Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
CecilieX skrev (11 timer siden):

Som påvirker står hun i en vanskelig situasjon hva gjelder brystoperasjon. Forteller hun om det vil hun jo bidra til å normalisere operasjoner, og hun sier samtidig at man bør være misfornøyd med egen kropp hvis den ikke ser ut som idealet. 

Sier hun ikke noe om det, fører hun lesere bak lyset. Hun promoterer kropp som et resultat av trening når den er et resultat av operasjon. Det vil gjøre at folk får et urealistisk bilde av hva en naturlig kropp ser ut som. 

Å operere seg som influencer gir disse problemstillingene og det blir et valg mellom pest eller kolera. 

Det er jo win-win for hennes kritikere. Uansett hva hun velger å gjøre, så kan de finne noe å kritisere henne for.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Lin11
Skrevet
Nudeldama skrev (3 minutter siden):

Det er jo win-win for hennes kritikere. Uansett hva hun velger å gjøre, så kan de finne noe å kritisere henne for.

Dummeste jeg har lest. Ingen har bedt noen å fylle på i frontpartiet. 

Gjest Hitogdit
Skrevet
MarianneE skrev (2 timer siden):

Tenker at påstanden om at kroppen ikke er endret seg siden 16 årsalderen, det er ikke noe å skryte av!  min kropp har ihvertfall gjort endringer. Jeg er 42 og er himla glad jeg ikke ser 16 ut

Helt enig med deg! Kroppslige endringer er faktisk en helt normal prosess. Det er ikke noe unaturlig å forandre seg litt, etter hvert som årene går. Tenker at alle aldersepoker har sin sjarm. Utseendefokuset vi har i dag, mener jeg er sterkt overdrevet, og gir mer skade enn gevinst. 

Når du skriver dette, kommer jeg på en video med Davy Wathne. Synes han kommer med mye fornuftige innspill.

Gjest CecilieX
Skrevet
Nudeldama skrev (4 timer siden):

Er du uenig i vurderingen? Synes det er en helt nyansert fremstilling av dilemmaet hun står i, men du må gjerne imøtegå det i stedet for å avspore. 

Gjest Gapatrosten
Skrevet

Poenget om at det ikke trenger å være ubehagelig/uheldig informasjon som deles for at det skal være ubehagelig/uheldig AT den deles, kan gjerne gjentas ofte. Jeg har vokst opp på et lite sted der folk visste hvem jeg var. Det var først da jeg flyttet til et større sted, at jeg fikk sjansen til å gjøre et eget førsteinntrykk på noen og selv velge hva av «familiearven» jeg ville ha med som en del av min egen historie. Dette er det påvirkere tar fra sine egne barn når de gjør dem til en del av bedriften i sosiale medier. Og da mener jeg det er relevant å spørre dem hva i all verden som etter deres mening oppveier denne ulempen. (For som jeg sikkert ikke trenger å minne om i denne tråden: For at delingen skal være lovlig, holder det ikke at det «ikke er skadelig», det skal faktisk være til barnets beste at det deles.)

Barneombudet mener at barn må beskyttes bedre mot kommersiell utnytting på nett: https://www.barneombudet.no/aktuelt/inyhetene/barn-ma-beskyttes-bedre-mot-kommersiell-utnytting-pa-internett

Skrevet
tranedatter skrev (13 timer siden):

Aller merkelige spørsmål og "hva gjøøør du nåååå?", skal illustrere en samtale mellom mor og barn. Triste greier. Hva med en ordentlig samtale, uten tusenvis av tilskuere?

Hva med normale familiebilder som fanger "the moment", privat for seg selv? Legge bort alt av photosession og sosiale medier i sommere?

Må være usigelig kjedelig med turer der det plutselig skal rigges for photosession, vente, vente, vente.....zzzzzzzzz Barn som bruker bli utålmodige bare man ska tanke bilen liksom!

De har vel photoshoots når de skal kjøpe veimat til og med og🤣 så det er ikke bare et kjapt stopp for å fylle bensin, mor skal bare posere i litt unaturlige stillinger i førersetet først, også må man få med et bilde av maten som man holder opp mot frontruta. 
Usikker på om hun har et bilde av der hun «fyller» bensin enda, kanskje et tips til denne sommeren.

• Liker 32
Skrevet
Hallepalle2 skrev (10 timer siden):

Du tar feil. Hvorfor tror du at du får med deg alt cbe har sagt og skaper tvil om hva andre skriver? 

Hvorfor tror andre de har fått med seg hva cbe har sagt og ment? 

• Liker 3
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
Nudeldama skrev (10 timer siden):

Hva er det "kritikerne" vinner her, egentlig? Eller for å snu det på hodet, hva er det ved denne bedriften som er prisverdig? 

Skrevet
Klink skrev (11 minutter siden):

Hvorfor tror andre de har fått med seg hva cbe har sagt og ment? 

Fordi de sier at de har sett at det er skrevet? Og dokumentert det. Det er svært merkelig at du tror at ting ikke er sant fordi du ikke har sett det?

• Liker 31
Skrevet (endret)
Felis skrev (13 minutter siden):

Fordi vi dokumenterer. Prøv det, det kommer til å åpne seg en helt ny verden for deg. Det er svært givende å diskutere fakta, ikke bare synse og mene ut i fra dagsform.

Hvor er dokumentasjonen på at hun har skrevet at kroppen hennes ikke har forandret seg ? 
Eventuelt hvor står det? Jeg husker å ha sett det og tenkte det var klesstr men jeg sier jo jeg kan ta feil. Så hvor står det? 

Endret av Klink
  • Liker 4
Skrevet (endret)
ane_luise87 skrev (20 timer siden):

Interessant å se tallene og sammenligne med hva hun postet de ulike dagene. Særlig lørdag 5. juni hvor hele 84 mennesker trykket avfølg. Det viser jo at ganske mange reagerer på de halvnakne bildene av henne. 

Forhåpentligvis er det flere og flere som er klar over at egen kropp er bra nok og er fornøyde med den, fremfor å få pådyttet carolinebergeriksen-profilens poserte versjon av kropp. Folk er rett og slett ikke interessert.

Jeg er i hvert fall uinteressert,  poseringen, vinklingen og innsuget imponerer meg ikke. Snarere tvert i mot. Forøvrig finnes det kropper overalt, og de aller fleste tar god vare på den. Det finnes mange flere flotte tobarnsmødre i landet, ikke bare denne ene som poserer til hofta går ut av ledd i en enebolig i Sarpsborg og kaller det innhold. Jeg kaller sånt innholdsløst.

Endret av Revenge o'Cavatina
tilføyelse
  • Liker 33
Skrevet
Klink skrev (23 minutter siden):

Hvor er dokumentasjonen på at hun har skrevet at kroppen hennes ikke har forandret seg ? 
Eventuelt hvor står det? Jeg husker å ha sett det og tenkte det var klesstr men jeg sier jo jeg kan ta feil. Så hvor står det? 

Det er uttalt flere ganger og dokumentert like mange ganger, så du burde lett finne det selv.

• Liker 31
Skrevet
Klink skrev (31 minutter siden):

Jeg har ikke link til det nøyaktige innlegget, men hun stod med sykkelen fotografert bakfra (så utover en utsikt eller noe) med spretten rompe i tights/shorts som ble kommentert, hvorpå CBE svarte «jeg har hatt den samme rompa siden jeg 16 år». Og det har vi jo alle, jeg har hatt rompa mi siden jeg ble født så det utsagnet er jo meningsløst i forhold til å avkrefte/bekrefte eventuelt buttlift/implantater/innlegg i truser/tights. Siden du spør. At CBE har fillers og silikonpupper og rumpeinnlegg bryr jeg meg ikke om. Det at hun lyver om dette/selger inn urealistiske kroppsidealer finner jeg problematisk. Hun kunne for eksempel sagt «ja jeg har lagt inn brystimplantater, men jeg ønsker ikke kommentere dette videre da jeg ikke ønsker fokus rundt dette. 

• Liker 35
Skrevet
Klink skrev (41 minutter siden):

Jeg er ikke flink til å Google, men om du er så interessert kan du jo lete opp dokumentasjonen selv (den finnes) og slutte å mase om at andre skal gjøre jobben for deg. 

Albert LeMaitre skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke link til det nøyaktige innlegget, men hun stod med sykkelen fotografert bakfra (så utover en utsikt eller noe) med spretten rompe i tights/shorts som ble kommentert, hvorpå CBE svarte «jeg har hatt den samme rompa siden jeg 16 år». Og det har vi jo alle, jeg har hatt rompa mi siden jeg ble født så det utsagnet er jo meningsløst i forhold til å avkrefte/bekrefte eventuelt buttlift/implantater/innlegg i truser/tights. Siden du spør. At CBE har fillers og silikonpupper og rumpeinnlegg bryr jeg meg ikke om. Det at hun lyver om dette/selger inn urealistiske kroppsidealer finner jeg problematisk. Hun kunne for eksempel sagt «ja jeg har lagt inn brystimplantater, men jeg ønsker ikke kommentere dette videre da jeg ikke ønsker fokus rundt dette. 

Ja, det var denne episoden jeg tenker på. Hvordan kan hun si slikt når alle ser at det er ekstra padding på rumpa nå, enten det er innlegg eller ikke? ‘Å ha samme rumpe som da jeg var 16 år» passer heller ikke inn i de utallige bildene flankert med 🍑🔥

• Liker 29
Skrevet
anon15 skrev (23 minutter siden):

Hva er hensikten? Hva er målet? 

Jeg vet ikke om det finnes noen hensikt eller mål. For meg virker det som det handler om å finne unnskyldninger for å publisere enda flere bilder av seg selv og motta beundring og hyllest.

• Liker 22
Skrevet
3 hours ago, Breakeven said:

De har vel photoshoots når de skal kjøpe veimat til og med og🤣 så det er ikke bare et kjapt stopp for å fylle bensin, mor skal bare posere i litt unaturlige stillinger i førersetet først, også må man få med et bilde av maten som man holder opp mot frontruta. 
Usikker på om hun har et bilde av der hun «fyller» bensin enda, kanskje et tips til denne sommeren.

Jeg lurer på hvordan disse barna vil klare seg i det virkelige liv når de er oppvokst med dette og tror sånn oppførsel er normalen. At maten skal fotograferes før den spises, at man kun gjør ting for å dokumentere det osv. Og hvordan blir det når de blir tenåringer og klassekamerater finner undertøysbildene til caroline hvor man ser brystvortene gjennom bh'en? Jeg tror de vil gå på en enorm smell.

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...