Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Levina skrev (2 minutter siden):

De bryter ikke nasjonale retningslinjer, det er poenget du ikke tar. Du får oppdatere deg litt mer. 

Neeei da de bryter aaaaldri regler eller retningslinjer eller råd for godt smittevern eller viser de driter i dugnad eller mangler omtanke for noe som helst uten for egne navler eller tolker forsking på høyde med en ungdomsskolenivå. Neeei da. 😘

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Inocybe skrev (5 minutter siden):

Jeg fatter ikke du blir så provosert når noen påpeker egoistisk drittsekkoppførsel når det som faktisk publiseres av CBE.no er egoisttisk drittsekkoppførsel 😂

Nå er det ikke så drittsekk oppførsel da. Hvis vi går ut fra at ja de deler hytte med svigers... så er det vel strengt tatt bare svigers det går ut over. Om de ikke er innom og handler og så videre også da... men ja. 

• Liker 6
Gjest Lavande
Skrevet (endret)

Minner om denne uttalelsen til helseminister Bent Høie - https://www.dagbladet.no/kjendis/hoie-med-klar-beskjed-etter-dette/72876003

"Jeg håper spesielt at influenserne tenker gjennom det samfunnsansvaret de har slik at både det de gjør og det de fotograferer er i tråd med smittevernrådene våre, slik at de går foran som gode forbilder for andre i sin generasjon."

Endret av Lavande
Skrevet (endret)
Levina skrev (1 time siden):

De bryter ikke nasjonale retningslinjer, det er poenget du ikke tar. Du får oppdatere deg litt mer. 

Jasså?

Sitat

"Vi fraråder altså ikke reiser til hytta – men reis bare med egen husstand.

Du bør heller ikke dra på overnattingsbesøk eller ha overnattingsbesøk.

Anbefalingen om å bare ha besøk av to personer gjelder både hjemme og på hytta. 

Hvis du bor på et sted der kommunen fraråder besøk hjemme – bør du heller ikke ha besøk der du tilbringer påsken."

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/innforer-nye-nasjonale-tiltak/id2841040/

Endret av Ultiva
  • Liker 42
Skrevet
Klink skrev (10 minutter siden):

Nå er det ikke så drittsekk oppførsel da. Hvis vi går ut fra at ja de deler hytte med svigers... så er det vel strengt tatt bare svigers det går ut over. Om de ikke er innom og handler og så videre også da... men ja. 

Og, det er grunnet slik tankegang at smitten bare fortsetter å spre seg, for jeg vil ikke se for meg at svigers isolerer seg etter endt hyttetur i 10 dager. 

• Liker 42
Skrevet
Levina skrev (På 30.3.2021 den 12.02):

Det er nesten litt komisk hvor provosert mange av dere er av CBE. Hun drar på hytta som er fullt lovlig. Hvis svigerforeldrene kommer bor de i forskjellige enheter og holder avstand. Ser ingen andre. Helt innenfor. Kan være de er der alene noen dager før svigerforeldre kommer.

Poenget er at vi ikke har folk særlig med folk rundt oss, for de fleste her inne ser ut til å ha forstått regjerningens anbefalinger. Men du har rett, familien Eriksen bryter ikke loven, de bryter de sterke anbefalingene som er gitt for å få bukt med pandemien.

Jeg ser ikke at det har kommet feilaktige påstander om at de bryter loven? Det er gjengs enighet her inne om at de bryter ANBEFALNINGENE, og at det er tradisjon tro når det kommer til familien Eriksen. Er det ikke forbudt ved lov, og kan straffes med bøter eller fengsel, så er det helt innafor i deres verden.

At de skal være der uten svigerforeldrene noen dager blir bare spekulasjoner, hvor i all verden tok du det ifra?

• Liker 49
Skrevet
Liver skrev (3 minutter siden):

Og, det er grunnet slik tankegang at smitten bare fortsetter å spre seg, for jeg vil ikke se for meg at svigers isolerer seg etter endt hyttetur i 10 dager. 

Mest sannsynlig håper jeg de tenker så langt at ved symptomer som mest sannsynlig oppstår innen 10 dager om noen er smittet, så tester de seg, og dermed havner i karantene 😊

men ja hele opplegget rundt denne turen er veldig gjennomsiktig. 

• Liker 3
Skrevet
Klink skrev (2 minutter siden):

Mest sannsynlig håper jeg de tenker så langt at ved symptomer som mest sannsynlig oppstår innen 10 dager om noen er smittet, så tester de seg, og dermed havner i karantene 😊

Mange har jo null symptomer... 

• Liker 19
Skrevet
Levina skrev (31 minutter siden):

Hvordan vet du det? Om de er på samme hytta som svigerforeldrene så bryter de regler, du får oppdatere deg litt

• Liker 24
Skrevet
Klink skrev (21 minutter siden):

Det er fortsatt ikke greit , hvorfor skjønner ikke folk dette med reis med egen husstand 

• Liker 26
Skrevet
Marioposa skrev (Akkurat nå):

Mange har jo null symptomer... 

Ja. Får håpe ingen er smittet🙈

• Liker 2
Skrevet
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Jeg undrer meg både over at @Levina VET at de ikke kommer til å bryte noen anbefalinger eller regler, og @Klinks fortolkning av regelverket.

Hvis alle bare forholder seg til forbudene og gir blaffen i anbefalingene, vil man måtte vurdere portforbud igjen. Det er folks lojalitet til anbefalinger og frarådinger som gjør at vi har klart oss såpass bra oppe i dette som vi har. AT noen gir blaffen og overlater all belastning til alle andre, er bare så utrolig usympatisk at jeg har ikke ord.

Jeg synes det er skikkelig usympatisk og ganske idiotisk å gi blaffen i de anbefalingene som er gitt. De er helt tydelige på  at skal man feriere på hytte, så må det foregå kun med egen husstand. Når man blir betalt noen millioner i året for påvirkningskraften sin, burde man virkelig gjøre sitt for å bidra i dugnaden - feks ved å vise at man gidder å bry seg litt om at vi er inne i år 2 av en pandemi, og sørge for at det man viser frem i SOME er i tråd med gjeldende anbefalinger. Når man istedet for synes det er greit å være uten munnbind hos frisøren, base rundt i sengen med en ikke-husstandsmeldem og ha tett kroppskontakt med en man lager treningsvideo med, så må jeg si at jeg ikke er imponert over hverken etisk vurderingsevne eller viljen til å ta sin del av samfunnsansvaret,

Grunnen til at CBE får så mye pes mens andre influencere slipper vesentlig billigere unna, er ikke at CBE er utvalgt av misunnlelsenbrigaden til å få pes. Det er at hun/de gjentatte ganger har vist at de gir blaffen.

Hva slags fortolkning? 

• Liker 2
Skrevet
Klink skrev (36 minutter siden):

Man kan jo rekke å smitte flere før man selv får symptomer og går i karantene. Det er heller ikke alle som får symptomer! 

• Liker 25
Skrevet

Det profesjonelle ville jo vært å forhåndslage innhold for disse dagene, og dermed kunne poste ting med positivt fortegn mens de ansatte gjør som alle oss andre når vi har fri, vi gjør private ting. Da hadde ingen tenkt noe mer på det. Det er jo mye som postes som krever så mye forberedelser at det neppe postes "mens det skjer", så kunne de jo evt fortalt følgermassen at det blir en snapchatpause mesteparten av påsken fordi tid med familien osv. Det tror jeg alle forstår, og jeg tror ikke de mister følgere på sånt da det velnofte er mindre some trafikk uansett rundt høytider og i ferier.

• Liker 18
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Det er jo akkurat det det ikke gjør (går bare utover svigerforeldrene), det er jo hele poenget med alle regler og anbefalinger vi har holdt på med et år nå. Inkubasjonstiden er lang, noen har ingen symptomer og det muterte viruset smitter lettere. Det er jo akkurat slik smittekjeder oppstår, spesielt ved lang inkubasjonstid. 

(Tar forbehold om de er der med andre husstander. Har ikke fulgt med så mye i det siste). 

• Liker 28
Skrevet

Svigerforeldrene kan være vaksinert for alt vi vet. Synes det tar av litt her nå..🤨

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...