likermegher Skrevet 28. mars 2021 #38241 Skrevet 28. mars 2021 Viktig å suuuuge magen godt inn når en gjør knebøy. 17
Populært innlegg Pæddan Skrevet 28. mars 2021 Populært innlegg #38242 Skrevet 28. mars 2021 Og det er jammen ikke rart at smitten STIGER i Sarpsborg når det finnes slike brødhuer som dette paret. Vi alle er lei av dette nå, selv sliter jeg og familien men vi er friske til tross for smitte i klassene til ungene. Men det er alltid en eller annen som skal være egoistisk som bare MÅ reise , besøke noen eller gudene vite hva! Blir matt og håper de to der går på en smell så det synger. NEK 63
Hallepalle2 Skrevet 28. mars 2021 #38243 Skrevet 28. mars 2021 Det er i tider som dette man virkelig ser hva som bor i folk. 44
Roadrunner Skrevet 28. mars 2021 #38244 Skrevet 28. mars 2021 Det ble kommentert tidligere at sykdomsperioden tidligere i vinter kanskje er årsaken til at de ikke ser på hytteturen som noe problem (immune?). Leste følgende i dag: Sitat Man kan få korona selv om man har hatt det. Helsedirektør Bjørn Guldvog har tidligere uttalt dette til TV2: – Selv om du da ikke utvikler symptomer, kan du faktisk produsere noe virus i slimhinnene. Dermed er det mulig for at man også er smittebærende. Så med andre ord: Hold smittevernreglene selv om dere har vært syke. Med andre ord: ta anbefalinger og regler på alvor! Dette gjelder også for vaksinerte og de som har hatt korona. 33
Hege1980 Skrevet 28. mars 2021 #38245 Skrevet 28. mars 2021 tror vi kan konkludere med at sykdsomsperioden de hadde, der ingenting ble postet hverken av CBE, mannen eller barna, var pga korona. og nå tenker de at de er immune, men kan så klart ikke si det.😌🤷♀️ 39
Klaraku78 Skrevet 28. mars 2021 #38246 Skrevet 28. mars 2021 Jeg har sagt det før, de minner mer og mer om paradise hotell deltakere, hvor de fleste har gjennomtrekk i topplokket. Avisene bruker jo hvert år ha artikler om hvordan kjendisene feirer påske. Noen burde tipse de om å gå litt mer i dybden på hvordan CBE skal feire påske. Det kan bli en interessant historie. CBE og familien bor sammen med svigerfamilien på hytta, men later som om de bor i et anneks på 15 m*2, og at de er ute hele dagen i masse minusgrader, storm og sludd. LK klarer sikkert å photoshoppe inn en sol, så blir det nok sikkert en skikkelig solskinnshistorie. 36
Klink Skrevet 28. mars 2021 #38247 Skrevet 28. mars 2021 Klaraku78 skrev (3 minutter siden): Jeg har sagt det før, de minner mer og mer om paradise hotell deltakere, hvor de fleste har gjennomtrekk i topplokket. Avisene bruker jo hvert år ha artikler om hvordan kjendisene feirer påske. Noen burde tipse de om å gå litt mer i dybden på hvordan CBE skal feire påske. Det kan bli en interessant historie. CBE og familien bor sammen med svigerfamilien på hytta, men later som om de bor i et anneks på 15 m*2, og at de er ute hele dagen i masse minusgrader, storm og sludd. LK klarer sikkert å photoshoppe inn en sol, så blir det nok sikkert en skikkelig solskinnshistorie. Vet du hvilket vær som er spådd da? 2
Isild Skrevet 28. mars 2021 #38248 Skrevet 28. mars 2021 Jeg kan ikke oppfatte dette annerledes enn at de bagatelliserer pandemien, smittevern og reglene som er satt. De gjør vel som andre influencere. Har en avveiing ift hva som er viktigst for dem personlig - følge anbefalinger eller få content til kanalene sine. Content vinner tydeligvis. Men så klart, det er fehuene på KG som har problemer. For problemet er ikke at CBE og andre influencere blåser i smittevern. Det er "vi" som henger oss opp i "småting". 39
Populært innlegg Minnie Mus Skrevet 28. mars 2021 Populært innlegg #38249 Skrevet 28. mars 2021 Jeg blir så forbannet at jeg har ikke ord 😡 Nå har jeg og mange med meg, levd i nærmest isolasjon og ensomhet i over 1 år, vurderer nøye om jeg trenger akkurat den turen på butikken i dag, mottar ikke besøk, drar ikke på besøk osv osv. Vi vil jo alle bli kvitt dette viruset som stadig muterer til flere smittsomme versjoner, vi vil alle ha tilbake hverdagen vår, vi vil besøke familie og venner, gi hverandre en klem. Og de aller fleste av oss følger anbefalingene, tar hensyn og følger smittevernsreglene. Dette er jo en dugnad der alle må bidra, skal vi noen gang bli kvitt dette. Så har du ekteparet i Sarpsborg da, som lever av og tjener til livets opphold ved å påvirke andre. 