Frk.Fjas Skrevet 27. mars 2021 #38181 Skrevet 27. mars 2021 Ultiva skrev (4 timer siden): Her dokumenterer @Christiane_W at den profesjonelle påvirkeren Caroline Berg Eriksen velger å bryte regjeringens retningslinjer med argumentasjon om at hun "hadde brutt enda flere regler dersom de hadde holdt seg hjemme". Den 34 år gamle SoMe-veteranen velger altså å trosse bønnen fra Norges helseminister: - https://www.dagbladet.no/kjendis/hoie-med-klar-beskjed-etter-dette/72876003 "- Jeg håper spesielt at influenserne tenker gjennom det samfunnsansvaret de har slik at både det de gjør og det de fotograferer er i tråd med smittevernrådene våre, slik at de går foran som gode forbilder for andre i sin generasjon." Å diskutere med CBE er som å diskutere med en 10-åring. "Jeg hadde jo brutt enda flere regler ved å være hjemme, for da hadde jeg jo møtt masse folk!!" Altså; for en graverende ansvarsfraskrivelse! Her snakker vi om ei godt voksen dame som er profesjonell påvirker på ellevte året. Hun velger som vanlig å, unnskyld meg, drite tynt i påvirkningskraften sin, i absolutt alle situasjoner bortsett fra når hun skal selge seg inn hos annonsører og når hun skal skrive faktura. Ikke bare er CBE er farlig forbilde hva angår manglende respekt for regler og sunn fornuft. Eriksen poserer også med vidvinkler og omfattende skjønnhetsfiltere som gir lollipop-kropp å la Olsen-tvillingene - som hun selv ble inspirert av i tiden når hun selv hadde spiseforstyrrelser: https://www.vargas12.com/fotballfrue-innrommer-spiseforstyrrelser/ .. Og CBEs eneste ønske er etter hennes eget utsagn - å "inspirere"! Og Caroline Berg Eriksen ønsker altså å inspirere andre kvinner til å jobbe for en syk lollipop-kropp - og for at vi alle burde drite tynt i regjeringens retningslinjer. Unndkyld meg, men FOR et fuckings idiotisk og livsfarlig forbilde 🤮🤮 Hilsen en som igjen står på intensiv med dødssyke covid-pasienter, og denne gangen er flere UNDER 40 år fordi folk i likhet med den profesjonelle påvirkeren Caroline Berg Eriksen velger å trosse regjeringens retningslinjer og treffer altfor mange. De muterte virusene er helt spesielle, det er ofte friske folk mellom 30-70 år som legges inn på stadig mer overfylte intensivenheter nå. For mange følger Caroline Berg Eriksens eksempel og bryter regjeringens retningslinjer og treffer alt for mange andre og reiser altfor mye, slik at det oppstår stadig nye mutasjoner. På denne måten kommer vi dessverre aldri i mål. https://sykepleien.no/2021/01/nrk-koronavaksine-har-liten-effekt-pa-mutert-virus https://www.google.com/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/alarm-om-covid-20/73580363/amp For å være ærlig så hadde jeg trodd bedre om ekteparet Eriksen. LKE har tidligere hatt svært fornuftige uttalelser om vaksinemotstand. Men klart, nå er det de selv som må ofre noe. Og det kommer åpenbart ikke på tale. Her skal fjell-nikkersen på, Solo-flaska skal frem og det skal poseres med bloggerfot på langrennsski i splitter nye klær fra annonsøren hver eneste dag. Her skal den Perfekte Påske og alle slankende poseringstriks frem, uansett hvor merkelig det ser ut. https://imgur.com/a/hu4sU5G Hvem trenger vel fiender med slike "venninner". Spot on 👏👏👏👏 15
blåbærpai Skrevet 27. mars 2021 #38182 Skrevet 27. mars 2021 Ansjosen skrev (4 timer siden): Jeg tror som mange andre her at bedriften har ett opplegg for "perfekt" påske/halloween/sommerferie/høstferie osv. og får man ikke kjørt det opplegget så er det slik at det er "umulig" å få til jobben sin. Et et par ting jeg tenker kan være grunnen til det er at det er lite kommunikasjon med et management. Slik at inputten utenfra ikke er så stor, lite planlegging av hva som skal postes på hvilken plattform og hvordan man utvikler konseptet "glanset magasin av perfekt liv". Altså at de seiler sin egen sjø, og ikke blir gjort oppmerksomme på at kursendring må til. Når man ikke har noen erfaring fra at det må til innimellom så er det vanskelig å plukke opp og vanskelig å innse. Og at bedriftseieren ikke er veldig kreativ og "på ballen"i forhold til hva som skjer i samfunnet. En del brukere her inne etterspør at hun skal bruke stemmen sin til å formidle noe viktig, det tenker jeg at ligger såpass langt unna forretningsplanen hennes, og også så langt unna ønsket til de som følger henne for et avbrekk i hverdagen at jeg iallfall syns det er helt ok at hun velger å ikke gjøre det. Men det jeg ikke forstår er hvordan de kan drive bedriften med et fokus så i utakt med verden. Hadde man hatt en forretningsplan som faktisk baserte seg på at blogg/insta/snap/tiktok skulle være en inspirasjonskilde hadde de måttet støttet seg på leserundersøkelser, feedback fra leserne osv. i mye større grad. Da hadde de skjønt at å lage et stort fesjå av hjemmepåske ville vært en salgskanal. Managementet kunne kontaktet annonsører i fleng og fått med seg kjeder hun vanligvis ikke assosieres med på laget, og pushet spill, bøker og "kos" osv. De kunne skrevet side opp og side ned om hvordan man kan ha en helt fantastisk flott påske hjemme, om man har hage kan man gjøre sånn og sånn, for dere som ikke har hage så kan dere bygge telt i stua osv. Men bedriften velger å ture på med det de har holdt på med siden de var ... 22 år gamle. De aller fleste av oss andre holder ikke på med det vi gjorde når vi var 22 år gamle i livet vårt. Og de som er 22 år i dag virker også å være litt annerledes skrudd sammen (ref jobben med mindre matsvinn, strong is the new skinny osv osv) enn jeg og mine venninner var på daværende tidspunkt. 1000 likes fra meg. 11
pøbelsara Skrevet 27. mars 2021 #38183 Skrevet 27. mars 2021 Jeg må si meg enig i at det virker som om de voksne i familiebedriften ikke er så gode til å levere når det skjer endringer som gjør at de må tenke annerledes. De har jo levert bilder fra fjellpåske mange påsker på rad nå, så jeg tenker at en annereledespåske som folk kan kjenne seg igjen i, sikkert hadde vært bra innhold i SoMe for dem. Neste år er uansett både barn og hund større, slik at man kan få supre bilder av familien i farta i fjellet da. 31
Gjest tranedatter Skrevet 27. mars 2021 #38184 Skrevet 27. mars 2021 Ansjosen skrev (4 timer siden): Jeg tror som mange andre her at bedriften har ett opplegg for "perfekt" påske/halloween/sommerferie/høstferie osv. og får man ikke kjørt det opplegget så er det slik at det er "umulig" å få til jobben sin. Et et par ting jeg tenker kan være grunnen til det er at det er lite kommunikasjon med et management. Slik at inputten utenfra ikke er så stor, lite planlegging av hva som skal postes på hvilken plattform og hvordan man utvikler konseptet "glanset magasin av perfekt liv". Altså at de seiler sin egen sjø, og ikke blir gjort oppmerksomme på at kursendring må til. Når man ikke har noen erfaring fra at det må til innimellom så er det vanskelig å plukke opp og vanskelig å innse. Og at bedriftseieren ikke er veldig kreativ og "på ballen"i forhold til hva som skjer i samfunnet. En del brukere her inne etterspør at hun skal bruke stemmen sin til å formidle noe viktig, det tenker jeg at ligger såpass langt unna forretningsplanen hennes, og også så langt unna ønsket til de som følger henne for et avbrekk i hverdagen at jeg iallfall syns det er helt ok at hun velger å ikke gjøre det. Men det jeg ikke forstår er hvordan de kan drive bedriften med et fokus så i utakt med verden. Hadde man hatt en forretningsplan som faktisk baserte seg på at blogg/insta/snap/tiktok skulle være en inspirasjonskilde hadde de måttet støttet seg på leserundersøkelser, feedback fra leserne osv. i mye større grad. Da hadde de skjønt at å lage et stort fesjå av hjemmepåske ville vært en salgskanal. Managementet kunne kontaktet annonsører i fleng og fått med seg kjeder hun vanligvis ikke assosieres med på laget, og pushet spill, bøker og "kos" osv. De kunne skrevet side opp og side ned om hvordan man kan ha en helt fantastisk flott påske hjemme, om man har hage kan man gjøre sånn og sånn, for dere som ikke har hage så kan dere bygge telt i stua osv. Men bedriften velger å ture på med det de har holdt på med siden de var ... 22 år gamle. De aller fleste av oss andre holder ikke på med det vi gjorde når vi var 22 år gamle i livet vårt. Og de som er 22 år i dag virker også å være litt annerledes skrudd sammen (ref jobben med mindre matsvinn, strong is the new skinny osv osv) enn jeg og mine venninner var på daværende tidspunkt. Jeg tror de er for late. Og for egosentriske. Å bytte bane, endre konsept og rettning, krever engasjement - utenfor seg selv. Det betyr hard jobbing med eget firma, nettverking med andre aktører, presentasjoner, markedsføring og så videre. Nå sitter de ganske rolig i båten og håver inn så lenge de kan, med minst mulig innsats. Og de må også da legge bort ørten timer egentrening, selfies, ego-boost i form av "fineste du ❤️ ". Da må de likhet med del fleste av oss trene for ultrøløp/fjelløp, PÅ FRITIDEN sin, og det er nok litt for mye å be om. Husk: Dette er to personer som knapt har hatt en vanlig jobb i hele sitt liv, LKE helt greit som fotballspiller i Norge, cbe, med bloggen siden svært ung alder. Jeg tviler ikke på at de to TROR de utfører hardt og mye arbeid - de har bare ingenting å sammenligne med. Litt som min 8 åring som må gjøre såååååå mye husarbeid - ta ut søppla og mate katta.
MaleficentAurora Skrevet 27. mars 2021 #38185 Skrevet 27. mars 2021 pøbelsara skrev (På 26.3.2021 den 14.44): Ja. Det er det sikkert. Det er jo minimalt med aktivitet i kommentarfeltet sammenliknet med før også. Men tydeligvis mye mer penger å hente. Er jo ikke rart det når 50% blir filtret mot som "spam", "hetsing", "trakassering" "mobbing" , "krangel" etc Men så er jo sannheten den at CBE blokkerte under en lav sko om man bare stiller et skeivt spørmål. 18
pøbelsara Skrevet 27. mars 2021 #38186 Skrevet 27. mars 2021 tranedatter skrev (2 minutter siden): Jeg tror de er for late. Og for egosentriske. Å bytte bane, endre konsept og rettning, krever engasjement - utenfor seg selv. Det betyr hard jobbing med eget firma, nettverking med andre aktører, presentasjoner, markedsføring og så videre. Nå sitter de ganske rolig i båten og håver inn så lenge de kan, med minst mulig innsats. Og de må også da legge bort ørten timer egentrening, selfies, ego-boost i form av "fineste du ❤️ ". Da må de likhet med del fleste av oss trene for ultrøløp/fjelløp, PÅ FRITIDEN sin, og det er nok litt for mye å be om. Husk: Dette er to personer som knapt har hatt en vanlig jobb i hele sitt liv, LKE helt greit som fotballspiller i Norge, cbe, med bloggen siden svært ung alder. Jeg tviler ikke på at de to TROR de utfører hardt og mye arbeid - de har bare ingenting å sammenligne med. Litt som min 8 åring som må gjøre såååååå mye husarbeid - ta ut søppla og mate katta. Haha, god sammenlikning. Da min var 8, og måtte gøre av labbene til hunden etter å ha vært ute med den, utbrøt hen: Må jeg gjøre ALT her i huset??! 49
Minnie Mus Skrevet 27. mars 2021 #38187 Skrevet 27. mars 2021 Enda mer thinspo Frua har trent og viser etterpå en shaker som ikke er halvfull engang, og skriver "litt påfyll".... Et par dl med væske av et eller annet, vet ikke hva som er oppi den shakeren, men det er uansett alt for lite mat/næring Hvorfor vil hun inspirere til noe sånt??? Hadde vært så mye bedre om hun hadde vist frem et skikkelig måltid, bestående av næringsrik, proteinrik og sunn mat. Da kunne vi snakka om å inspirere. 31
Aquarius04 Skrevet 27. mars 2021 #38188 Skrevet 27. mars 2021 (endret) «Perfekt passform» ja...Balion leverer ser jeg... Og så er det viktig å strekke armen over hodet for å få tynnest mulig mage og virke slankest mulig. Tipp topp forbilde. Forøvrig helt enig i analysen til @tranedatter over her med at de nok tror de gjør hardt arbeid i løpet av en vanlig arbeidsdag. Det er bare det at den vanlige mannen og kvinnen i gata gjør en ordentlig jobb først og bruker ettermiddager/kvelder og helger på det disse to kaller jobb: frisør, negler etc. Hentet fra Instagramkontoen til CBE. Endret 27. mars 2021 av Aquarius04 41
Malum Skrevet 27. mars 2021 #38189 Skrevet 27. mars 2021 Aquarius04 skrev (1 minutt siden): «Perfekt passform» ja...Balion leverer ser jeg... Hentet fra Instagramkontoen til CBE. Hun er jo så fryktelig smal rundt livet, vet du. Veldig viktig å få vist fram. #thinspo 45
Minnie Mus Skrevet 27. mars 2021 #38191 Skrevet 27. mars 2021 7 minutter siden, Aquarius04 said: «Perfekt passform» ja...Balion leverer ser jeg... Og så er det viktig å strekke armen over hodet for å få tynnest mulig mage og virke slankest mulig. Tipp topp forbilde. Forøvrig helt enig i analysen til @tranedatter over her med at de nok tror de gjør hardt arbeid i løpet av en vanlig arbeidsdag. Det er bare det at den vanlige mannen og kvinnen i gata gjør en ordentlig jobb først og bruker ettermiddager/kvelder og helger på det disse to kaller jobb: frisør, negler etc. Hentet fra Instagramkontoen til CBE. Dette sammen med "inspirasjon" til alt for lite mat og næring er faktisk livsfarlig! Skjønner ikke at dem får lov til å holde på sånn og i tillegg tjene til livets opphold på det Dette er jo bare sykt og veldig skummelt for unge jenter som tror på narrativet og lar seg påvirke og inspirere av sånne personer som CBE. 31
Klaraku78 Skrevet 27. mars 2021 #38192 Skrevet 27. mars 2021 Ser hun har funnet noen nye venninner på Tik tok også. Siste videoen har tre kommentarer, og to av de er fra barn. Det virker ikke som om det spiller noen rolle om folkene som trykker liker og kommenter, er unge eller gamle, dame eller mann, så lenge hun får likes. Syns det er veldig merkelig hvor opptatt hun er av å få tilbakemeldinger fra ukjente mennesker. 42
MaleficentAurora Skrevet 27. mars 2021 #38193 Skrevet 27. mars 2021 Klaraku78 skrev (2 minutter siden): Ser hun har funnet noen nye venninner på Tik tok også. Siste videoen har tre kommentarer, og to av de er fra barn. Det virker ikke som om det spiller noen rolle om folkene som trykker liker og kommenter, er unge eller gamle, dame eller mann, så lenge hun får likes. Syns det er veldig merkelig hvor opptatt hun er av å få tilbakemeldinger fra ukjente mennesker. Synes det er spesielt at ei 2 barnsmor oppi 30 årene får likes og kommentarer fra barn😳 37
Populært innlegg Ultiva Skrevet 27. mars 2021 Populært innlegg #38194 Skrevet 27. mars 2021 (endret) Aquarius04 skrev (17 timer siden): «Perfekt passform» ja...Balion leverer ser jeg... Dette bildet avslører jo en av to ting: 1) CBE viser at tights fra hennes samarbeidspartner balion har et stivt midjebånd med svært dårlig passform, spesielt over ryggpartiet. 2) CBE suger inn magen alt hun kan på bildet, og fyller ellers midjemålet i tightsen helt fint, noe som kan bety god passform. Så hva er sannheten? Endret 28. mars 2021 av Ultiva 68
MaleficentAurora Skrevet 27. mars 2021 #38195 Skrevet 27. mars 2021 Ultiva skrev (3 minutter siden): Dette bildet avslører jo en av to ting: 1) Tights fra balion har sjukt dårlig passform, spesielt i ryggpartiet. 2) CBE suger inn magen alt hun kan på bildet, og fyller ellers midjen i tightsen helt fint. Så hva er sannheten? Her på siste blogg innlegget så ser man ingen tegn til noe innsuging av mage eller at tights er for stor eller liten. Den sitter som ett skudd på kroppen. https://www.carolinebergeriksen.no/ 3
Klink Skrevet 27. mars 2021 #38196 Skrevet 27. mars 2021 (endret) MaleficentAurora skrev (3 minutter siden): Her på siste blogg innlegget så ser man ingen tegn til noe innsuging av mage eller at tights er for stor eller liten. Den sitter som ett skudd på kroppen. https://www.carolinebergeriksen.no/ Jeg syns kanskje bildet ser litt redigert ut, men vet ikke? Det er litt blurry og ser liksom litt unaturlig ut fra rumpa og opp på ryggen der? Endret 27. mars 2021 av Klink 13
Klaraku78 Skrevet 27. mars 2021 #38197 Skrevet 27. mars 2021 Siste video på Tik tok også. Ingen glipper, og den sitter helt inntil. Så den der at hun aldri holder inn magen, kan hun vel ikke tro på selv engang. 29
MaleficentAurora Skrevet 27. mars 2021 #38198 Skrevet 27. mars 2021 Klink skrev (1 minutt siden): Jeg syns kanskje bildet ser litt redigert ut, men vet ikke? Javel. Du synes det ser redigert ut men ikke bildene fra instgram storyen hennes som har fetes opp med filter for å se enda tynnere å smalere ut?🙄 6
Klink Skrevet 27. mars 2021 #38199 Skrevet 27. mars 2021 (endret) MaleficentAurora skrev (1 minutt siden): Javel. Du synes det ser redigert ut men ikke bildene fra instgram storyen hennes som har fetes opp med filter for å se enda tynnere å smalere ut?🙄 Syns jeg ikke det? Trenger jeg å angripes hver gang jeg skriver noe? Endret 27. mars 2021 av Klink 13
Klaraku78 Skrevet 27. mars 2021 #38200 Skrevet 27. mars 2021 MaleficentAurora skrev (22 minutter siden): Synes det er spesielt at ei 2 barnsmor oppi 30 årene får likes og kommentarer fra barn😳 Veldig spesielt, men barn trykker nok og kommenterer på det meste på Tik tok. Men jeg skjønner ikke hva hun får ut av å henge på Tik tok. Påskeferie med barna, men mamma må bare legge ut noen videoer på Tik tok først. Hadde det vært mine barn, så tror jeg de hadde dødd av flauhet. 25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå