Christiane_W Skrevet 26. mars 2021 #38161 Skrevet 26. mars 2021 Jegmener skrev (2 minutter siden): Viken hører til tiltakspakke A. Der skal man egentlig ikke ha besøk i det heletatt. Det andre er nasjonale retningslinjer. Viken har det strengere. Nettopp. CBE bor i Sarpsborg i Viken, så der gjelder tiltaksnivå A Her er et par utdrag fra Helsedirektoratets nettside. Dette er fra anbefalingene i tiltaksnivå A: Sitat Alle bør unngå besøk hjemme og sammenkomster i eget hjem. Det er unntak for: Nødvendige hjemmetjenester og besøk hos personer som er i livets siste fase. Aleneboende, de kan ha besøk av eller gå på besøk til én til to faste venner eller én fast husstand. Barn kan ha besøk av eller gå på besøk til egen barnehage- og barneskolekohort i tillegg til én til to faste venner. Unge kan ha besøk av eller gå på besøk til én til to faste venner. Sitat Bosatte i kommunen kan dra til fritidsbolig, men bare sammen med personer i egen husstand. Gjør alle innkjøp i egen kommune før avreise. Ikke oppsøk butikker, serveringssteder eller møteplasser med mange mennesker i hyttekommunen. Hold god avstand til andre i skiløypa, skitrekket og på gåtur. Sjekk hvilke råd og regler som gjelder for hyttekommunen, og følg dem. Ikke ta imot besøk. 20
FotbaIlflua Skrevet 26. mars 2021 #38162 Skrevet 26. mars 2021 Christiane_W skrev (3 minutter siden): Nettopp. CBE bor i Sarpsborg i Viken, så der gjelder tiltaksnivå A Her er et par utdrag fra Helsedirektoratets nettside. Dette er fra anbefalingene i tiltaksnivå A: Nøkkelordet her er anbefalt. Så lenge det bare er anbefalinger, ikke påbud, driter The Eriksens langt i å følge noe. I deres verden er alt innafor så lenge det ikke er forbudt eller de ikke kan bli tatt og straffet for det. 40
blåbærpai Skrevet 26. mars 2021 #38163 Skrevet 26. mars 2021 Hun er nok ikke særlig bekymret, siden de mest sannsynlig allerede har hatt corono og er imun. Tipper jeg. Spekulasjon, ja. 13
Gjest Xstrella Skrevet 26. mars 2021 #38164 Skrevet 26. mars 2021 Det er så likt Samantha at det er skremmende.
kvit_veis Skrevet 26. mars 2021 #38165 Skrevet 26. mars 2021 Klink skrev (49 minutter siden): Alle andre holder seg ikke hjemme og har null sosial kontakt. Folk reiser til utlandet, handler , et på kjøpesenter og så videre. I følge reglene har en også lov til å ha besøk av 2 stykker, før det var det andre regler med lov til flere besøkende. Klink, nå oppfordrer jeg deg til å lese retningslinjene én gang til og begrunne hvorfor overnattingstur til hytta sammen med svigerforeldre fra Ålesund i et anneks uten eget kjøkken og bad er innenfor. At CBE er en influencerbedrift, som har sitt levebrød av forbrukeres valg må også hensyntas. Min opplevelse er forøvrig at voksne mennesker i denne krisen vi gjennomgår er svært samvittighetsfulle i forhold til å følge både lover og retningslinjene som gjelder. 29
Inocybe Skrevet 26. mars 2021 #38166 Skrevet 26. mars 2021 Christiane_W skrev (1 time siden): Vil ha sommer og coronafri verden så hun kan møte venner i nattkjolen?😮 . Tja. Nå syns hun jo det er naturlig å rulle rundt i undertøy i sengen med personer som hun betaler for et oppdrag (make up artist). Så å møte venner i nattkjole er vel ikke så langt unna? Typisk ekshibisjonist tenker jeg. 33
Klink Skrevet 26. mars 2021 #38167 Skrevet 26. mars 2021 (endret) kvit_veis skrev (1 time siden): Klink, nå oppfordrer jeg deg til å lese retningslinjene én gang til og begrunne hvorfor overnattingstur til hytta sammen med svigerforeldre fra Ålesund i et anneks uten eget kjøkken og bad er innenfor. At CBE er en influencerbedrift, som har sitt levebrød av forbrukeres valg må også hensyntas. Min opplevelse er forøvrig at voksne mennesker i denne krisen vi gjennomgår er svært samvittighetsfulle i forhold til å følge både lover og retningslinjene som gjelder. Jeg har ikke skrevet at cbe bør gjøre det om hun vil følge anbefalingene, heller tvert i mot. Men at det liksom er så synd på alle andre med null sosialt liv, neeeh. Ser da folk som er på ferie og klager over karantenehotell og så videre. Dersom det skulle stemme at de skal oppholde seg i annekset med bad og greier, ser jeg ikke helt problemet. Nå vet ikke jeg hva som stemmer da, og mest sannsynlig er det helt riktig ikke helt etter anbefalingene. Endret 26. mars 2021 av Klink
Klink Skrevet 26. mars 2021 #38168 Skrevet 26. mars 2021 Inocybe skrev (47 minutter siden): Tja. Nå syns hun jo det er naturlig å rulle rundt i undertøy i sengen med personer som hun betaler for et oppdrag (make up artist). Så å møte venner i nattkjole er vel ikke så langt unna? Typisk ekshibisjonist tenker jeg. Er det der en nattkjole? Ville ikke jeg sovet i. 5
kvit_veis Skrevet 26. mars 2021 #38169 Skrevet 26. mars 2021 (endret) Klink skrev (1 time siden): Jeg har ikke skrevet at cbe bør gjøre det om hun vil følge anbefalingene, heller tvert i mot. Men at det liksom er så synd på alle andre med null sosialt liv, neeeh. Ser da folk som er på ferie og klager over karantenehotell og så videre. Dersom det skulle stemme at de skal oppholde seg i annekset med bad og greier, ser jeg ikke helt problemet. Nå vet ikke jeg hva som stemmer da, og mest sannsynlig er det helt riktig ikke helt etter anbefalingene. Syns dette er svakt begrunnet. Med fare for å være personlig har jeg to små barn som også savner å treffe besteforeldre i en annen landsdel, og kan godt identifisere meg med situasjonen til CBE. Er fristende å kaste seg over tastaturet, men det er bare å stange hodet mot veggen. Hvordan påsken 2021 etter deres signaler skal tilbringes er bare ett av flere forhold hvor jeg provoseres av eierne av CBE. Manglende skjerming av barn, utseendefokus, redigering av bilder, kontroll av kommentarfelt, miljøhensyn, listen er ikke uttømmende. CBE er en bedrift som er med på å legge listen for normen i samfunnet vårt. Og det er deres inntektsgrunnlag. De bør ta et større samfunnsansvar, punktum. Endret 27. mars 2021 av kvit_veis 44
Gjest Lin11 Skrevet 26. mars 2021 #38170 Skrevet 26. mars 2021 (endret) kvit_veis skrev (20 timer siden): Syns dette er svakt begrunnet. Med fare for å være personlig har jeg to små barn som også har gledet seg til å treffe besteforeldre i en annen landsdel, og kan godt identifisere meg med situasjonen til CBE. Er fristende å kaste seg over tastaturet, men det er bare å stange hodet mot veggen. Her har vi faktisk mulighet til å kunne bo på hytte med anneks, hvor det er eget bad. Men kommunene vi kommer i fra (to kohorter) er nivå A, så vi dropper det av smittevernhensyn. Nå skal det sies at både vi og de andre har «normale» jobber og er ikke avhengig av å dele alt på sosiale medier og skape content for enhver pris. Det er snart 1 år siden barna så besteforeldrene sine sist også. Men vi velger å bidra for at smittetallene skal gå ned. Endret 27. mars 2021 av Lin11
Gjest CecilieX Skrevet 27. mars 2021 #38171 Skrevet 27. mars 2021 (endret) Christiane_W skrev (8 timer siden): Vil ha sommer og coronafri verden så hun kan møte venner i nattkjolen?😮 . Mens CBE lengter etter å treffe venner slik at hun kan vise frem kjolen sin, lengter jeg etter å gi mine venner en klem. Det blir så latterlig dumt å slenge ut et bilde av seg selv med forførerisk blikk (er det slik du opptrer med venner) og så slenge på en tekst som liksom skal sminke grunnen til at du gjør det? Igjen et perfekt eksempel på misforholdet mellom narrativ og faktisk kommunikasjon. Kanskje på tide å knytte til seg en profesjonell kommunikasjonsrådgiver. Er det bare meg som får assosiasjoner til missekonkurranser der kandidater skal bry seg om «krig og fred og sånn». Dybden og troverdigheten er omtrent på samme nivå. Endret 27. mars 2021 av CecilieX
annsme89 Skrevet 27. mars 2021 #38172 Skrevet 27. mars 2021 kvit_veis skrev (6 timer siden): Syns dette er svakt begrunnet. Med fare for å være personlig har jeg to små barn som også savner å treffe besteforeldre i en annen landsdel, og kan godt identifisere meg med situasjonen til CBE. Er fristende å kaste seg over tastaturet, men det er bare å stange hodet mot veggen. Hvordan påsken 2021 etter deres signaler skal tilbringes er bare ett av flere forhold hvor jeg provoseres av eierne av CBE. Manglende skjerming av barn, utseendefokus, redigering av bilder, kontroll av kommentarfelt, miljøhensyn, listen er ikke uttømmende. CBE er en bedrift som er med på å legge listen for normen i samfunnet vårt. Og det er deres inntektsgrunnlag. De bør ta et større samfunnsansvar, punktum. Enig. Vi er flere i lignende situasjon med barn som savner besteforeldre og hyttepåske. Men som de fleste holder vi oss også hjemme. I år som i fjor. CBE AS og deres egoisme og manglende samfunnsansvar står i grell kontrast til slik verden er akkurat nå. De mangler jo helt evne til å tilpasse seg, og kunne brukt muligheten for å påvirke til hjemmepåske. Er sikker på det ville gagnet dem stort. Jeg tror de rett og slett ikke har god nok businessteft til å se de mulighetene de har. Slik de tøyer reglene viser bare at de er helt i utakt med resten. 30
Katten89 Skrevet 27. mars 2021 #38173 Skrevet 27. mars 2021 Christiane_W skrev (9 timer siden): Vil ha sommer og coronafri verden så hun kan møte venner i nattkjolen?😮 . Denne filmsnutten viser tydelig silikonpuppene. At noen tror det bare er spekulasjon er ganske komisk 😂 18
Populært innlegg Ultiva Skrevet 27. mars 2021 Populært innlegg #38174 Skrevet 27. mars 2021 (endret) Christiane_W skrev (17 timer siden): Nettopp. CBE bor i Sarpsborg i Viken, så der gjelder tiltaksnivå A Her er et par utdrag fra Helsedirektoratets nettside. Dette er fra anbefalingene i tiltaksnivå A: Sitat Alle bør unngå besøk hjemme og sammenkomster i eget hjem. Det er unntak for: Nødvendige hjemmetjenester og besøk hos personer som er i livets siste fase. Aleneboende, de kan ha besøk av eller gå på besøk til én til to faste venner eller én fast husstand. Barn kan ha besøk av eller gå på besøk til egen barnehage- og barneskolekohort i tillegg til én til to faste venner. Unge kan ha besøk av eller gå på besøk til én til to faste venner. Sitat Bosatte i kommunen kan dra til fritidsbolig, men bare sammen med personer i egen husstand. Gjør alle innkjøp i egen kommune før avreise. Ikke oppsøk butikker, serveringssteder eller møteplasser med mange mennesker i hyttekommunen. Hold god avstand til andre i skiløypa, skitrekket og på gåtur. Sjekk hvilke råd og regler som gjelder for hyttekommunen, og følg dem. Ikke ta imot besøk. Her dokumenterer @Christiane_W at den profesjonelle påvirkeren Caroline Berg Eriksen velger å bryte regjeringens retningslinjer med argumentasjon om at hun "hadde brutt enda flere regler dersom de hadde holdt seg hjemme". Den 34 år gamle SoMe-veteranen velger altså å trosse bønnen fra Norges helseminister: - https://www.dagbladet.no/kjendis/hoie-med-klar-beskjed-etter-dette/72876003 "- Jeg håper spesielt at influenserne tenker gjennom det samfunnsansvaret de har slik at både det de gjør og det de fotograferer er i tråd med smittevernrådene våre, slik at de går foran som gode forbilder for andre i sin generasjon." Å diskutere med CBE er som å diskutere med en 10-åring. "Jeg hadde jo brutt enda flere regler ved å være hjemme, for da hadde jeg jo møtt masse folk!!" Altså; for en graverende ansvarsfraskrivelse! Her snakker vi om ei godt voksen dame som er profesjonell påvirker på ellevte året. Hun velger som vanlig å, unnskyld meg, drite tynt i påvirkningskraften sin, i absolutt alle situasjoner bortsett fra når hun skal selge seg inn hos annonsører og når hun skal skrive faktura. Ikke bare er CBE er farlig forbilde hva angår manglende respekt for regler og sunn fornuft. Eriksen poserer også med vidvinkler og omfattende skjønnhetsfiltere som gir lollipop-kropp å la Olsen-tvillingene - som hun selv ble inspirert av i tiden når hun selv hadde spiseforstyrrelser: https://www.vargas12.com/fotballfrue-innrommer-spiseforstyrrelser/ .. Og CBEs eneste ønske er etter hennes eget utsagn - å "inspirere"! Og Caroline Berg Eriksen ønsker altså å inspirere andre kvinner til å jobbe for en syk lollipop-kropp - og for at vi alle burde drite tynt i regjeringens retningslinjer. Unnskyld meg, men FOR et fuckings idiotisk og livsfarlig forbilde 🤮🤮 Jeg jobber nå igjen på intensiv med dødssyke covid-pasienter, og denne gangen er flere UNDER 40 år fordi folk i likhet med den profesjonelle påvirkeren Caroline Berg Eriksen velger å trosse regjeringens retningslinjer og treffer altfor mange. De muterte virusene er helt spesielle, nå er det også friske folk mellom 30-70 år som legges inn på stadig mer overfylte intensivenheter. For mange følger Caroline Berg Eriksens eksempel og bryter regjeringens retningslinjer og treffer alt for mange andre og reiser altfor mye, slik at det oppstår stadig nye mutasjoner. På denne måten kommer vi dessverre aldri i mål. https://sykepleien.no/2021/01/nrk-koronavaksine-har-liten-effekt-pa-mutert-virus Sitat "Rasmussens frykt er at påskeferien ender med enda høyere smittetall. - Vi har sett folk i alderen 30 til 40 år som nå legges inn. Denne gruppen hadde vi ikke til innleggelse tidligere. Dette er folk som absolutt var friske før, og det er ikke noen grunn til å føle seg trygg i det hele tatt. Jeg mener ikke nå å skremme, men jeg mener folk nå må passe på hverandre." https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/41wWEV/overlege-mener-det-muterte-viruset-boer-kalles-covid-20-et-helt-annet-virus For å være ærlig så hadde jeg trodd bedre om ekteparet Eriksen. LKE har tidligere hatt svært fornuftige uttalelser om vaksinemotstand. Men klart, nå er det de selv som må ofre noe. Og det kommer åpenbart ikke på tale. Her skal fjell-nikkersen på, Solo-flaska skal frem og det skal poseres med bloggerfot på langrennsski i splitter nye klær fra annonsøren hver eneste dag. Her skal den Perfekte Påske og alle slankende poseringstriks frem, uansett hvor merkelig det ser ut. https://imgur.com/a/hu4sU5G Hvem trenger vel fiender med slike "venninner". Endret 27. mars 2021 av Ultiva 92
Populært innlegg skruf Skrevet 27. mars 2021 Populært innlegg #38175 Skrevet 27. mars 2021 Hvis CBE ikke vil ha spekulasjoner rundt de mye større brystene som dukket opp for noen år siden så bør hun slutte å fokusere filmingen og nærbilder av brystpartiet. Hun har ikke opplysningsplikt vedrørende om hun har silikon eller ikke, men siden hun til stadighet fokuserer på frontpartiet så bryr hun seg tydeligvis ikke noe særlig om det spekuleres i heller. De eneste som er i harnisk over spekulasjonene er hverken CBE eller ektemannen, men de som går rett i forsvarsmodus på vegne av CBE her på forumet. Ut i fra nærbilder av brystene til CBE så kan man tydelig se en kant/ripling på brystet. Hvis hun ikke har siikon så bør hun bestille seg legetime for henvisning til mammografi. Jeg har ikke silikon og fikk akkurat en sånn kant/ripling i ene brystet, og hos meg var det brystkreft. Så hvis noen som kjenner CBE eller CBE selv leser på forumet vet at hun ikke har silikon så håper jeg de ber henne kontakte lege. Dette er ikke ment som hets, men som oppriktig bekymring hvis det viser seg at hun ikke har silikon. 54
Populært innlegg Malum Skrevet 27. mars 2021 Populært innlegg #38176 Skrevet 27. mars 2021 (endret) Ikke så overrasket over at kommentaren min aldri ble publisert. Vi kommer nok aldri til å se bilder fra det annekset. Endret 27. mars 2021 av Malum 55
MarianneE Skrevet 27. mars 2021 #38177 Skrevet 27. mars 2021 skruf skrev (51 minutter siden): Jeg har ikke silikon og fikk akkurat en sånn kant/ripling i ene brystet, og hos meg var det brystkreft 28
Populært innlegg Ansjosen Skrevet 27. mars 2021 Populært innlegg #38178 Skrevet 27. mars 2021 Jeg tror som mange andre her at bedriften har ett opplegg for "perfekt" påske/halloween/sommerferie/høstferie osv. og får man ikke kjørt det opplegget så er det slik at det er "umulig" å få til jobben sin. Et et par ting jeg tenker kan være grunnen til det er at det er lite kommunikasjon med et management. Slik at inputten utenfra ikke er så stor, lite planlegging av hva som skal postes på hvilken plattform og hvordan man utvikler konseptet "glanset magasin av perfekt liv". Altså at de seiler sin egen sjø, og ikke blir gjort oppmerksomme på at kursendring må til. Når man ikke har noen erfaring fra at det må til innimellom så er det vanskelig å plukke opp og vanskelig å innse. Og at bedriftseieren ikke er veldig kreativ og "på ballen"i forhold til hva som skjer i samfunnet. En del brukere her inne etterspør at hun skal bruke stemmen sin til å formidle noe viktig, det tenker jeg at ligger såpass langt unna forretningsplanen hennes, og også så langt unna ønsket til de som følger henne for et avbrekk i hverdagen at jeg iallfall syns det er helt ok at hun velger å ikke gjøre det. Men det jeg ikke forstår er hvordan de kan drive bedriften med et fokus så i utakt med verden. Hadde man hatt en forretningsplan som faktisk baserte seg på at blogg/insta/snap/tiktok skulle være en inspirasjonskilde hadde de måttet støttet seg på leserundersøkelser, feedback fra leserne osv. i mye større grad. Da hadde de skjønt at å lage et stort fesjå av hjemmepåske ville vært en salgskanal. Managementet kunne kontaktet annonsører i fleng og fått med seg kjeder hun vanligvis ikke assosieres med på laget, og pushet spill, bøker og "kos" osv. De kunne skrevet side opp og side ned om hvordan man kan ha en helt fantastisk flott påske hjemme, om man har hage kan man gjøre sånn og sånn, for dere som ikke har hage så kan dere bygge telt i stua osv. Men bedriften velger å ture på med det de har holdt på med siden de var ... 22 år gamle. De aller fleste av oss andre holder ikke på med det vi gjorde når vi var 22 år gamle i livet vårt. Og de som er 22 år i dag virker også å være litt annerledes skrudd sammen (ref jobben med mindre matsvinn, strong is the new skinny osv osv) enn jeg og mine venninner var på daværende tidspunkt. 59
Gjest Lin11 Skrevet 27. mars 2021 #38179 Skrevet 27. mars 2021 (endret) Ultiva skrev (2 timer siden): Her dokumenterer @Christiane_W at den profesjonelle påvirkeren Caroline Berg Eriksen velger å bryte regjeringens retningslinjer med argumentasjon om at hun "hadde brutt enda flere regler dersom de hadde holdt seg hjemme". Den 34 år gamle SoMe-veteranen velger altså å trosse bønnen fra Norges helseminister: - https://www.dagbladet.no/kjendis/hoie-med-klar-beskjed-etter-dette/72876003 "- Jeg håper spesielt at influenserne tenker gjennom det samfunnsansvaret de har slik at både det de gjør og det de fotograferer er i tråd med smittevernrådene våre, slik at de går foran som gode forbilder for andre i sin generasjon." Å diskutere med CBE er som å diskutere med en 10-åring. "Jeg hadde jo brutt enda flere regler ved å være hjemme, for da hadde jeg jo møtt masse folk!!" Altså; for en graverende ansvarsfraskrivelse! Her snakker vi om ei godt voksen dame som er profesjonell påvirker på ellevte året. Hun velger som vanlig å, unnskyld meg, drite tynt i påvirkningskraften sin, i absolutt alle situasjoner bortsett fra når hun skal selge seg inn hos annonsører og når hun skal skrive faktura. Eriksen poserer med vidvinkler og omfattende skjønnhetsfiltere som gir lollipop-kropp å la Olsen-tvillingene - som hun selv ble inspirert av i tiden når hun selv hadde spiseforstyrrelser: https://www.vargas12.com/fotballfrue-innrommer-spiseforstyrrelser/ .. Og CBEs eneste ønske er etter hennes eget utsagn - å "inspirere"! Og Caroline Berg Eriksen ønsker altså å inspirere andre kvinner til å jobbe for en syk lollipop-kropp - og for at vi alle burde drite tynt i regjeringens retningslinjer. Unndkyld meg, men FOR et fuckings idiotisk og livsfarlig forbilde 🤮🤮 Hilsen en som igjen står på intensiv med dødssyke covid-pasienter, og denne gangen er flere UNDER 40 år fordi folk i likhet med den profesjonelle påvirkeren Caroline Berg Eriksen velger å trosse regjeringens retningslinjer og treffer altfor mange. De muterte virusene er helt spesielle, det er ofte friske folk mellom 30-70 år som legges inn på stadig mer overfylte intensivenheter nå. For mange følger Caroline Berg Eriksens eksempel og bryter regjeringens retningslinjer og treffer alt for mange andre og reiser altfor mye, slik at det oppstår stadig nye mutasjoner. På denne måten kommer vi dessverre aldri i mål. https://sykepleien.no/2021/01/nrk-koronavaksine-har-liten-effekt-pa-mutert-virus https://www.google.com/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/alarm-om-covid-20/73580363/amp For å være ærlig så hadde jeg trodd bedre om ekteparet Eriksen. LKE har tidligere hatt svært fornuftige uttalelser om vaksinemotstand. Men klart, nå er det de selv som må ofre noe. Og det kommer åpenbart ikke på tale. Her skal den sponsede fjell-nikkersen på, Solo-flaska skal frem og det skal poseres med bloggerfot på langrennsski. Her skal den Perfekte Påske og alle slankende poseringstriks frem, uansett hvor merkelig det ser ut. https://imgur.com/a/hu4sU5G Hvem trenger vel fiender med slike "venninner". I tillegg er det sykt at en som er godt voksen med foreldreansvar agerer på denne måten. Denne evindelige ansvarsfraskrivelsen som CBE driver med er forkastelig. I en verden hvor unge mennesker blir utsatt for grov kroppspress fra alle kanter, og hvor de har ofret så mye under pandemien så kunne man forvente at to voksne bedriftseiere på 34 år og snart 40 klarer å ta gode valg. At voksne mennesker vil leve av å agere som fjortiser fordi Cash is king, er horribelt. Endret 27. mars 2021 av Lin11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå