Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gulleplutt skrev (8 minutter siden):

Svigerforeldrene kan være vaksinert for alt vi vet. Synes det tar av litt her nå..🤨

Om svigerforeldrene er vaksinert kan de fortsatt smitte andre. Som smittebærere etter du er vaksinert er du faktisk en større fare da du selv vanligvis ikke merker stort til symptomer....

• Liker 38
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gulleplutt skrev (11 minutter siden):

Svigerforeldrene kan være vaksinert for alt vi vet. Synes det tar av litt her nå..🤨

Kan fortsatt bli smitta og smitte andre. Du må gjerne synes det, jeg er uenig. Kunne ønske alle fulgte anbefalingene jeg, sånn at vi alle snart kan få møte familie og venner igjen. 

• Liker 33
Skrevet
Inocybe skrev (2 timer siden):

Hvis besteforeldrene tar med seg mutantsmitte til Ålesund så er det ikke «bare» besteforeldrene det går ut over. Poenget med hele anti-smittedugnaden er å tenke litt lengre enn bare på seg selv. Tåpelig å tro mutantsmitte ikke fint klarer å smitte med det opplegget CBE.no har presentert. 
De kunne enten: 1. Ha lånt hytta alene uten svigers er tilstede. Eller 2. holdt kjeft om at de driter i smittevernsrådene  og ikke publisert det.

Vet du helt sikkert at svigerforeldrene er der?

• Liker 3
Skrevet
Levina skrev (3 timer siden):

De bryter ikke nasjonale retningslinjer, det er poenget du ikke tar. Du får oppdatere deg litt mer. 

Hvordan kan du vite at de ikke bryter de, Levina? 

• Liker 21
Skrevet
Hut skrev (18 minutter siden):

Vet du helt sikkert at svigerforeldrene er der?

Fordi CBE har skrevet svigers kommer til å være der. 

• Liker 33
Skrevet
Levina skrev (3 timer siden):

De bryter ikke nasjonale retningslinjer, det er poenget du ikke tar. Du får oppdatere deg litt mer. 

• Hvis du kommer fra et område med høyt smittenivå, bør du verken dra på overnattingsbesøk eller ha overnattingsbesøk. De som bor alene og barn og unge under 20 år kan ha overnattingsbesøk av én til to faste venner.
  • Liker 36
Skrevet

Caroline Berg-Eriksen kaller seg influencer. Hun lever av å påvirke andre. Hadde hun hatt noe vett så hadde hun logget av i påska istedet for å kringkaste for alle at de er på hyttetur med svigers. Kanskje finne frem den artikkelen hvor Bent Høie ber influencere spesielt følge reglene og be journalisten skrive et stykke om Caroline Berg Eriksen sin holdning til påskeferierådene. At hun gir fullstendig f. ?

• Liker 29
Skrevet (endret)
LilleSnupp skrev (På 27.3.2021 den 21.17):

Jupp, er både kjøkken, bad og plass til å sove i bygningen - ifølge bloggen https://www.carolinebergeriksen.no/2021/03/22/sondagstur-ut-mot-havet/#comment-1251075
Et anneks med kjøkken OG bad er ikke et anneks, men eget tilbygg/hytte og har helt andre regler enn ved oppsett av anneks.

Kan vel kreves revet dersom det er oppført som anneks, og inneholder kjøkken OG bad.

Edit: Emilie vet nok at kjøkken ikke er lov i et anneks. Bloggeieren not so much. 

DA13E535-EA3D-4296-BD84-7DED58B3C8E8.png

@Hut

Emilie spør spesifikt om det er eget kjøkken i annekset. CBE svarer henne: "vi har kjøkken, bad og plass til alle for å sove, ja. Det blir trangt, men vi får være mest ute."

Endret av Ultiva
  • Liker 28
Skrevet
Ultiva skrev (1 minutt siden):

@Hut

Emilie spør spesifikt om det er eget kjøkken i annekset. CBE svarer: "vi har kjøkken, bad og plass til alle for å sove, ja. Det blir trangt, men vi får være mest ute."

Men hva er problemet da? At de bor trangt i et anneks?

• Liker 1
Skrevet (endret)
Hut skrev (17 timer siden):

Men hva er problemet da? At de bor trangt i et anneks?

Som @LilleSnupp skriver; 

Et anneks med kjøkken og bad er ikke et anneks, men eget tilbygg/hytte og har helt andre regler enn ved oppsett av anneks.

Kan vel kreves revet dersom det er oppført som anneks, og inneholder kjøkken og bad. Veldig synd dersom CBE drar med svigerforeldrene i løgnene sine.

Endret av Ultiva
  • Liker 26
Skrevet
Ultiva skrev (Akkurat nå):

Som @LilleSnupp skriver; 

Et anneks med kjøkken OG bad er ikke et anneks, men eget tilbygg/hytte og har helt andre regler enn ved oppsett av anneks.

Kan vel kreves revet dersom det er oppført som anneks, og inneholder kjøkken OG bad.

Så det er altså utenkelig at et anneks inneholde kjøkken og bad selv om hun skriver det? Dette blir da fryktelig spekulativt. 

• Liker 4
Skrevet
Hut skrev (4 minutter siden):

Så det er altså utenkelig at et anneks inneholde kjøkken og bad selv om hun skriver det? Dette blir da fryktelig spekulativt. 

Et anneks har ikke lov å inneholde kjøkken.

• Liker 23
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Det er per definisjon ikke et anneks hvis det har bad og kjøkken. De fleste hyttekommune tillater kun en enhet med kjøkken per tomt. Dette vet jeg fordi jeg OGSÅ er ekspert på reguleringsplaner. (Eller fordi jeg selv har vært gjennom en byggeprosess.  Anneks inneholder vanligvis ekstra soveplasser.  Ikke kjøkken og bad.) Men legg  merke til at CBE ikke sier at det er kjøkken og bad i annekset. Hun sier bare at de har kjøkken og bad. 

Jeg tenker at hvis CBE ikke var tatt i løgn så mange ganger før, hadde ingen reagert på den historien. men det har hun altså.

Enig. Personer med integritet nok til ikke å lyve om alt og intet trenger ikke forklare eller bortforklare seg hele tiden. Eller jobbe desperat for holde styr på løgnene sine. 

• Liker 31
Gjest Lin11
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Men til noe helt annet: Tiktok

Hva ER det hun tenker når hun eksponerer eldste på den måten. Hun er syv år. Hun kan lese engelsk. Hvorfor utsette en liten jente for kommentarer på Titok? Man kan vel ikke redigere kommentarene man får der på samme måte som i bloggen?

Den eksponeringen i SoMe av småfolket er bare så ille at jeg lurer på hvordan i all verden de kan rettferdiggjøre det.

Nettvett er vel mangelvare hos disse? Hadde det vært opp til mini her, så hadde vi starter opp en YouTube konto. Men jeg tjener ikke penger på å utlevere mini, så det er totalt uaktuelt.

Gjest Bettys
Skrevet

Jeg er sykepleier (jobber ikke med Covid-pasienter riktignok) og er en av dem som irriterer meg grønn over holdningene til CBE når det gjelder smittevern. Jeg har i over ett år levd med hjertet i halsen i redsel for å få korona og smitte noen av mine svært utsatte og svake pasienter. Når jeg da ser en influencer som for en gangs skyld kunne å ha brukt anledningen til å gå foran som et godt eksempel, men heller velger å drite i alle anbefalinger og bare gjøre det som passer henne, provoserer det meg faktisk veldig. 

(For ordens skyld så har jeg aldri hatt hund, har null peiling på hunderaser, og kunne ikke stått oppreist på ski om det så stod om livet. Men jeg løper absolutt fortere enn CBE😅)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...