Nijole Skrevet 1. april 2021 #38781 Skrevet 1. april 2021 (endret) skruf skrev (24 minutter siden): Når en person skriver at hennes barn har gått 15km på ski og du kommenterer med at «det kan jo hende at...» så er det å sette tvil rundt at barnet faktisk gikk 15km Den setningen var ment til det vi originalt snakket om. Om tempoet på skiturene til cbe. Jeg mente at kan jo hende at cbe og familien har eksepsjonelle skiferdigheter og at cbe og gjengen derfor går hurtig på skiturer. At de er like flink som den som gikk 15 km. Endret 1. april 2021 av Nijole Presisering 7
Solfridmedhatten Skrevet 2. april 2021 #38782 Skrevet 2. april 2021 Og jeg digger den dama. Ikke er hun bare vakker, men hun har også et så spennende liv. Skulle ønske jeg hadde et lite snev av det livet hun lever. Jeg har fulgt den i mange år, og ser ut for mye kritikk, men jeg digger henne 3
Mmmh Skrevet 2. april 2021 #38783 Skrevet 2. april 2021 Poenget er, her i kvinneguiden er det mange særs oppegåande folk, og vi veit alle at om vi hadde latt vær å gått inn pp blogge/Instagram, tiktok til cbe, ALLE, så hadde bedrifta måtte legge ned. Så alle som seier dei nei vi passer på at barna sine rettigheter ikkje blir krenka osv og blablabla veit at om ting ikkje får oppmerksomhet så dør da ut, så KOFFOR fortsetta og mata??? Ignorer!, da e da einaste som hjelper! 9
Populært innlegg Klaraku78 Skrevet 2. april 2021 Populært innlegg #38784 Skrevet 2. april 2021 Espen Nakstad sier hold minst 2 meter avstand. CBE og LK legger ut bilde av at de holder 1/2 meter avstand. Espen N. sier ikke dra på besøk i påsken. CBE og LK reiser på besøk. Allikevel mener de at de følger anbefalningene. Er CBE dum, eller vil hun ikke skjønne eller hva er problemet egentlig? Jeg har faktisk ikke sett noen bryte anbefalningene denne påsken. Sikkert noen som gjør det, men de har hvertfall skjønt at man ikke skal legge det ut på sosiale medier. Alle, bortsett fra CBE. 65
Klink Skrevet 2. april 2021 #38785 Skrevet 2. april 2021 Hvorfor skal en ikke la hvalen løpe så mye? 1
123Frustrert Skrevet 2. april 2021 #38786 Skrevet 2. april 2021 Klaraku78 skrev (40 minutter siden): Espen Nakstad sier hold minst 2 meter avstand. CBE og LK legger ut bilde av at de holder 1/2 meter avstand. Espen N. sier ikke dra på besøk i påsken. CBE og LK reiser på besøk. Allikevel mener de at de følger anbefalningene. Er CBE dum, eller vil hun ikke skjønne eller hva er problemet egentlig? Jeg har faktisk ikke sett noen bryte anbefalningene denne påsken. Sikkert noen som gjør det, men de har hvertfall skjønt at man ikke skal legge det ut på sosiale medier. Alle, bortsett fra CBE. Ser i kommentar feltet på insta at det er overraskende mange som mener at det er innafor å dra på hytta og at man skal slutte å bry seg med andre. Er det rart vi er der vi er med tanke på smitten? Om folk har den holdningen. 45
123Frustrert Skrevet 2. april 2021 #38787 Skrevet 2. april 2021 Klink skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal en ikke la hvalen løpe så mye? En hval kan nok løpe så mye du klarer å få den til å løpe.. 34
Klink Skrevet 2. april 2021 #38788 Skrevet 2. april 2021 123Frustrert skrev (Akkurat nå): En hval kan nok løpe så mye du klarer å få den til å løpe.. En valp da? 😊
Isild Skrevet 2. april 2021 #38789 Skrevet 2. april 2021 Klink skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal en ikke la hvalen løpe så mye? Det kan være skadelig for skjelett og ledd hvis en hund løper for mye før den er fullt utvokst. Men en valp har selvsagt bare godt av å være i aktivitet og leke- på egne premisser. Turer bør man være moderat med. 22
Populært innlegg FruRosa Skrevet 2. april 2021 Populært innlegg #38790 Skrevet 2. april 2021 (endret) Klink skrev (27 minutter siden): En valp da? 😊 En valp er "programmert" til å følge flokken sin. Det betyr at den ikke vil vise tegn på at det blir for mye for den før den er helt utslitt. Lar man den løpe og snuse fritt (uten bånd) i f.eks. en inngjerdet hage vil den bevege seg på en helt annen måte (mye start/stopp/fort/sent/snuse osv) enn om den er med på skitur i bånd. CBEs valp er født 5.januar, ergo er den knappe 3 måneder. Alt for ung for skitur! Oppdagelsesferd hjemme i hagen hadde vært passende aktivitet for alderen hans denne påsken! Endret 2. april 2021 av FruRosa Tastefeil 55
Klink Skrevet 2. april 2021 #38791 Skrevet 2. april 2021 Isild skrev (14 minutter siden): Det kan være skadelig for skjelett og ledd hvis en hund løper for mye før den er fullt utvokst. Men en valp har selvsagt bare godt av å være i aktivitet og leke- på egne premisser. Turer bør man være moderat med. FruRosa skrev (6 minutter siden): En valp er "programert" til å følge flokken sin. Det betyr at den ikke vil vise tegn på at det blir for mye for den før den er helt utslitt. Lar man den løpe og snuse fritt (uten bånd) i f.eks. en inngjerdet hage vil den bevege seg på en helt annen måte (mye start/stopp/fort/sent/snuse osv) enn om den er med på skitur i bånd. CBEs valp er født 5.januar, ergo er den knappe 3 måneder. Alt for ung for skitur! Oppdagelsesferd hjemme i hagen hadde vært passende aktivitet for alderen hans denne påsken! Ok 😊 1
Populært innlegg NewStart87 Skrevet 2. april 2021 Populært innlegg #38792 Skrevet 2. april 2021 Når man ser hva slags holdninger fansen til Caroline på Instagram har i forhold til smitte så er det ikke rart vi stadig må ha lockdown. Vi blir aldri kvitt smitta når folk har sånne holdninger. 66
Aquarius04 Skrevet 2. april 2021 #38793 Skrevet 2. april 2021 ella morax skrev (16 timer siden): Altså....😳😳 Jeg er blokkert på IG. Men kjære Caroline: dette er tidenes dårligste unnskyldning. Det hjelper ingen ting om LKE er oppvokst med ski og hund. Det hjelper ikke om så samboeren din er verdensmester og heter Jansrud eller Svindal. Det kommer uansett til å knuse hjertet ditt hvis du skjærer opp labbene til hunden din. Det kan skje den beste. Det er så fort gjort at hunden plutselig bråstopper eller skifter retning for å snuse på noe, tisse eller bæsje. Og hva hjelper det at LKE er erfaren på ski når det er du som henger etter i trekksnøret?? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WL30oa/veterinaer-rekordmange-hunder-maa-sy-etter-skitur-i-paasken https://www.hunden.no/nyheter/vis/7956/Ingen-god-kombinasjon/ Stålkanter og hund er fy! Lavmål. De er så blåst. Har ikke ord. Egoismen når nye høyder. LKE er vokst opp med hund, ski med stålkanter og har aldri hatt noen problemer. Selvfølgelig. Men hunder er forskjellige og valper er like uforutsigbare som små barn. Tankeløst! 39
Klaraku78 Skrevet 2. april 2021 #38794 Skrevet 2. april 2021 NewStart87 skrev (4 minutter siden): Når man ser hva slags holdninger fansen til Caroline på Instagram har i forhold til smitte så er det ikke rart vi stadig må ha lockdown. Vi blir aldri kvitt smitta når folk har sånne holdninger. Igjen så sier det mye om følgerene hennes, når de sier rett ut at det er ikke å nøye å bryte anbefalningene. De er vel ikke de smarteste og mest ressusterke følgerne. Men samtidig er det mange av de som klager mest på korona også. Hvor mye har ikke CBE og LK klagd... ikke får de jobbet, og ikke får de hatt nok kjærestetid. Hvis man sammenligner kommentarfeltet til CBE sitt siste innlegg på Instagram, og Funkygine sitt innlegg på bloggen, så ser man jo hvilke typer Norge trenger flere av. 48
Populært innlegg skruf Skrevet 2. april 2021 Populært innlegg #38795 Skrevet 2. april 2021 Vi har selv hatt hund av stor rase, 50kg+, og noe vi leste oss opp til på forhånd, likedan fikk presisert av oppdretter, var at valpen ikke skulle gå lange turer eller løpe turer før hun var utvokst. Lengden på turen kunne såklart øke litt på i takt med alderen, men likevel var det snakk om korte snuseturer. Dette er viktig for alle hunderaser, men spesielt viktig er det å være obs på det hos store raser pga vekten. De vokser raskt og ser tidlig store og sterke ut, men de er likevel valper. Hvis de overbelastes i ung alder så kan de i voksen alder få problemer med rygg, hofter og ledd. Så derfor skal ikke en valp løpe, trekke på ski eller gå lange turer. Jeg feilberegnet selv engang og tok med meg hunden da vi skulle gå til barnehagen. Husker ikke helt hvor gammel valpen var, men det var snakk om 15min en vei. Til barnehagen gikk fint, men da vi skulle gå hjem så la valpen seg ned og streiket helt. Hun var på det tidspunktet ca 15kg, så da var det bare å hive henne over skuldra og bære henne hjem. Så pga jeg har hatt stor rase selv så har jeg fra første stund reagert på at CBE fra dag 1 har hatt sele på valpen og gått på tur. Og jeg reagerer virkelig på de filmene fra Dovre der man ser at valpen trekker på ski (sett er sett, selv om CBE nå har fjernet den filmen der man ser valpen trekke i siste bildeserie på Instagram) Lurer på hva oppdretteren tenker om saken hvis de følger CBE sine kanaler. Og ang ski med stålkanter; i et innlegg der hun skrev om planene til årets påskeferie så var det flere som kommenterte skiene hennes, at ski med stålkanter og hund er farlig og ikke anbefalt. Da responderte hun med at det ville ikke bli et problem, for hun har også et par ski uten stålkanter som hun kunne bruke på tur med valpen. Så hvis hun har ski uten stålkanter, hvorfor i huleste granskauen bruker hun ikke de andre skiene??? 78
Aquarius04 Skrevet 2. april 2021 #38796 Skrevet 2. april 2021 Surikatt skrev (14 timer siden): Sjarmerende dame, Caroline Berg Eriksen. Litt sånn ungdomsskoleelev aktig. Hei hei hei! Ungdomsskoleelevene mine er langt mer sjarmerende, ydmyke og høflige enn CBE og LKE noen gang vil bli ☺️ 49
Pottah Skrevet 2. april 2021 #38797 Skrevet 2. april 2021 Klaraku78 skrev (11 timer siden): Nå sier jo Nakstad at hvis du kommer fra områder med mye smitte, skal du ikke på besøk: https://direkte.vg.no/coronaviruset/videos/215961?wide=&utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row25_pos2 Så uansett hvor de sover, bryter de anbefalningene. Det er jeg enig i, men forklaringen/argumentasjonen for at det har vært ok er at de bor på annekset og ikke hytta og dermed ikke er "på besøk". Jeg ville bare fremheve at det nå argumentet nå er uvesentlig fordi de helt klart er på besøk når de bruker hytta. 19
Klink Skrevet 2. april 2021 #38798 Skrevet 2. april 2021 (endret) Men sånn en ting.. jeg vet cbe ikke skulle dratt noe sted og ikke er anbefalt å ha besøk eller besøke noen. Men det er lov med besøk av to stykker om en holder avstand.. Så hvis familien min på 4 hadde dratt til foreldrene mine som er to på besøk, da er det ikke lov? Men omvendt, at de besøker oss , det er lov? Hva er logikken? Vi bor begge i kommune med lite smitte. Endret 2. april 2021 av Klink 4
Stjernekikkeren Skrevet 2. april 2021 #38799 Skrevet 2. april 2021 Det ser jo mer og mer ut som at de sier en ting og gjør en helt annen. De sier de bor i annekset og har kjøkken med seg, hehe joda, sikkert gøy å grille pølser og burger på bålpanne for gøy, men jeg tror ikke på at de lager alle måltider der. Selv om de så sover på annekset så beveger de seg inn til hytta for å bruke bad, dusj (da hunden dusjet) og kjøkken, og da har de allerede kommet for tett på. Jeg tror ingenting på at CBE og familien sitter ute rundt ei bålpanne og strever med lunsjen mens svigers koser seg i varmen inne. Samme er det med skiene, hun sa hun hadde et par uten stålkanter som hun kunne bruke, men gjør det ikke. Hunden skulle ikke trekke, gå særlig med tur, løpe, og sitte i sekk. Det har han ikke gjort. De gjør som de vil, og sier det som høres riktig ut, så enkelt er det. 43
Pottah Skrevet 2. april 2021 #38800 Skrevet 2. april 2021 (endret) Klink skrev (6 minutter siden): Men sånn en ting.. jeg vet cbe ikke skulle dratt noe sted og ikke er anbefalt å ha besøk eller besøke noen. Men det er lov med besøk av to stykker om en holder avstand.. Så hvis familien min på 4 hadde dratt til foreldrene mine som er to på besøk ikke lov? Men omvendt, at de besøker oss , det er lov? Hva er logikken? Det er sterkt frarådet å dra på besøk til noen i det hele tatt. Men så har vi ganske mange sårbare grupper, eksempelvis single, unge mennesker som bor på veldig liten plass. For å ta hensyn til dem er det åpnet opp i reglene for litt besøk, så de kan få besøk av et fast vennepar eller sine foreldre for eksempel. Kort sagt blir det sjukt knotete, og mindre klare regler, å skulle tenke på alle yttercaser. Det er lettere å forholde seg til "forbudt med mer enn 2 gjester" enn "dersom husholdningen er på 1-2 person kan man få x antall, er den på 3 personer kan man få x-1" osv. Iallefall når myndighetene i utgangspunktet håper at folk følger anbefalingene. Edit: og I tillegg så handler det nok også litt om antall mennesker på reise. To stykker som reiser er en bittelitt mindre risiko enn fire som reiser. Dermed bedre at en husholdning på fire får besøk av to enn omvendt. Endret 2. april 2021 av Pottah 21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå