Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hørte nettopp et intervju med en ordfører som ba folk tenke på tre E-er:

Er det lov?

Er det lurt?

Er det nødvendig?

Fin huskeregel, som alle bør leve etter.

Lagt til: kan man ikke svare JA på alle tre spørsmålene bør man la være!

Endret av FruRosa
  • Liker 36
Videoannonse
Annonse
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
Inocybe skrev (3 timer siden):

Når først hun nå insisterer på å bryte sunn fornuft og smittevernsreglene. Hvorfor ikke ta den åpenbart enkleste løgnen?  At svigers ikke er på hytten i påsken og så bare la være å publisere at de er der? CBE får påsken slik hun vil på tross av smittevern, samfunnsansvar og influenceransvar uten at noen ser hvordan hun igjen driter i alle rundt seg. Så da ville vel alt være slik hun vil ha det? ✔️

Blir ikke like bra content av å lage påskepynt. Twenty four skal ha uttelling for annonse kronene sine. Smittevern? Det er noe vi andre holder på med. Den nasjonale dugnaden gjelder ikke influensere. 

Endret av Lin11
Skrevet
Klaraku78 skrev (2 timer siden):

Nå sa hun vel at det var hennes familie som skulle bo der, men uansett så får ikke hytta bad og kjøkken selv om det er svigers som skal sove der. Planen har nok hele tiden vært at alle bor på samme hytte. Men så fikk hun kommentarer på det, så da fant de på at de kunne bo i annekset. Håpte kanskje at folk skulle synes det er greit, helt til de fikk spørsmål om bad og kjøkken. Da fikk plutselig annekset det også. Men nå ser man jo utifra bildene at det ikke stemmer. Så da lurer jeg på hva det neste hun kommer med. At annekset har blitt bygd på siden bildene ble tatt, at det er et annet anneks som ikke vises på bildene...mulighetene er mange for CBE som har så god "fantasi"...

Det blir like latterlig som den bittelille sekken de hadde med på fjelltur i fjor (https://www.carolinebergeriksen.no/2020/08/05/4-fjelltopper-2000-meter/), som plutselig rommet alt mulig rart etter hvert som folk kommenterte at de burde hatt med seg mer utstyr for sikkerhetens skyld.

• Liker 48
Skrevet
Hellow skrev (9 minutter siden):

Det blir like latterlig som den bittelille sekken de hadde med på fjelltur i fjor (https://www.carolinebergeriksen.no/2020/08/05/4-fjelltopper-2000-meter/), som plutselig rommet alt mulig rart etter hvert som folk kommenterte at de burde hatt med seg mer utstyr for sikkerhetens skyld.

Nødteppe er ikke klær. Sådesså. 

Det er bare ikke mulig at de hadde med alt det de hevder. Det trenger man ikke annen dokumentasjon på enn å bruke øynene. 

• Liker 25
Skrevet

Det forrundrer meg at de lurer på hvorfor folk bryr seg. De må jo bo under en stein...eller et fjell.

Folk er møkklei av å leve et begrenset liv, sosialt og på andre måter. Jeg tror nesten alle går med et stort inderlig ønske om at alle skal gjennomføre en god dugnad i påsken for å få ned smitten. Men, her skal man på død og liv ut å feire påske slik man alltid har gjort, for å vise fram bilder på SOME. Selvfølgelig reagerer folk på dette.

• Liker 46
Skrevet

Dag etter dag, bilder av kropp og et ansikt fult av filter. Det kan umulig være bra for psyken. 

641D88E0-89CB-47DD-AD28-68D07B4CB395.jpeg

993506A8-2C9A-43D8-998B-714A2BA767AC.jpeg

• Liker 19
Skrevet
FruRosa skrev (På 25.3.2021 den 8.10):

Hun motsier seg selv.

Da hun først fortalte om hytteturen, og fikk reaksjoner pga valpen, skulle de SELVSAGT stoppe ofte.

Nå, når det stilles spørsmål om reisen grunnet smittesituasjonen, skal de kjøre uten å stoppe underveis.

Ikke for å forsvare CBE på noen som helst måte, men man MÅ jo ikke stoppe og gå inn på en bensinstasjon/matbutikk/etc, det går jo faktisk ann å stoppe i naturen og lufte hunden der. Uten å treffe andre mennesker. 

• Liker 11
Skrevet (endret)
FromRussiaWithLove skrev (15 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor spørsmålene ikke besvares konkret?🙄

Screenshot_20210325-192508_Chrome.jpg

Det med besøk/reise med en annen husstand er vel «bare» en «anbefaling», og ikke en «regel»? Er vel sikkert det hun mener med at de følger «reglene», men altså ikke «anbefalingene». Men hun velger jo selv å publisere at svigers også skal på hytta, kunne jo bare latt vær å dele alt som deles kan, så hadde ingen spurt om det. 

Endret av Zokutine
  • Liker 8
Skrevet
FruRosa skrev (20 timer siden):

Poenget er at historien forandrer seg alt etter hva kritikken går ut på. 

Da det var snakk om lang biltur med valp: vi skal selvsagt stoppe ofte. 

Når det nå er snakk om smittesituasjonen: vi skal ikke stoppe underveis. 

@Zokutine

Jeg siterer meg selv for å understreke hva poenget med min kommentar var.

• Liker 12
Skrevet
Felis skrev (22 minutter siden):

Nå synes jeg dere krisemaksimerer angående denne hytteturen!

Ja, annekset er lite, det er neppe verken bad eller kjøkken. Og så? Vi vet alle at CBE har fri tilgang til våtservietter. Hvis det ikke er nok, har hun kokosduft å kamuflere lukten med. Lars Kristian har alltid ei diger lue på hodet, så ingen ser om håret er fett. De eneste som bryr seg om  hygiene er de små, og barn er tilpasningsdyktige....

De slipper møkkete klær, for de har uansett avtale med twentyfour om å vise en ny farge hver dag.

Grille ute er de kjempegode på. Enten kan svigers tilberede noe lekkert inne, etter oppskrift fra bloggen. Ellers er marsmellows mat det også.

Det eneste problemet jeg ser, er mangelen på såpevann hvis valpen tisser inne. Men nå skulle jo den bli stuerein før påske, så det går sikkert bra, det også!

😂

• Liker 8
Skrevet
NewStart87 skrev (55 minutter siden):

Dag etter dag, bilder av kropp og et ansikt fult av filter. Det kan umulig være bra for psyken. 

Det at dette ikke er bra for psyken ser vi hver eneste dag på instastory. 😕 Utsiden ser strålende polert ut. Innsiden må ha det vondt - og har en det ikke vondt nå, så er det antakelig pga en ikke våger å ta innover seg monsteret som vil ha mer og mer bekreftelse for hver time som går. 

Noen over her snakket om SOME og bekreftelse. Veldig fornuftig! CBE mfl er skrekkens eksempel på hvordan det kan gå, og jeg må si jeg observerer flere og flere som jager etter det samme i alle mulige snap kanaler. 

• Liker 28
Skrevet
Felis skrev (16 minutter siden):

Nå synes jeg dere krisemaksimerer angående denne hytteturen!

Ja, annekset er lite, det er neppe verken bad eller kjøkken. Og så? Vi vet alle at CBE har fri tilgang til våtservietter. Hvis det ikke er nok, har hun kokosduft å kamuflere lukten med. Lars Kristian har alltid ei diger lue på hodet, så ingen ser om håret er fett. De eneste som bryr seg om  hygiene er de små, og barn er tilpasningsdyktige....

De slipper møkkete klær, for de har uansett avtale med twentyfour om å vise en ny farge hver dag.

Grille ute er de kjempegode på. Enten kan svigers tilberede noe lekkert inne, etter oppskrift fra bloggen. Ellers er marsmellows mat det også.

Det eneste problemet jeg ser, er mangelen på såpevann hvis valpen tisser inne. Men nå skulle jo den bli stuerein før påske, så det går sikkert bra, det også!

Pft, trenger ikke såpevann til valpen. Har frua sagt den skal være stuerein så er det jo klart at den blir det. Dessuten har de jo vårservietter og kan bare spraye litt koksduft oppå så tisser garantert ikke valpen der igjen. Men det kommer som sagt ikke til å skje. 

Det jeg synes er mest fascinerende, er hvordan det virker som de aldri forventer kritikk på noe som blir lagt ut. Historien blir endret litt eller litt, og det er jo ganske flaut når alt skjer over nett og dermed kan dokumenteres. CBE har flere ganger skrevet i kommentarfeltet at de følger både anbefalinger og regler. At anbefalingene er at man ikke skal dra på overnattingsbesøk og ikke bør reise på hytte med andre mennesker er ikke så viktig.
Hvorfor ikke si at de forholder seg til reglene istedenfor å legge til anbefalinger? 

Kan dere tenke dere å ta så lite ansvar for hva man gjør på jobb? Det kan ikke jeg. Hvis jeg mister en ball på jobb så må jeg ta ansvar for det og gjør jeg en feil så tar jeg ansvar for det. Jeg orker ikke tenke på reaksjonene fra medarbeiderne mine om jeg hadde svart like defensivt på kritikk og spørsmål som det CBE gjør.

• Liker 32
Skrevet
NewStart87 skrev (1 time siden):

Det var da noen forferdelige bilder! 

• Liker 8
Skrevet
NewStart87 skrev (1 time siden):

Når man reklamerer på denne måten, er det ikke sånn at selv uten teksten og beskrivelsen så skal det komme frem hva reklamen er for? Feks reklamerer man for den nyeste Ford  Mustang så ser man jo fortsatt at det er det selv om teksten fjernes, har spar tilbud på kjøttdeig så ser du jo hva det er uten at det står kjøttdeig osv. Om man tar vekk all tekst og lenker fra de bildene her så er det helt umulig å se at formålet her er å vise frem klærne. Som annonsør har hun sviktet Balion grovt og de burde få igjen pengene de har brukt på reklame hos henne. 

• Liker 15
Gjest Lavande
Skrevet (endret)
Zokutine skrev (59 minutter siden):

Det med besøk/reise med en annen husstand er vel «bare» en «anbefaling», og ikke en «regel»? Er vel sikkert det hun mener med at de følger «reglene», men altså ikke «anbefalingene». Men hun velger jo selv å publisere at svigers også skal på hytta, kunne jo bare latt vær å dele alt som deles kan, så hadde ingen spurt om det. 

For en uke siden svarte de følgende på spørsmål om reise i påsken- https://www.carolinebergeriksen.no/2021/03/15/en-kjempefin-helg/#comment-1247611

20210326_120916.thumb.jpg.5a08a72c7aadc94f009357406373dbe8.jpg

Enig med deg, hvorfor publiserer de opplysninger om at de reiser på hyttetur sammen med svigerfamilien, når jobben deres går ut på å påvirke andre?

Endret av Lavande
Skrevet

Jeg tenker at måten de velger å feire påske på i år er et være eller ikke være for troverdigheten til bloggen. 

Jeg er ganske sikker på at det kulørte media, inkl VG og Dagbladet, kommer til å kjøre sak på hvor ‘kjendisene’ feirer i år. Da blir det ytterst pinlig å få vist for verden at man blåser i anbefalinger og kjører sitt eget løp. 

• Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...