Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

:fnise:

Så koselig at CBE.no har KG på leselisten sin. :goodbye:Fortsatt god ferie!

• Liker 32
Videoannonse
Annonse
Skrevet
semperflorens skrev (1 time siden):

Nei, jeg har nok ikke det, for jeg skjønner ikke hvordan en diskusjon om stålkanter på ski eller en diskusjon om hvorvidt en bestemt hunderase passer for en familie i Sarpsborg, egentlig handler om endring av narrativ.

Og selv om jeg hadde sett det, ville jeg allikevel hatt problemer med å skjønne hvordan et narrativ som endres (evt. utvikles, på samme måte som alle andre fortellinger) er så veldig kritikkverdig. Det er i mine øyne snarere helt normalt etter som tiden går. Godt mulig man kan argumentere for at det er kritikkverdig, men det er uansett ikke på linje med f.eks. eksponering av barn og å fremme et usunt kroppsbilde. Dette er kritikk jeg er helt enig i. Men inntrykket mitt er at det først og fremst er andre ting som kommer i fokus, også drar man frem usunt kroppsbilde og eksponering av barn for å komme kritikere av kritikken i møte.

Beklager, skulle brukt rett begrep: bløffing. 

Se innlegg over feks. Hva stemmer? Ja, en bagatell om de har ett par ski eller flere, men det føyer seg inn i rekken av annet som «omskrives» - gjennom flere år. (For min del kan de gjerne ha 10 par ski.) 

• Liker 26
Skrevet (endret)

Cbe sin hverdagssminke som hun demonstrerer er mer omfattende enn all min julebordsminke lagt sammen for  hele mitt liv...😅

Endret av MiniMjau
  • Liker 42
Skrevet
Suv skrev (42 minutter siden):

Ikke så lett å huske hva man sa for 3 uker siden når man ikke snakker sant😅😂

CAROLINE BERG ERIKSEN

Vi går ikke så ofte på ski at det å ha to par er nødvendig, i tillegg har vi tenkt å bruke de utenfor oppkjørte løyper og da passer fjellski best 🙂 Disse fungerer jo også i vanlige løyper.

CAROLINE BERG ERIKSEN

Nydeligste ❤️

Vi har både med og uten stålkanter 🙂

Når jeg leser den første formuleringen "i tillegg har vi tenkt å bruke de utenfor oppkjørte løyper og da passer fjellski best", fremstår det for meg som om de enten ikke har kjøpt eller nettopp har kjøpt skiene.

• Liker 16
Skrevet

Jeg sovna underveis i sminkingen. Det tok lang tid! Hverdags-makeup! 😅 Mulig dette er vanlig opplegg på Insta, men det må da være svært få som bruker så mye tid om morgenen? (Altså, jeg skjønner at de som selger sånt vil tjene penger og at behov skal skapes og dermed salg.)

• Liker 34
Gjest Xstrella
Skrevet

Med silikonpuppene klistret opp under kamera og med tusen filter på så klarer jeg ikke ta denne voksne damen seriøst. Salgstallene må tydligvis stupe slik hun holder på.

Gjest Timeplan
Skrevet

Hva er greia med å skrive ting som "hvor fin?!" og "hvor hyggelig!". Jeg har aldri hørt noen snakke (eller for den del skrive) slik i virkeligheten med mindre de snakker engelsk, det virker så utrolig oppkonstruert på norsk. 

Gjest Gapatrosten
Skrevet (endret)

Jeg har lest denne tråden i MANGE år uten å føle behov for å skrive noe, og det sier sikkert en hel del om meg (opptatt av språk!) at det som fikk meg til å opprette bruker, var det ekstremt festlige poenget at «castor oil» som det reklameres for her, vanligvis kalles … LAKSEROLJE på norsk. Mest kjent som avføringsmiddel. 

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold.

Endret av Måne Rampelyset
Skrevet

Der var det mye filter ja. Flaut. Ser hun det ikke selv eller er hun så misfornøyd at hun ikke klarer å se et bilde av seg selv uten filter. 

• Liker 25
Skrevet
1 hour ago, Gapatrosten said:

Jeg har lest denne tråden i MANGE år uten å føle behov for å skrive noe, og det sier sikkert en hel del om meg (opptatt av språk!) at det som fikk meg til å opprette bruker, var det ekstremt festlige poenget at «castor oil» som det reklameres for her, vanligvis kalles … LAKSEROLJE på norsk. Mest kjent som avføringsmiddel. 

Stemmer, det!
Det "morsomste" er at denne oljen er utvunnet av frøene til ricin-planten, som er svært giftig. Blir brukt som smøreolje i industrien, og til visse hudpleieprodukter.
https://tidsskriftet.no/2005/09/forsidebildet/forgiftning-med-ricin
https://www.nrk.no/vestland/den-lovlege-planta-som-kan-lage-livsfarleg-gift-1.13958800

• Liker 15
Skrevet

Brått på seg en stor cardigan underveis filmingen av makeupen. Sikkert fordi hun ikke klarer å suge inn magen hele tiden og vil ikke at seerne skal se det 😂 

• Liker 21
Skrevet
Haniel skrev (1 time siden):

Brått på seg en stor cardigan underveis filmingen av makeupen. Sikkert fordi hun ikke klarer å suge inn magen hele tiden og vil ikke at seerne skal se det 😂 

Er snikreklame for MyMuse? 

Skrevet
Lin11 skrev (19 minutter siden):

Er snikreklame for MyMuse? 

Er det så farlig, da? Reklameperioden er sikkert over! CBE må jo ha klær på seg! Kan vel ikke noe for at alle klær er fra MM. 

:ironi:

• Liker 25
Skrevet (endret)
Timeplan skrev (12 timer siden):

Hva er greia med å skrive ting som "hvor fin?!" og "hvor hyggelig!". Jeg har aldri hørt noen snakke (eller for den del skrive) slik i virkeligheten med mindre de snakker engelsk, det virker så utrolig oppkonstruert på norsk. 

Det er feil norsk det 😉 

Endret av Iben02
  • Liker 8
Skrevet

Da ser jeg heller sminkevideoer fra Eveline Karlsen, hun er rådyktig og viser seg i det minste uten filter og sminke.

Ingen voksne mennesker tar Caroline Berg Eriksen seriøst.

• Liker 47
Skrevet
hippyskippy skrev (57 minutter siden):

Da ser jeg heller sminkevideoer fra Eveline Karlsen, hun er rådyktig og viser seg i det minste uten filter og sminke.

Ingen voksne mennesker tar Caroline Berg Eriksen seriøst.

CBE har tidligere laget helt ok sminkevideoer. Men nå som hun har sett seg sveiseblind på filter blir det for dumt. Jeg vil se hvordan sminken ser ut. Ikke en dame midt i tredveårene som ikke takler sitt naturlige utseende og selv tror det hjelper å kline til med overdreven mengde filter.

Dårlig forbilde som ikke engang selv klarer å leve opp til den sære instapen-standarden hun har konstruert for seg selv. Dårlig reklame for produkter man ikke får se. 

• Liker 40
Skrevet
Inocybe skrev (37 minutter siden):

CBE har tidligere laget helt ok sminkevideoer. Men nå som hun har sett seg sveiseblind på filter blir det for dumt. Jeg vil se hvordan sminken ser ut. Ikke en dame midt i tredveårene som ikke takler sitt naturlige utseende og selv tror det hjelper å kline til med overdreven mengde filter.

Dårlig forbilde som ikke engang selv klarer å leve opp til den sære instapen-standarden hun har konstruert for seg selv. Dårlig reklame for produkter man ikke får se. 

https://www.upworthy.com/amp/new-uk-law-bans-influencers-from-using-misleading-filters-in-paid-beauty-ads-2650282049

Burde innføres i Norge også. 

• Liker 31
Skrevet

Dette er ikke spekulasjoner, mer bekymring. Jeg syns ikke hun ser frisk ut. Kjenner mitt kritiske blikk har gått over til medfølelse, fordi denne personen burde heller fått hjelp enn kritikk. Bare synd det kommer ut i offentlige fora, for dette er thinspo, dette er helt galt. Desverre tror jeg ikke bedriftseier har innsikt til å se det selv. 

• Liker 34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...