Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (4 minutter siden):

Jepp. Fullstendig usolidariske og ikke spesielt oppvakte, heller. Hvis man enten ikke skjønner anbefalinger, eller bare ikke

Spoiler

seg, er man virkelig ikke toppkvalitet av folk, nei.

Det gjelder da tydeligvis også landets statsminister som ifølge deg da ikke er spesielt oppvakt. 

Lula skrev (1 minutt siden):

Seriøst? Hva er det du ønsker å oppnå med dette? Greit nok at de ikke følger anbefalingene til punkt å prikke (les:!anbefaling, ikke forbud), men skal vi virkelig tipse politiet om denne type ting?

Hva om du ser fra bak gardinen din at 4 15åringer som har vært avskåret fra normalt sosialt samvær i over et år har sneket seg til å samles? Skal du ringe politet da også?

Hva med om jeg får besøk av mine foreldre og min single bror? Én for mye der altså. Ringer du politet? 

Tror vi skal passe mest på oss selv og ikke minst passe oss veldig nøye for å ikke bidra til et angiversamfunn der vi går rundt og skuler på hverandre og ringer politet for minste lille mistanke om at noe kan være såvidt utenfor anbefalingene. 
Håper inderlig vi kan være enige om at politet bør prioritere innsatsen der den virkelig trengs! Og begrenser tipsene til politiet til der det virkelig trengs

👏👏

Endret av Hut
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lula skrev (2 minutter siden):

Seriøst? Hva er det du ønsker å oppnå med dette? Greit nok at de ikke følger anbefalingene til punkt å prikke (les:!anbefaling, ikke forbud), men skal vi virkelig tipse politiet om denne type ting?

Hva om du ser fra bak gardinen din at 4 15åringer som har vært avskåret fra normalt sosialt samvær i over et år har sneket seg til å samles? Skal du ringe politet da også?

Hva med om jeg får besøk av mine foreldre og min single bror? Én for mye der altså. Ringer du politet? 

Tror vi skal passe mest på oss selv og ikke minst passe oss veldig nøye for å ikke bidra til et angiversamfunn der vi går rundt og skuler på hverandre og ringer politet for minste lille mistanke om at noe kan være såvidt utenfor anbefalingene. 
Håper inderlig vi kan være enige om at politet bør prioritere innsatsen der den virkelig trengs! Og begrenser tipsene til politiet til der det virkelig trengs

Er du influencer? 

• Liker 24
Skrevet
Lula skrev (2 minutter siden):

Enig i dette. Skal begynne å tipse politiet? Da går det for langt. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

-

Endret av Lula
tastefeil på tlf
Skrevet
MorUgle skrev (21 minutter siden):

Her kan dere sende mail til politiet i Innlandet med tips.

[email protected]

Det er ikke en politijobb 🙈

• Liker 12
Skrevet (endret)
123Frustrert skrev (4 timer siden):

Ja! Hvorfor skal cbe gå under radaren? Hun har vist under hele pandemien at hun driter i smittervern. 
Er det flere på hytta bryter de anbefalingene uansett hva de gjør. Eller kan du forklare oss @Levina, hvordan reglene er? Du har tydeligvis en annen oppfatning. For er set mulig å reise å besøke besteforeldrene sine så vil jeg gjerne vite det. Jeg skulle så svært gjerne ha besøkt mine, som jeg ikke har sett siden i høst, og en bitte liten tur nå i julen, En liten dagstur. Jeg skulle svært gjerne ha kost meg med god mat sammen med foreldrene mine, drukket ett glass vin og spilt spill. De vil nok også veldig gjerne ha besøk av barnebarna sine og sett påskeharen hoppe rundt med påskeegg til de. Men vi har valgt å avlyse, for å følge smittevernsreglene. Veldig fint da om du kan forklare @Levina, slik at om det faktisk er mulig å besøke de vil jeg gjerne vite det. Vi blir ikke flere en dere. 

De bryter ikke nasjonale retningslinjer, det er poenget du ikke tar. Du får oppdatere deg litt mer.

Så kan du utdype denne sympatiske kommentaren din, hvilke poeng er det resten av Norge ikke tar, men bare du? Hvor kan man oppdatere seg? 

