Marisana Skrevet 1. april 2021 #38681 Skrevet 1. april 2021 Inocybe skrev (1 time siden): Stålkanter gir suverent mye bedre feste i vanskelig terreng og brukes ofte på fjellski. Men det er skikkelig no no no med hund. Stålkantene er så skarpe de lett kutter en pote i filler. Kjenner en hund med en tå for lite på grunn av stålkant! Det finnes fjellski uten stålkant beregnet for turer med hund, men de er muligvis ikke så lekre å posere med. 123Frustrert skrev (1 time siden): Som skigåer har det ikke noe å si. Jeg synes det bare er fint på fjellski, nå man går på fjellet .. alene. Men når du har hund er det en gylden regel at du ikke bruker stålkanter. Hunden løper lett i beina dine og da kam du skjære potene på hunden. Når du i tillegg er så ustø som cbe på ski bør du passe ekstra på slike ting. 😀 Takk 😊 7
Populært innlegg ella morax Skrevet 1. april 2021 Populært innlegg #38682 Skrevet 1. april 2021 (endret) Lavande skrev (1 time siden): Forts. - https://www.instagram.com/p/CNHrQlUA8OE/?igshid=6ga07ruvtd6q Oppdatert (svarte ikke på at de la ut bilder som viste for liten avstand og det med barnevakt😞 Altså....😳😳 Jeg er blokkert på IG. Men kjære Caroline: dette er tidenes dårligste unnskyldning. Det hjelper ingen ting om LKE er oppvokst med ski og hund. Det hjelper ikke om så samboeren din er verdensmester og heter Jansrud eller Svindal. Det kommer uansett til å knuse hjertet ditt hvis du skjærer opp labbene til hunden din. Det kan skje den beste. Det er så fort gjort at hunden plutselig bråstopper eller skifter retning for å snuse på noe, tisse eller bæsje. Og hva hjelper det at LKE er erfaren på ski når det er du som henger etter i trekksnøret?? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WL30oa/veterinaer-rekordmange-hunder-maa-sy-etter-skitur-i-paasken https://www.hunden.no/nyheter/vis/7956/Ingen-god-kombinasjon/ Stålkanter og hund er fy! Lavmål. Endret 1. april 2021 av ella morax Lagt til lenker 71
Nijole Skrevet 1. april 2021 #38683 Skrevet 1. april 2021 (endret) Emma Marie skrev (2 timer siden): Under innlegget «B A Lion åpner ny nettbutikk», er det 7 kommentarer. Tre av de er spm. Ingen blir besvart. Hva f... skjer med å publisere kommentarer for så å drite i å svare? Jeg blir så lei og matt av denne fucka verden alle influencere lever i. Vurderer å blokkere absolutt alle fra alt jeg kan. Orker ikke se flere glansbilder. Er idiotisk å bruke tiden vi har på denne jorda, til denne bedritne bransjen. Jeg hater den, men har likevel sett litt på den. Aner ikke hvorfor. Blir bare sur av den. Det skal jeg slutte med idag! Utenlandsreiser, brudd på anbefalinger, filterbruk, redigering, løgner, svære rumper, glatt hud, tonnevis med klær, outfit of the day, falske vipper, falske lepper, fettsuging, posering i speil, eksponering av barn.. jeg orker ikke! Synes det høres ut som en god ide å blokkere om det påvirker deg på den måten. Et annet pluss er at bildene ikke får visning slik at du ikke bidrar til at noen kan bruke det som levebrød 😊 Endret 1. april 2021 av Nijole 6
Bitten68 Skrevet 1. april 2021 #38684 Skrevet 1. april 2021 anon15 skrev (1 time siden): 4 måneder gammel valp på skitur, trekker eier på ski med trekksele (instastory). Det har ikke med bedriften å gjøre så jeg kan ikke skrive her hva jeg tenker om det, men anbefaler bedriftseier et googlesøk om dette. Både lengde på skitur og hvor gamle de bør være før de trekker. Hunden har jo ikke fylt tre måneder en gang, selv om den ser stor og bamsete ut. 23
Keaton Skrevet 1. april 2021 #38685 Skrevet 1. april 2021 Skikkelig fælt at de mener CBE er så god på ski at det ikke kan skje noe med valpen. https://www.folkebladet.no/nyheter/2019/04/13/–-La-ikke-påsketuren-ende-i-tragedie-18850823.ece 28
Rev. Revenge Skrevet 1. april 2021 #38686 Skrevet 1. april 2021 Minnie Mus skrev (1 time siden): Får helt vondt når jeg ser dette De risikerer å ødelegge hunden, faktisk. Veldig trist at de lar behovet deres for å provose gå utover en uskyldig liten valp Samme med at de eksponerer barna for å få penger i kassa. De bruker uskyldige vesen for å tjene seg rike....Kvalmt og innmari stygt gjort ovenfor individer som ikke kan stå opp for seg selv og forsvare seg mot galskapen og utleveringen. Kjekk bankkonto og omsetning for Treasures AS, uhorvelig fattige på verdier, etikk og moral. Fremvisning av opportunistisk, uprofesjonell dra til-adferd, enkelt og greit. 31
Minnie Mus Skrevet 1. april 2021 #38688 Skrevet 1. april 2021 Det er endel som provoserer meg når det gjelder disse folka/paret. Men som den dyreelskeren som jeg er, er det ingenting som provoserer meg mere enn måten folk behandler dyrene sine på Måten folk behandler dyrene sine på, sier meg det jeg vil vite om dem. Så CBE får stryk her. Samme med at hun jagde en måkemor bort fra redet sitt, fordi HUN skulle bade og ta bilder akkurat der hvor måken lå på reiret sitt!! Det er faen meg så stygt gjort at jeg har ikke ord! Jeg spurte henne om hvordan det gikk med måken og ungene, tror dere jeg fikk svar? Sånne handlinger sier så mye om mennesker. 44
Minnie Mus Skrevet 1. april 2021 #38689 Skrevet 1. april 2021 1 minutt siden, NewStart87 said: Selvfølgelig vet paret hva de gjør, og de vet jo best uansett.... for en oppførsel! 34
Populært innlegg Anonym90059005 Skrevet 1. april 2021 Populært innlegg #38690 Skrevet 1. april 2021 Hva spiller det for rolle at LKE har vokst opp med ski, hund og stålkanter, når vi kan hele tiden se at det er den urutinerte skiløperen CBE som har hunden i sele løpende foran seg? Nå har de plutselig ikke kjøkken lenger, annekset er nedjustert igjen. Så når hun nyter kokt egg på påskeservice rundt bordet i pysjen i dag, så har da svigerforeldre altså satt dette utenfor døren og de sitter rundt et bord inne på annekset og spiser. Akkurat ja. Eller vent, LKE er sikkert oppvokst med primus, så han har kokt egg utendørs selv. 72
Keaton Skrevet 1. april 2021 #38691 Skrevet 1. april 2021 Anonym90059005 skrev (1 minutt siden): Hva spiller det for rolle at LKE har vokst opp med ski, hund og stålkanter, når vi kan hele tiden se at det er den urutinerte skiløperen CBE som har hunden i sele løpende foran seg? Nå har de plutselig ikke kjøkken lenger, annekset er nedjustert igjen. Så når hun nyter kokt egg på påskeservice rundt bordet i pysjen i dag, så har da svigerforeldre altså satt dette utenfor døren og de sitter rundt et bord inne på annekset og spiser. Akkurat ja. Eller vent, LKE er sikkert oppvokst med primus, så han har kokt egg utendørs selv. Håper det går bra med hunden. Her anbefales det å vente med skiturer til hunden er eldre og kan noen kommandoer. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/fem-kommandoer-du-bor-laere-hunden-din-for-skituren-1.15378406 28
Gjest CecilieX Skrevet 1. april 2021 #38692 Skrevet 1. april 2021 Jeg skjønner rett og slett ikke dette. I ukene frem mot påske har de fått mange spørsmål rundt hund på tur og smittevern. Etterhvert som de blir konfrontert med innvendinger så svarer de benektende. - Hunden skulle ikke på lang tur - Hunden skulle sitte i sekk - De skulle ikke bruke ski med stålkanter - De skulle stoppe på vei til hytta - De skulle ikke stoppe å lufte hunden - De skulle bo i anneks - De hadde tilgang til bad og kjøkken - De skulle følge alle smittevernsanbefalinger Alt dette fritt fra hukommelsen Fasit så langt er: - Hunden er på tur (ukjent lengde) - Hunden sitter ikke i sekk - De bruker stålkanter - De stopper for å lufte hunden - De har ikke tilgang til kjøkken - De følger ikke anbefalinger om å ikke reise fra Sarpsborg. De overholder ikke to meter og lar besteforeldre passe barna. Jeg tror ikke de gjør dette for å skape engasjement. Men med denne «kappa etter vinden» - strategien fremstår de som fullstendig ignorante. Hvorfor dikter de opp løgner på løpende bånd, når de i neste øyeblikk avslører seg selv som løgnere. Da må det vel være bedre å stå for de valgene man tar?
ella morax Skrevet 1. april 2021 #38693 Skrevet 1. april 2021 NewStart87 skrev (12 minutter siden): Jeg lurer på hva det innebærer "...dette med stålkanter og sørger for at alt er trygt". Hvordan har de sørget for det? Hvilke forholdsregler har de tatt som hundeeierne misset i påska 2018? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WL30oa/veterinaer-rekordmange-hunder-maa-sy-etter-skitur-i-paasken De må gjerne dele med oss andre hundeeiere hvis de kan garantere for tiltak som unngår skader forårsaket av stålkant. "Går foran". Med stramt bånd. Det er ingen tvil om at Ozo trekker på instastory til LKE. 43
Populært innlegg Surikatt Skrevet 1. april 2021 Populært innlegg #38694 Skrevet 1. april 2021 Hunden skulle ikke vært ute i skiløypa i det hele tatt. Den skulle vært hjemme i Sarpsborg med familien og tatt noen korte turer der. For noen idioter. 53
Hunter7 Skrevet 1. april 2021 #38695 Skrevet 1. april 2021 2 hours ago, Klink said: Å overnatte et sted som ikke er godkjent/søkt om er noe annet enn å kjøre i ruspåvirket tilstand. Hvis du ikke ser forskjellen så, ok deg om det. Ikke er det vel heller cbe som eier annekset. Det overordnede prinsippet er at ingen av disse tilfellene er lov. Straffeutmålingen er riktignok ulik for de respektive lovbruddene, men det er rettsapparets oppgave å bedømme hva en passende straff for lovbruddet skal være. Følgelig kan man ikke som legperson begynne å relativere ulovlige handlinger. Skal man holde på slik, vil det rask føre til tilstander ingen er tjent med. 2 hours ago, Klink said: Jeg følger vel regler? Og jo litt jævelskap er det om en gidder melde inn noe slikt uten at en selv er direkte plaget/påvirket av det. Nå er det ingen som har sagt noe om at de skal anmelde så vi kan vel legge diskusjonen død. Så fordi man ikke selv berøres direkte, så er man dermed ikke pliktig til å følge opp sin samfunnskontrakt? Hvis du ser at en fremmed kvinne blir utsatt for vold av en - for deg - fremmed mann, så "gidder" altså ikke du å engasjere deg. Ei heller hvis du ser at noen driver å skyter på fugler med luftgevær. Eller at en butikkansatt på din lokale matbutikk stjeler fra kassa. Munnhellet fra Arnulf Øverland om at man skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer en selv har tydeligvis gått deg hus forbi. 30
BaHare Skrevet 1. april 2021 #38696 Skrevet 1. april 2021 Oi. Den hunden må bli stor som voksen. 😳 Hvis den er så stor allerede som på bildet og bare 3 måneder gammel. Jeg er ikke kjent med rasen. 😄 1
