Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hut skrev (26 minutter siden):

Så det er altså utenkelig at et anneks inneholde kjøkken og bad selv om hun skriver det? Dette blir da fryktelig spekulativt. 

For det første: et anneks kan ikke inneholde kjøkken og bad. 

For det andre: har du sett annekset det er snakk om? Mtp størrelsen skulle jeg virkelig likt å se planløsningen foråsiresånn. 

• Liker 48
Videoannonse
Annonse
Gjest Lin11
Skrevet
Malum skrev (7 minutter siden):

For det første: et anneks kan ikke inneholde kjøkken og bad. 

For det andre: har du sett annekset det er snakk om? Mtp størrelsen skulle jeg virkelig likt å se planløsningen foråsiresånn. 

Det hadde faktisk vært inspirerende å se et anneks på 15 kvm med kjøkken og bad 👌🏼

Skrevet
Lin11 skrev (1 minutt siden):

Det hadde faktisk vært inspirerende å se et anneks på 15 kvm med kjøkken og bad 👌🏼

Jeg tenker at det er veldig godt tips til blogginnlegg for fruen! Hvordan innrede 15 kvadrat enkelt og praktisk? 

• Liker 40
Skrevet
LilleSnupp skrev (1 time siden):

Et anneks har ikke lov å inneholde kjøkken.

Det er sikkert sant. Og enda er det hvert år mange mennesker som oppfører tilbygg som ikke er i samsvar med bygningsforskriftene. Er jo mulig at dette er en sånn sak? Hvem vet? Det blir uansett bare spekulasjoner. 

• Liker 1
Skrevet
Hut skrev (3 minutter siden):

Det er sikkert sant. Og enda er det hvert år mange mennesker som oppfører tilbygg som ikke er i samsvar med bygningsforskriftene. Er jo mulig at dette er en sånn sak? Hvem vet? Det blir uansett bare spekulasjoner. 

Men det er mange som må rive ned bygg igjen også, så det er jo bare å tipse kommunen, så finner de vel fort ut om det er etter forskriftene. 

• Liker 19
Skrevet
Klaraku78 skrev (Akkurat nå):

Men det er mange som må rive ned bygg igjen også, så det er jo bare å tipse kommunen, så finner de vel fort ut om det er etter forskriftene. 

Aldri i livet om jeg ville hatt noe behov for å ettergå andre mennesker på den måten. Jeg leker ikke politi på vegne av andre. Jeg har nok med meg selv. 

• Liker 13
Skrevet
Klaraku78 skrev (6 minutter siden):

Hun filmet jo deler av senga i dag, og det var ikke akkurat noen køyeseng, så det hadde vært veldig interessant å se hvordan de har fått plass til fire senger, kjøkken, bad og alt utstyret. Kanskje bord og stoler på kjøkkenet, eller skal de spise frokost og middag i senga..Og når ungene skal legge seg i kveld, hvor skal foreldrene være?.. Sitte ute, eller må de være på badet for å ikke vekke ungene...Når hun først skal prøve å bløffe leserene sine, kunne hun jo kommet opp med noe mer gjennomtenkt enn det her. 

Det var jo mer lignende en kontinentalseng ja. 

• Liker 17
Skrevet
MFO skrev (11 timer siden):

Ser hun sier hun har lagt ut tutorial på de stygge flettene som hun plutselig bruker hver dag på Tik Tok🙈 Så flaut med en dame på 34 som skal prøve å slå gjennom på en plattform ment for yngre. Jeg blir så flau🙈 Må være så slitsomt å prøve så hardt hver dag på å være noen andre enn den man er. Legger til at de heller ikke lykkes med forsøkene da😅

Hun henger sånn etter på moten. Denne «flette» stilen leste jeg på vg i ca 2018 (husker det pga tidspunkt jeg gjorde noe spesielt). Og jeg hadde dilla på den, finner ikke linken nå. 

• Liker 13
Skrevet
Maijuni skrev (Akkurat nå):

Hun henger sånn etter på moten. Denne «flette» stilen leste jeg på vg i ca 2018 (husker det pga tidspunkt jeg gjorde noe spesielt). Og jeg hadde dilla på den, finner ikke linken nå. 

For et sjokk. Camilla Phil lagde video av sånn flette i 2018. https://www.elle.no/camilla-pihls-17-mai-fletter/ 

• Liker 20
Gjest tranedatter
Skrevet

Jeg har ikke hatt langt hår siden jeg var barn, men er ikke det vanlige franskfletter da? Delt i to?!

Skrevet (endret)
Shopgirl2014 skrev (2 timer siden):

22 prosent jobber med helse og sosial i Norge. Det inkluderer sykehus, lege- og tannlegetjenester, pleie- og omsorgstjenester (som hjemmehjelp og eldresenter) og barnehager. Det er riktig at mange er kvinner, men litt enkel matte tilsier at personer som jobber med covid-19-pasienter er overrepresentert her i tråden sett i forhold til resten av befolkningen.

Det er veldig vanskelig å finne ut hvor mye folk faktisk trener fordi de fleste oppgir hvor mye de skulle ønske eller planlegger å trene, når de blir spurt.

Noen jobber med covid-19-pasienter. Noen er PT. Noen har hund. Noen kjenner til CBE ganske godt... Noen trener også mye, ikke bare filmer/tar bilder av at de trener. Det er mange ulike mennesker her i tråden. 

Endret av Marioposa
  • Liker 16
Skrevet
1 hour ago, Hut said:

Aldri i livet om jeg ville hatt noe behov for å ettergå andre mennesker på den måten. Jeg leker ikke politi på vegne av andre. Jeg har nok med meg selv. 

Ikke jeg heller. Men dette er en påvirkerbedrift.  Deres jobb er å "inspirere" og påvirke folk til en "sunn livsstil" og ikke minst til å kjøpe en masse klær, sminke, interiør, mat osv.

At de frekt og freidig publiserer brudd på brudd av smittevernregler offentlig, og går stikk imot Høyes sterke bønn til influenserne å gå foran som gode eksempler er faktisk svært, svært provoserende.

• Liker 25
Skrevet

Dette er for Viken hvor jeg også bor. Er faktisk ikke lov og møtes ute en gang på den måten de gjør. HVIS besteforeldrene er der. 

B388D431-A1CB-44CB-97B0-4AE5DE5C6F11.jpeg

• Liker 33
Skrevet
tranedatter skrev (1 time siden):

Jeg har ikke hatt langt hår siden jeg var barn, men er ikke det vanlige franskfletter da? Delt i to?!

Lene Orvik har brukt de flettene en stund, har vel fått inspo derfra. 

• Liker 8
Gjest Lin11
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (6 minutter siden):

Ikke jobber jeg i helsevesenet, jeg har ikke uttalt meg her om hund (selv om jeg har en) og ikke om trening (selv om jeg trener).

Smittevernreglene, derimot! Når både fruen og herren har hele sin inntekt fra å påvirke folk, så får de fanden meg (prøver å holde meg i skinnet her) se til å delta i dugnaden de fleste av oss har klart å delta i i over ett år. Det er ikke alltid like enkelt, men i motsetning til influencerfirmaet CBE, har jeg, og de aller, aller fleste i min omgangskrets, klart å overholde både regler og anbefalinger.  Og vi lever helt private liv så det hadde garantert gått under radaren om vi valgte å bryte dem. Men vi forstår jo at vi er en del av et fellesskap, og at det fellesskapet lider dersom vi oppfører oss som egoistiske idioter. 

Så hva er det med CBE & co? Bryter de bevisst reglene for å skape engasjement? Er de så uintelligente / mangler leseforståelse, slik at de tror det de gjør er greit? Tror de at de er i en klasse for seg, at anbefalinger og regler ikke gjelder dem? Driter de bare i myndighetenes råd, inkludert det at influencere bør gå foran med et godt eksempel? Jeg kan bare ikke fatte at det er mulig å - med vilje - opptre så tonedøvt i en pandemi, både hva gjelder hyttetur med svigers, tett fysisk omgang med samarbeidspartnere, kladding på varer i butikken, osloturer osv (alt dokumentert på de siste sidene).

Men så tonedøvt opptrer de altså. Og sprer det, gladelig og «delikat», for 300.000 følgere som også er drittlei pandemi, regler og smittevern. Tenk å synke så dypt. 

Så sant 👏🏻👏🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...