Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Morsomt å tenke på at jeg ble blokkert på instagram da jeg snakket om at hun burde variere litt mer, feks bane og motbakke. Det vil gjøre deg til en bedre løper. Det var hyggelige kommentarer, men til slutt ble jeg blokkert. Nå løper hun på bane som aldri før. Og eeeeeelsker det (etter én banetur, lzm) 

• Liker 30
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ultiva skrev (1 time siden):

Nice try. CBE ble opplyst om regelverket gjentatte ganger i sitt eget kommentarfelt før de likevel valgte å dra.

Dette er heller ikke det samme som å titte ut på hva naboen gjør. CBE er en profesjonell og offentlig påvirker som tjener 6 millioner kroner i året på å påvirke andre.

Tjener hun 6 millioner i året? Det har jeg ikke fått med meg. Lenke?

• Liker 5
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (52 minutter siden):

Amen! Takk for at du deler fra hjemlandet ditt. Jeg har gjennom hele pandemien fulgt nøye med på hvordan pandemien har artet seg i ulike land, og vi har vet veldig heldige og veldig flinke her i landet. Vi har unngått overfylte sykehus og folk som ikke har fått tilstrekkelig helsehjelp fordi kapasiteten har vært sprengt.  Veldig mange har fulgt lojalt opp om både anbefalinger og forbud. CBE har ikke gjort det, og det er ganske provoserende at man kan sitte og praktisk talt håve inn penger på influencervirksomhet samtidig som man fraskriver seg et hvert ansvar og påvirkning når det kan gagne kollektivet. 

Det er lov å peke på og debattere hvordan folk som har påvirkningsmakt og -mulighet i samfunnet, bruker eller ikke bruker den påvirkningen. Jeg synes faktisk det er direkte uetisk at tolvåringer jeg kjenner, tar mer ansvar og følger anbefalinger, retningslinjer og pålegg bedre enn voksne mennesker som lever av påvirkningen sin. Jeg synes det er ille at unge friske ressurssterke mennesker som når ut til potensielt hundretusenvis av mennesker i kanalene sine, bare gir blaffen. Gang på gang gjennom hele dette året, har CBE.no vist frem at de gjør akkurat dette.

Det er ikke koronapoliti å engasjere seg. Når folk er idioter og ikke gidder å forholde seg til selv de enkleste anbefalinger, er det lov å si fra, selvfølgelig. 

Og det er jævlig usolidarisk og egoistisk å bare tenke på seg selv og hva man selv har lyst til når hele verden er i krise. Hvis det verste offeret du må gjøre i dette er å droppe en påsketur eller å gå glipp av en vinkveld med venner og familie, så vil jeg tro at de aller fleste vil mene at dette er noe du bør gjøre - og være glad for å kunne bidra. 

Det er ikke spesielt sympatisk eller solidarisk å bare høste fordelene av posisjonen sin, når man samtidig ikke tar ansvar.

ja, jeg vil også bare at dette skal være over. Jeg gjør mitt. Hvis alle gjør det, blir dette et bra samfunn å leve i. De som har mye påvirkning, burde bruke den til noe bra. 

Som Pippi sa: Den som er veldig sterk, må også være veldig snill. 

Jo mer makt du har, jo mer ansvar har du. Det er ikke rakettforskning.

Ja, och det är just påverkan som kan vara så farligt (Också medräknad mitt misslyckande försök på influenser-posering tidigare i veckan) 

Jag var lite kluven själv i början på pandemin. Här i Norge var det fullständigt panik. Erna och dom andra med henne var så allvarliga. Tidningarna var fulla med Corona och bara Corona. Och, inte bara om Corona i Norge, utan i hela värden.

Parallellt med det här kollade jag naturligtvis på svenska nyheter och i svenska tidningar. Jora, lite virus i Schweiz, nån svensk killa igenglömt på et karantänhotel. Lite kris i Italien. Fick dock scrolla rätt långt ner innan jag såg detta. ”Vart är Löfven?” undrade jag. Mina kompisar tyckte jag var knäpp. Hallå, inte så att det är livshotande det här? Det är en förkylning. Lugn bara. Kan ju inte stänga ner hela landet bara för lite influensa? Vi lever på som vanligt. 

Jag bor här och förhåller mig självklart alltid till all dom läger, regler och rekommendationer och som är här. Men jag tyckte ju det var lite konstigt i början att medan mitt land inte brydde sig nämnvärt mycket om den här ”influensan”, var det samtidigt lockdown här i Norge.

Lite så kan det säkert känns för många när rekommendationer krockar med vad nån man ser up till gör också. Om influenserna, eller PÅVERKARNA, som det heter översatt till svenska, gör allt stick i strid med vad dom (lite tråkiga) politikerna säger, är det då lite mer OK att inte följa alla regler? Spelar det egentligen någon roll om vi åker till farföräldrarnas stuga, kramar sin kompis eller åker utomlands på kärlekssemester? 

Påvarkarna verkar tro att dom själv kan bestämma när dom påverkar och när dom inte gör det. Tyvärr funkar det inte så. 

Endret av Hei2016
*ändrade exempel
  • Liker 32
Skrevet (endret)

For Sarpsborg der det tallene på smittede er stigende: 

Fraråding

Tiltaksnivå A: Hytta

Bosatte i kommunen kan dra til fritidsbolig, men bare sammen med personer i egen husstand.
Gjør alle innkjøp i egen kommune før avreise. Ikke oppsøk butikker, serveringssteder eller møteplasser med mange mennesker i hyttekommunen.

Hold god avstand til andre i skiløypa, skitrekket og på gåtur.

Sjekk hvilke råd og regler som gjelder for hyttekommunen, og følg dem. Ikke ta imot besøk.

FRA
16. mars 2021

hm.... ikke ta imot besøk.... foreldrene...hm.. det er brudd på reglene.. 
Skjønner at dere «å så nydelig,vakkre dere er, søte du, gode, snille, inspirerende» fansen mener det motsatte.
For stakkars CBE og familien må vel få dra på hytta.. 🤮🤢🤮
Mens alle vi andre må forholde oss til reglene.
Enkelte har ikke sett foreldre, slekt venner osv på ett år... mens de der kan gjøre hva i huleste de vill
uten en eneste repprimande. Tom Statsmenisteren ble kalt inn for avhør.
mens prinsessen fra Særp skal slippe.

Dere fansen får gi meg 5 grunner for at CBEog  familien ikke skal rapporteres??
Endret av MorUgle
  • Liker 39
Skrevet
Lin10 skrev (2 timer siden):

Det er helt innfor å dra på hytta i påsken. De har handlet inn på forhånd og er der alene. Hvis svigerforeldrene kommer så sover de inne i hytta og CBE og familien i annekset. De holder avstand.  Alt er helt innfor anbefalinger, så de er gode påvirkere😊men, skjønner at det ikke er enkelt å få med seg alt når en skal leke koroanpoliti😊noe Bent Høie anbefaler folk om å ikke være, men vise mer raushet og ikke være så dømmende og sinte. 

I annekset uten kjøkken? Hvor skal familien spise alle måltidene? Jeg vet CBE sa det var kjøkken i annekset, men hun visste nok ikke at det ikke er lov å ha i et anneks. 

• Liker 19
Skrevet

Nå har jo hvert fall LKE lagt ut på sin insta at svigerforeldrene er der.

• Liker 32
Gjest Lin11
Skrevet

Hvis alle skulle tenkt som Caroline Berg Eriksen.no, vil dette aldri ta slutt. Det er de som er sitt samfunnsansvar bevisst og som forholder seg til retningslinjene som faktisk drar lasset i denne pandemien. Vi har alle noen vi skulle ønske vi kunne være sammen med i påsken, men heldigvis lever de fleste av oss utenfor den egoistiske boblen som Treasures AS lever i. I tillegg får de betalt av annonsører som også tydeligvis gir blaffen i mangel på respekt for retningslinjene. Og før noen spekulerer i hvordan de bor og hvem som skal komme på den hytta, så velger jeg å tro på det Berg Eriksen selv har lagt ut på bloggen. At familie på 4 med hund, skal sove i et 15 kvm stort anneks. Svigerfamilie skal bo hytta. 

Skrevet

Svigers er kommet (jf LKEs IG).

Er det 1 el 2 m avstand ute? Er det regler eller anbefalinger der de kommer fra? Spør siden de ikke har 2 m avstand på bildene.

• Liker 18
Skrevet

Så det at statsministeren vår gikk på en blemme og dreit seg loddrett ut, gjør at det er helt greit at CBE også driter i reglene og anbefalingene? Skal alle tenke sånn, blir vi nok ikke kvitt coronaen for om mange år.

• Liker 32
Skrevet
Louiah skrev (23 minutter siden):

Nå har jo hvert fall LKE lagt ut på sin insta at svigerforeldrene er der.

Ja. Klart de er der, kan ikke skjønne at noen mente at det var spekulasjoner. 🙂 

Begge husholdningene kommer fra områder med mye smitte, så det er i mot anbefalingene det de gjør, det håper jeg alle kan være enige i nå. 

• Liker 44
Skrevet
Lin10 skrev (2 timer siden):

Hva så om svigerforeldrene har valgt  å ikke komme på overnatting, men bare komme på besøk til egen hytte  og holde avstand? Kan jo også være at planene er forandret selv om CBE har sagt at svigerforeldrene kommer. Planer kan forandres vet du😊Uansett så er det helt innfor alle anbefalinger å være sammen ute og holde avstand. Sunn fornuft  opp i alt dette er ikke en uting, og ikke bare vise pekefingeren uten grunn. Hold your horses and be kind! 😊

Hadde planene forandret seg hadde nok cbe hatt et tårevått innlegg om hvor trist det var at de av alle måtte forsake noe som helst, og det hadde vært lange avhandlinger om hvor idyllisk påsken pleide å være. Når man har blogget i så mange år trenger man ikke alltid å skrive for å fortelle. Vi vet at går noe på beskatning av cbe går det ikke upåaktet hjem. 
 Du påpeker sunn fornuft og det har vel ikke dette paret uvisst før. Det er en grunn til alle forhåndsreglene finnes og at folk nå bøtelegges, rett og slett for at det finnes mange Cbe-er rundt om, de bruker kun sitt eget ego som pekepinn og tar ikke hensyn til andre.

• Liker 23
Skrevet
Hut skrev (3 timer siden):

Når selv de som er ansvarlig for reglene som statsministeren har store problemer med å følge reglene som de selv setter så sier det sitt om hvor komplekst og forvirrende reglene er. For øvrig er jeg tilhenger av å passe på meg selv og ikke opptre som coronapoliti ovenfor andre. 

Nå var det ikke sånn at CBE ikke visste hvilke anbefalinger som gjaldt da hun reiste på hytta. Hvis hun ikke visste det, så ble hun ihvertfall informert om anbefalingene av flere på bloggen lenge før hun reiste. De hadde god tid til å legge andre planer. 

Da statsministeren ble gjort oppmerksom på at det de hadde gjort ikke var innenfor reglene, så beklaget hun og så hun skulle ta sin straff. 

https://www.nrk.no/norge/erna-solberg-og-familien-brot-smittereglene_-_-beklager-1.15422762

Har ikke sett noe til at CBE beklager at hun ikke følger anbefalingene. 

• Liker 34
Gjest tranedatter
Skrevet

Klart svigers er med. De har vel aldri reist på ferie uten familie (aka barnevakt) er med. Og de to drar ned til lavlandet for å jogge en tur på bar mark. Alt dokumentert på lke sin instakonto.

Skrevet
LilleSnupp skrev (1 time siden):

Svigers er kommet (jf LKEs IG).

Er det 1 el 2 m avstand ute? Er det regler eller anbefalinger der de kommer fra? Spør siden de ikke har 2 m avstand på bildene.

2 meter

• Liker 14
Skrevet
Klink skrev (4 timer siden):

Det er ikke en politijobb 🙈

Eh det er vel Nettop det det er, en grunn til st politiet reiser rundt til steder de fåt tips om for å sjekke

• Liker 9
Skrevet

Blir så rasende over folk som ikke kan følge anbefalinger , vi er fra samme fyke som CBE og skulle vært med familie på hytta , familien min bor i samme kommune som CBE sine svigerforeldre, vi avlyste selvsagt felles hyttetur..

• Liker 37
Skrevet
Orly skrev (9 minutter siden):

Eh det er vel Nettop det det er, en grunn til st politiet reiser rundt til steder de fåt tips om for å sjekke

Rundt om på fester med mange folk og slikt ja! På en hytte der de er 2 stk (svigerforeldre) +en familie. Tviler på at de bruker ressurser på det. Men for all del test og se! 

• Liker 4
Skrevet

Ifølge instaen til cbe er de ute da i det minste 😊

• Liker 1
Skrevet
Just now, Klink said:

Ifølge instaen til cbe er de ute da i det minste 😊

De er vel ikke ute hele tiden? Tror ikke du skal stole på at det frua legger ut er sannheten 😂 

• Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...