Pust Skrevet 1. april 2021 #38697 Skrevet 1. april 2021 Surikatt skrev (5 minutter siden): Hunden skulle ikke vært ute i skiløypa i det hele tatt. Den skulle vært hjemme i Sarpsborg med familien og tatt noen korte turer der. For noen idioter. Jeg er så enig med deg. Dette er egoisme på høyt plan og fryktelig trist. 27
Klink Skrevet 1. april 2021 #38698 Skrevet 1. april 2021 Hunter7 skrev (Akkurat nå): Det overordnede prinsippet er at ingen av disse tilfellene er lov. Straffeutmålingen er riktignok ulik for de respektive lovbruddene, men det er rettsapparets oppgave å bedømme hva en passende straff for lovbruddet skal være. Følgelig kan man ikke som legperson begynne å relativere ulovlige handlinger. Skal man holde på slik, vil det rask føre til tilstander ingen er tjent med. Så fordi man ikke selv berøres direkte, så er man dermed ikke pliktig til å følge opp sin samfunnskontrakt? Hvis du ser at en fremmed kvinne blir utsatt for vold av en - for deg - fremmed mann, så "gidder" altså ikke du å engasjere deg. Ei heller hvis du ser at noen driver å skyter på fugler med luftgevær. Eller at en butikkansatt på din lokale matbutikk stjeler fra kassa. Munnhellet fra Arnulf Øverland om at man skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer en selv har tydeligvis gått deg hus forbi. Jeg ville selvfølgelig forsøkt å hjelpe damen som blir utsatt for vold. Nei jeg ville aldri i verden tenkt det var min samfunnsplikt å anmelde noen for å sove i et anneks. 5
Populært innlegg Klaraku78 Skrevet 1. april 2021 Populært innlegg #38699 Skrevet 1. april 2021 Jeg tenker at det ofte er greit at hun ikke svarer på kritikk eller kommentarer, for når man nå ser hvilke svar hun kommer med, så fremstår hun som enda mindre oppegående enn det man hadde inntrykk av. At LK har erfaring, når det er hun som går med med hunden. Den kommentaren må vel være årets dårligste bortforklaring. Så hvis mannen min er god i matte, så er jeg det å. Eller hvis mannen kan bygge hus, så kan jeg også. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. 65
Rev. Revenge Skrevet 1. april 2021 #38700 Skrevet 1. april 2021 Hunter7 skrev (16 minutter siden): Det overordnede prinsippet er at ingen av disse tilfellene er lov. Straffeutmålingen er riktignok ulik for de respektive lovbruddene, men det er rettsapparets oppgave å bedømme hva en passende straff for lovbruddet skal være. Følgelig kan man ikke som legperson begynne å relativere ulovlige handlinger. Skal man holde på slik, vil det rask føre til tilstander ingen er tjent med. Så fordi man ikke selv berøres direkte, så er man dermed ikke pliktig til å følge opp sin samfunnskontrakt? Hvis du ser at en fremmed kvinne blir utsatt for vold av en - for deg - fremmed mann, så "gidder" altså ikke du å engasjere deg. Ei heller hvis du ser at noen driver å skyter på fugler med luftgevær. Eller at en butikkansatt på din lokale matbutikk stjeler fra kassa. Munnhellet fra Arnulf Øverland om at man skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer en selv har tydeligvis gått deg hus forbi. Jeg stiller spørsmålstegn ved enhver som bagatelliserer og dermed devaluerer årsakene til og formålene for at vi som samfunnsmedlemmer har anbefalinger, retningslinjer og lover å forholde oss til. En slik pytt sann-holdning som fremvises både her og på Dovre, alternativt Kulås, vitner om et samfunn i forfall dersom slikt som dette glatt overses for å bli den nye normen. 36
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå