Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

I år får jo nesten CBE påskeferie også. Vanskelig å oppdatere når de sitter inne i hytta. Kanskje man får sett et bein utafor dyna når hun skal legge seg, men ellers er det mistenkelig stille på instastory. Det positive er jo at ungene også får fri, nesten hvertfall...

• Liker 35
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (33 minutter siden):

Så hva er det med CBE & co? Bryter de bevisst reglene for å skape engasjement? Er de så uintelligente / mangler leseforståelse, slik at de tror det de gjør er greit? Tror de at de er i en klasse for seg, at anbefalinger og regler ikke gjelder dem? Driter de bare i myndighetenes råd, inkludert det at influencere bør gå foran med et godt eksempel?

Tror nesten vi må si at det blir et stoooooort JA på alt det der egentlig, for der i Villa Kulås så er det for det meste gjennomtrekk mellom ørene, men dessverre ikke nok til at de klarer å unngå bevisst det å bryte regler, anbefalinger og fornuft for å skape engasjement, for, dessverre igjen, så er det nettopp det som gir de inntekt.....egentlig verdens mest ufortjente inntekt spør du meg 🤪

• Liker 22
Gjest Lin11
Skrevet
Klaraku78 skrev (39 minutter siden):

I år får jo nesten CBE påskeferie også. Vanskelig å oppdatere når de sitter inne i hytta. Kanskje man får sett et bein utafor dyna når hun skal legge seg, men ellers er det mistenkelig stille på instastory. Det positive er jo at ungene også får fri, nesten hvertfall...

La oss håpe på at annonsørene kjenner sin besøkelsestid, og ikke velger å støtter opp under mangel på respekt for smittevern. 

Skrevet
Pålur skrev (9 timer siden):

Om svigerforeldrene er vaksinert kan de fortsatt smitte andre. Som smittebærere etter du er vaksinert er du faktisk en større fare da du selv vanligvis ikke merker stort til symptomer....

Det stemmer ikke at det er større fare. Man vet ikke nok om dette enda til å konkludere. Men de tror at man får mildere sykdomsforløp og er mindre smittsom om man får korona etter man er fullvaksinert. Anbefaler å lese Kaveh Rashidi på Insta. Han forklarer det godt.

• Liker 4
Skrevet
Sølv_dugg skrev (8 timer siden):

Nå syns jeg du skal trå veldig forsiktig, hvilket belegg har du for å komme med påstander om at andre brukere her påstår at de er helsepersonell? Såvidt meg bekjent så er det daglig leder i CBE.no som har operert under falske titler. Vi som faktisk jobber i helsevesenet vet at det er ulovlig, faktisk straffbart, og påberope seg en tittel som er beskyttet av autorisasjon. De fleste som jobber innen helse, iallfall leger, sykepleiere, helsesekretærer, bioingeniører, hjelpepleiere etc er autorisert. Sakset fra Helsedirektoratet.no 

Regelverk

I Norge har vi 29 yrkesgrupper med yrkestittel som krever autorisasjon. Man kan ikke bruke en slik yrkestittel uten å ha norsk autorisasjon. De lovbestemte kravene for å ha rett til autorisasjon fremgår av helsepersonelloven § 48

Det kan hende de som ikke er autorisert ikke vet dette 😉

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hei, Caroline :) Vi blir bortimot naboer i påskeheimen.  Jeg har ryddet meg nesten fri fra turnusen på sykehuset. Jeg må ta en senvakt på mandag 2. påskedag. Men ellers så ligger påsken glitrende fri, håper jeg.  Tenkte å invitere pappa som mistet mamma i mars i fjor.

Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med å skrive dette, men når du legger ut kaffekopper og satengnattkjoler fra hytta.... Jeg blir faktisk helt matt. Tror du noen tror på dette? Hele greia virker så desperat og tilgjort at jeg får vondt av utgiveren. 

Endret av norovirus
  • Liker 42
Skrevet

Unormalt stille på stories, men det kommer nok en forklaring snart. De har helt sikkert valgt å prioritere familielivet og lagt bort mobilene pga det😂 

• Liker 26
Skrevet

Ser at de oppnår det man mistenkte at er viktigere enn å følge anbefalingene - de får påskefjellet- bilder til kanalene. 

