Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

CBE har kommet seg på hytta. Viktig å oppdatere, men tydeligvis viktig å filme bare rett ned så hun ikke skal avsløre at hun bor på hytta og ikke annekset. Nå har de jo akkurat kommet, men hvis ikke annekset blir filmet en eneste gang i løpet av påsken, så har hun jo hvertfall avslørt seg. Merkelig at to voksne mennesker tar så lett på det å juge til folk. Pluss at svigerforeldrene er vel delvis involvert de også. Sier som de andre her, å sammenligne Jørgine med CBE er som å sammenligne gull og gråstein. 

• Liker 49
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Surikatt skrev (13 timer siden):

Ja, men forskning sier jo at de har rett. Det gir bedre løpsøkonomi ( sitat Lars Kristian Eriksen ). 

Hver gang noen lurer på løpestilen til CBE så svarer LKE det samme. Det er for så vidt ikke feil at for en person med suboptimal teknikk så er det mer effektivt å løpe som man er vant enn å plutselig tvinge seg til noe helt annet. Stemmer også at en brå overgang til annen teknikk, selv om den objektivt er bedre, kan gi skader. 
Men. Det å tvinge seg fra den ene dagen til den annen til å bruke en teknikk man ikke behersker, er jo på ingen måte det samme som å trene mot mer optimal løpeteknikk. Det handler om rolig og balansert å lære av seg gamle skavanker og øve inn bedre bevegelser. Mulig man en kort periode ikke vil kunne holde tempoet/distansen man pleide med den dårlige teknikken men man vil fort få bedring og skader er ikke er problem så lenge man tar det rolig. Hvordan tror LKE ellers Marit Bjørgen trente seg til å bli verdens suverent beste til tross for at teknikken til å begynne med ikke var bra? Blir for tåpelig at han nedsnakker teknikktrening bare fordi kona hans er sta og tvær. 
Igjen vil jeg framme påstanden at et "bli med på teknikkurs med CBE"-opplegg vil løfte innholdet på Netfit. Lokaliser problemområdene, gå gjennom typiske feil, sett opp en plan, vis øvelser som hjelper og ta gjerne inn ekspertise på feltet.  

Tistelblad skrev (12 timer siden):

Dere som har peiling på løpeteknikk: kan det være at hun har lagt seg til å lande på hælen fordi hun har "lært seg" å løpe på tredemølle? Det er jo noe ganske annet å løpe ute hvor man må lage framdrift selv kontra å løpe på et underlag som beveger seg bakover. 

Jeg tror mye av feilene kommer av alt for intensivt fokus på mølle over lang tid. Veivene armer og veldig ustø tilbakelent overkropp gjør ingenting på mølle hvor underlaget beveger seg automatisk under og alltid er like jevnt. Ute gjør det en enorm forskjell. Men er som sagt vanskelig å av-lære såpass innarbeidede feil. Spesielt når hodet ikke vil være med og insisterer på å holde fast i den dårlige teknikken fordi man ikke kan nedverdige seg til å ta mot tips fra andre. 

• Liker 27
Skrevet
Klaraku78 skrev (21 minutter siden):

CBE har kommet seg på hytta. Viktig å oppdatere, men tydeligvis viktig å filme bare rett ned så hun ikke skal avsløre at hun bor på hytta og ikke annekset. Nå har de jo akkurat kommet, men hvis ikke annekset blir filmet en eneste gang i løpet av påsken, så har hun jo hvertfall avslørt seg. Merkelig at to voksne mennesker tar så lett på det å juge til folk. Pluss at svigerforeldrene er vel delvis involvert de også. Sier som de andre her, å sammenligne Jørgine med CBE er som å sammenligne gull og gråstein. 

Ja, dette var ganske gjennomskuelig.

• Liker 16
Gjest Bettys
Skrevet

Jeg ser ikke bort fra at de faktisk innbiller seg at det er innafor i forhold til anbefalingene. Hun/de har jo vist seg å ha svært kreative tolkninger bl.a begrepet nærkontakter også.

Skrevet (endret)

Det er nesten litt komisk hvor provosert mange av dere er av CBE. Hun drar på hytta som er fullt lovlig. Hvis svigerforeldrene kommer bor de i forskjellige enheter og holder avstand. Ser ingen andre. Helt innenfor. Kan være de er der alene noen dager før svigerforeldre kommer.

Innlegget er ryddet for avsporing.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 13
Skrevet

Veldig avslørende at morgenkaffekoppen ble filmet med låret som bakgrunn. Her kunne hun stoppet spekulasjonene med kun et tastetrykk. 

• Liker 20
Skrevet

Da er ihvertfall silkeundertøyet på og kaffen servert i annekset. 

• Liker 23
Skrevet
Levina skrev (På 30.3.2021 den 12.02):

Det er nesten litt komisk hvor provosert mange av dere er av CBE. Hun drar på hytta som er fullt lovlig. Hvis svigerforeldrene kommer bor de i forskjellige enheter og holder avstand. Ser ingen andre. Helt innenfor. Kan være de er der alene noen dager før svigerforeldre kommer. 

Hei på deg!! Så hyggelig at du stikker innom!  Du løper så fort noen spør deg om noe, men godt du er her for å forsvare cbe 😀 man kan alltid stole på deg!! 
Jeg har bare ett spørsmål til deg; hvordan vet du at cbe følger rådene? 

til nå vises det i bloggen særdeles lite sympati med utsatte grupper i befolkningen og lite kunnskap om smittevern generelt. Det er kjempe fint om hun plutselig begynner å høre!! 
Og vet du, om man jobber med covid pasienter blir man ekstremt forbannet over slik oppførsel som vises i kulåsparken. Og jeg skjønner innmari godt at sympatien deres ikke renner over for folk som ikke forholder seg til verden forøvrig. Cbe tar så lite en for laget som det er mulig å få det, hun passer kun på seg selv, og ingen andre. ( ikke en gang barna sine slipper unna der i gården..) 

• Liker 47
Skrevet (endret)

Jeg oppfordrer folk til å debattere sak, og ikke bare være opptatt av å angripe andre. Jeg mener også at det er god debattkotyme å ikke beskylde andre for at opplysninger de gir om seg selv , er oppdiktet. Takk. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 40
Skrevet

Kan jo være at CBE&co bor i hytta, mens svigerforeldrene bor i annekset?

• Liker 4
Skrevet
Crash skrev (6 minutter siden):

Kan jo være at CBE&co bor i hytta, mens svigerforeldrene bor i annekset?

Det lyver i så fall CBE, for CBE har sagt at det er de som skal bo i annekset.

• Liker 20
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)

Om de er i storhytta før svigers kommer skal vel den hytta vaskes ned før svigers tar over sånn rett etterpå. Det handler om å hindre smitte skjønner du, ikke lover og regler. Smitten går ned når folk følger anbefalingene og reglene, og opp når folk bryter dem. Å markedføre at man bare trenger å følge påbudene er å oppfordre til uforsvarlig oppførsel som vi bidra til å øke smittetrykket, med de konsekvensene det har for alle oss andre.

Innlegget er ryddet for svar til slettet innhold i sitat.

Endret av Snøsøta
Skrevet

Blir det ingen bilder med påskefrokost, -middag og -pyssel fra hytta i år???!?

😱😱

• Liker 24
Skrevet
LilleSnupp skrev (8 minutter siden):

Blir det ingen bilder med påskefrokost, -middag og -pyssel fra hytta i år???!?

😱😱

Det samme tenkte jeg. Var lite bugnende påskefrokostbord på story i dag😂

• Liker 13
Skrevet
Hallepalle2 skrev (24 minutter siden):

Det samme tenkte jeg. Var lite bugnende påskefrokostbord på story i dag😂

Men de er jo der fordi de ELSKER å gå på ski. Ikke for å spise påskefrokost.😅

Skibums blitt?

• Liker 18
Skrevet
Ultiva skrev (1 time siden):

Så du mener at helsepersonell bør være takknemlige for at profesjonelle påvirkere proklamerer at de gladelig bryter nasjonale retningslinjer?

Har du i det hele tatt den fjerneste anelse om hvorfor man har nasjonale retningslinjer, i en tid med mutert smitte, villsmitte, fulle intensivavdelinger og en vaksine på vent? Er jeg misunnelig når jeg ikke bifaller at LKE tar med kone og barn, drar på overnattingsbesøk til foreldrene sine i den vestlandske fjellheimen og roper ÆDDA BÆDDA BENT HØIE, DET ER IKKE FORBUDT SÅ!! ... samtidig som vi får stadig yngre intensivpasienter på grunn av ukontrollerbar smittespredning?

https://www.dagbladet.no/nyheter/bekymret-over-at-yngre-blir-syke/73561503

De bryter ikke nasjonale retningslinjer, det er poenget du ikke tar. Du får oppdatere deg litt mer. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg fatter ikke du blir så provosert når noen påpeker egoistisk drittsekkoppførsel når det som faktisk publiseres av CBE.no er egoisttisk drittsekkoppførsel 😂

• Liker 39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...