Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Skrottefar skrev (1 time siden):

På en måte så er det mye selvdigging der i heimen, men samtidig så tror jeg alt CBE legger ut av seg selv, filtrert eller ei, eller nei, er vel sjelden eller aldri at det ikke er filtrert, så er det den evige higen etter bekreftelse og positive kommentarer om at hun er så søt, så flott og bla bla bla.....tror egentlig at CBE trenger alt dette for selvtillitens/selvbildes del, for ingen er så opptatt av seg selv uten grunn.
Mulig det er spekulasjon, men mye taler for at det faktisk kan være slik

Jeg var på et foreldremøte for ungdom og deres foreldre (før mars 2020, ja😅) og temaet var sosiale medier. En av foredragsholderne som jobbet med ungdom snakket om hvor viktig det var at barn og unge ikke vennet seg til at likes på Insta og andre steder de ferdes, er noe som kan gjøre dem lykkelige. Hvor viktig det var at ungdommene ikke la noen verdi i antall likes og «søte kommentarer», at det ikke hadde noe med det virkelige livet å gjøre. At å bry seg om det i det lange løp ville føre til et usunt forhold til utseende, kropp og hva som egentlig betyr noe i livet.  Bare nevner det. 

• Liker 35
Videoannonse
Annonse
Skrevet
123Frustrert skrev (1 time siden):

Det er sikkert det, men da bør noen i nær familie hjelpe til og slå alarm for det  der med å holde kamera og flørte med seg selv er bare sikkelig kleint. Barna henger rundt liksom, mens mor bare er opptatt av å smile forførende til kamera. Det er slik jenter på 12-13 holder på, og de er jo også på tictok da. Kjenner ingen over 25 som er på tictok, om de da virkelig ikke har et budskap. 

Ikke sikkert ho vil ha hjelp? Han mannen hennes gjør ikke saken bedre ser det ut til så. Tenk å måtte leve opp til en standard der str 38 er for stort.... 

• Liker 13
Skrevet
Christiane_W skrev (5 timer siden):

Siterer meg selv, for i kjent stil fortsetter også dette kommentarfeltet å gi, diskusjonen rundt påskefjellet har fortsatt i dag.

---

MM1 svarer CBE at hun kan være enig i at folk dømmer uten å vite nok, så da er det jo bra at CBE har informert om at det finnes et anneks med kjøkken og bad til fire de kan tilbringe påsken i.
Videre påpeker MM1 at kritikken var basert på at man visste at CBE og familien skal på hytta samtidig med svigerforeldrene hennes i påsken og anbefalingene fraråder det sterkt, særlig siden CBE og familien kommer fra et område med høyt smittetrykk.
MM1 fortsetter med at reglene er klare og gjelder alle, enten de er forsiktige eller ei. Om de holder seg hjemme risikerer de ikke å spre smitte til Ålesund.
Avslutningsvis skriver MM1 at det går nok bra om CBE og familien kun er i annekset og holder 2 meter avstand ellers burde det være greit, så god påske.

CBE svarer MM1: "Ja, med andre ord så kom kritikken til tross for mangelfull informasjon slik jeg skriver i den forrige kommentaren min 🙂"

Miamai svarer på CBEs kommentar om at om de var hjemme ville de vært i kontakt med flere mennesker og spør hvorfor det? Man kan jo holde seg unna folk/holde avstand hjemme også. Noe man kanskje burde gjøre i disse dager.

CBE svarer Miamai at joda, det kan man. Men de ville tilbrakt dagene rundt i området, på steder hvor andre også ferdes pga befolkningstettheten. På hytta og fjellet er det ingen andre, de vil kun være i nærheten av foreldrene til LKE.

Eilin spør CBE om hvorfor de ville vært i kontakt med flere mennesker ved hjemmepåske. Hun spør også om reglene med maks 10 nærkontakter også gjelder der CBE bor.

CBE svarer Eilin:  "Man trenger ikke være nærkontakt for å være i kontakt med andre mennesker, Eilin 🙂"

Eilin spør CBE om de holder 2 meter avstand og bruker munnbind. Hun skriver også at man ikke skal oppsøke store folkemengder uansett hvor man oppsøker seg.

CBE blir tydelig irritert og svarer Eilin: "Altså, jeg forstår ikke hvorfor dette er av interesse for noen? Hvorfor føler du at du må kryssforhøre meg angående våre forholdsregler rundt påske eller korona generelt? Pass på deg selv og dine, hold deg til anbefalingene fra myndighetene, så skal vi gjøre det samme. God påske 🙂"

---

Atter en gang presiserer jeg at CBE og LKE har full kontroll på det som publisereres i kommentarfeltet på bloggen, kommentarene som legges ut er vurdert, godkjent og publisert av CBE/LKE. Altså kunne de latt vær å publisere kritiske kommentarer eller andre kommentarer de ikke liker, men da ville de jo gått glipp av kranglingen (les: engasjementet) disse kommentarene genererer i kommentarfeltet.

Selvfølgelig sier hun at annekset har bad og kjøkken. Om det faktisk stemmer eller ikke, får vi nok aldri vite. Hun har nok skjønt at det skal til, for at hun ikke skal få så mye kritikk.  

Jeg tenker jo at her burde også svigerforeldrene avlyst påskefeiringen. De så hverandre tross alt for noen uker siden. Det er ikke synd på noen av de. 

• Liker 32
Skrevet
Klink skrev (29 minutter siden):

Ikke sikkert ho vil ha hjelp? Han mannen hennes gjør ikke saken bedre ser det ut til så. Tenk å måtte leve opp til en standard der str 38 er for stort.... 

Har mannen sagt det? :sjokkbla:

Ja, det har jeg tenkt ofte, at den mannen kan ikke gjøre kroppsbilde bedre. Han har kommet med litt av noen uttalelser tidligere og har også photoshoppet henne. Det siste hjelper han vel til med fortsatt. 

• Liker 10
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Klink skrev (37 minutter siden):

Det er horribelt. 😳

Skrevet
NewStart87 skrev (5 minutter siden):

Han har kommet med litt av noen uttalelser tidligere og har også photoshoppet henne. Det siste hjelper han vel til med fortsatt. 

Han er vel den med størst "dra til -tryne og -oppførsel" der i villaen vil jeg mene, og tror nok at han kan være en stor grunn til hele holdningen og tankegangen til fruen

• Liker 22
Gjest Lavande
Skrevet (endret)

Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/03/22/sondagstur-ut-mot-havet/#comment-1250566

Screenshot_20210325-230931_Chrome.thumb.jpg.91159c420293b69c78dbade4e63cee07.jpg

Hvorfor hadde de måttet brukt dagene slik hjemme? Er de ikke i stand til å tenke smittevernhensyn? Hva med å ta innover seg at yrket deres er å påvirke andre? 

Uttalelse fra helseminister Bent Høie - https://www.dagbladet.no/kjendis/hoie-med-klar-beskjed-etter-dette/72876003

"- Jeg håper spesielt at influenserne tenker gjennom det samfunnsansvaret de har slik at både det de gjør og det de fotograferer er i tråd med smittevernrådene våre, slik at de går foran som gode forbilder for andre i sin generasjon."

Endret av Lavande
Skrevet (endret)
58 minutter siden, Klink said:

Klink, her er du virkelig inne på noe. Og det er ganske tragisk 😐. Ikke minst når dette opplegget både inkluderer og appelerer til mindreårige. Det siste er jo at modellen opptrer på TIkToK, og har fått respons der.

Endret av Villroses hage
  • Liker 12
Skrevet
Hallepalle2 skrev (10 minutter siden):

Hva gjør det med en person? Å bli saumfart hver dag. Av sin egen mann. Av lesere. Av kritikere. Jeg hadde mistet forstanden. 

Er vel kanskje det som har skjedd også, forstanden er som forsvunnet som dugg for solen 🤣

• Liker 8
Skrevet
Klaraku78 skrev (1 time siden):

Selvfølgelig sier hun at annekset har bad og kjøkken. Om det faktisk stemmer eller ikke, får vi nok aldri vite. Hun har nok skjønt at det skal til, for at hun ikke skal få så mye kritikk.  

Jeg tenker jo at her burde også svigerforeldrene avlyst påskefeiringen. De så hverandre tross alt for noen uker siden. Det er ikke synd på noen av de. 

Tviler på kjøkken og bad https://www.carolinebergeriksen.no/2019/07/22/tour-de-dovre-er-gang/

• Liker 25
Skrevet
Lavande skrev (18 minutter siden):

Lite utsnitt av bilde fra blogginnlegget du lenket til:

Screenshot_20210325-235446_Chrome.thumb.jpg.5da3b1110467b8af51bbc8f3dca24811.jpg

Det ser ut til å være ca.5x3 meter. Og det skal romme soveplasser til 4 personer, kjøkken og bad? 

Kanskje det annekset har samme magiske egenskaper som teltet til Arthur Weasley?

• Liker 20
Skrevet
Klaraku78 skrev (37 minutter siden):

Prøver CBE å overbevise folk om at hele familien skal bo på 15 m*2, som liksom inneholder 4 sengeplasser, bad og kjøkken. Kanskje stue også, hvis vi spør. Familien skal bo der i en uke, fremfor å være hjemme i et svært hus. Sist jeg sjekka kalenderen, så er det ikke 1. april enda. Dette må vel være tidenes bløff. 

Svigers ligger nok i annekset - om noen. 

• Liker 16
Skrevet
Hallepalle2 skrev (2 minutter siden):

Svigers ligger nok i annekset - om noen. 

Nå sa hun vel at det var hennes familie som skulle bo der, men uansett så får ikke hytta bad og kjøkken selv om det er svigers som skal sove der. Planen har nok hele tiden vært at alle bor på samme hytte. Men så fikk hun kommentarer på det, så da fant de på at de kunne bo i annekset. Håpte kanskje at folk skulle synes det er greit, helt til de fikk spørsmål om bad og kjøkken. Da fikk plutselig annekset det også. Men nå ser man jo utifra bildene at det ikke stemmer. Så da lurer jeg på hva det neste hun kommer med. At annekset har blitt bygd på siden bildene ble tatt, at det er et annet anneks som ikke vises på bildene...mulighetene er mange for CBE som har så god "fantasi"...

• Liker 39
Skrevet

Når først hun nå insisterer på å bryte sunn fornuft og smittevernsreglene. Hvorfor ikke ta den åpenbart enkleste løgnen?  At svigers ikke er på hytten i påsken og så bare la være å publisere at de er der? CBE får påsken slik hun vil på tross av smittevern, samfunnsansvar og influenceransvar uten at noen ser hvordan hun igjen driter i alle rundt seg. Så da ville vel alt være slik hun vil ha det? ✔️

• Liker 33
Skrevet

Og når man trodde troverdigheten ikke kunne synke stort lavere 🤣

• Liker 26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...