Den arrogansen de utviser nå gjør meg først og fremst bare lei meg kjenner jeg. Vi andre dropper både påsketur og besøk, mens influencere viser oss fingeren hvis vi sier at de burde gjøre det samme. 

• Liker 40
Gjest Tannbein
Skrevet (endret)
Camillalilla skrev (1 time siden):

Jeg tror rett og slett Fam. Eriksen har skutt seg selv i foten med å overse alle anbefalinger om å ikke dra på hytta om du er fra et område med høyt smittetrykk når det kommer til å skape innhold til blogg og SoMe. I går var det «skarve» 14 stories på IG fra morgen til kveld. På en helt vanlig arbeidsdag bruker det gjerne å være mange flere Men det er kanskje litt vanskelig å legge ut stories når man samtidig må opprettholde fasaden om at de følger alle smittevern anbefalinger og regler samt passe på å ikke vise at ting ikke helt stemmer med det som er forkynt på bloggen i kommentarfeltet. 
Evt kan vi jo håpe at innhold til blogg og SoMe ikke er så viktig denne påska og at familien faktisk logger litt av og tar ordentlig ferie..... 

De har vel endelig innsett at det de gjør er mot anbefalingene med soleklar margin. De har nok prøvd å vri og vrenge på reglene som vanlig for å få det til å bli innafor, på samme måte som de leser veiledningen fra forbrukertilsynet når det gjelder reklamemerking (f eks hvit liten skrift mot hvit bakgrunn), men nå har de kommet til kort. Så jeg tror de skadebegrenser enten ved å punge ut for en annen hytte til svigers, eller ved at svigers ikke kommer likevel. Og så kommer de til å late som om det var planen å være alene på hytta hele tiden for å kunne hovere ovenfor kritikerne likevel. For det aller, aller viktigste er jo å ha rett 🙃 Men det er helt åpenbart at det ikke var den opprinnelige planen, for da hadde de filmet mye mer fra inni hytta i stedet for noen få bilder utenfra. Den obligatoriske påskekosen med brettspill og kakao med små marsmallows fra delikate påskekopper blir nok for smertefullt å ikke få vist frem. For å få vist den perfekte påsken. Synd at hun avslørte seg allerede første morgen ved å filme rammemadrassen, det er neppe plass til det i annekset om det er både kjøkken og bad der, foråsidetsånn 😆 🐣

Endret av Tannbein
Skrevet
Skrottefar skrev (9 timer siden):

Tror nesten vi må si at det blir et stoooooort JA på alt det der egentlig, for der i Villa Kulås så er det for det meste gjennomtrekk mellom ørene, men dessverre ikke nok til at de klarer å unngå bevisst det å bryte regler, anbefalinger og fornuft for å skape engasjement, for, dessverre igjen, så er det nettopp det som gir de inntekt.....egentlig verdens mest ufortjente inntekt spør du meg 🤪

Gjennomtrekk, egoisme og en ekstremt stor tro på seg selv er en veldig dårlig kombinasjon. Nei, jeg vet det ikke er en pen karakteristikk om et firma, men hva de viser frem i some kan ikke karakteriseres som noe annet. 

Jeg er helt sikker på at vi ikke får innblikk i inneaktiviteter denne påsken, ikke de avslappende og rosenrøde frokostene og den helt nydelige maten med vin til. Heller ikke fantastiske påskeaktiviteter som bare er heeeelt magisk. 
det blir nok mer vinglass ute på terrassen, bålpanne og påskeegg jakt. En skitur daglig, for de bare eeeelsker å gå på ski! 

• Liker 40
Skrevet

Jeg tror CBE undervurderte hvilke reaksjoner denne turen kom til å få, for jeg tror neppe det kun er "oss bitre på kg" som reagerer på dette.

Folk har oftet så mye over så lang tid, og når en reklamekanal gir så blaffen, så blir det reaksjoner. Alt for å stå på snøvidda sammen med sin nye valp, og reklamere for en jakke eller to.

• Liker 48
Skrevet

De jakkene kunne hun reklamert for i østfoldskjærgården også. 

Klart folk reagerer. Mange begynner p bli lei av idioter som gir f. 

• Liker 44
Skrevet
Klaraku78 skrev (25 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/kjendis/derfor-reiser-hun-utenlands-igjen/73593871

Nå stod det jo er artikkel om Isabell R i avisa, som ikke følger anbefalingene. Da burde de vel hatt en artikkel om CBE også. Kanskje man skal sette av 5 minutter, og mekke sammen en liten epost å tipse avisa at det er flere influencere som ikke bryr seg om anbefalingene. Hadde CBE enda stått for det hun gjør, men å finne på en historie som ikke henger sammen, er enda værre. Vet hun egentlig hvor stort 15 m*2 er, ettersom hun påstår at de får plass til kjøkken, bad og fire sengeplasser. 

Ja! Hvorfor skal cbe gå under radaren? Hun har vist under hele pandemien at hun driter i smittervern. 
Er det flere på hytta bryter de anbefalingene uansett hva de gjør. Eller kan du forklare oss @Levina, hvordan reglene er? Du har tydeligvis en annen oppfatning. For er set mulig å reise å besøke besteforeldrene sine så vil jeg gjerne vite det. Jeg skulle så svært gjerne ha besøkt mine, som jeg ikke har sett siden i høst, og en bitte liten tur nå i julen, En liten dagstur. Jeg skulle svært gjerne ha kost meg med god mat sammen med foreldrene mine, drukket ett glass vin og spilt spill. De vil nok også veldig gjerne ha besøk av barnebarna sine og sett påskeharen hoppe rundt med påskeegg til de. Men vi har valgt å avlyse, for å følge smittevernsreglene. Veldig fint da om du kan forklare @Levina, slik at om det faktisk er mulig å besøke de vil jeg gjerne vite det. Vi blir ikke flere en dere. 

De bryter ikke nasjonale retningslinjer, det er poenget du ikke tar. Du får oppdatere deg litt mer.

Så kan du utdype denne sympatiske kommentaren din, hvilke poeng er det resten av Norge ikke tar, men bare du? Hvor kan man oppdatere seg? 

Nå vet jeg @levina ikke har baller nok til å svare eller stå i en diskusjon, men kanskje noen andre kan forklare meg? 

• Liker 41
Skrevet

Skulle jeg tippe så sitter de nå febrilsk og lurer på hvordan de kan få vist fram frokostbord, middagsbord, kakaokopper og brettspill foran peisen uten å miste ansikt. Blir «spennende» hvordan de velger å løse det. 

• Liker 34
Skrevet

Jeg tipper de kommer til å gi etter for impulsen. poste fra påskeaktivitetene, og sette komentarfeltassistentene sine på jobben med å snakke ned kritikken de med omhu slipper igjennom i kommentarfeltet. 

Det tipper jeg.

• Liker 44
Skrevet
pøbelsara skrev (12 minutter siden):

Jeg tipper de kommer til å gi etter for impulsen. poste fra påskeaktivitetene, og sette komentarfeltassistentene sine på jobben med å snakke ned kritikken de med omhu slipper igjennom i kommentarfeltet. 

Det tipper jeg.

Jeg tipper at du treffer med denne tippingen 👌🏼
Behovet for oppmerksomhet trumfer nok behovet for å skjule ev brudd på anbefalinger. 

• Liker 19
Skrevet
Klaraku78 skrev (1 time siden):

https://www.dagbladet.no/kjendis/derfor-reiser-hun-utenlands-igjen/73593871

Nå stod det jo er artikkel om Isabell R i avisa, som ikke følger anbefalingene. Da burde de vel hatt en artikkel om CBE også. Kanskje man skal sette av 5 minutter, og mekke sammen en liten epost å tipse avisa at det er flere influencere som ikke bryr seg om anbefalingene. Hadde CBE enda stått for det hun gjør, men å finne på en historie som ikke henger sammen, er enda værre. Vet hun egentlig hvor stort 15 m*2 er, ettersom hun påstår at de får plass til kjøkken, bad og fire sengeplasser. 

Det er bare å tipse journalisten om Caroline Berg-Eriksen som reiser på hyttetur med andre utenfor husstanden stikk i strid med regjeringens anbefalinger. 

• Liker 27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...