300.000 følgere på insta som hele tiden får dokumentasjon på hva denne familien foretar seg flere ganger daglig. Og i dag har de den store pakkedagen, for de må jo selvfølgelig dra på hytta sånn at dem har noe å legge ut i some kanalene sine! De driter i alle andre, bare de får sine egne behov dekket. Imens frua poserer med bloggerfoten sin på ski og skryter uhemmet av hvor magisk og deilig livet er, ligger det barn på sykehus som får intensivbehandling pga corona! Jeg spyr av disse folka 😡 Hadde de enda hatt vett nok til å legge fra seg telefonen og ta seg fri fra alt som heter sosiale medier. Ikke det at det hadde gjort saken noe bedre med tanke på at dem reiser, men da hadde dem i det minste ikke påvirket andre til å være like hjernedøde. 58
NewStart87 Skrevet 28. mars 2021 #38250 Skrevet 28. mars 2021 Tror de seriøst ingen ser dette? Den rumpa jukser de fælt med, er vel kanten av puta som vises her. 36
Populært innlegg Sølv_dugg Skrevet 28. mars 2021 Populært innlegg #38252 Skrevet 28. mars 2021 Jeg blir bare trist. Trist over at enkelte føler at de kan heve seg over 99% av resten av Norges befolkning og gjøre det de vil fordi det bare er anbefalinger, sterke sådan, men like fullt anbefalinger og ikke påbud om å være hjemme. Vi har alle levd med viruset i over et år, i større eller mindre grad. Jeg har vært på jobb på sykehuset hver eneste (arbeids) dag, og tatt på meg ekstravakter fordi kollegaer er syke, kollegaer har allerede tatt sin del av overtidstimer og dager, jeg har hjulpet på tvers av avdelinger og gått hjem etter opptil 15 timers vakter da vanlig overtidsarbeid ble endret i lys av pandemien. Jeg har isolert meg i en annen del av huset 7 ganger i påvente av koronatest. Jeg har kommet hjem til en mann med hjemmekontor hver eneste dag dette året, han har knapt sett andre mennesker i RL enn meg, samtidig som han har hatt hjemmeskole med to barn og hjemmebarnehage med ett barn. Jeg handler alene, for jeg er allerede ute blant folk. Kidsa har ikke vært på kino, i svømmehall, på teater, bibliotek o.l på over et år. Jeg kan telle på én hånd de gangene vi har fått være fysisk med besteforeldre det siste året, og oldeforeldre har vi kun sett på avstand én gang. Min familie sin situasjon er ikke unik. Vi har i likhet med majoriteten av befolkningen tatt våre grep for å hindre smitten i å spre seg, vår del av dugnaden. Og jeg er takknemlig for at majoriteten tar sin del, sånn at avdelingen min på sykehuset har plass og kapasitet til å ta seg av de som er så syk at de trenger hjelp. Og derfor blir jeg så trist når enkelte influensere gir totalt faen i smittevern, dugnader, anbefalinger og alt annet som kommer i kjølvannet av pandemien vi står midt oppi. Her er det me, myself and I mentaliteten som rår. En annen bruker skrev det så passende over her, det er i pandemien vi virkelig ser hva som bor i folk. Og enkelte influensere, deriblant the Eriksens, får stryk. 99
NewStart87 Skrevet 28. mars 2021 #38253 Skrevet 28. mars 2021 Pæddan skrev (59 minutter siden): Og det er jammen ikke rart at smitten STIGER i Sarpsborg når det finnes slike brødhuer som dette paret. Vi alle er lei av dette nå, selv sliter jeg og familien men vi er friske til tross for smitte i klassene til ungene. Men det er alltid en eller annen som skal være egoistisk som bare MÅ reise , besøke noen eller gudene vite hva! Blir matt og håper de to der går på en smell så det synger. NEK Og pga sånne egoister går smitten opp! 28
kvit_veis Skrevet 28. mars 2021 #38254 Skrevet 28. mars 2021 (endret) GuriHelen skrev (1 time siden): Vi er ville og galne, vi skal ha tre gjester til middag. Hvorfor bagatelliserer du det som diskuteres? Folk flest forholder seg til reglene om to gjester på besøk. I områder med høyt smittetrykk er min opplevelse at brorparten ikke har besøk i det hele tatt, med unntak for barn som har 1-3 faste venner, fra samme kohort. Endret 28. mars 2021 av kvit_veis 29
Gjest Lin11 Skrevet 28. mars 2021 #38255 Skrevet 28. mars 2021 Det neste blir vel at disse engasjere leserne som «Lill», «Trine», og «Kari» mener at folk bare er misunnelige.
Stjernekikkeren Skrevet 28. mars 2021 #38256 Skrevet 28. mars 2021 Lin11 skrev (8 minutter siden): Det neste blir vel at disse engasjere leserne som «Lill», «Trine», og «Kari» mener at folk bare er misunnelige. De må gjerne tro det. Ingen her er misunnelige, alle her kan gjøre som de vil mot anbefalinger og regler, vi bare gjør det ikke fordi vi forstår konsekvensene. 25
Isild Skrevet 28. mars 2021 #38257 Skrevet 28. mars 2021 NewStart87 skrev (40 minutter siden): Tror de seriøst ingen ser dette? Den rumpa jukser de fælt med, er vel kanten av puta som vises her. Ikke godt å si hva som foregår med rumpa her. På bildet her kan det se ut som har "stappet" en helt vanlig large, formfull og kvinnelig cellulitt-rumpe inn i en thigts . Men, det vet vi jo at hun ikke har, så da må det jo være innlegg da . 33
Klaraku78 Skrevet 28. mars 2021 #38258 Skrevet 28. mars 2021 Isild skrev (6 minutter siden): Ikke godt å si hva som foregår med rumpa her. På bildet her kan det se ut som har "stappet" en helt vanlig large, formfull og kvinnelig cellulitt-rumpe inn i en thigts . Men, det vet vi jo at hun ikke har, så da må det jo være innlegg da . Det var det første jeg tenkte å, at det ligner på rompa til ei som er litt overvektig. Den ser hvertfall ikke fit ut, så det her er jo skikkelig dårlig reklame for Netfit. 21
Gjest GuriHelen Skrevet 28. mars 2021 #38259 Skrevet 28. mars 2021 kvit_veis skrev (42 minutter siden): Hvorfor bagatelliserer du det som diskuteres? Folk flest forholder seg til reglene om to gjester på besøk. I områder med høyt smittetrykk er min opplevelse at brorparten ikke har besøk i det hele tatt, med unntak for barn som har 1-3 faste venner, fra samme kohort. Jeg bagatelliserer ikke at de drar på hytta, det er deres valg og de får selv ta ev konsekvensen av det. . Men jeg vil frem til er at reglene er «tøyelige». De er alltid så diffuse, og de kommer med anbefalinger og ikke påbud.
Isild Skrevet 28. mars 2021 #38260 Skrevet 28. mars 2021 GuriHelen skrev (2 minutter siden): Jeg bagatelliserer ikke at de drar på hytta, det er deres valg og de får selv ta ev konsekvensen av det. . Men jeg vil frem til er at reglene er «tøyelige». De er alltid så diffuse, og de kommer med anbefalinger og ikke påbud. Litt av grunnen til at det er anbefalinger og ikke påbud er at vi lever i Norge. Her er vi ikke særlig vant med hverken forbud, portforbud, påbud eller at noe blir lovpålagt. Vi har heldigvis stor frihet og demokrati, og ikke diktatur. Det betyr ikke at man ikke skal følge anbefalingene. Det betinger at vi klarer å forvalte den friheten når det virkelig gjelder. De gjelder for CBE også, selv om påskeinnleggene til kanalene så klart blir bedre av å være på påsketur. Det er usolidarisk at de tilsynelatende lar være å forholde seg til ting så lenge det "bare" er anbefalinger. Det er dårlig påvirkning å sende ut av en bedrift som lever av å påvirke andre. Når det er sagt, så er de ikke alene om å hoppe gjennom alle "smutthullene" det gir at regjeringen forsøker å holde oss i ørene med anbefalinger fremfor forbud - andre influencere har vært på reiser osv. Ikke bra. Som flere har nevnt. Pandemien viser hvem folk er. Min respekt blir laber for noen som "skulker" dugnaden. Jeg er like lei av både pandemi, ordet "dugnad", smittevern og å ikke se familie og venner som alle andre - men det er liksom en selvfølge nå om dagen at man følger de anbefalingene som kommer. 48
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå