Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
MacBeth skrev (11 minutter siden):

Jeg tror vi alle er enige om at det er feil å utlevere barna som dem gjør, og "bruke" dem mt på reklame, og konsekvenser dette kan få senere. På den andre siden:  Om barnet mitt er med meg fordi jeg må jobbe eller ei, så lenge barnet mitt har det gøy så spiller det liten rolle med hensyn til barnets velvære (isolert sett der og da). Heldige er de foreldre som har en jobb som er å ta bilder mens man går på tur. Vi vet heller ikke om hun sier til barna at "vil dere bli med mamma ut å ta litt bilder til jobben?" feks. Hvor mange ganger har ikke en mor tenkt: "ja men da slår jeg to fluer i en smekk, barna har det fint og jeg får gjort noe fornuftig". Vi ser jo aldri utflukter som ikke er jobbrelatert og uka har mange timer. (Nå prøver jeg hardt å være objektiv og konstruktiv kjenner jeg).

Jeg ypper ikke til bråk her, men jeg syns at slike kommentarer er irrelevante. Jeg ser poenget ditt og er enig, det er trist at barna blir satt i den settingen de gjør da vi ser dette fra en voksens perspektiv, men jeg tror ikke barna hennes der og da har det kjipt slik du antyder (med "stakkars"). De har det nok helt topp som får være med på alt mulig gøy, bare synd at medaljen har en bakside som kan gjøre vondt på et senere tidspunkt, og at formålet hovedsaklig er å tjene penger.

image.gif

Forskjellen er vel at de som har med barn på jobb, så er det kanskje snakk om en håndfull ganger i løpet av et år. Men cbe har med barna på jobb flere ganger i uka. I sommer regner jeg med at det blir hver dag. Ungene pr i dag ikke vet nok ikke at de er med på jobb, men om et år eller to så vil de jo kunne se det selv på blogg eller Instagram. At den turen de var på, var fordi mamman skulle vise frem etter eller annet. Jeg tenker det er spesielt å dra med barna på jobb hele tiden. De skal være så rike og vellykkede, men alikevel må man ha med barna på jobb. Nå har de jo til og med begynt å bruke barna direkte i reklame også. Jeg vil heller si at de fremstår som fattige og lite smarte uti fra de valgene de tar. 

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MacBeth skrev (20 minutter siden):

Jeg tror vi alle er enige om at det er feil å utlevere barna som dem gjør, og "bruke" dem mt på reklame, og konsekvenser dette kan få senere. På den andre siden:  Om barnet mitt er med meg fordi jeg må jobbe eller ei, så lenge barnet mitt har det gøy så spiller det liten rolle med hensyn til barnets velvære (isolert sett der og da). Heldige er de foreldre som har en jobb som er å ta bilder mens man går på tur. Vi vet heller ikke om hun sier til barna at "vil dere bli med mamma ut å ta litt bilder til jobben?" feks. Hvor mange ganger har ikke en mor tenkt: "ja men da slår jeg to fluer i en smekk, barna har det fint og jeg får gjort noe fornuftig". Vi ser jo aldri utflukter som ikke er jobbrelatert og uka har mange timer. (Nå prøver jeg hardt å være objektiv og konstruktiv kjenner jeg).

Jeg ypper ikke til bråk her, men jeg syns at slike kommentarer er irrelevante. Jeg ser poenget ditt og er enig, det er trist at barna blir satt i den settingen de gjør da vi ser dette fra en voksens perspektiv, men jeg tror ikke barna hennes der og da har det kjipt slik du antyder (med "stakkars"). De har det nok helt topp som får være med på alt mulig gøy, bare synd at medaljen har en bakside som kan gjøre vondt på et senere tidspunkt, og at formålet hovedsaklig er å tjene penger.

image.gif

At barna der og da ikke har det vondt er jeg helt enig i, men jeg tenker på hvor skuffet jeg hadde vært som voksen om jeg hadde sett alle mine barndomsminner på nett - akkurat de samme bildene som er i familiealbumet. Jeg tror jeg hadde blitt dypt skuffet og veldig lei meg. All idyllen man føler som liten og følelsen av eksklusivitet fordi foreldrene tar deg med på tur. Også opplever du at dette bare var en jobb du var med på å gjøre. 

• Liker 25
Skrevet
Klaraku78 skrev (4 minutter siden):

Forskjellen er vel at de som har med barn på jobb, så er det kanskje snakk om en håndfull ganger i løpet av et år. Men cbe har med barna på jobb flere ganger i uka. I sommer regner jeg med at det blir hver dag. Ungene pr i dag ikke vet nok ikke at de er med på jobb, men om et år eller to så vil de jo kunne se det selv på blogg eller Instagram. At den turen de var på, var fordi mamman skulle vise frem etter eller annet. Jeg tenker det er spesielt å dra med barna på jobb hele tiden. De skal være så rike og vellykkede, men alikevel må man ha med barna på jobb. Nå har de jo til og med begynt å bruke barna direkte i reklame også. Jeg vil heller si at de fremstår som fattige og lite smarte uti fra de valgene de tar. 

Og har man med barna på jobb er det fordi det er planleggingsdag. Kanskje barna fargelegger og kopierer litt.. de blir ikke tatt bilde av og vist på firmaets nettside..

• Liker 25
Skrevet
123Frustrert skrev (4 minutter siden):

At barna der og da ikke har det vondt er jeg helt enig i, men jeg tenker på hvor skuffet jeg hadde vært som voksen om jeg hadde sett alle mine barndomsminner på nett - akkurat de samme bildene som er i familiealbumet. Jeg tror jeg hadde blitt dypt skuffet og veldig lei meg. All idyllen man føler som liten og følelsen av eksklusivitet fordi foreldrene tar deg med på tur. Også opplever du at dette bare var en jobb du var med på å gjøre. 

Grøsser egentlig litt når du sier det sånn (uthevet).  Det er veldig sant, og der var poenget mitt med medaljens bakside som vil vise seg senere... 

• Liker 25
Skrevet
Finlay skrev (1 time siden):

"Dette er jo selvsagt opp til hver enkelt, men jeg synes det er urimelig å kreve at de ulike merkene skal trekke seg ut i fra et så stort marked som Kina"

For en merkelig konklusjon. Hvem "krever" at de ulike merkene skal trekke seg fra markedet i Kina?

Her er det jo hun som skal si NEI til å bruke disse merkene, fordi Kina tester på dyr. Og som den dyrevennen hun påstår hun er, samt stolt medlem av Dyrevernalliansen, påvirke andre til å si nei. 

Istedet er hun blitt ambassadør for et slikt merke.

Det sier litt om hvor dypt kjærligheten til dyr stikker. Det er trist.

Tror rett og slett ikke bedriften evner å forstå dette. Så da sitter den å driter seg loddrett ut i kommentarfeltet sitt, som vanlig. Faen meg komisk å se på. 

• Liker 19
Skrevet
34 minutter siden, MacBeth said:

image.gif

Jeg oppfatter det ikke som at folk tenker at barna lider der og da, men det tenkes langsiktig mtp hvordan barna vil føle det å ha fått utlevert så massive deler av livet sitt for flere hundre tusen vilt fremmede mennesker, og at for eks turer/ferier/gaver var mer jobb enn faktisk familietid/omtanke. 

• Liker 24
Skrevet

Syns det å spesielt når de tjener bra, og har to små barn, at de velger å jobbe 365 dager i året. At de aldri vil ha fri. Selv om det går vel mer på behovet for å vise seg frem, framfor å nyte en fridag eller uke. Med tanke på at de jobber hver dag hele året, så ble lønna kanskje ikke så stor alikevel.   

• Liker 35
Skrevet
MacBeth skrev (59 minutter siden):

image.gif

Godt innlegg 😊

• Liker 1
Skrevet

Hva er så spesielt med hagen til denne fruen? Ser finere hager i boligfeltet her jeg bor🥴

• Liker 13
Skrevet
Baelfire skrev (1 time siden):

Jeg oppfatter det ikke som at folk tenker at barna lider der og da, men det tenkes langsiktig mtp hvordan barna vil føle det å ha fått utlevert så massive deler av livet sitt for flere hundre tusen vilt fremmede mennesker, og at for eks turer/ferier/gaver var mer jobb enn faktisk familietid/omtanke. 

Ikke nødvendigvis mer jobb enn familietid/omtanke, men at det var jobb involvert, hadde nok jeg kjent på.. 

@123Frustrert traff spikern på hodet: "men jeg tenker på hvor skuffet jeg hadde vært som voksen om jeg hadde sett alle mine barndomsminner på nett - akkurat de samme bildene som er i familiealbumet."

• Liker 10
Gjest Finlay
Skrevet

Generelt kan man jo lure på hvordan denne generasjonen barn blir påvirket.

Mange opplever allerede under amming at mors ansikt er vendt fra barnet, og mot mobilskjermen. Hva skjer med tilknytningen? Mange foreldre bruker ekstremt mye tid på nett og SoMe, og er ikke så nærværende som tidligere generasjoner. Kanskje også besteforeldre og andre omsorgspersoner må sjekke telefonen, surfe litt mens de er barnevakt.

Hvordan vil disse barnas liv preges? Deres voksenliv, forhold til egne barn, deres forhold til SoMe i framtiden?

Spennende og interessant tema synes jeg!

Skrevet (endret)
mumrikk1 skrev (2 timer siden):

Hva er så spesielt med hagen til denne fruen? Ser finere hager i boligfeltet her jeg bor🥴

Til selve huset følger det med en helt standard tomt. Så følger det med vederlagsfri bruksrett mot vedlikehold av hagen som tilhører Borregaard. Den følger med de gamle direktørboligene i området. Ikke mer enn det. På filmen på Instagram ser det ut som om de eier alt. Det gjør de altså ikke

Tilføyelse: Dokumentasjon.

Endret av Revenge o'Cavatina
lenke til dokumentasjon
  • Liker 19
Skrevet
MacBeth skrev (5 timer siden):

image.gif

Veldig enig. Det er ikke synd på barna i hverdagen, de har nok mange fine opplevelser uten at de føler at de er på jobb (selvsagt).
Problemet er jo at det vil komme en tid da de kommer til å stille spørsmål om akkurat hva er det som er delt på story. Det som ligger på nett kan de forholde seg til, men vissheten om at det er delt utallige glimt fra hverdagen som man ikke har kontroll over hadde i hvert fall gitt meg hetta. 

Og som du sier, så kan spørsmålet om hvorfor man gjorde forskjellige ting også melde seg. 

• Liker 11
Skrevet
3 hours ago, MacBeth said:

Ikke nødvendigvis mer jobb enn familietid/omtanke, men at det var jobb involvert, hadde nok jeg kjent på.. 

@123Frustrert traff spikern på hodet: "men jeg tenker på hvor skuffet jeg hadde vært som voksen om jeg hadde sett alle mine barndomsminner på nett - akkurat de samme bildene som er i familiealbumet."

Ja, det ble mer riktig!

Skrevet

Hva ER greia med å plutselig snurre seg rundt, i den seansen der hun tramper gjennom hagen? Og på stranda på bryllupsdagen?

• Liker 20
Gjest Finlay
Skrevet
Lopploella skrev (15 minutter siden):

Hva ER greia med å plutselig snurre seg rundt, i den seansen der hun tramper gjennom hagen? Og på stranda på bryllupsdagen?

La henne snurre....

Skrevet
Lopploella skrev (47 minutter siden):

Fremstå ung og barnlig? Så ofte som CBE referer til barndommen sin i innlegg, er det vel en tid hun idylliserer og bruker for det det er verdt i «venninne-kose-narrativet» sitt. På generelt grunnlag blir det også kanskje sånn når man ikke kan referere til «en gang på jobb skjedde dette», da må man jo gå langt tilbake i tid for å hente opp minner og referansepunkter. 

• Liker 40
Skrevet
Chrisssi skrev (2 timer siden):

Denne snurringen skal sikkert illudere en lykkelig, ung og vakker mamma som stolt viser seg frem (eller kanskje det var hagen). Det blir i samme stil som den famøse boligannonsen som det ble harselert over i et tv program. Caroline som trippet rundt og viste frem huset i sukkerspinn stil. 

Sorry, jeg klarer ikke annet enn å tenke "hvor dum kan man egentlig bli" og hvor mye skal man latterliggjøre seg selv. Dette virker mot sin hensikt og blir bare fjollete, ingen frontfigurer i seriøse bedrifter opptrer vel slik. 

Dama er en parodi av seg selv

• Liker 33
Skrevet
2 hours ago, Chrisssi said:

Denne snurringen skal sikkert illudere en lykkelig, ung og vakker mamma som stolt viser seg frem (eller kanskje det var hagen). Det blir i samme stil som den famøse boligannonsen som det ble harselert over i et tv program. Caroline som trippet rundt og viste frem huset i sukkerspinn stil. 

Sorry, jeg klarer ikke annet enn å tenke "hvor dum kan man egentlig bli" og hvor mye skal man latterliggjøre seg selv. Dette virker mot sin hensikt og blir bare fjollete, ingen frontfigurer i seriøse bedrifter opptrer vel slik. 

Blir sikkert masse snutter av snurring fremover 😂 Typisk det, når noe blir snakka om her inne, så kommer det masse av det som blir diskutert her, på insta 😂 Men det er nok heeelt tilfeldig, for paret leser jo ikke her inne....:sarkasme:

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...