Nå vet jeg @levina ikke har baller nok til å svare eller stå i en diskusjon, men kanskje noen andre kan forklare meg? 

Hvis du bor i en kommune med mye smitte så har du vel ikke lov. 
Jeg og samboer har besøk av foreldre da dette er lov hos oss. Litt usikker på overnatting, men de overnatter også. Så det kommer vel an på hvor en bor😊

oppdaterer: Det er lov med den overnattingen da ingen bor i kommune med mye smitte. 

Endret av Klink
  • Liker 2
Skrevet
Hut skrev (13 minutter siden):

Det gjelder da tydeligvis også landets statsminister som ifølge deg da ikke er spesielt oppvakt. 

👏👏

Jepp. Jeg syntes det var FULLSTENDIG blåst å gjøre det hun gjorde. Og det er jeg heller ikke alene om å synes. Jeg synes nachspielet til Ap-nestlederen var helt dust også.

Og jeg synes folk som bare skal strekke reglene bittelitt - hvorfor ikke tre når vi kan være to? -Vi har ikke sett noen på lenge, så vi bare måtte treffes, -alle andre bryter reglene så hvorfor skal jeg? - alle de kan ta seg en bolle, se seg selv i speilet og sjekke om de virkelig bidrar etter beste evne. 

Hva med å bare følge de anbefalingene som er og være med på å dra lasset?

• Liker 49
Skrevet
pøbelsara skrev (4 minutter siden):

Jepp. Jeg syntes det var FULLSTENDIG blåst å gjøre det hun gjorde. Og det er jeg heller ikke alene om å synes. Jeg synes nachspielet til Ap-nestlederen var helt dust også.

Og jeg synes folk som bare skal strekke reglene bittelitt - hvorfor ikke tre når vi kan være to? -Vi har ikke sett noen på lenge, så vi bare måtte treffes, -alle andre bryter reglene så hvorfor skal jeg? - alle de kan ta seg en bolle, se seg selv i speilet og sjekke om de virkelig bidrar etter beste evne. 

Hva med å bare følge de anbefalingene som er og være med på å dra lasset?

Når selv de som er ansvarlig for reglene som statsministeren har store problemer med å følge reglene som de selv setter så sier det sitt om hvor komplekst og forvirrende reglene er. For øvrig er jeg tilhenger av å passe på meg selv og ikke opptre som coronapoliti ovenfor andre. 

• Liker 5
Skrevet
Hut skrev (22 minutter siden):

Når selv de som er ansvarlig for reglene som statsministeren har store problemer med å følge reglene som de selv setter så sier det sitt om hvor komplekst og forvirrende reglene er. For øvrig er jeg tilhenger av å passe på meg selv og ikke opptre som coronapoliti ovenfor andre. 

Så du er av dem som mener at når andre bommer så åpner det for kreativ tolkning av regler og anbefalinger hos andre? 

Jeg tar stillheten på IG som et bevis på at de har ting å skjule, men er likevel glad for at det medfører mindre eksponering av de små. Aldri så galt, osv. 

• Liker 43
Skrevet
Ultiva skrev (11 minutter siden):

Nice try. CBE ble opplyst om regelverket gjentatte ganger i sitt eget kommentarfelt før de likevel valgte å dra.

Dette er heller ikke det samme som å titte ut på hva naboen gjør. CBE er en profesjonell og offentlig påvirker som tjener 6 millioner kroner i året på å påvirke andre.

Bra hun ikke dokumenterer mer av regelbruddet da 😊

• Liker 4
Skrevet
Ultiva skrev (7 minutter siden):

Nice try. CBE ble opplyst om regelverket gjentatte ganger i sitt eget kommentarfelt før de likevel valgte å dra.

Dette er heller ikke det samme som å titte ut på hva naboen gjør. CBE er en profesjonell og offentlig påvirker som tjener 6 millioner kroner i året på å påvirke andre.

Det er helt innfor å dra på hytta i påsken. De har handlet inn på forhånd og er der alene. Hvis svigerforeldrene kommer så sover de inne i hytta og CBE og familien i annekset. De holder avstand.  Alt er helt innfor anbefalinger, så de er gode påvirkere😊men, skjønner at det ikke er enkelt å få med seg alt når en skal leke koroanpoliti😊noe Bent Høie anbefaler folk om å ikke være, men vise mer raushet og ikke være så dømmende og sinte. 

• Liker 11
Skrevet
Hallepalle2 skrev (3 minutter siden):

Så du er av dem som mener at når andre bommer så åpner det for kreativ tolkning av regler og anbefalinger hos andre? 

Jeg tar stillheten på IG som et bevis på at de har ting å skjule, men er likevel glad for at det medfører mindre eksponering av de små. Aldri så galt, osv. 

Det har jeg aldri skrevet. Jeg skrev at når regelverket er så komplisert at selv statsministeren vår som på vegne av regjeringen og Stortinget iverksetter disse reglene er under etterforskning for brudd på reglene så sier det noe om hvor forvirrende og komplekst regelverket er. Har ikke sett at CBE har brutt noen regler nå. Det er innafor å dra på fjellet med egen husstand på hytta. Ikke sett svigerforeldrene eller noen andre der. Hun har da tatt pause fra å legge ut ting før og på ferie.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Hut skrev (7 minutter siden):

Det har jeg aldri skrevet. Jeg skrev at når regelverket er så komplisert at selv statsministeren vår som på vegne av regjeringen og Stortinget iverksetter disse reglene er under etterforskning for brudd på reglene så sier det noe om hvor forvirrende og komplekst regelverket er. Har ikke sett at CBE har brutt noen regler nå. Det er innafor å dra på fjellet med egen husstand på hytta. Ikke sett svigerforeldrene eller noen andre der. Hun har da tatt pause fra å legge ut ting før og på ferie.

Det er vel ikke så vanskelig å telle til to, fem eller ti? Mener du virkelig at det er komplisert/vanskelig å forstå? jeg forholder meg til både pålegg, frarådinger og anbefalinger.  

Jeg har mer tiltro til ble Erna og Cbes evne til å telle enn deg, da. Jeg tror de kan telle, men at de likevel velger å se bort fra reglene fordi det passer bedre for dem. Vi har ikke sett svigerforeldrene, men igjen - CBE har skrevet at de skal være der sammen med dem. Så det er liksom straight from the horses mouth, da. 

Og ja, jeg VET at det er innafor å dra en husstand på hytte. Jeg kan lese. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 43
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Det er vel ikke så vanskelig å telle til to, fem eller ti? Mener du virkelig at det er komplisert? 

Jeg har mer tiltro til ble Erna og Cbes evne til å telle enn deg, da. Jeg tror de kan telle, men at de likevel velger å se bort fra reglene fordi det passer bedre for dem. Vi har ikke sett svigerforeldrene, men igjen - CBE har skrevet at de skal være der sammen med dem. Så det er liksom straight from the horses mouth, da. 

Og ja, jeg VET at det er innafor å dra en husstand på hytte. Jeg kan lese. 

Hva så om svigerforeldrene har valgt  å ikke komme på overnatting, men bare komme på besøk til egen hytte  og holde avstand? Kan jo også være at planene er forandret selv om CBE har sagt at svigerforeldrene kommer. Planer kan forandres vet du😊Uansett så er det helt innfor alle anbefalinger å være sammen ute og holde avstand. Sunn fornuft  opp i alt dette er ikke en uting, og ikke bare vise pekefingeren uten grunn. Hold your horses and be kind! 😊

• Liker 5
Skrevet
Lin10 skrev (1 minutt siden):

Hva så om svigerforeldrene har valgt  å ikke komme på overnatting, men bare komme på besøk til egen hytte  og holde avstand? Kan jo også være at planene er forandret selv om CBE har sagt at svigerforeldrene kommer. Planer kan forandres vet du😊Uansett så er det helt innfor alle anbefalinger å være sammen ute og holde avstand. Sunn fornuft  opp i alt dette er ikke en uting, og ikke bare vise pekefingeren uten grunn. Hold your horses and be kind! 😊

Skjønner du er fan av CBE, men det du leser av kritikk ang. hytta er ikke pekefinger uten grunn. 

• Liker 22
Skrevet
Lin10 skrev (1 minutt siden):

Dette er jo bare spekulasjoner. 

Og, ja, det er innafor å være sammen ute og holde avstand, det er INGEN som har sagt noe annet. 

• Liker 30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...