Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, anon15 said:

4 måneder gammel valp på skitur, trekker eier på ski med trekksele (instastory). Det har ikke med bedriften å gjøre så jeg kan ikke skrive her hva jeg tenker om det, men anbefaler bedriftseier et googlesøk om dette. Både lengde på skitur og hvor gamle de bør være før de trekker.

Får helt vondt når jeg ser dette :( De risikerer å ødelegge hunden, faktisk. Veldig trist at de lar behovet deres for å provose  gå utover en uskyldig liten valp :( Samme med at de eksponerer barna for å få penger i kassa. De bruker uskyldige vesen for å tjene seg rike....Kvalmt og innmari stygt gjort ovenfor individer som ikke kan stå opp for seg selv og forsvare seg mot galskapen og utleveringen.

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I tillegg til at hun lar Ozo trekke, så poserer hun med ski med stålkanter.. De trenger nok mer OPPMERKSOMHET 🤪

• Liker 33
Skrevet
anon15 skrev (15 minutter siden):

4 måneder gammel valp på skitur, trekker eier på ski med trekksele (instastory). Det har ikke med bedriften å gjøre så jeg kan ikke skrive her hva jeg tenker om det, men anbefaler bedriftseier et googlesøk om dette. Både lengde på skitur og hvor gamle de bør være før de trekker.

Jeg antar hun gjør det dor å provosere, men ser at hun nå poserer med ski med stålkanter. Snakke om Harry og barnslig to barnsmor. 

• Liker 18
Skrevet
123Frustrert skrev (2 minutter siden):

Jeg antar hun gjør det dor å provosere, men ser at hun nå poserer med ski med stålkanter. Snakke om Harry og barnslig to barnsmor. 

Muligens et dumt spørsmål, men hva vil ski med stålkanter si? Er ingen skigåer og kan ingenting som slike ting 🙈😅

• Liker 1
Skrevet
Minnie Mus skrev (21 minutter siden):

Hehe, nok et innlegg der hunden trekker, med tekst om at Ozo er sliten og sulten..... Føler paret at dem ikke har provosert nok allerede, om de ikke skal nilese her inne og gjøre ting stikk i strid mot alt som er forsvarlig og fornuftig? Å hvorfor være så inni hampen opptatt av å provosere at de til og med lar det gå utover en uskyldig valp? 

Det er tydeligvis tørke hos paret, når de så krampeaktig gjør ALT for å få oppmerksomhet. Det de ikke skjønner, er at denne form for oppmerksomhet sammen med trassen, ufordrageligheten og dumheten deres, fører til enda mere "hat" fra omgivelsene, følgerne og kundene deres. De skyter seg selv så innmari i foten. Som jeg har skrevet så mange ganger før, HVORFOR vil dem fremstille seg sånn???? Skjønner dem ikke at de hadde vunnet så mye mere på å være liiiitt ydmyke... De burde i det minste tenke på barna sine og hva de vil få høre fra venner, for jeg regner med at paret er et diskusjons tema i Sarpsborg også.

Når behovet for å sende stikk til KG er større enn omtenksomheten rundt en uskyldig valps framtidige helse. Da har man virkelig et forskrudd tankesett. 

• Liker 28
Gjest tranedatter
Skrevet

Tror ikke hun gjør det for bevist provosere. Tror faktisk hun/de bare driter i alt og alle. Når man er sin egen (lille) verdens midtpunkt, så tror de vel at ingen regler gjelder for de. 

Dessuten har nok familien hatt corona og svigers kanskje vaksinert. Men sier jo LITT om de, om det er verre å innrømme sykdom, enn å fremstå som dum og ignorant. 

ps. jeg er hjemme med corona, eneste i familien med det, mannen er vaksinert da han jobber på sykehus. Heelt utslått, og når jeg kommer tilbake på jobb er uvisst. Så blir litt provosert av "det er bare en influensa". (smitta på jobb, i bhg. Vi FÅR ikke bruker skydd!)

Skrevet
Marisana skrev (1 minutt siden):

Muligens et dumt spørsmål, men hva vil ski med stålkanter si? Er ingen skigåer og kan ingenting som slike ting 🙈😅

Stålkanter gir suverent mye bedre feste i vanskelig terreng og brukes ofte på fjellski. Men det er skikkelig no no no med hund. Stålkantene er så skarpe de lett kutter en pote i filler. Kjenner en hund med en tå for lite på grunn av stålkant! 

Det finnes fjellski uten stålkant beregnet for turer med hund, men de er muligvis ikke så lekre å posere med. :sexy:

• Liker 48
Skrevet
tranedatter skrev (3 minutter siden):

Tror ikke hun gjør det for bevist provosere. Tror faktisk hun/de bare driter i alt og alle. Når man er sin egen (lille) verdens midtpunkt, så tror de vel at ingen regler gjelder for de. 

Dessuten har nok familien hatt corona og svigers kanskje vaksinert. Men sier jo LITT om de, om det er verre å innrømme sykdom, enn å fremstå som dum og ignorant. 

ps. jeg er hjemme med corona, eneste i familien med det, mannen er vaksinert da han jobber på sykehus. Heelt utslått, og når jeg kommer tilbake på jobb er uvisst. Så blir litt provosert av "det er bare en influensa". (smitta på jobb, i bhg. Vi FÅR ikke bruker skydd!)

Men selv om CBE og LKE hadde korona nå nylig da de var syke, men ikke ville svare på om de testet seg, og besteforeldrene er vaksinert. Så er det ingen garanti for ikke å kunne bringe smitte videre. Vaksine beskytter mot alvorlig sykdom og død hos den vaksinerte. Ikke smitteoverføring. Gjennomgått sykdom gir heller ingen garanti for at man ikke overfører smitte til andre. Ignorant er alt for mildt et uttrykk til å beskrive dette paret. 

• Liker 29
Gjest tranedatter
Skrevet
Inocybe skrev (Akkurat nå):

Men selv om CBE og LKE hadde korona nå nylig da de var syke, men ikke ville svare på om de testet seg, og besteforeldrene er vaksinert. Så er det ingen garanti for ikke å kunne bringe smitte videre. Vaksine beskytter mot alvorlig sykdom og død hos den vaksinerte. Ikke smitteoverføring. Gjennomgått sykdom gir heller ingen garanti for at man ikke overfører smitte til andre. Ignorant er alt for mildt et uttrykk til å beskrive dette paret. 

Absolutt! Så ingen må tro at vaksine er 100%.

Gubben hadde kjenninger på kroppen, tross vaksine og ikke ellers syk. (Alle i familien var selvfølgelig hjemme i karantene).

Skrevet
Marisana skrev (12 minutter siden):

Som skigåer har det ikke noe å si. Jeg synes det bare er fint på fjellski, nå man går på fjellet .. alene. Men når du har hund er det en gylden regel at du ikke bruker stålkanter. Hunden løper lett i beina dine og da kam du skjære potene på hunden. Når du i tillegg er så ustø som cbe på ski bør du passe ekstra på slike ting. 😀

• Liker 29
Skrevet

Hvor ble det av den sekken hunden skulle sitte i? Jeg har ikke sett at de har brukt den en eneste gang. Eller var det bare en bløff det å... Det må være fint å være CBE og LK. De gjør akkurat som de vil hele tiden, uten tanke på andre eller regler og anbefalinger. Skulle de bli tatt i å gjøre ting som ikke er greit, så juger de og finner på historier/ting som ikke stemmer. Hun skrev da at den hunden skulle de ha i sekk, og i tillegg hadde hun vel plutselig to par ski. Så da skjønner jeg ikke hvorfor hunden trekker, og hun bruker stålkanter på skiene. De som var innom KG for å fortelle at CBE hadde hatt hund før, og var ekspert. Vel, hun har vel akkurat dokumenter selv,  akkurat det motsatte på Instagram. 

• Liker 34
Skrevet
22 minutter siden, tranedatter said:

Jeg tror hun gjør det for å provoser, fordi det gir mer oppmerksomhet. Ser jo bare på insta det. Bilder av frua i undertøy gir lite likes, mens bilder av barna og hunden gir langt flere likes. Ergo mer oppmerksomhet og mer penger i kassa. Har også lagt merke til at om en ting blir diskutert her inne på forumet, så kan man ta seg en viss plass på at den tingen blir publisert i fruas some kanaler til gangs. Hvorfor dem vil tjene til livets opphold med å gjøre dette, er en annen sak. Lever heller et nøkternt liv enn å bruke barna og hundene mine for å tjene penger altså. Jeg regner med at de nå har skutt seg selv såpass i foten at de kanskje burde vurdere å finne seg en skikkelig jobb for å få mat på bordet.

• Liker 25
Gjest Lavande
Skrevet
LilleSnupp skrev (Akkurat nå):

Joda, fikk svar.

11E0F07C-3E5E-4AFE-9AC0-7CF4E2A01A91.jpeg

Jeg oppdaterte kommentaren min samtidig som du svarte meg.. 👍

Skrevet
1 minutt siden, LilleSnupp said:

Joda, fikk svar.

11E0F07C-3E5E-4AFE-9AC0-7CF4E2A01A91.jpeg

Klart han "bare" løper med.... jisess. En valp løper alltid med, uansett. Pga at den vil ikke miste "flokken" sin, selv hvor sliten den er og hvor skadelig det er for den :( 

• Liker 34
Gjest Lavande
Skrevet (endret)
Lavande skrev (35 minutter siden):

Tro om CBE.no svarer på denne - https://www.instagram.com/p/CNHrQlUA8OE/?igshid=6ga07ruvtd6q 

20210401_151818.thumb.jpg.238a90a17faf4ce122c760642dc52f7b.jpg

Tilføyelse, cbe.no svarte, men ikke på kommentaren om stålkanter på ski:

20210401_152427.thumb.jpg.07823db14362239844b5fed3ed8f2209.jpg

Forts. - https://www.instagram.com/p/CNHrQlUA8OE/?igshid=6ga07ruvtd6q

20210401_153528.thumb.jpg.0ef9f164cf4beab8dfc8590a58af504c.jpg

Oppdatert (svarte ikke på at de la ut bilder som viste for liten avstand og det med barnevakt😞

20210401_154251.jpg.5e007edcf81fee5dbbffd2bb9f677b97.jpg

Endret av Lavande
Skrevet

Hundevalper løper med, selv om de blir slitne. 😦

• Liker 33
Gjest Lavande
Skrevet (endret)

Forts. https://www.instagram.com/p/CNHrQlUA8OE/?igshid=6ga07ruvtd6q

20210401_160028.jpg.8f06b7f4c5f5e2a79bf9086ea9d5147c.jpg

Jeg forstår at enkelte ikke skjønner at cbe.no er en påvirkerbedrift, der folk (både kan og bør) kommentere.det som legges ut der.

Det som blir dumt er når det kan virke som cbe.no ikke skjønner at folk reagerer på stålkanter med hund og manglende avstand/smittevern, når det legges ut i bedriftens SoMe-kanaler. Flaut.

Endret av Lavande

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...