Pålur Skrevet 30. mars 2021 #38401 Skrevet 30. mars 2021 Gulleplutt skrev (8 minutter siden): Svigerforeldrene kan være vaksinert for alt vi vet. Synes det tar av litt her nå..🤨 Om svigerforeldrene er vaksinert kan de fortsatt smitte andre. Som smittebærere etter du er vaksinert er du faktisk en større fare da du selv vanligvis ikke merker stort til symptomer.... 38
Orly Skrevet 30. mars 2021 #38402 Skrevet 30. mars 2021 Gulleplutt skrev (11 minutter siden): Svigerforeldrene kan være vaksinert for alt vi vet. Synes det tar av litt her nå..🤨 Kan fortsatt bli smitta og smitte andre. Du må gjerne synes det, jeg er uenig. Kunne ønske alle fulgte anbefalingene jeg, sånn at vi alle snart kan få møte familie og venner igjen. 33
Populært innlegg Ultiva Skrevet 30. mars 2021 Populært innlegg #38403 Skrevet 30. mars 2021 (endret) pøbelsara skrev (1 time siden): Jeg undrer meg både over at @Levina VET at de ikke kommer til å bryte noen anbefalinger eller regler, og @Klinks fortolkning av regelverket. Hvis alle bare forholder seg til forbudene og gir blaffen i anbefalingene, vil man måtte vurdere portforbud igjen. Det er folks lojalitet til anbefalinger og frarådinger som gjør at vi har klart oss såpass bra oppe i dette som vi har. AT noen gir blaffen og overlater all belastning til alle andre, er bare så utrolig usympatisk at jeg har ikke ord. Jeg synes det er skikkelig usympatisk og ganske idiotisk å gi blaffen i de anbefalingene som er gitt. De er helt tydelige på at skal man feriere på hytte, så må det foregå kun med egen husstand. Når man blir betalt noen millioner i året for påvirkningskraften sin, burde man virkelig gjøre sitt for å bidra i dugnaden - feks ved å vise at man gidder å bry seg litt om at vi er inne i år 2 av en pandemi, og sørge for at det man viser frem i SOME er i tråd med gjeldende anbefalinger. Når man istedet for synes det er greit å være uten munnbind hos frisøren, base rundt i sengen med en ikke-husstandsmeldem og ha tett kroppskontakt med en man lager treningsvideo med, så må jeg si at jeg ikke er imponert over hverken etisk vurderingsevne eller viljen til å ta sin del av samfunnsansvaret, Grunnen til at CBE får så mye pes mens andre influencere slipper vesentlig billigere unna, er ikke at CBE er utvalgt av misunnlelsenbrigaden til å få pes. Det er at hun/de gjentatte ganger har vist at de gir blaffen. Signerer denne. Fagleder for intensivsykepleierne i Norge beskriver hvordan de nå står i et levende mareritt: "250 covidpasienter er innlagt på sykehusene i Helse Sør-Øst. Det jobbes på spreng for å bemanne nye intensivsenger. De neste ukene kan antall coronapasienter på sykehusene øke kraftig. – Vi forventer at antall pasienter kommer til å stige gjennom påsken, så håper vi at vi ser en knekk en gang etter påske, på bakgrunn av de strenge tiltakene, sa direktør Cathrine M. Lofthus i Helse Sør-Øst på en pressekonferanse mandag ettermiddag." https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zg2QE4/hun-er-fagleder-for-intensivsykepleierne-vi-staar-i-et-levende-mareritt Som direktøren i Helse Sør-Øst uttaler ovenfor, så er vi fullstendig avhengige av at folk følger de strenge tiltakene. Her har vi en av Norges veteranbloggere; ei 34 år gammel dame med ektemann på snart 40 år, som blogger på 12. året for en følgermasse på 300 000 på IG, som ivrig viser frem at de driter i nasjonale tiltak. Selv etter innstendig bønn fra Norges helseminister Bent Høie om å la være: "- Jeg håper spesielt at influenserne tenker gjennom det samfunnsansvaret de har slik at både det de gjør og det de fotograferer er i tråd med smittevernrådene våre, slik at de går foran som gode forbilder for andre i sin generasjon." https://www.dagbladet.no/kjendis/hoie-med-klar-beskjed-etter-dette/72876003 Endret 30. mars 2021 av Ultiva 60
Populært innlegg Klaraku78 Skrevet 30. mars 2021 Populært innlegg #38404 Skrevet 30. mars 2021 CBE sitter på verandaen hos svigerforeldrene, og drikker vin som om det skulle vært påsken 2019. Jeg tenker det er rimelig egoistisk av svigerforeldrene også, som inviterer en familie på 4, som i tillegg bor midt i et smitteutbrudd. De følger jo i hvertfall ikke rådene. Men det forklarer kanskje hvor LK har fått sine holdninger fra. 64
Hut Skrevet 30. mars 2021 #38405 Skrevet 30. mars 2021 Inocybe skrev (2 timer siden): Hvis besteforeldrene tar med seg mutantsmitte til Ålesund så er det ikke «bare» besteforeldrene det går ut over. Poenget med hele anti-smittedugnaden er å tenke litt lengre enn bare på seg selv. Tåpelig å tro mutantsmitte ikke fint klarer å smitte med det opplegget CBE.no har presentert. De kunne enten: 1. Ha lånt hytta alene uten svigers er tilstede. Eller 2. holdt kjeft om at de driter i smittevernsrådene og ikke publisert det. Vet du helt sikkert at svigerforeldrene er der? 3
123Frustrert Skrevet 30. mars 2021 #38406 Skrevet 30. mars 2021 Levina skrev (3 timer siden): De bryter ikke nasjonale retningslinjer, det er poenget du ikke tar. Du får oppdatere deg litt mer. Hvordan kan du vite at de ikke bryter de, Levina? 21
Inocybe Skrevet 30. mars 2021 #38407 Skrevet 30. mars 2021 Hut skrev (18 minutter siden): Vet du helt sikkert at svigerforeldrene er der? Fordi CBE har skrevet svigers kommer til å være der. 33
Gjest Lavande Skrevet 30. mars 2021 #38408 Skrevet 30. mars 2021 (endret) Hut skrev (2 timer siden): Vet du helt sikkert at svigerforeldrene er der? Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/03/22/sondagstur-ut-mot-havet/#comment-1250566 Endret 30. mars 2021 av Lavande
123Frustrert Skrevet 30. mars 2021 #38409 Skrevet 30. mars 2021 Levina skrev (3 timer siden): De bryter ikke nasjonale retningslinjer, det er poenget du ikke tar. Du får oppdatere deg litt mer. Hvis du kommer fra et område med høyt smittenivå, bør du verken dra på overnattingsbesøk eller ha overnattingsbesøk. De som bor alene og barn og unge under 20 år kan ha overnattingsbesøk av én til to faste venner. 36
Surikatt Skrevet 30. mars 2021 #38410 Skrevet 30. mars 2021 Caroline Berg-Eriksen kaller seg influencer. Hun lever av å påvirke andre. Hadde hun hatt noe vett så hadde hun logget av i påska istedet for å kringkaste for alle at de er på hyttetur med svigers. Kanskje finne frem den artikkelen hvor Bent Høie ber influencere spesielt følge reglene og be journalisten skrive et stykke om Caroline Berg Eriksen sin holdning til påskeferierådene. At hun gir fullstendig f. ? 29
Ultiva Skrevet 30. mars 2021 #38411 Skrevet 30. mars 2021 (endret) LilleSnupp skrev (På 27.3.2021 den 21.17): Jupp, er både kjøkken, bad og plass til å sove i bygningen - ifølge bloggen https://www.carolinebergeriksen.no/2021/03/22/sondagstur-ut-mot-havet/#comment-1251075 Et anneks med kjøkken OG bad er ikke et anneks, men eget tilbygg/hytte og har helt andre regler enn ved oppsett av anneks. Kan vel kreves revet dersom det er oppført som anneks, og inneholder kjøkken OG bad. Edit: Emilie vet nok at kjøkken ikke er lov i et anneks. Bloggeieren not so much. @Hut Emilie spør spesifikt om det er eget kjøkken i annekset. CBE svarer henne: "vi har kjøkken, bad og plass til alle for å sove, ja. Det blir trangt, men vi får være mest ute." Endret 30. mars 2021 av Ultiva 28
Hut Skrevet 30. mars 2021 #38412 Skrevet 30. mars 2021 Ultiva skrev (1 minutt siden): @Hut Emilie spør spesifikt om det er eget kjøkken i annekset. CBE svarer: "vi har kjøkken, bad og plass til alle for å sove, ja. Det blir trangt, men vi får være mest ute." Men hva er problemet da? At de bor trangt i et anneks? 1
Ultiva Skrevet 30. mars 2021 #38413 Skrevet 30. mars 2021 (endret) Hut skrev (17 timer siden): Men hva er problemet da? At de bor trangt i et anneks? Som @LilleSnupp skriver; Et anneks med kjøkken og bad er ikke et anneks, men eget tilbygg/hytte og har helt andre regler enn ved oppsett av anneks. Kan vel kreves revet dersom det er oppført som anneks, og inneholder kjøkken og bad. Veldig synd dersom CBE drar med svigerforeldrene i løgnene sine. Endret 31. mars 2021 av Ultiva 26
Hut Skrevet 30. mars 2021 #38414 Skrevet 30. mars 2021 Ultiva skrev (Akkurat nå): Som @LilleSnupp skriver; Et anneks med kjøkken OG bad er ikke et anneks, men eget tilbygg/hytte og har helt andre regler enn ved oppsett av anneks. Kan vel kreves revet dersom det er oppført som anneks, og inneholder kjøkken OG bad. Så det er altså utenkelig at et anneks inneholde kjøkken og bad selv om hun skriver det? Dette blir da fryktelig spekulativt. 4
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 30. mars 2021 Populært innlegg #38415 Skrevet 30. mars 2021 Hut skrev (2 minutter siden): Så det er altså utenkelig at et anneks inneholde kjøkken og bad selv om hun skriver det? Dette blir da fryktelig spekulativt. Det er per definisjon ikke et anneks hvis det har bad og kjøkken. De fleste hyttekommune tillater kun en enhet med kjøkken per tomt. Dette vet jeg fordi jeg OGSÅ er ekspert på reguleringsplaner. (Eller fordi jeg selv har vært gjennom en byggeprosess. Anneks inneholder vanligvis ekstra soveplasser. Ikke kjøkken og bad.) Men legg merke til at CBE ikke sier at det er kjøkken og bad i annekset. Hun sier bare at de har kjøkken og bad. Jeg tenker at hvis CBE ikke var tatt i løgn så mange ganger før, hadde ingen reagert på den historien. men det har hun altså. 57
LilleSnupp Skrevet 30. mars 2021 #38416 Skrevet 30. mars 2021 Hut skrev (4 minutter siden): Så det er altså utenkelig at et anneks inneholde kjøkken og bad selv om hun skriver det? Dette blir da fryktelig spekulativt. Et anneks har ikke lov å inneholde kjøkken. 23
Inocybe Skrevet 30. mars 2021 #38417 Skrevet 30. mars 2021 pøbelsara skrev (1 minutt siden): Det er per definisjon ikke et anneks hvis det har bad og kjøkken. De fleste hyttekommune tillater kun en enhet med kjøkken per tomt. Dette vet jeg fordi jeg OGSÅ er ekspert på reguleringsplaner. (Eller fordi jeg selv har vært gjennom en byggeprosess. Anneks inneholder vanligvis ekstra soveplasser. Ikke kjøkken og bad.) Men legg merke til at CBE ikke sier at det er kjøkken og bad i annekset. Hun sier bare at de har kjøkken og bad. Jeg tenker at hvis CBE ikke var tatt i løgn så mange ganger før, hadde ingen reagert på den historien. men det har hun altså. Enig. Personer med integritet nok til ikke å lyve om alt og intet trenger ikke forklare eller bortforklare seg hele tiden. Eller jobbe desperat for holde styr på løgnene sine. 31
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 30. mars 2021 Populært innlegg #38418 Skrevet 30. mars 2021 Men til noe helt annet: Tiktok. Hva ER det hun tenker når hun eksponerer eldste på den måten. Hun er syv år. Hun kan lese engelsk. Hvorfor utsette en liten jente for kommentarer på Titok? Man kan vel ikke redigere kommentarene man får der på samme måte som i bloggen? Den eksponeringen i SoMe av småfolket er bare så ille at jeg lurer på hvordan i all verden de kan rettferdiggjøre det. 62
Gjest Lin11 Skrevet 30. mars 2021 #38419 Skrevet 30. mars 2021 pøbelsara skrev (2 minutter siden): Men til noe helt annet: Tiktok. Hva ER det hun tenker når hun eksponerer eldste på den måten. Hun er syv år. Hun kan lese engelsk. Hvorfor utsette en liten jente for kommentarer på Titok? Man kan vel ikke redigere kommentarene man får der på samme måte som i bloggen? Den eksponeringen i SoMe av småfolket er bare så ille at jeg lurer på hvordan i all verden de kan rettferdiggjøre det. Nettvett er vel mangelvare hos disse? Hadde det vært opp til mini her, så hadde vi starter opp en YouTube konto. Men jeg tjener ikke penger på å utlevere mini, så det er totalt uaktuelt.
Gjest Bettys Skrevet 30. mars 2021 #38420 Skrevet 30. mars 2021 Jeg er sykepleier (jobber ikke med Covid-pasienter riktignok) og er en av dem som irriterer meg grønn over holdningene til CBE når det gjelder smittevern. Jeg har i over ett år levd med hjertet i halsen i redsel for å få korona og smitte noen av mine svært utsatte og svake pasienter. Når jeg da ser en influencer som for en gangs skyld kunne å ha brukt anledningen til å gå foran som et godt eksempel, men heller velger å drite i alle anbefalinger og bare gjøre det som passer henne, provoserer det meg faktisk veldig. (For ordens skyld så har jeg aldri hatt hund, har null peiling på hunderaser, og kunne ikke stått oppreist på ski om det så stod om livet. Men jeg løper absolutt fortere enn CBE😅)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå