kvit_veis Skrevet 1. april 2021 #38761 Skrevet 1. april 2021 (endret) https://www.dagsavisen.no/debatt/leder/2021/03/31/mot-lysere-tider/ Denne lederen oppsummerer kort og konsist hva vi står i akkurat nå. Redaksjonene rundt omkring er nok allerede fullstendig klar over problemstillingen rundt at en del influencere fremstår som “dårlige” forbilder, men jeg tenker likevel å sende en forespørsel om at dette er et tema de bør gi større oppmerksomhet. Endret 1. april 2021 av kvit_veis 27
Skrottefar Skrevet 1. april 2021 #38762 Skrevet 1. april 2021 Klaraku78 skrev (5 minutter siden): CBE kommer ikke til å endre oppførsel før hun mister avtaler. Har hun ikke endret seg til nå så kommer det aldri til å skje, for både herr og fru der i heimen virker som noen av de mest stae og egoistiske personene når det kommer til det å ikke endre verken holdninger eller oppførsel uansett, det er en total mangel på ydmykhet og fornuft 16
Surikatt Skrevet 1. april 2021 #38763 Skrevet 1. april 2021 Klaraku78 skrev (11 minutter siden): Jeg tenker jo copy paste til sammarbeidspartnere hver gang det er krangling i kommentarfeltet. Det er jo ikke en engangshendelse, men det skjer jo ganske ofte. Det gjenspeiler jo hvilken type CBE er, at hun syns det er greit at enkelte får lov å å skrive så mye dritt til de som kommer med kritiske spørsmål. Nå har jo ikke CBE noe eksklusive avtaler lengre. Det er vel mange å siden. Men hvis sammarbeidspartnerene opplever nok støy i forbindelse med avtaler med CBE, vil de etterhvert revurdere de avtalene de har. Kremmerhuset gikk jo fort over. Nå har de jo avtale med Kristina Andersen i stedet. CBE kommer ikke til å endre oppførsel før hun mister avtaler. Har hun noen avtaler annet enn det treningsmerket? 3
Skrottefar Skrevet 1. april 2021 #38764 Skrevet 1. april 2021 Surikatt skrev (Akkurat nå): Har hun noen avtaler annet enn det treningsmerket? Er jo TwentyFour også bl.a, av de jeg husker, og så MyMuse da, men der promoterer jo hun sin egen MyMuse-kolleksjon 8
Keaton Skrevet 1. april 2021 #38765 Skrevet 1. april 2021 De kan jo ikke gå lange turer med så liten valp, 15-20 min er anbefalt. Er nok endel som tidligere har hatt liten hund som går i tankefella «han er så stor, han klarer det». Sånn er det ikke. Påstår ikke at de går lengre enn 15-20 min, altså, hvis de er ansvarlige valpeeiere, regner jeg med at de vet dette. https://hundehelse.no/tur-valp-ga/ 23
Pottah Skrevet 1. april 2021 #38766 Skrevet 1. april 2021 Klink skrev (1 time siden): Går på do inne i hytta? Er det farlig om de holder avstand? Som de sikkert ikke gjør, men hvis... Dersom de går på do inne i hytta er det på besøk på hytta til svigerforeldrene til CBE. Da er de altså 4 stykker på besøk, og på ingen måte ok etter anbefalingene som CBE selv har sagt at de følger. Mener du altså at CBE lyver? 30
Klaraku78 Skrevet 1. april 2021 #38767 Skrevet 1. april 2021 Pottah skrev (2 minutter siden): Dersom de går på do inne i hytta er det på besøk på hytta til svigerforeldrene til CBE. Da er de altså 4 stykker på besøk, og på ingen måte ok etter anbefalingene som CBE selv har sagt at de følger. Mener du altså at CBE lyver? Nå sier jo Nakstad at hvis du kommer fra områder med mye smitte, skal du ikke på besøk: https://direkte.vg.no/coronaviruset/videos/215961?wide=&utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row25_pos2 Så uansett hvor de sover, bryter de anbefalningene. 41
Klink Skrevet 1. april 2021 #38768 Skrevet 1. april 2021 Pottah skrev (3 minutter siden): Dersom de går på do inne i hytta er det på besøk på hytta til svigerforeldrene til CBE. Da er de altså 4 stykker på besøk, og på ingen måte ok etter anbefalingene som CBE selv har sagt at de følger. Mener du altså at CBE lyver? Jeg vet ingenting om hva hun gjør og ikke gjør på den hytta lenger jeg. Driter litt i det også orker ikke mer. Koser seg og har en fin påske på ski med hund og svigers håper jeg. 6
Populært innlegg tantesofie Skrevet 1. april 2021 Populært innlegg #38769 Skrevet 1. april 2021 Kollontaj skrev (5 minutter siden): De kan jo ikke gå lange turer med så liten valp, 15-20 min er anbefalt. Er nok endel som tidligere har hatt liten hund som går i tankefella «han er så stor, han klarer det». Sånn er det ikke. Påstår ikke at de går lengre enn 15-20 min, altså, hvis de er ansvarlige valpeeiere, regner jeg med at de vet dette. https://hundehelse.no/tur-valp-ga/ Det mange i tillegg glemmer er at det er mye mer krevende fysisk og mentalt og gå i bånd ved siden av en person som tenderer til hastighet (ski blir jo fort høyere fart enn å gå). En valp som feks løper løs og leker i hagen eller går løs mens man rusler på tur, kan holde på lenge. Men da varieres bevegelsene og intensitet etter eget ønske. Mange hunder kan virke slitne i bånd, slippes de løs har de masse guff igjen. Selvfølgelig fordi det er gøy, men også fordi full selvbestemmelse er mye mindre slitsom enn å følge en person med bånd. Å ta med den lille valpen på skitur (med stålkanter 😱) er bare så hinsides idiotisk at jeg har ikke ord!!! 50
Nijole Skrevet 1. april 2021 #38770 Skrevet 1. april 2021 tantesofie skrev (24 minutter siden): Det mange i tillegg glemmer er at det er mye mer krevende fysisk og mentalt og gå i bånd ved siden av en person som tenderer til hastighet (ski blir jo fort høyere fart enn å gå). En valp som feks løper løs og leker i hagen eller går løs mens man rusler på tur, kan holde på lenge. Men da varieres bevegelsene og intensitet etter eget ønske. Mange hunder kan virke slitne i bånd, slippes de løs har de masse guff igjen. Selvfølgelig fordi det er gøy, men også fordi full selvbestemmelse er mye mindre slitsom enn å følge en person med bånd. Å ta med den lille valpen på skitur (med stålkanter 😱) er bare så hinsides idiotisk at jeg har ikke ord!!! Er vel begrensa hvor fort det går når man har med en 4åring på skitur vel.... 8
tantesofie Skrevet 1. april 2021 #38771 Skrevet 1. april 2021 Nijole skrev (23 minutter siden): Er vel begrensa hvor fort det går når man har med en 4åring på skitur vel.... Det verste her er at hvis man følger bloggeren har man mer enn nok info om motoriske ferdigheter til å danne seg en mening om tempo. 21
Nijole Skrevet 1. april 2021 #38772 Skrevet 1. april 2021 (endret) tantesofie skrev (15 minutter siden): Det verste her er at hvis man følger bloggeren har man mer enn nok info om motoriske ferdigheter til å danne seg en mening om tempo. Jeg aner ikke noe om de motoriske ferdighetene. Regner med det er som en hvilken som helst annen 4 åring, altså ikke raskt. Endret 1. april 2021 av Nijole 6
Gjest GuriHelen Skrevet 1. april 2021 #38773 Skrevet 1. april 2021 Å la en liten valp løpe så mye er helt hull i hodet, og det samme gjelder ski med stålkanter. Jeg lurer på hvorfor de to der alltid tror de vet best uansett hva det gjelder. Av og til kan de vel legge seg flat å innrømme feil.
Klokkereim Skrevet 1. april 2021 #38774 Skrevet 1. april 2021 Er det noen som virkelig tror på at dronninga av suite på Grand sover i et anneks på 15 kvm? 37
Skrottefar Skrevet 1. april 2021 #38775 Skrevet 1. april 2021 GuriHelen skrev (1 minutt siden): Å la en liten valp løpe så mye er helt hull i hodet, og det samme gjelder ski med stålkanter. Jeg lurer på hvorfor de to der alltid tror de vet best uansett hva det gjelder. Av og til kan de vel legge seg flat å innrømme feil. Når man lever slik de gjør i sin egen lille bobleverden hvor de vet best uansett hva så skal det mye til for å legge seg flat dessverre, men sånn går det når man blir kronisk sveiseblinde og mest opptatt av seg selv og sitt og ikke ser skogen for bare trær 😜 19
tantesofie Skrevet 1. april 2021 #38776 Skrevet 1. april 2021 Nijole skrev (13 minutter siden): Jeg aner ikke noe om de motoriske ferdighetene. Regner med det er som en hvilken som helst annen 4 åring, altså ikke raskt. Åh? Noen 4 åringer er krutt på ski. Min gikk 7 km i dag. Sønnen til en venninne gikk 15 km. Går ikke så fort oppover, men på flatmark og nedover kan jeg love deg en 4 åring kan skikkelig fart. Way to much for valp, det er helt sikkert. 24
Nijole Skrevet 1. april 2021 #38777 Skrevet 1. april 2021 tantesofie skrev (Akkurat nå): Åh? Noen 4 åringer er krutt på ski. Min gikk 7 km i dag. Sønnen til en venninne gikk 15 km. Går ikke så fort oppover, men på flatmark og nedover kan jeg love deg en 4 åring kan skikkelig fart. Way to much for valp, det er helt sikkert. Ja, det kan jo hende det er eksepsjonelle kunnskaper der. Min 5 åring og de jeg har rundt meg er ikke raske. 6
skruf Skrevet 1. april 2021 #38778 Skrevet 1. april 2021 Nijole skrev (29 minutter siden): Ja, det kan jo hende det er eksepsjonelle kunnskaper der. Min 5 åring og de jeg har rundt meg er ikke raske. Det varierer vel fra barn til barn; selv om din 5-åring ikke er rask på skigåing så kan andre være det. Jeg har to barn, hun ene var en racer i løypa fra hun fikk ski på beina, mens hun andre ikke var det. Unødvendig å hinte til at andre brukere lyver bare pga du ikke sitter inne med samme erfaringen 27
Nijole Skrevet 1. april 2021 #38779 Skrevet 1. april 2021 (endret) skruf skrev (5 minutter siden): Det varierer vel fra barn til barn; selv om din 5-åring ikke er rask på skigåing så kan andre være det. Jeg har to barn, hun ene var en racer i løypa fra hun fikk ski på beina, mens hun andre ikke var det. Unødvendig å hinte til at andre brukere lyver bare pga du ikke sitter inne med samme erfaringen Jeg har ikke hinta til at noen lyver. Jeg synes at en 4-åring som går 15 km på ski er eksepsjonelt flink til å gå på ski. Men det var ikke meningen å starte en diskusjon om skiferdigheter. Jeg skulle poengtere at mest sannsynlig så går det ikke så veldig fort på de skiturene deres. Endret 1. april 2021 av Nijole 8
skruf Skrevet 1. april 2021 #38780 Skrevet 1. april 2021 Nijole skrev (Akkurat nå): Ikke hinta til at noen lyver? Jeg synes at en 4-åring som går 15 km på ski er eksepsjonelt flink til å gå på ski. Når en person skriver at hennes barn har gått 15km på ski og du kommenterer med at «det kan jo hende at...» så er det å sette tvil rundt at barnet faktisk gikk 15km på ski. 15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå