Populært innlegg Ultiva Skrevet 1. april 2021 Populært innlegg #38621 Skrevet 1. april 2021 (endret) Wiltersen skrev (18 timer siden): Er så enig. Det e noe som er fryktelig galt når voksne (?) mennesker finstuderer og spekulerer i noe som evt kan skje. Spekulerer i noe som eventuelt kan skje? Ærlig talt! Nå har det blitt dokumentert side opp og side ned (og side opp og side ned....) hvordan influenseren CBE bryter med flere av de nasjonale retningslinjene. Hun drar med hele familien sin fra et høysmitteområde, hvor regjeringen sterkt oppfordrer folk til å holde seg hjemme og å være minst mulig sosiale, drar så tvers over landet og for så å kose seg med svigerforeldre som kommer fra sted nr 2, for å kose seg på hytta på sted nr 3 over flere døgn. De deler kjøkken og bad og dokumenterer til og med i sosiale medier at de ikke overholder 2 meters regelen og at de lar besteforeldrene sitte barnevakt. Dette er soleklare brudd, som influenserne velger å dele uhemmet i kanaler med over 300 000 følgere! "Vi fraråder altså ikke reiser til hytta – men reis bare med egen husstand. Du bør heller ikke dra på overnattingsbesøk eller ha overnattingsbesøk. Anbefalingen om å bare ha besøk av to personer gjelder både hjemme og på hytta. Hvis du bor på et sted der kommunen fraråder besøk hjemme – bør du heller ikke ha besøk der du tilbringer påsken." https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/innforer-nye-nasjonale-tiltak/id2841040/ Ja, jeg blir lei meg og ja, jeg blir provosert! "Altså, DENNE påsken! Pytt sann, hva så om vi bryter de nasjonale anbefalingene? Sykehusene klarer da sikkert fint noen flere pasienter selv om de babler i media om "mareritt i våken tilstand"; altså disse sykepleierne får heller ta seg noen ekstra natteskift, for JEG har faktisk ikke hatt barnevakt på to måneder så nå bare MÅ vi dra til besteforeldre på den andre siden av landet så vi får kjæreste-jogget, altså!! Og så legger vi det ut i påvirkningskanalene våre, alt jeg vil er jo å inspirere så da kan vi inspirere folk til å reise og møte hverandre når de ser hvor koselig VI har det i påsken!" .... Og dette sitter faktisk folk i denne tråden og forsvarer?? 😔 "250 covidpasienter er innlagt på sykehusene i Helse Sør-Øst. Det jobbes på spreng for å bemanne nye intensivsenger. De neste ukene kan antall coronapasienter på sykehusene øke kraftig. – Vi forventer at antall pasienter kommer til å stige gjennom påsken, så håper vi at vi ser en knekk en gang etter påske, på bakgrunn av de strenge tiltakene, sa direktør Cathrine M. Lofthus i Helse Sør-Øst på en pressekonferanse mandag ettermiddag." https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zg2QE4/hun-er-fagleder-for-intensivsykepleierne-vi-staar-i-et-levende-mareritt Som direktøren i Helse Sør-Øst uttaler ovenfor, så er vi fullstendig avhengige av at folk følger de strenge tiltakene. Her har vi en av Norges veteranbloggere; ei 34 år gammel dame med ektemann på snart 40 år, som blogger på 12. året for en følgermasse på 300 000 på IG, som ivrig viser frem at de driter i nasjonale tiltak. Ja, det kan oppleves massivt når 30-40 ulike mennesker i denne tråden provoseres av dette tullet. Men hvem har egentlig problemet? De som åpenlyst bryter reglene, tar null selvkritikk og overhodet ikke ser noe galt med det, eller de som følger reglene som er gitt av regjeringen og ønsker at de skal følges? Hvorfor er det greit at den profesjonelle påvirkeren CBE kringkaster at hun bryter reglene og henger med venner og slektninger, mens andre trøster gråtende barn som savner besteforeldrene sine? Jeg blir helt matt, og begynner virkelig å skjønne hvorfor smittebølge etter smittebølge skyller innover, og hvorfor mutasjonene bare blir flere og flere. "Jeg håper spesielt at influenserne tenker gjennom det samfunnsansvaret de har slik at både det de gjør og det de fotograferer er i tråd med smittevernrådene våre, slik at de går foran som gode forbilder for andre i sin generasjon." https://www.dagbladet.no/kjendis/hoie-med-klar-beskjed-etter-dette/72876003 Jeg er helt matt over hvor lett enkelte avfeier nasjonale, instendige bønner fra regjeringen om å bidra i denne dugnaden slik at vi ALLE kan få det bra. For mange handler det åpenbart kun om meg, meg og meg og det skrytes skamløst av regelbrudd som helt åpenbart skader alle, og først og fremst de som følger reglene og som unngår å møte sine kjære. Jeg blir sint og jeg blir flau! Endret 1. april 2021 av Ultiva 92
Impulse Skrevet 1. april 2021 #38622 Skrevet 1. april 2021 Coccojambo skrev (9 timer siden): Bilde av hytta og annekset. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/07/22/tour-de-dovre-er-gang/ Det blir jo litt tragikomisk det her. Dessverre så fører dette til at jeg følger ganske godt med i hennes kanaler nå, det bruker jeg ikke. Men det er rett og slett fascinerende å se voksne mennesker som velger å lyge (!) uten å sørge for at det ikke finnes annen dokumentasjon som avslører deres løgn. Men ærlig talt. Hvorfor ikke bare si at de ikke respekterer retningslinjer og gjør som de vil? Da må de vel på sett og vis sette pris på denne diskusjonen som ruller opp? Noe anneks med bad og kjøkken er det ikke. Nå skrev hun vel bare at de hadde tilgang..ikke at de hadde tilgang i annekset. MEN det å hevde at et anneks vil gjøre denne turen fri for smitterisiko er under pari når vi kan bla oss tilbake å se hva annekset faktisk er. Har ikke ord. Kjenner jeg blir storprovosert av av hun altså helt bevisst velger å lyge. 39
Titori Skrevet 1. april 2021 #38623 Skrevet 1. april 2021 snute skrev (9 timer siden): Jeg skjønner ikke at dere orker å bruke så mye krefter på å følge med på alt cbe gjør hele tiden! Er det virkelig så ille å treffe foreldrene til lke? I en annen tråd jeg leste her syns de fleste det var helt greit å sende barnebarn med besteforeldre på hyttetur. Så lenge dette er de eneste de møter syns jeg det må være ok. Vet om mange som er med foreldre / besteforeldre i påsken. Det aller beste er sikkert at ingen møter noen andre enn de de bor med, men det viktigste er at alle møter så få som mulig. Cbe og familien kommer fra et område med høyt smittetrykk for tiden. Det at de reiser til en annen kant av landet og bor med familie fra et tredje område, bryter helt klart med anbefalinger og regler! Det er ingen som har sagt at man ikke kan møte foreldre på et år, men det handler om hvilke regler som gjelder på hvert tidspunkt, hvordan smittesituasjonen er, hvor langt man reiser, avstand, osv. Altså, vi bor i et område med langt mindre smitte, og har valgt å ikke besøke familie for å bidra til dugnaden og følge anbefalingene som gjelder. Cbe er influenser som lever av å påvirke andre. Håper folk snart skjønner hvor hjernedødt dette opplegget er. Ps: til de som sier foreldrene nok går i karantene hvis de får symptomer; det er helt vanlig å smitte andre før man får symptomer. Faktisk er det mye som tyder på at man er mest smittsom rett før symptomene bryter ut (kilde: legefamiliemedlem). Det er jo derfor dette viruset sprer seg så raskt og det er viktig å følge regler! I stedet for å ta på seg bezzerwizzerhatten og drite i alle anbefalinger. 49
Aquarius04 Skrevet 1. april 2021 #38624 Skrevet 1. april 2021 Impulse skrev (7 minutter siden): Det blir jo litt tragikomisk det her. Dessverre så fører dette til at jeg følger ganske godt med i hennes kanaler nå, det bruker jeg ikke. Men det er rett og slett fascinerende å se voksne mennesker som velger å lyge (!) uten å sørge for at det ikke finnes annen dokumentasjon som avslører deres løgn. Men ærlig talt. Hvorfor ikke bare si at de ikke respekterer retningslinjer og gjør som de vil? Da må de vel på sett og vis sette pris på denne diskusjonen som ruller opp? Noe anneks med bad og kjøkken er det ikke. Nå skrev hun vel bare at de hadde tilgang..ikke at de hadde tilgang i annekset. MEN det å hevde at et anneks vil gjøre denne turen fri for smitterisiko er under pari når vi kan bla oss tilbake å se hva annekset faktisk er. Har ikke ord. Kjenner jeg blir storprovosert av av hun altså helt bevisst velger å lyge. Det er det hun lever av. De lyver så de tror det selv. Selv små ting blir store løgner når man ikke klarer å holde styr på hva man har løyet om tidligere. 20
Hallepalle2 Skrevet 1. april 2021 #38625 Skrevet 1. april 2021 Jøss! Nå har begge to lagt ut en lang unnskylding hvor de innrømmer feilvurdering og ber om forståelse for at de trådte litt feil denne gang (!). Nå står faktisk ikke verden til påske 😮 22
Populært innlegg Lopploella Skrevet 1. april 2021 Populært innlegg #38626 Skrevet 1. april 2021 Hallepalle2 skrev (2 minutter siden): Jøss! Nå har begge to lagt ut en lang unnskylding hvor de innrømmer feilvurdering og ber om forståelse for at de trådte litt feil denne gang (!). Nå står faktisk ikke verden til påske 😮 Kanskje den aller mest usannsynlige aprilspøken jeg har hørt noen gang! 😄 57
Jobbermedbarn Skrevet 1. april 2021 #38627 Skrevet 1. april 2021 Hallepalle2 skrev (2 minutter siden): Jøss! Nå har begge to lagt ut en lang unnskylding hvor de innrømmer feilvurdering og ber om forståelse for at de trådte litt feil denne gang (!). Nå står faktisk ikke verden til påske 😮 😳 eller vent... Det er 1 april i dag ja😉 32
*Emma* Skrevet 1. april 2021 #38628 Skrevet 1. april 2021 Jeg tenker at det at de knapt viser bilder/film fra åres påskeferie er en innrømmelse i seg selv. De vet de gjør noe de ikke burde. De vil ikke måtte forsvare det offentlig (for de vet de ikke kan). Derfor velger de å spille skuespill og «leke gjemsel» og liksom late som de ikke har noe å skjule. Om de virkelig mente at de ikke gjorde noe galt- ville de snappet som vanlig... 44
Hallepalle2 Skrevet 1. april 2021 #38629 Skrevet 1. april 2021 Lopploella skrev (9 minutter siden): Kanskje den aller mest usannsynlige aprilspøken jeg har hørt noen gang! 😄 Jobbermedbarn skrev (8 minutter siden): 😳 eller vent... Det er 1 april i dag ja😉 🙈😂det sier faktisk litt at spøken var så usannsynlig at den ble avslørt med det samme😅 30
Isild Skrevet 1. april 2021 #38630 Skrevet 1. april 2021 (endret) *Emma* skrev (26 minutter siden): Jeg tenker at det at de knapt viser bilder/film fra åres påskeferie er en innrømmelse i seg selv. De vet de gjør noe de ikke burde. De vil ikke måtte forsvare det offentlig (for de vet de ikke kan). Derfor velger de å spille skuespill og «leke gjemsel» og liksom late som de ikke har noe å skjule. Om de virkelig mente at de ikke gjorde noe galt- ville de snappet som vanlig... Jeg får også følelsen av at de "gjemmer seg" litt. Tolker det som at de har blitt bevisst på at det å drite i anbefalingene er såpass mot strømmen, at innlegg som viser "påske as usual" vil irritere flere enn det inspirerer. Endret 1. april 2021 av Isild 37
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 1. april 2021 Populært innlegg #38631 Skrevet 1. april 2021 Igjen, frokostbilde tatt rett ned. Silkenattkjole (eller polyester, for å være korrrekt) og påskeserviett i fokus. Når det man ikke ser forteller mer enn det man ser🧐 57
Keaton Skrevet 1. april 2021 #38632 Skrevet 1. april 2021 Hallepalle2 skrev (12 minutter siden): Igjen, frokostbilde tatt rett ned. Silkenattkjole (eller polyester, for å være korrrekt) og påskeserviett i fokus. Når det man ikke ser forteller mer enn det man ser🧐 De hadde vist frem annekset om det var der de var. 37
skruf Skrevet 1. april 2021 #38633 Skrevet 1. april 2021 Hallepalle2 skrev (1 time siden): Jøss! Nå har begge to lagt ut en lang unnskylding hvor de innrømmer feilvurdering og ber om forståelse for at de trådte litt feil denne gang (!). Nå står faktisk ikke verden til påske 😮 Hvor er det du ser/leser en unnskyldning? 5
Impulse Skrevet 1. april 2021 #38634 Skrevet 1. april 2021 Hallepalle2 skrev (36 minutter siden): Igjen, frokostbilde tatt rett ned. Silkenattkjole (eller polyester, for å være korrrekt) og påskeserviett i fokus. Når det man ikke ser forteller mer enn det man ser🧐 Ikke fra noe kjøkken i annekset hvertfall 🤣 16
Luka_S Skrevet 1. april 2021 #38635 Skrevet 1. april 2021 skruf skrev (35 minutter siden): Hvor er det du ser/leser en unnskyldning? Se på kalenderen. 18
Gjest Lin11 Skrevet 1. april 2021 #38636 Skrevet 1. april 2021 Hallepalle2 skrev (2 timer siden): Jøss! Nå har begge to lagt ut en lang unnskylding hvor de innrømmer feilvurdering og ber om forståelse for at de trådte litt feil denne gang (!). Nå står faktisk ikke verden til påske 😮 Dokumentasjon?
Isild Skrevet 1. april 2021 #38637 Skrevet 1. april 2021 skruf skrev (50 minutter siden): Hvor er det du ser/leser en unnskyldning? Lin11 skrev (2 minutter siden): Dokumentasjon? Var nok en aprilspøk det med unnskyldningen 19
LilleSnupp Skrevet 1. april 2021 #38638 Skrevet 1. april 2021 Isild skrev (9 minutter siden): Var nok en aprilspøk det med unnskyldningen Godt de innså hvor umusikalsk en slik aprilsspøk var! 🤮 5
FruRosa Skrevet 1. april 2021 #38639 Skrevet 1. april 2021 LilleSnupp skrev (1 minutt siden): Godt de innså hvor umusikalsk en slik aprilsspøk var! 🤮 Det er ikke de som har dradd den spøken, men en bruker her inne. 19
Selbu Skrevet 1. april 2021 #38640 Skrevet 1. april 2021 Det er så åpenlyst at de prøver å skjule hvor de er. Har ikke den minste tro på at de bor i det annekset og at de holder avstand til svigers. Tidligere hytteturer er dokumentert fra de står opp til de legger seg med bilder av alt og ingenting. At alle bilder innenifra nå er ekstreme nærbilder hvor du ikke kan se noen bakgrunn, det sier vel sitt? Og bildene fra skiturer og løpeturer bare de to....hvor er barna? Alene i annekset da? 40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå