Gjest Bettys Skrevet 27. mars 2021 #38223 Skrevet 27. mars 2021 (endret) LilleSnupp skrev (54 minutter siden): Jupp, er både kjøkken, bad og plass til å sove i bygningen - ifølge bloggen https://www.carolinebergeriksen.no/2021/03/22/sondagstur-ut-mot-havet/#comment-1251075 Et anneks med kjøkken OG bad er ikke et anneks, men eget tilbygg/hytte og har helt andre regler enn ved oppsett av anneks. Kan vel kreves revet dersom det er oppført som anneks, og inneholder kjøkken OG bad. Edit: Emilie vet nok at kjøkken ikke er lov i et anneks. Bloggeieren not so much. Hun svarer strengt tatt ikke på spørsmålet om det er kjøkken i annekset, men at de har kjøkken, bad og plass til å sove for alle. Hun skriver ingenting om at det faktisk er i annekset. Endret 27. mars 2021 av Bettys
Gjest Lin11 Skrevet 27. mars 2021 #38224 Skrevet 27. mars 2021 Bettys skrev (1 minutt siden): Hun svaret strengt tatt ikke på spørsmålet om det er kjøkken i annekset, men at de har kjøkken, bad og plass til å sove for alle. Hun skriver ingenting om at det faktisk er i annekset. #lekmedspråket
LilleSnupp Skrevet 27. mars 2021 #38225 Skrevet 27. mars 2021 Bettys skrev (Akkurat nå): Hun svaret strengt tatt ikke på spørsmålet om det er kjøkken i annekset, men at de har kjøkken, bad og plass til å sove for alle. Hun skriver ingenting om at det faktisk er i annekset. I know. Derfor jeg skrev «i bygningen». Vet hvordan bloggen opererer når de svarer - at hun aldri har skrevet at det er kjøkken og bad i annekset. Det er leserne som misforstår igjen. 37
Populært innlegg Hellow Skrevet 27. mars 2021 Populært innlegg #38226 Skrevet 27. mars 2021 (endret) Jeg er i CBEs målgruppe og har fått med meg diskusjonen her på KG om «leppestiftbrigaden» på stortinget (i regjeringa?). Siden jeg er i målgruppa, dvs. høyt utdanna og kjøpesterk, har jeg dessverre vært opptatt med mer substansielle gjøremål slik at jeg ikke før nå har rukket å formulere et langt svar til debatten. Jeg må nemlig i tillegg til jobben min som jeg har brukt mye mer tid på enn jeg har hatt lyst til de siste to ukene også praktisere en veldig tidkrevende hobby som innebærer et levende dyr som trenger mye oppmerksomhet, trening og stell. Jeg er heldigvis ikke så opptatt av å formidle hobbyen min i redigerte bilder og tekst med snikskryt, så jeg har litt tid til overs om dagene, men den bruker jeg på å lage næringsrik og mettende middag, samt kommunisere med mine nære og kjære. Siden jeg ikke har et behov for å dokumentere min kommunikasjon med nære og kjære eller hobbyen min har jeg også litt ekstra tid, men den går dessverre bort til soving og sånne kjedelige ting. Jeg praktiserer ikke leggeTI og dokumentasjon av det, og jeg har heller ikke behov for å dokumentere at jeg står opp ganske mye før seks hver morgen for å rekke alt – vent litt, egentlig høres det jo ut som jeg burde hatt all mulig tid til å skrive dette innlegget likevel. Vel, vel. CBE er ikke så opptatt av å fremstille et tillitsvekkende narrativ, så da gidder ikke jeg heller. Fra irrelevans til tema: Jeg har aldri vært spesielt opptatt av å passe inn blant de populære, de som jeg nå for tiden kaller «CBE»-erne og «SE»-erne i hodet mitt. Eller influencerne om du vil, de som sitter med definisjonsmakta over hva som er «hot» or «not», som vi kalte det da jeg gikk på ungdomsskolen for ca. 13-16 år siden. Jeg kom nylig over en sang fra artisten P!nk som ble utgitt for ca. 11 år siden, som jeg digga da den kom ut fordi jeg syntes den representerte godt hva jeg alltid hadde følt på og tenkt på som et problem (sangen «Stupid girls», lenke: https://www.youtube.com/watch?v=BR4yQFZK9YM). Problemet er, i følge meg selv, det at kvinner selv fremstiller seg som objekter i stedet for tenkende individer. Nå, 11 år seinere, synes jeg fremdeles teksten i sangen og budskapet som tydeliggjøres i musikkvideoen er svært relevant. Jeg synes ikke kvinner skal snakke ned andre kvinner, rent prinsipielt. Likevel synes jeg det MÅ være lov til å være kritisk til BUDSKAPET andre kvinner fremsetter. Spesielt gjelder dette når kvinnen som fremsetter budskapet tjener flere millioner per år på å påvirke andre kvinner. Budskapet CBE fremmer er så langt fra slik som jeg ønsker å fremstå at jeg blir litt forvirra – er det andre kvinner som ønsker å fremstå slik? Jeg kjenner ingen, men det kan like gjerne være fordi min sosiale krets nesten utelukkende består av folk som har like holdninger som meg. Det er mye mulig at det er jeg og min omgangskrets som er litt sær? Jeg ser opp til kvinner som gjør ting – altså ordentlige ting. Jeg ser for eksempel opp til Funkygine som viser at hun er helt rå og kan gjennomføre treninga hun reklamerer for. Jeg liker ikke det faktum at hun også eksponerer barna sine, men på treningsfronten er hun likevel inspirerende. Jeg klarer ikke å se opp til CBE som knapt klarte å gjennomføre sine egne treningsøkter i mars/april i fjor og gav opp (!) live-trening i det som kanskje var den største sjansen de fikk til å få Netfit og hjemmetreningsprogrammer opp og gå. Tilbake til irrelevans (jada, jeg veit at personlige anekdoter ikke er veldig spennende): Jeg er smal i midja som CBE. Å ta bilder av midja mi innsugd på den måten hun gjør kunne aldri falt meg inn. Jeg er ikke stolt av midja mi, jeg har andre prestasjoner jeg har jobba hardt for som jeg heller velger å fokusere på. Det jeg lurer på er: hvis CBE reklamerer for at BALION har så utrolig god passform at hun bare bruker deres klær til å trene i (bortsett fra da hun var «uheldig» og fikk brannsår av et annet merke, stakkars) – passer deres klær da til meg som har lignende kroppsfasong når hun så tydelig viser at de ikke passer til henne? Da tenker jeg på bildet som nylig ble lagt ut på story hvor man ser en SVÆR glippe mellom kropp og treningstøy. Jeg tror jeg fortsetter å trene i gymshortsen fra ungdomsskolen og t-skjorta med bilde av Putin på (dette med svært stort ironisk distanse) som jeg kjøpte i Russland jeg, ellers takk. Troverdighet og relaterbarhet tror/håper jeg blir stikkord for hvilke influencere som klarer seg i fremtida. Her kunne det godt ha stått mer om flere tema som jeg finner problematiske ved denne influenceren, men jeg tror dette blir mer enn langt nok. Endret 27. mars 2021 av Hellow Jeg trener ikke med Putin fordi jeg liker ham, det må leses med ironisk distanse :) 68
Populært innlegg Surikatt Skrevet 27. mars 2021 Populært innlegg #38227 Skrevet 27. mars 2021 Det blir trangt, skriver hun. Man skal ikke reise på hytte med folk utenfor egen husstand. Har hun tungt for det? Det hjelper ikke at de skal være ute. De klarer ikke å holde 2 meter avstand til enhver tid. For noen egoister. 56
