Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden paret er på løpetur uten barna så vil det jo da si at noen andre passer de, altså svigers. Så da bryter de med anbefalingene da. Det er ingen spekulasjon. 

• Liker 45
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Oline12 skrev (6 minutter siden):

Siden paret er på løpetur uten barna så vil det jo da si at noen andre passer de, altså svigers. Så da bryter de med anbefalingene da. Det er ingen spekulasjon. 

Det er riktig.

• Liker 7
Skrevet
Klink skrev (13 minutter siden):

Ja jeg vet hva mutasjoner er? 

det vet jeg også, men ser det som usannsynlig at ingen av dem skulle fått symptomer. 

Og du vet hva inkubasjonstid er? 

• Liker 17
Skrevet
kvit_veis skrev (Akkurat nå):

Og du vet hva inkubasjonstid er? 

Utmerket godt! 

• Liker 2
Skrevet

Vanligvis legger Caroline ut bilder gjennom hele dagen, men nå er det ganske så stille på Insta stories. Det har kun blitt delt bilder fra dagtid.

Merkelig, jeg lurer på hvorfor.. :filer:

• Liker 31
Skrevet

Når denne bedriften styrer på slik de gjør på denne turen, blir jeg oppriktig lei meg. Her kjører de på akkurat som de selv ønsker, legger det ut for Gud og hvermann. Det blir som en stor f**k you til alle som snart på 13 mnd gjør alt de kan for å delta på dugnaden. 

• Liker 36
Skrevet
3 hours ago, Marioposa said:

Nakstad sier det ganske enkelt og  greit her. 2 raske minutter med påskeanbefalinger:

https://www.vgtv.no/video/215908?utm_source=overlay-share&utm_term=tabs

Eller hva mener dere?

@Levina@Klink@Nudeldama @Luvinesta

@Lin10 @Hut@Nijole@Shopgirl2014 

Mener dere fortsatt at CBE følger anbefalingene? 

Han sa det veldig enkelt og greit ja. Og jeg er fullstendig enig med han. Man skal passe på nå og ikke møte flere personer eller oppsøke andre. Nå leser jeg nok hennes sosiale medier med litt andre øyne (for å si det mildt) siden hun ikke provoserer meg eller at jeg er ute etter å kritisere absolutt alt hun gjør. Men jeg kan virkelig ikke se at hun bryter anbefalingene av det som har kommet frem.  Hva mener du Caroline gjør feil med det Nakstad sier?

De kjørte opp i egen bil, de handler på forhånd, de bor for seg selv (å påstå noe annet er kun spekulasjoner som ingen kan vite noe som helst om),  de viser ingen brudd på anbefalinger eller retningslinjer. Om de ikke har kontakt med andre mennesker så spiller det null rolle om de er på hytta i en annen kommune eller sitter hjemme. Ser jo at det her tydeligvis provoserer, og jeg også provoseres av egoister som bryter anbefalingene, møter andre i hytt og gevær, fester, drar til andre kommuner med lav smitte og mingler ++ Men jeg klarer virkelig ikke å se hva Caroline gjør her som er så forferdelig når hun ikke engang møter andre mennesker (av det som kommer frem og som man må forholde seg til).

• Liker 8
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor hun la ut på story her om dagen at hun skulle ønske corona var over, og alt var tilbake til normalen. For da kunne hun f.eks møte folk i sin nye nattkjole? eller hva det var for noe hun hadde på seg. Men altså, gjør ikke hun som hun vil uansett da? Hun gir jo totalt beng i anbefalinger og retningslinjer. Hun lever sitt beste liv, corona eller ikke. Hverdagen hennes er slik den alltid har vært. 

• Liker 37
Skrevet
Luvinesta skrev (2 minutter siden):

Han sa det veldig enkelt og greit ja. Og jeg er fullstendig enig med han. Man skal passe på nå og ikke møte flere personer eller oppsøke andre. Nå leser jeg nok hennes sosiale medier med litt andre øyne (for å si det mildt) siden hun ikke provoserer meg eller at jeg er ute etter å kritisere absolutt alt hun gjør. Men jeg kan virkelig ikke se at hun bryter anbefalingene av det som har kommet frem.  Hva mener du Caroline gjør feil med det Nakstad sier?

De kjørte opp i egen bil, de handler på forhånd, de bor for seg selv (å påstå noe annet er kun spekulasjoner som ingen kan vite noe som helst om),  de viser ingen brudd på anbefalinger eller retningslinjer. Om de ikke har kontakt med andre mennesker så spiller det null rolle om de er på hytta i en annen kommune eller sitter hjemme. Ser jo at det her tydeligvis provoserer, og jeg også provoseres av egoister som bryter anbefalingene, møter andre i hytt og gevær, fester, drar til andre kommuner med lav smitte og mingler ++ Men jeg klarer virkelig ikke å se hva Caroline gjør her som er så forferdelig når hun ikke engang møter andre mennesker (av det som kommer frem og som man må forholde seg til).

Ut fra det de publiserer på some siter de nærmere enn 2 meter fra LKE sine foreldre. De er også på en joggetur bare de to. Hvor sannsynligvis er det at besteforeldrene passe barna der de ved en hver tid holder 2 meter avstand til barnebarna. 

• Liker 45
Skrevet
Luvinesta skrev (5 minutter siden):

Svigers passer barna mens de er på løpetur, feks?

• Liker 27
Skrevet
1 minutt siden, Liver said:

Ut fra det de publiserer på some siter de nærmere enn 2 meter fra LKE sine foreldre. De er også på en joggetur bare de to. Hvor sannsynligvis er det at besteforeldrene passe barna der de ved en hver tid holder 2 meter avstand til barnebarna. 

2 minutter siden, tantesofie said:

Svigers passer barna mens de er på løpetur, feks?

Å møte sine egne foreldre/svigerforeldre? Om det er at de møter sine egne foreldre/svigerforeldre som er problemet her så er det nok ekstremt mange man skal rette pekefingeren mot her i landet.

Jeg hadde forstått kritikken dersom de møtte venner, samlet hele storfamilien til hotellferie, oppsøkte lokale butikker, sto som sild i tønne i kø i skiheisen, og ja, egentlig det påsketurister får kritikk for (og det med god grunn) nå om dagen, men å møte sine egne foreldre i egen hytte uten å ha kontakt med noen andre? Nei, der stopper det for meg. Personlig kjenner jeg ingen (med unntak av ei som jobber i veldig utsatt yrke) som ikke har møtt sine foreldre det siste året, og de er uhyre nøye på smittevern, tiltak og anbefalinger. Det tror jeg nok gjelder for de aller aller fleste.

• Liker 11
Gjest Lavande
Skrevet (endret)
Luvinesta skrev (1 time siden):

... de bor for seg selv (å påstå noe annet er kun spekulasjoner som ingen kan vite noe som helst om),  de viser ingen brudd på anbefalinger eller retningslinjer. ...

CBE.no er påvirkere, og det legges ut besøk på verandaen til svigerfamilien,  de er ute på tur sammen og sitter nærmere enn 2 meter, samtidig som bosituasjonen har uklarheter rundt seg. Dvs. CBE.no har lagt ut informasjon om at de skal oppholde seg i et anneks på hytteeiendommen til svigerfamilien. Spørsmålet er om det virkelig regnes som de bor for seg selv,  eller går det under overnatting hos svigerfamilien?  For min del er det uklart. Samtidig er det tvil om annekset inneholder kjøkken og bad. Om det gjør det, har folk her informert om at det er ulovlig.

CBE.no sender ut feil signal i disse tider. Og det får mange til å reagere med god grunn ut fra cbe.no sin historikk med manglende smittevernhensyn som er godt dokumentert tidligere i tråden.

---

Fra https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/reiser/rad-for-paskeferien-2021

"Hold to meters avstand til andre, både innendørs og utendørs."

Fra https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/reiser/rad-for-paskeferien-2021

"Hvis du kommer fra et område med høyt smittenivå og strenge lokale tiltak frarådes overnattingsbesøk i påsken. "?

Fra https://www.nrk.no/osloogviken/hoy-koronasmitte-i-sarpsborg-_-over-870-smittede-i-mars-1.15379099

"Ber 56.000 mennesker om å unngå besøk helt i påsken

Over 870 personer har blitt koronasmittet i Sarpsborg i mars. Nå ber kommuneoverlegen sarpingene om holde seg hjemme og unngå besøk helt."

Endret av Lavande
Skrevet

Jeg skjønner ikke at dere orker å bruke så mye krefter på å følge med på alt cbe gjør hele tiden! Er det virkelig så ille å treffe foreldrene til lke? I en annen tråd jeg leste her syns de fleste det var helt greit å sende barnebarn med besteforeldre på hyttetur.

Så lenge dette er de eneste de møter syns jeg det må være ok. Vet om mange som er med foreldre / besteforeldre i påsken. Det aller beste er sikkert at ingen møter noen andre enn de de bor med, men det viktigste er at alle møter så få som mulig. 

• Liker 12
Gjest Lavande
Skrevet (endret)

For de som ikke har forstått hva som er problemet.  CBE.no sin jobb er å påvirke.

Viser igjen til helseminister Bent Høie sin uttalelse - https://www.dagbladet.no/kjendis/hoie-med-klar-beskjed-etter-dette/72876003

"Jeg håper spesielt at influenserne tenker gjennom det samfunnsansvaret de har slik at både det de gjør og det de fotograferer er i tråd med smittevernrådene våre, slik at de går foran som gode forbilder"

CBE.no har gjentatte ganger vist i sine SoMe-kanaler at de ikke bryr seg om smittevern. Det har blitt dokumentert her i tråden.  Samfunnet trenger ikke slike dårlige påvirkere. 

Endret av Lavande
Skrevet
snute skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at dere orker å bruke så mye krefter på å følge med på alt cbe gjør hele tiden! Er det virkelig så ille å treffe foreldrene til lke? I en annen tråd jeg leste her syns de fleste det var helt greit å sende barnebarn med besteforeldre på hyttetur.

Så lenge dette er de eneste de møter syns jeg det må være ok. Vet om mange som er med foreldre / besteforeldre i påsken. Det aller beste er sikkert at ingen møter noen andre enn de de bor med, men det viktigste er at alle møter så få som mulig. 

Tenk om alle bare skal møte noen, tror du smitten går ned da? Hvis cbe får lov til å møte andre, må jo alle andre få lov. Nå har kommunen hun bor i, bedt alle innbyggerne om å holde seg hjemme, CBE inkludert. 

• Liker 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...