Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest tranedatter
Skrevet (endret)
Inocybe skrev (13 minutter siden):

Det er helt normalt å ha dårlig løpeteknikk. Selv lander jeg også for mye på bakfot. Det som undrer meg er at ikke dette brukes som innhold hos Netfit? En serie som går på løpeteknikk, hvordan rette i gamle uvaner og en venninne-bonding serie hvor vi følger CBEs progresjon og selv kan bli med. Jeg hadde syntes det hadde vært moro og inspirerende. 
Samme kunne CBEs tøying til spagat ha blitt en serie leserne kunne ha fulgt med og blitt med på. Når CBE i stedet velger å plutselig bare publisere se hva jeg kan. Så er det liksom ferdig med det samme og rett tilbake til samme gørr kjedelige rompeselfies. 

Det samme tenkte jeg!

Ble skikkelig overraska over at hun er så myk. DET er det ikke alle som er når de har født to barn og løper på mølle mye. Begge deler kjent for å gjøre kroppen usmidig.

CBE burde hive seg på yogakurs eller noe, mykheten har hun tydeligvis i kroppen allerede. Perfekt for core og balanse, som hun burde trene mer.

Langløp i skog og fjell er jo ikke hennes greie, fysisk. (jadda, alle/de fleste kan trene seg opp, men hva med å utnytte gentikken litt). Man ser jo på de avbrutte turene, sykdom i ettertid, at dette ikke ligger for henne. La lke ha det i fred.

ps. dårlig løpeteknikk har mange, også folk som springer langt/fort. Men de fleste av oss ønsker ikke leve av å lære andre i trening. Vi suller rundt med vår halvgreie teknikk og ingen bryr seg. 

Endret av tranedatter
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Emma Marie skrev (2 minutter siden):

Helt normalt å ha dårlig løpeteknikk? Hm. Det er kanskje mange som har det ja, men hvis man skal leve av å formidle dette til kunder, bør den sitte inne, som du påpeker☺️

Ja normalt for folk flest å ha dårlig teknikk. De som ønsker å leve av å formidle trening bør der i mot ha stålkontroll på det basale. Men det er jo det samme med styrketreningen. CBE fikser ikke basale øvelser der heller og virker ikke til hun eller den PT utdannede mannen ønsker å forbedre det heller. Bare PT-Åge som ikke gremmes av å se på det. 

• Liker 27
Skrevet
Surikatt skrev (10 timer siden):

Caroline Berg Eriksen burde ta seg en tur i skauen uten mobil og duppedingser som forstyrrer den fantastiske opplevelsen det er å løpe der helt uten å tenke dokumentasjon. Ser jo helt tullete ut når hun er ute og løper. Det der kan ikke kalles inspirasjon. 

Det ser ut som om hun beinflyr vekk fra noen og det kaves med armer, har tenkt flere ganger at det der kan umulig være en spesielt økonomisk måte å løpe på. Men for all del, hun er i aktivitet og aktivitet har kroppen godt av. Hun føler tydeligvis at det er en god måte å løpe på for henne. 

Angående burpees er det ikke opplest og vedtatt at de må være med brystet ned i bakken. Det finnes mange variasjoner av burpees så hun burde i hvert fall presentere den varianten hun gjør. (dette er bare noen varianter på lenken under)

https://dailyburn.com/life/db/burpee-workout-bodyweight-exercises/

• Liker 10
Skrevet
Monimoni skrev (9 minutter siden):

Kan dette skje pga at etter 4 sekunder, så glemmer fitnessmodellen seg og ikke ser så delikat ut mer? Ikke vet jeg. 

Mener CBE har skrevet at når hun filmer disse netfit øktene på insta så regner hun ikke dette som en treningsøkt så kan være derfor

• Liker 4
Skrevet
tranedatter skrev (46 minutter siden):

Jo ser det nå, de er max 15 sekunder.

Men i fruas tilfelle er det jo 4-5 sekunder som går på repeat for å bli en film på 15 sekunder. Har sjekka på ulike treningsprogram på instagram nå, og der filmes hver øvelse i 15 sekunder sammenhengende. Altså maxtiden for  instagram.

Det er ikke 3 hopp som går på repeat for å fremstå som 15 sekunder...

Enig i at det ser teit ut, men ikke unormalt at det filmes og legges ut på denne måten. Bare gå inn å se på Instacatrine eller fitfocus.no

De tar litt er enn 3 reps, filmer ikke alle repetisjonene som skal tas. Også tror jeg faktisk at film på Insta kan vare 60 sek. Ser at fitfocus sine varer mer i 20 - for hun har sånn nedtelling på flere av sine. 

• Liker 9
Skrevet
Nicky B skrev (10 minutter siden):

Det ser ut som om hun beinflyr vekk fra noen og det kaves med armer, har tenkt flere ganger at det der kan umulig være en spesielt økonomisk måte å løpe på. Men for all del, hun er i aktivitet og aktivitet har kroppen godt av. Hun føler tydeligvis at det er en god måte å løpe på for henne. 

Angående burpees er det ikke opplest og vedtatt at de må være med brystet ned i bakken. Det finnes mange variasjoner av burpees så hun burde i hvert fall presentere den varianten hun gjør. (dette er bare noen varianter på lenken under)

https://dailyburn.com/life/db/burpee-workout-bodyweight-exercises/

Ser ut som hun prøver på det de i denne artikkelen kaller push-up burpee, men det går bare sånn halvveis. Muligens burde hun først begynne å trene ordentlige push-ups, ikke bare på knærne.. bare et tips til henne. 

• Liker 9
Skrevet

Skal de lage videoer av forbedring av løpeteknikk m.m., så må det erkjennes at man ikke kan/vet/gjør alt best.

• Liker 26
Gjest CecilieX
Skrevet
Inocybe skrev (1 time siden):

Ja normalt for folk flest å ha dårlig teknikk. De som ønsker å leve av å formidle trening bør der i mot ha stålkontroll på det basale. Men det er jo det samme med styrketreningen. CBE fikser ikke basale øvelser der heller og virker ikke til hun eller den PT utdannede mannen ønsker å forbedre det heller. Bare PT-Åge som ikke gremmes av å se på det. 

Og her er vi tilbake til det som handler om å lykkes ved å se på lesernes behov. 

De insisterer på å bruke CBE som modell. Og de insisterer på å vise frem hennes kropp (og trening). Innspill om øvelser som gjøres feil blir avfeid. Alt gjøres perfekt selvfølgelig. 

Jeg skjønner at de vil bruke CBE siden følgerne har et godt forhold til henne og det er de som er kundebasen. Men de vil ikke greie å knytte til seg nye følgere når produktet de leverer er som det er nå. Nybegynnere vil ikke la seg inspirerer av å få skinny perfekthet i fleisen, viderekomne vil jo forstå at det hun gjør ikke er så bra. 

Så da gjenstår spørsmålet om det finnes følgere som idealiserer henne nok til å ville bli som henne og samtidig ha betalingsvilje. 

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Ikkenoledig skrev (1 time siden):

Enig i at det ser teit ut, men ikke unormalt at det filmes og legges ut på denne måten. Bare gå inn å se på Instacatrine eller fitfocus.no

De tar litt er enn 3 reps, filmer ikke alle repetisjonene som skal tas. Også tror jeg faktisk at film på Insta kan vare 60 sek. Ser at fitfocus sine varer mer i 20 - for hun har sånn nedtelling på flere av sine. 

Siden du har litt oversikt, hvordan er formidlingsevnen til disse? Jeg synes det er så rart at det ikke kommuniseres mer med følgerne. At CBE ikke forteller hva som er riktig posisjon og hva man må passe på for å gjøre øvelsene uten å skade seg. Mulig jeg sammenlikner for mye med PTer, men jeg savner både at det motiveres og instrueres. Mulig det er dette som er gjengs for sjangeren Instatrening? 

Endret av CecilieX
Språk
Skrevet

☺️😆 god bedring👍

• Liker 16
Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

☺️😆 god bedring👍

Om den var till mig, så tack snälla 😘 Jag vet inte om jag kommer skämmas ihjäl mig eller dö av ryggskott 😂🙈 Är öppen för båda alternativ. 

• Liker 30
Skrevet
CecilieX skrev (1 time siden):

Siden du har litt oversikt, hvordan er formidlingsevnen til disse? Jeg synes det er så rart at det ikke kommuniseres mer med følgerne. At CBE ikke forteller hva som er riktig posisjon og hva man må passe på for å gjøre øvelsene uten å skade seg. Mulig jeg sammenlikner for mye med PTer, men jeg savner både at det motiveres og instrueres. Mulig det er dette som er gjengs for sjangeren Instatrening? 

Jeg vet ikke og gidder ikke sjekke, er innom fitfocus av og til, men følger bare denne fast https://www.instagram.com/p/CM0DlTvp9Vj/?igshid=yko2yi3hxuao og de teller ofte ned med tall, som du ser. 

• Liker 6
Skrevet
LilleSnupp skrev (2 timer siden):

Skal de lage videoer av forbedring av løpeteknikk m.m., så må det erkjennes at man ikke kan/vet/gjør alt best.

Noen tåløper er hun hvertfall ikke.

Det er bare å ta en kikk på siste innlegg på bloggen om intervaller og bildene fra den økten, og sammenligne denne figuren. Så kan man trekke sine egne konklusjoner om hvem man vil ta imot tips om forbedring av løpteknikk fra. Skal de selge kompetanse på løpteknikk bør de absolutt se litt nærmere på egen teknikk, eller velge bildene bedre.

natural-running-altra.png

• Liker 20
Skrevet
Emma Marie skrev (4 timer siden):

Løpesteget er helt tragisk. Lander ALT for mye på hæl...

https://www.carolinebergeriksen.no

4AA035E4-EFC6-4480-8E1C-D12833FF1A69.jpeg

Eeeh, nei?! Dette kan de, dermed basta! Sier frua at det er sånn det er, så ER det sånn. 

Helt tragisk at disse to liksom er treningsinfluensere i SoMe 🤦🏻‍♀️

• Liker 26
Skrevet
123Frustrert skrev (16 timer siden):

Hun er ikke sterk nok til å ta øvelsene hun viser. Jeg er vant ved at ved burpees så legger du deg - enten helt ned på gulvet eller stopper i stabil planke. Hun svaier jo i ryggen og har ikke stabilitet. Ved neste øvelse faller kne ut til høyre og er ustabilt. Er man så svak rundt kne bør man modifisere øvelsen. En sikkelig PT hadde stoppet øvelsen og funnet noe som er mer tilpasset personen, det er ingen nedtur det. 

( jeg tenker på innlegget som er lagt ut 17.03)

Synes det er nitrist at kunnskapsløse personer skal formidle trening. Tenk om man kunne hatt noen bra treningsinfluencere istedet. Som kunne lært folk om hvilke øvelser som er bra, hvordan gjøre dem og ikke minst (det ALLE) treningsinfluencere glemmer, hvordan ha progresjon. 

• Liker 20
Skrevet
Inocybe skrev (4 timer siden):

Det er helt normalt å ha dårlig løpeteknikk. Selv lander jeg også for mye på bakfot. Det som undrer meg er at ikke dette brukes som innhold hos Netfit? En serie som går på løpeteknikk, hvordan rette i gamle uvaner og en venninne-bonding serie hvor vi følger CBEs progresjon og selv kan bli med. Jeg hadde syntes det hadde vært moro og inspirerende. 
Samme kunne CBEs tøying til spagat ha blitt en serie leserne kunne ha fulgt med og blitt med på. Når CBE i stedet velger å plutselig bare publisere se hva jeg kan. Så er det liksom ferdig med det samme og rett tilbake til samme gørr kjedelige rompeselfies. 

Fruen gjør jo aldri noe feil. derfor kan leseren heller ikke få delta i at hun blir bedre i noe/lærer noe. Hun kan jo alt

• Liker 14
Skrevet
Hei2016 skrev (1 time siden):

Detta är menad lite som en varning, men om mod. tycker det är avsporing så ta bort det bära. Jag har en poäng i sluten här, jag lovar 😂

För ett par timmar sen sprang jag några varv runt ett vatten. 16 km. utan skavsår- tross min smala midja och lite vida tights. Craft levererar. Det var dock så stora vattenpölar och så mycke lera runt det här vattnet att jag bestämde mig för att spola av mig med vattenslangen utomhus då jag kom hem. Min svägerska, som bor granne med oss, kom ut på sin altan och frågade om jag hade sprungit runt vattnet eller bara hade brottas med någon i leran? Inte helt CBE-standard detta, log hon.

Jag, full av spring-endorfiner, lera och svett, tänkte mig att nu minsann skulle jag dra på med en riktig influenser-posering så jag släppte vattenslangen, smäll båda armarna rakt i vädret och putade ut med stjärten medan jag ropade; ”Men ser du inte hur duktig jag har varit?”

Och nu, allihopa, nu kommer varningen! I min iver över att posera snappt och stort (och häller inte övat in det här över flera år, så enormt spontant) smällde det till så rejält i min rygg att jag trodde min sista timme var kommit. Så nu ligger jag här, rakt ut på golvet, med en påse frusna ärtor inuti en handduk under ryggen.

Dom här influenser-poseringarna måsta tas på högsta allvar! Träna på dom i lugn och ro. Dra inte till på högsta varv innan du är helt säker på att du mästrar poserings-konsten! Och även då, ta det liiiite lugn. 

God bedring! Og la proffe posører ta seg av poseringen 🤣

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...