Hallepalle2 Skrevet 27. mars 2021 #38228 Skrevet 27. mars 2021 Surikatt skrev (25 minutter siden): Det blir trangt, skriver hun. Man skal ikke reise på hytte med folk utenfor egen husstand. Har hun tungt for det? Det hjelper ikke at de skal være ute. De klarer ikke å holde 2 meter avstand til enhver tid. For noen egoister. Det blir trangt i annekset, er vel kanskje det hun mener? Der skal de jo bare være en husstand, ifølge bloggen Men å reise på fjellet og planlegge å være mest ute? Det går jo greit om det er sol og påskestemning, men vis meg den småbarnsfamilien som er ‘mest ute’ en dag med kuling og regn/snø? Mens farmor og farfar sin store og varme hytte er et stenkast unna. Hun kan bare ikke tro at man kjøper denne forklaringen? 39
NewStart87 Skrevet 27. mars 2021 #38229 Skrevet 27. mars 2021 Surikatt skrev (31 minutter siden): Det blir trangt, skriver hun. Man skal ikke reise på hytte med folk utenfor egen husstand. Har hun tungt for det? Det hjelper ikke at de skal være ute. De klarer ikke å holde 2 meter avstand til enhver tid. For noen egoister. Det kommer ikke til å bli trangt siden de kommer til å være i den store hytta. De vil bare ikke innrømme det på bloggen. 36
Silva Pluvialis Skrevet 27. mars 2021 #38230 Skrevet 27. mars 2021 FruJohansen skrev (På 13.2.2019 den 15.16): Barna har ingen påvirkning på spredningen av den offentlige informasjonen om seg selv. Det er en krenkelse, unasett om det finnes informasjon som IKKE deles. Enig i dette. Jeg er veldig takknemlig for at jeg ikke har foreldre som har eksponert meg i en offentlig reklamekanal og delt masse privat informasjon om mitt liv. Hvis jeg skal dele noe om mitt liv så vil jeg ha kontroll på hva som deles og når, ergo, jeg vil selv dele det, ikke at andre skal dele det for meg. Alle bloggerbarn som blir eksponert mister denne kontrollen over eget privatliv, og det er kritikkverdig. 26
Silva Pluvialis Skrevet 27. mars 2021 #38231 Skrevet 27. mars 2021 Snaskesnusken skrev (På 14.2.2019 den 0.45): Jeg forholder meg til fagfolks uttaleser om farene med dette fenomenet som omhandler å selge barna for antall klikk på egen blogg. Å frata barnas rett til å velge om de vil leve i offentligheten eller ikke vitner om dårlig dømmekraft. Enig. Ingen skal måtte tvinges til å bli en offentlig person uten samtykke. 23
Stjernekikkeren Skrevet 28. mars 2021 #38232 Skrevet 28. mars 2021 LilleSnupp skrev (11 timer siden): Jupp, er både kjøkken, bad og plass til å sove i bygningen - ifølge bloggen https://www.carolinebergeriksen.no/2021/03/22/sondagstur-ut-mot-havet/#comment-1251075 Et anneks med kjøkken OG bad er ikke et anneks, men eget tilbygg/hytte og har helt andre regler enn ved oppsett av anneks. Kan vel kreves revet dersom det er oppført som anneks, og inneholder kjøkken OG bad. Edit: Emilie vet nok at kjøkken ikke er lov i et anneks. Bloggeieren not so much. Hun sier ikke noe om at annekset har sånn eller sånn, hun sier "vi har". Det kan bety at det er det, men det kan også bety at annekset er på størrelse med en lekestue og så vidt har plass til å snu seg rundt på, og at kjøkken og bad er på hytta og vil bli brukt der. Hvordan de ser for seg dette i såfall, skal CBE og familien stå utenfor hytta mens svigers er på badet deres, eller kjøkkenet? Hvordan skal de spise sammen, ute på gresset, har de bestilt godvær? Jeg skjønner ikke helt. Ellers så blåser de i alt og bare lever som normalt på den hytteturen. 38
Isild Skrevet 28. mars 2021 #38233 Skrevet 28. mars 2021 CBE "balanserer" ift info om påsketuren. "Vi har kjøkken, bad og plass til alle for å sove ja". Den måten å svare ut et direkte spørsmål på om det er kjøkken i annekset, leser jeg som at det ikke er det. At CBE.no tolker smittevern og andre lover og regler på sine egne måter overrasker meg ikke. De leter heller etter måter å omgå på. Alt som ikke er straffbart er det bare å gjøre i deres notater virker det som. Men, jeg stusser på at svigerforeldrene også føler at det er ok å "offentlig" være med på å bryte anbefalinger og regler regjeringen har satt. Tross alt så deler en av Norges største influencere at de skal være sammen. 48
lizziea Skrevet 28. mars 2021 #38234 Skrevet 28. mars 2021 Dersom jeg hadde bestemt meg for å trosse alle regler og råd i påsken, så hadde jeg ikke vært så dum at jeg ville annonsert det på min egen lille lukkede fb profil engang. De kan jo risikere besøk på hytta av noen som ikke er så hyggelige samt bot. Ikke gøy med den overskriften i vg vel. 40
MaleficentAurora Skrevet 28. mars 2021 #38235 Skrevet 28. mars 2021 Jeg forstår ikke dette behovet deres for å trosser rådene og reglene som har blitt sagt og bestemt. De er ikke noe viktige personer som kan rår over hva myndigheten har bestemt. Ikke en gang Erna kan gjøre som hun vil (trodde hun da) og hun fikk negativt media oppslag om seg. Ikke en gang kongelige opptrer så idiotisk slik som CBE&co har gjort siden corona kom. Vil de ikke ha kritikk å være ett diskusjonstema på et forum så får de f**n meg skjerpe seg og opptre voksen som matcher alderen deres. Sammen sydd ører og skylapper foran ørene er det de serverer til verden og gjør som de vil. Dugnad er et meget fremmed ord for dem. 21
Stjernekikkeren Skrevet 28. mars 2021 #38236 Skrevet 28. mars 2021 Jeg forstår ikke det behovet og den trangen til å dele dette og samtidig gi tvetydig informasjon som kan tolkes som at de IKKE kommer til å følge regler og anbefalinger. Sitter de der og tenker "haha, nå har fehuene på KG noe å sutre om i påsken" eller hva? Jeg forstår ikke trangen til å understreke at "vi gjør som vi vil, selv om det ikke er helt innafor". Hvis de ikke ville hatt noe oppmerksomhet rundt dette så kunne de bare sagt at de er på hytta, og ikke nevnt noe om svigers i skur.. jeg mener annekset, velutstyrt med kjøkken og bad, kanskje. Hvorfor dette behovet for å provosere og understreke at ingen forteller dem hvordan de skal gjøre ting? 26
Rev. Revenge Skrevet 28. mars 2021 #38237 Skrevet 28. mars 2021 Engasjement. Tall å selge inn overfor nye annonsører. Det er ikke så mye mer å gå på for Treasures AS / Carolinebergeriksen.no enn kommentarfeltakrobatikk i et gjennomrøktet kommentarfelt. 28
FruRosa Skrevet 28. mars 2021 #38238 Skrevet 28. mars 2021 (endret) Jeg håpet i det lengste at de ville ta til vett og holde seg hjemme. Dagens story, med teksten "den store pakkedagen", bekrefter at jeg håpet forgjeves. Endret 28. mars 2021 av FruRosa 37
Populært innlegg Frøken Scott Skrevet 28. mars 2021 Populært innlegg #38239 Skrevet 28. mars 2021 Dette paret er tapere. Tapere når det gjelder klasse, solidaritet, anstendighet, moral, og de sosiale antennene er ikke-eksisterende. Jeg blir ille berørt på disse fjolsenes vegne. 70
Gjest GuriHelen Skrevet 28. mars 2021 #38240 Skrevet 28. mars 2021 Vi er ville og galne, vi skal ha tre gjester til middag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå