Wiltersen Skrevet 31. mars 2021 #38601 Skrevet 31. mars 2021 Har lest på KG lenge, men ikke deltatt aktivt før. Men nå ble jeg fristet. Og tillater meg å stille noen spørsmål til de som frekventerer tråden jevnlig: Hva kjennetegner en debatt? Hva er god debattskikk? 3
snute Skrevet 31. mars 2021 #38602 Skrevet 31. mars 2021 Det er mulig jeg ikke er helt oppdater på alle regler i Viken og jeg er enig i at alle burde fulgt alle retningslinjer og regler, sånn at vi kan bli kvitt covid 19 en gang for alle. Men jeg syns det tar litt av her allikevel. Jeg har ikke sett mine foreldre siden i sommer, er bare sammen med min husstand i påsken, og har ingen andre nærkontakter, men har allikevel forståelse for at andre tar sine valg. 5
Wiltersen Skrevet 31. mars 2021 #38603 Skrevet 31. mars 2021 snute skrev (3 minutter siden): Det er mulig jeg ikke er helt oppdater på alle regler i Viken og jeg er enig i at alle burde fulgt alle retningslinjer og regler, sånn at vi kan bli kvitt covid 19 en gang for alle. Men jeg syns det tar litt av her allikevel. Jeg har ikke sett mine foreldre siden i sommer, er bare sammen med min husstand i påsken, og har ingen andre nærkontakter, men har allikevel forståelse for at andre tar sine valg. Er så enig. Det e noe som er fryktelig galt når voksne (?) mennesker finstuderer og spekulerer i noe som evt kan skje. 7
Populært innlegg tantesofie Skrevet 31. mars 2021 Populært innlegg #38604 Skrevet 31. mars 2021 (endret) Luvinesta skrev (48 minutter siden): Å møte sine egne foreldre/svigerforeldre? Om det er at de møter sine egne foreldre/svigerforeldre som er problemet her så er det nok ekstremt mange man skal rette pekefingeren mot her i landet. Jeg hadde forstått kritikken dersom de møtte venner, samlet hele storfamilien til hotellferie, oppsøkte lokale butikker, sto som sild i tønne i kø i skiheisen, og ja, egentlig det påsketurister får kritikk for (og det med god grunn) nå om dagen, men å møte sine egne foreldre i egen hytte uten å ha kontakt med noen andre? Nei, der stopper det for meg. Personlig kjenner jeg ingen (med unntak av ei som jobber i veldig utsatt yrke) som ikke har møtt sine foreldre det siste året, og de er uhyre nøye på smittevern, tiltak og anbefalinger. Det tror jeg nok gjelder for de aller aller fleste. Jepp. Det er anbefalt å bare være på hytte med egen husstand. Viruset smitter besteforeldre like mye som venner. Selv har jeg og mine foreldre hver vår del av påsken på hytta, vi reiser ikke sammen. Samtlige jeg kjenner gjør det samme. Som CBE, bor jeg i et område med svært høyt smittetrykk. Vi har hatt hjemmeskole og stengte barnehager. Å da være sammen med svigers, som kommer fra en annen region, er ikke ok. Mine foreldre bor i samme region som meg, men vi treffes ikke gitt dagens situasjon (vi har truffet hverandre det siste året, men da har smittetallene vært lavere). Tro meg, jeg har 4 barn, og gitt ulike forhold skulle jeg gjerne hatt noen timer barnevakt. Men fuck corona, nå bretter vi opp ermene og gjør det som trengs! Som noen sa under første lock down: våre besteforeldre ble bedt om å gå i krigen. Vi blir bedt om å innta sofaen. Hva er det som er så vanskelig? Endret 31. mars 2021 av tantesofie Rettet skrivefeil 59
Populært innlegg kvit_veis Skrevet 31. mars 2021 Populært innlegg #38605 Skrevet 31. mars 2021 Luvinesta skrev (18 minutter siden): Å møte sine egne foreldre/svigerforeldre? Om det er at de møter sine egne foreldre/svigerforeldre som er problemet her så er det nok ekstremt mange man skal rette pekefingeren mot her i landet. Jeg hadde forstått kritikken dersom de møtte venner, samlet hele storfamilien til hotellferie, oppsøkte lokale butikker, sto som sild i tønne i kø i skiheisen, og ja, egentlig det påsketurister får kritikk for (og det med god grunn) nå om dagen, men å møte sine egne foreldre i egen hytte uten å ha kontakt med noen andre? Nei, der stopper det for meg. Personlig kjenner jeg ingen (med unntak av ei som jobber i veldig utsatt yrke) som ikke har møtt sine foreldre det siste året, og de er uhyre nøye på smittevern, tiltak og anbefalinger. Det tror jeg nok gjelder for de aller aller fleste. snute skrev (8 minutter siden): Jeg skjønner ikke at dere orker å bruke så mye krefter på å følge med på alt cbe gjør hele tiden! Er det virkelig så ille å treffe foreldrene til lke? I en annen tråd jeg leste her syns de fleste det var helt greit å sende barnebarn med besteforeldre på hyttetur. Så lenge dette er de eneste de møter syns jeg det må være ok. Vet om mange som er med foreldre / besteforeldre i påsken. Det aller beste er sikkert at ingen møter noen andre enn de de bor med, men det viktigste er at alle møter så få som mulig. Bor selv i Viken. Jeg kjenner INGEN barnefamilier som er på hyttetur/ overnattingsbesøk med besteforeldre denne påsken. Og både jeg og svært mange andre har familie som vi knapt nok har sett på ett år. I sommer var imidlertid både smittesituasjonen og retningslinjene noe annerledes, hvor flere kunne treffes. Jeg er enormt provosert over hvordan påsken blir håndtert av CBE, både at de faktisk gjennomfører unødvendig reise tvers gjennom Norge, og at de velger å informere følgere om dette. Kommentarfelt er i aller høyeste grad en del av innholdet og bedriften, og hvordan de svarer i kommentarfelt er svært uansvarlig. Derfor engasjerer jeg meg. 71
Wiltersen Skrevet 31. mars 2021 #38606 Skrevet 31. mars 2021 Det er nok viktig for enkelte å fortelle om hvordan alle andre bør oppføre seg. https://www.helsenorge.no/koronavirus/oversikt-over-regler-og-anbefalinger/#nasjonale-regler 3
Sparkel Skrevet 31. mars 2021 #38607 Skrevet 31. mars 2021 (endret) Wiltersen skrev (35 minutter siden): Er så enig. Det e noe som er fryktelig galt når voksne (?) mennesker finstuderer og spekulerer i noe som evt kan skje. Her har du ett godt eksempel på dårlig debattskikk siden du spurte. Brukerdebatt er dessuten ikke lov ifølge forumreglene. Endret 31. mars 2021 av Sparkel 43
Surikatt Skrevet 31. mars 2021 #38608 Skrevet 31. mars 2021 Lavande skrev (58 minutter siden): For de som ikke har forstått hva som er problemet. CBE.no sin jobb er å påvirke. Viser igjen til helseminister Bent Høie sin uttalelse - https://www.dagbladet.no/ "Jeg håper spesielt at influenserne tenker gjennom det samfunnsansvaret de har slik at både det de gjør og det de fotograferer er i tråd med smittevernrådene våre, slik at de går foran som gode forbilder" CBE.no har gjentatte ganger vist i sine SoMe-kanaler at de ikke bryr seg om smittevern. Det har blitt dokumentert her i tråden. Samfunnet trenger ikke slike dårlige påvirkere. Har du linken til denne artikkelen?
Kati Skrevet 31. mars 2021 #38609 Skrevet 31. mars 2021 kvit_veis skrev (24 minutter siden): Bor selv i Viken. Jeg kjenner INGEN barnefamilier som er på hyttetur/ overnattingsbesøk med besteforeldre denne påsken. Og både jeg og svært mange andre har familie som vi knapt nok har sett på ett år. I sommer var imidlertid både smittesituasjonen og retningslinjene noe annerledes, hvor flere kunne treffes. Jeg er enormt provosert over hvordan påsken blir håndtert av CBE, både at de faktisk gjennomfører unødvendig reise tvers gjennom Norge, og at de velger å informere følgere om dette. Kommentarfelt er i aller høyeste grad en del av innholdet og bedriften, og hvordan de svarer i kommentarfelt er svært uansvarlig. Derfor engasjerer jeg meg. Samme her. Bor dog i Oslo. Kjenner absolutt ingen som er på hyttetur med besteforeldre (eller andre fra annen hustand). Absolutt ingen. 35
Gjest Lin11 Skrevet 31. mars 2021 #38610 Skrevet 31. mars 2021 (endret) kvit_veis skrev (28 minutter siden): Bor selv i Viken. Jeg kjenner INGEN barnefamilier som er på hyttetur/ overnattingsbesøk med besteforeldre denne påsken. Og både jeg og svært mange andre har familie som vi knapt nok har sett på ett år. I sommer var imidlertid både smittesituasjonen og retningslinjene noe annerledes, hvor flere kunne treffes. Jeg er enormt provosert over hvordan påsken blir håndtert av CBE, både at de faktisk gjennomfører unødvendig reise tvers gjennom Norge, og at de velger å informere følgere om dette. Kommentarfelt er i aller høyeste grad en del av innholdet og bedriften, og hvordan de svarer i kommentarfelt er svært uansvarlig. Derfor engasjerer jeg meg. Kan se for meg at kommunelegen i Sarpsborg ikke er imponert. En ting er å drite i retningslinjer , men å kringkaste dette på en bedriftskanal? Endret 31. mars 2021 av Lin11
Skrottefar Skrevet 31. mars 2021 #38611 Skrevet 31. mars 2021 Lin11 skrev (2 minutter siden): Kan se for meg at kommunelegen i Sarpsborg ikke er imponert. En ting er å drite i retningslinjer , men å kringkaste dette på en bedriftskanal? Og som en influenser, som visstnok CBE & Co er, uten at jeg helt skjønner at noen kan la seg inspireres av dette galehuset, så burde hun & Co gå foran som et godt eksempel og ikke oppføre seg som noen unger i trassalderen som ikke har verken oppdragelse eller fornuft. Men men, er som det bruker å være når det er gjennomtrekk mellom ørene 🤣 31
Gjest Lin11 Skrevet 31. mars 2021 #38612 Skrevet 31. mars 2021 (endret) Skrottefar skrev (3 minutter siden): Og som en influenser, som visstnok CBE & Co er, uten at jeg helt skjønner at noen kan la seg inspireres av dette galehuset, så burde hun & Co gå foran som et godt eksempel og ikke oppføre seg som noen unger i trassalderen som ikke har verken oppdragelse eller fornuft. Men men, er som det bruker å være når det er gjennomtrekk mellom ørene 🤣 Nettopp! Stikkord er «Bedrift», «forbilder», «voksne», Og «trassalder».Vi andre (Venner, familier, kollegaer) får ta en for laget i denne dugnaden. Endret 31. mars 2021 av Lin11
Gjest Lavande Skrevet 31. mars 2021 #38613 Skrevet 31. mars 2021 Surikatt skrev (11 minutter siden): Har du linken til denne artikkelen? https://www.dagbladet.no/kjendis/hoie-med-klar-beskjed-etter-dette/72876003 Var en feil. Lagt inn over også.
123Frustrert Skrevet 1. april 2021 #38614 Skrevet 1. april 2021 Så en person skrev på instaen til lke at vedkommende var mektig irritert over dere håndteringen av smittevernoverlege at de brøt reglene. Tenkte jeg skulle gå tilbake nå for å se om han hadde svart, men jøsses!! Det var slettet gitt!! Merkelig greier det der.. 48
Gjest tranedatter Skrevet 1. april 2021 #38615 Skrevet 1. april 2021 Har veldig mange faktisk spurt etter hvilken sanger cbe trener etter??? hahaha! 1. aprilsnarr?? Trodde hun så på netflix når hun springer.
Aquarius04 Skrevet 1. april 2021 #38616 Skrevet 1. april 2021 tranedatter skrev (4 minutter siden): Har veldig mange faktisk spurt etter hvilken sanger cbe trener etter??? hahaha! 1. aprilsnarr?? Trodde hun så på netflix når hun springer. Nei nei, det er bare når hun løper på mølla, må vite. Nå eeeeeelsker hun jo å løpe ute og gjør det faktisk mange ganger i uka, og har alltid gjort det, tenk. 27
Elina123 Skrevet 1. april 2021 #38617 Skrevet 1. april 2021 Mädchen skrev (10 timer siden): Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor hun la ut på story her om dagen at hun skulle ønske corona var over, og alt var tilbake til normalen. For da kunne hun f.eks møte folk i sin nye nattkjole? eller hva det var for noe hun hadde på seg. Men altså, gjør ikke hun som hun vil uansett da? Hun gir jo totalt beng i anbefalinger og retningslinjer. Hun lever sitt beste liv, corona eller ikke. Hverdagen hennes er slik den alltid har vært. Regner med vennenne følger retningslinjene, så det er ingen å møte kanskje...? Kjenner også at jeg blir skikkelig provosert av det disse profesjonelle influenserene legger ut! Om de absolutt må på hytta, la i alle fall være å legge det ut i bedriftskanalene!!! 30
Gjest tranedatter Skrevet 1. april 2021 #38618 Skrevet 1. april 2021 Aquarius04 skrev (2 minutter siden): Nei nei, det er bare når hun løper på mølla, må vite. Nå eeeeeelsker hun jo å løpe ute og gjør det faktisk mange ganger i uka, og har alltid gjort det, tenk. Det var sånn det var ja. Hun har alltid løpt ute, bare ikke viste det frem. Istede har hun manisk vist frem klokka si framfor mølla nede i en mørk kjeller. Istede for frisk luft, sol, vær, vind og natur. AAABSOOOOLUUUUT! Like troverdig som et barn med handa i kakeboksen som sverger de aaaldri har tatt en kake.
Orly Skrevet 1. april 2021 #38619 Skrevet 1. april 2021 Luvinesta skrev (9 timer siden): Å møte sine egne foreldre/svigerforeldre? Om det er at de møter sine egne foreldre/svigerforeldre som er problemet her så er det nok ekstremt mange man skal rette pekefingeren mot her i landet. Jeg hadde forstått kritikken dersom de møtte venner, samlet hele storfamilien til hotellferie, oppsøkte lokale butikker, sto som sild i tønne i kø i skiheisen, og ja, egentlig det påsketurister får kritikk for (og det med god grunn) nå om dagen, men å møte sine egne foreldre i egen hytte uten å ha kontakt med noen andre? Nei, der stopper det for meg. Personlig kjenner jeg ingen (med unntak av ei som jobber i veldig utsatt yrke) som ikke har møtt sine foreldre det siste året, og de er uhyre nøye på smittevern, tiltak og anbefalinger. Det tror jeg nok gjelder for de aller aller fleste. Klart det er problemet, det er ikke anbefalt så hvorfor må man gjøre det da? 15
Orly Skrevet 1. april 2021 #38620 Skrevet 1. april 2021 snute skrev (9 timer siden): Jeg skjønner ikke at dere orker å bruke så mye krefter på å følge med på alt cbe gjør hele tiden! Er det virkelig så ille å treffe foreldrene til lke? I en annen tråd jeg leste her syns de fleste det var helt greit å sende barnebarn med besteforeldre på hyttetur. Så lenge dette er de eneste de møter syns jeg det må være ok. Vet om mange som er med foreldre / besteforeldre i påsken. Det aller beste er sikkert at ingen møter noen andre enn de de bor med, men det viktigste er at alle møter så få som mulig. Nei , det er ikke ok, hvor vanskelig er det å forstå det? Anbefalingene er at man ikke skal det, for oss som holder oss tip anbefalingene dr det vanvittig irriterende at noen bare driter i de for da tar det lenger tid for oss alle før vi kan møte familie igjen. Ta ansvar , følg anbefalingene , enkelt og greit. 24
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå