, pluss Ikea, har dem. 17
Gunvald Skrevet 25. juni 2021 #45273 Skrevet 25. juni 2021 Surikatt skrev (8 timer siden): Er det den personen som har holdt på slik i årevis ? Mye mulig, jeg husker ikke navnet. «Hair clip, brand?» sto det. Det dreide seg altså om en helt enkel klype som i tillegg tilhørte datteren. Folk virker jo helt tafatte i det kommentarfeltet, hvis disse spørsmålene faktisk kommer fra andre mennesker, noe jeg betviler med flere av dem. Vi lever i en tid der man kan Google seg fram til hva det måtte være. Jeg kan ikke for alvor tro at noen må ha hjelp fra henne til å få tak i en hårklype, rutete duk osv. 33
Populært innlegg Corinne Skrevet 25. juni 2021 Populært innlegg #45274 Skrevet 25. juni 2021 Gunvald skrev (2 timer siden): Mye mulig, jeg husker ikke navnet. «Hair clip, brand?» sto det. Det dreide seg altså om en helt enkel klype som i tillegg tilhørte datteren. Folk virker jo helt tafatte i det kommentarfeltet, hvis disse spørsmålene faktisk kommer fra andre mennesker, noe jeg betviler med flere av dem. Vi lever i en tid der man kan Google seg fram til hva det måtte være. Jeg kan ikke for alvor tro at noen må ha hjelp fra henne til å få tak i en hårklype, rutete duk osv. På hvert eneste innlegg er det en "Elisa" som spør "Necklace brand?" "Dress?" "Socks brand??" etc etc. Tidligere var det en Ellu som holdt på på samme måte, er vel samme person. Klarer ikke å tro at et menneske er så absurd opphengt i hvor cbe har kjøpt hver minste lille ting hun eier.. Har stusset på denne personen i lang tid.. 🤔 55
Pust Skrevet 25. juni 2021 #45275 Skrevet 25. juni 2021 All den jobbingen, bare for å skape et inntrykk av at det ikke er reklame. Det må være litt slitsomt. 22
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 25. juni 2021 Populært innlegg #45276 Skrevet 25. juni 2021 (endret) Jeg tenker at når man er influenser, så har man alle typer følgere, også de som er hel besatt av hvor ting er kjøpt. I fjor under nedstengningen var en en fyr som var rimelig besatt av lange negler som skrev i kommentarfeltet. Jeg tenker at det å vite at det er en del merkverdige, kanskje grenseløse folk der ute som følger og noen ganger tilber, er skremmende. For meg er det en viktig grunn til å holde ungene unna kanalene. Jeg tro en grenseløs fan er mye skumlere enn en sur kritiker. jeg kommer ikke over fortellingen om at noen ringte på for å se babyen etter at eldste var født. Hvis de ikke var veldig unge, ville det ha skremt meg skikkelig. Endret 25. juni 2021 av pøbelsara 54
Aricia Skrevet 25. juni 2021 #45277 Skrevet 25. juni 2021 Mht alle usannsynlige spørsmål om hvor ting er fra/ er kjøpt: Jeg tenker at dette også har å gjøre med genren, eller med at selve funksjonaliteten til appen (om vi er på IG) får folk til å handle på bestemte måter. Feks har jeg observert at folk i kommentarfeltet til Eivind Hellstrøm på IG spør om hvor alt mulig av kjøkkenredskaper og gadgets er fra. Han er nok også gjennomsponset etter hvert, men jeg observerte det først under nedstengingen i fjor, da storiene hans framdeles var et impulsivt og improvisert tiltak. Forbausende mange ville vite hvor forbausende mye "var fra", selv om Hellstrøm stort sett ikke gadd å svare engang. Slik er det overalt, hele tiden: Følgere spør hvor ting er fra, og kontoinnehaveren svarer villig, etter hvert før folk spør (hva kom først av høna og egget?), gjerne med å tagge produsent eller forhandler. IG tilbyr mange ulike måter å gjøre dette på, og brukere skjeler til og lærer av hverandre - vi er ivrige etter å vise at vi plukker opp og mestrer IG-språket, på en måte. Jeg tror vi gjør dette rett og slett fordi appen vil at vi skal det. Det er ikke spesielt mystisk, for den er nøye konstruert etter alle kunstens regler nettopp for å få oss til å opptre som forbrukere og ubetalte reklameplakater og konsumenter. 27
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 25. juni 2021 #45278 Skrevet 25. juni 2021 Syns Caroline er tøff som orker.
Gjest Finlay Skrevet 25. juni 2021 #45279 Skrevet 25. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (15 minutter siden): Syns Caroline er tøff som orker. Orker hva??
Gjest Lin11 Skrevet 25. juni 2021 #45280 Skrevet 25. juni 2021 Finlay skrev (7 minutter siden): Orker hva?? Godt råd er ignorere. Stikkord; antivax.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå