Krakilsk Skrevet 23. februar 2021 #36521 Skrevet 23. februar 2021 Sannver skrev (8 timer siden): Du hater regn og skal derfor innbille deg at hunden misliker regn også. Det er bare å dra den med seg ut døra og gå. De fleste hunder tåler dager uten tur, men er det normalen i et hjem at man ikke gidder tur, så burde man ikke skaffet hund. Rett og slett. Ikke meg du skriver til her, men @velociraptor brukte altså rhodesian ridgeback som et eksempel. RR har en god del mynde i seg, og mynder er notorisk kjent for å hate regn. Faktisk. Det er rasetypisk, og har ingenting med eierens preferanse for vær å gjøre. Mvh stolt eier av en mynde som hater vann i like stor grad som katter, og som i likhet med nevnte RR-eier liker at det er sånn. 12
123Frustrert Skrevet 23. februar 2021 #36522 Skrevet 23. februar 2021 skruf skrev (1 time siden): Nå er jeg ikke akkurat en av cbe sine forsvarere til vanlig, men akkurat dette med skigåing må jeg bare si noe om.....man kan faktisk elske å gå på ski uten å være flink til det. Undertegnede elsker å gå på ski, men jeg er seriøst helt elendig og ekstremt klønete selv om jeg ble pisket rundt i løypa av faren min fra jeg kunne stå på beina. Og jeg er en verdensmester i å ramle på ski. Sist gang fikk jeg ene skia i bakhodet (mannen min lurer fortsatt på hvordan jeg i huleste fikk det til😄) Og blir bakken for bratt og skummel så setter jeg meg rett ned på rumpa. Men til tross for dette så elsker jeg langrenn, jeg har dog selvinnsikt nok til å la hunden vår trekke mannen min, og da barna var små så var det han som dro pulken Jeg er utrolig god på å ramle på ski da; det er armer og bein overalt, men har aldri brukket ett bein🙌🏻 Men du har kanskje likt å gå på ski hele livet? Ikke bare etter at du har kjøpt deg hund? Du bytter kanskje ikke ut sminken din med med nye produkter fordi de er heeelt magiske? eller innreder barnerom sånn hver år med nytt interiør og det er bare «hvor fint»? Greia er at det er så ekstremt lite av valgene cbe viser på bloggen som er gjennomtenkt, alt handler om penger. Det er jo greit nok, men jeg har derfor heller ikke tillit til at blogg eieren har gjennomføringsevne til å forandre livsstil slik at en samjoed trives. 14
Inocybe Skrevet 23. februar 2021 #36523 Skrevet 23. februar 2021 skruf skrev (1 time siden): Nå er jeg ikke akkurat en av cbe sine forsvarere til vanlig, men akkurat dette med skigåing må jeg bare si noe om.....man kan faktisk elske å gå på ski uten å være flink til det. Undertegnede elsker å gå på ski, men jeg er seriøst helt elendig og ekstremt klønete selv om jeg ble pisket rundt i løypa av faren min fra jeg kunne stå på beina. Og jeg er en verdensmester i å ramle på ski. Sist gang fikk jeg ene skia i bakhodet (mannen min lurer fortsatt på hvordan jeg i huleste fikk det til😄) Og blir bakken for bratt og skummel så setter jeg meg rett ned på rumpa. Men til tross for dette så elsker jeg langrenn, jeg har dog selvinnsikt nok til å la hunden vår trekke mannen min, og da barna var små så var det han som dro pulken Jeg er utrolig god på å ramle på ski da; det er armer og bein overalt, men har aldri brukket ett bein🙌🏻 Er mest de stadige forandringene i narrativ jeg reagerer på. Om privatpersonen CBE har god teknikk og elsker eller hater å gå på ski er totalt uinteressant. Men når fortellingen hele tiden forandres i disse patetiske forsøk på å få det til å passe dagens debatterte emne så flirer jeg. Må være slitsomt å hele tiden måtte finne på nye vri på historiene sine samtidig som man lider av ekstrem glemsomhet og ikke klarer å huske hvor dårlig det stemmer med gårsdagens. Ellers så er teknikken din selvfølgelig helt innafor. Jeg er ingen eliteløper selv . Så lenge du avstår fra bloggerfot på ski. DER går grensen. 😂 38
Keaton Skrevet 23. februar 2021 #36524 Skrevet 23. februar 2021 Inocybe skrev (6 minutter siden): Er mest de stadige forandringene i narrativ jeg reagerer på. Om privatpersonen CBE har god teknikk og elsker eller hater å gå på ski er totalt uinteressant. Men når fortellingen hele tiden forandres i disse patetiske forsøk på å få det til å passe dagens debatterte emne så flirer jeg. Må være slitsomt å hele tiden måtte finne på nye vri på historiene sine samtidig som man lider av ekstrem glemsomhet og ikke klarer å huske hvor dårlig det stemmer med gårsdagens. Ellers så er teknikken din selvfølgelig helt innafor. Jeg er ingen eliteløper selv . Så lenge du avstår fra bloggerfot på ski. DER går grensen. 😂 Litt underlig at ikke folk får med seg det poenget, de fleste gir vel beng i om CBE er god på ski eller ikke, det er narrativet om skigåing (og flere andre aktiviteter) som kritiseres. Nettopp fordi de åpenbart bløffer om det, i god tradisjon (løy glatt i årevis om bilderedigering, bløffet leserne med falske kommentarer er åpenbare eksempler). Kan man ikke bare være ærlig om noe? 39
skruf Skrevet 23. februar 2021 #36525 Skrevet 23. februar 2021 Inocybe skrev (Akkurat nå): Er mest de stadige forandringene i narrativ jeg reagerer på. Om privatpersonen CBE har god teknikk og elsker eller hater å gå på ski er totalt uinteressant. Men når fortellingen hele tiden forandres i disse patetiske forsøk på å få det til å passe dagens debatterte emne så flirer jeg. Må være slitsomt å hele tiden måtte finne på nye vri på historiene sine samtidig som man lider av ekstrem glemsomhet og ikke klarer å huske hvor dårlig det stemmer med gårsdagens. Ellers så er teknikken din selvfølgelig helt innafor. Jeg er ingen eliteløper selv . Så lenge du avstår fra bloggerfot på ski. DER går grensen. 😂 Hadde jeg skulle testet ut bloggerfot med ski på beina så hadde jeg i allefall ramla😆 Til tidligere kommentar til meg så har jeg ikke elsket å stå på ski hele livet (har sammenheng med å bli pisket rundt i skiløypa som barn..) men skigleden kom i voksen alder. Jeg er helt enig med andre ang det med at man anskaffer seg hund etter hvilket levesett man allerede har før man anskaffer seg en bestemt hunderase. Man kjøper ikke en jakthund hvis man ikke går på jakt, og man kjøper seg ikke en hund som krever et høyt utendørs aktivitetsnivå hvis man ikke allerede har den livsstilen på plass. Det er ikke bare å slippe en hund som trenger mye fysisk aktivitet ut i hagen på en regnværsdag, man må ut på tur. CBE og mannen er vant til små selskapshunder, det vil bli noe helt annet med en samojed. Vi har f.eks en engelsk setter, får hun ikke sine daglige turer så er hun et mareritt å ha i hus, traver rundt og får ikke ro. Ja, vi har lært henne å være rolig (jamfør CBE sin kommentar om at hunder skal lære seg å være rolige/slappe av inne), men det er da naturligvis etter at hun har fått tiltrengt mosjon. Å ikke gi hunder som har høyt aktivitetsbehov tiltrengt tur/trim er ikke god dyrevelferd. Samme med en jakthund som ikke får brukt instinktene sine. Vi hadde aldri kjøpt oss jakthund hadde vi ikke drevet med jakt. 24
Pippio Skrevet 23. februar 2021 #36526 Skrevet 23. februar 2021 skruf skrev (11 minutter siden): Hadde jeg skulle testet ut bloggerfot med ski på beina så hadde jeg i allefall ramla😆 Til tidligere kommentar til meg så har jeg ikke elsket å stå på ski hele livet (har sammenheng med å bli pisket rundt i skiløypa som barn..) men skigleden kom i voksen alder. Jeg er helt enig med andre ang det med at man anskaffer seg hund etter hvilket levesett man allerede har før man anskaffer seg en bestemt hunderase. Man kjøper ikke en jakthund hvis man ikke går på jakt, og man kjøper seg ikke en hund som krever et høyt utendørs aktivitetsnivå hvis man ikke allerede har den livsstilen på plass. Det er ikke bare å slippe en hund som trenger mye fysisk aktivitet ut i hagen på en regnværsdag, man må ut på tur. CBE og mannen er vant til små selskapshunder, det vil bli noe helt annet med en samojed. Vi har f.eks en engelsk setter, får hun ikke sine daglige turer så er hun et mareritt å ha i hus, traver rundt og får ikke ro. Ja, vi har lært henne å være rolig (jamfør CBE sin kommentar om at hunder skal lære seg å være rolige/slappe av inne), men det er da naturligvis etter at hun har fått tiltrengt mosjon. Å ikke gi hunder som har høyt aktivitetsbehov tiltrengt tur/trim er ikke god dyrevelferd. Samme med en jakthund som ikke får brukt instinktene sine. Vi hadde aldri kjøpt oss jakthund hadde vi ikke drevet med jakt. Så lenge de er innforstått med at de må mer ut på tur i all slags vær, går det helt fint. De må tilpasse livsstilen sin til hunden og ikke omvendt. Det kan man gjøre etter hunden er i hus. Trenger ikke ha passende aktivitetsnivå i forkant. Det jeg tviler på, er om de de har tenkt grundig gjennom dette på forhånd. Men de vet jo alltid best... 12
Klaraku78 Skrevet 23. februar 2021 #36527 Skrevet 23. februar 2021 For de som lurer på, eller håper på, at hunden skal ta plassen til barna i sosiale medier, så ser vi jo svaret på hundens instagramkonto. Bilde av et av barna allerede, og det før de har fått hunden i hus. Hundens instagramkonto er nok bare enda en plattform hvor ungene desverre blir eksponert. 38
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 23. februar 2021 Populært innlegg #36528 Skrevet 23. februar 2021 Klaraku78 skrev (1 time siden): For de som lurer på, eller håper på, at hunden skal ta plassen til barna i sosiale medier, så ser vi jo svaret på hundens instagramkonto. Bilde av et av barna allerede, og det før de har fått hunden i hus. Hundens instagramkonto er nok bare enda en plattform hvor ungene desverre blir eksponert. Det er så stygt at jeg kan ikke få sagt det. Skjønner de virkelig ikke at barn er egne individer med selvstendige rettigheter? Bilder av hund og barn kan man ha i album/fotobøker og kose seg med. 52
Populært innlegg NewStart87 Skrevet 23. februar 2021 Populært innlegg #36529 Skrevet 23. februar 2021 (endret) Hvorfor hopper du over det viktigste vi kritiserer her inne? Jeg er enig med deg i at vi noen ganger kan bli usaklige her inne, men det er også mye berettiget kritikk. Nå må du ikke glemme at det Caroline og mannen faktisk driver med er det de lever av. De bedriver en bedrift og jeg stiller meg kritisk til mye av hvordan denne bedriften drives. • Caroline offentliggjør sine døtre omtrent daglig. Barna er for små til å godkjenne hva hun legger ut og også for små til å kunne skjønne hva sosiale medier er. • Det legges opp til et usunt kroppsbilde. Caroline legger ut bilder hvor hun tydelig suger inn magen. Grunnen til at størrelse XS kritiseres her er fordi Caroline gjentatte ganger oppigjennom årene er veldig nøye med å påpeke at hun bruker nøyaktig denne størrelsen. Hvorfor det tror du? Fordi å være XS forteller hvor slank hun er, noe som er veldig viktig i hennes verden. Er dette et sunt forbilde syntes du? • Mannen airbrusher bildene av Caroline. Tidligere har de blitt tatt i å photoshoppe henne tynnere. De har til og med redigert magen hennes mindre da hun var gravid med den førstefødte. Etter at de ble tatt i bildejuks så bedyret de at dette skulle de slutte med, men alle og enhver kan se at bildene deres fortsatt fikses på. Det er ikke mye fine linjer, porer eller kviser å finne på bilder av Caroline. • Filter! Ja, nå har selvfølgelig Caroline også kastet seg på filter bølgen. Hun har selv uttalt at livet har blitt så mye mer gøy etter at hun oppdaget filter. Så og si hvert eneste bilde hun legger ut på Instagram story er med filter. Hun syntes med andre ord at hun ikke er vakker nok som hun er. Når hun i tillegg reklamerer for f.eks mascara med filter på bildene sine, så syntes jeg dette blir å lyve for leserne sine. Vi ser jo ikke hvordan det egentlig ser ut når hun bruker filter. • Hvis hun får kritikk på bloggen sin så nøler hun ikke med å slippe gjennom spydige meldinger til hennes forsvar fra fansen. Samtidig påstår hun at hun vil ha en «feel good atmosfære» i kommentarfeltet. Veldig selvmotsigende. • Unngår å merke reklame, gjentatte ganger. Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. Endret 24. februar 2021 av Måne Rampelyset Skriveleif 76
NewStart87 Skrevet 23. februar 2021 #36530 Skrevet 23. februar 2021 Rett etter at jeg har skrevet forrige innlegg går jeg inn på Instagram story og hva ser jeg der? Nok en gang offentliggjøring av barna. Ei smilende jente på ski som ikke aner hvor mange denne filmen blir delt med. 27
Louiah Skrevet 23. februar 2021 #36531 Skrevet 23. februar 2021 Det er også veldig lett å bruke redigering på instastory uten at det kommer frem at det er filter/redigeringsprogram. se på denne videoen her: https://www.instagram.com/p/CLnWa_jl4f_/?igshid=1n1n8feouoi9c 15
Aquarius04 Skrevet 23. februar 2021 #36532 Skrevet 23. februar 2021 Er det noen som har imgur av bilder der CBE er redigert med mindre gravidmage? 1
NewStart87 Skrevet 23. februar 2021 #36533 Skrevet 23. februar 2021 Aquarius04 skrev (2 minutter siden): Er det noen som har imgur av bilder der CBE er redigert med mindre gravidmage? Jeg fant ikke den med magen, men jeg fant dette: https://influencere.wordpress.com/2019/02/17/cbe-no-lognene-rundt-bilderedigering/ 6
NewStart87 Skrevet 23. februar 2021 #36534 Skrevet 23. februar 2021 (endret) Aquarius04 skrev (På 23.2.2021 den 14.24): Er det noen som har imgur av bilder der CBE er redigert med mindre gravidmage? Jeg fant det nå. Du finner det på denne siden: https://imgur.com/gallery/or4FX Det er på dette bilde hun var gravid og magen er redigert mindre. Innlegget er ryddet for bilde med opphavsrett. Endret 24. februar 2021 av Måne Rampelyset 11
semperflorens Skrevet 23. februar 2021 #36535 Skrevet 23. februar 2021 NewStart87 skrev (4 timer siden): Hvorfor hopper du over det viktigste vi kritiserer her inne? Jeg er enig med deg i at vi noen ganger kan bli usaklige her inne, men det er også mye berettiget kritikk. Nå må du ikke glemme at det Caroline og mannen faktisk driver med er det de lever av. De bedriver en bedrift og jeg stiller meg kritisk til mye av hvordan denne bedriften drives. • Caroline offentliggjør sine døtre omtrent daglig. Barna er få små til å godkjenne hva hun legger ut og også for små til å kunne skjønne hva sosiale medier er. • Det legges opp til et usunt kroppsbilde. Caroline legger ut bilder hvor hun tydelig suger inn magen. Grunnen til at størrelse XS kritiseres her er fordi Caroline gjentatte ganger oppigjennom årene er veldig nøye med å påpeke at hun bruker nøyaktig denne størrelsen. Hvorfor det tror du? Fordi å være XS forteller hvor slank hun er, noe som er veldig viktig i hennes verden. Er dette et sunt forbilde syntes du? • Mannen airbrusher bildene av Caroline. Tidligere har de blitt tatt i å photoshoppe henne tynnere. De har til og med redigert magen hennes mindre da hun var gravid med den førstefødte. Etter at de ble tatt i bildejuks så bedyret de at dette skulle de slutte med, men alle og enhver kan se at bildene deres fortsatt fikses på. Det er ikke mye fine linjer, porer eller kviser å finne på bilder av Caroline. • Filter! Ja, nå har selvfølgelig Caroline også kastet seg på filter bølgen. Hun har selv uttalt at livet har blitt så mye mer gøy etter at hun oppdaget filter. Så og si hvert eneste bilde hun legger ut på Instagram story er med filter. Hun syntes med andre ord at hun ikke er vakker nok som hun er. Når hun i tillegg reklamerer for f.eks mascara med filter på bildene sine, så syntes jeg dette blir å lyve for leserne sine. Vi ser jo ikke hvordan det egentlig ser ut når hun bruker filter. • Hvis hun får kritikk på bloggen sin så nøler hun ikke med å slippe gjennom spydige meldinger til hennes forsvar fra fansen. Samtidig påstår hun at hun vil ha en «feel good atmosfære» i kommentarfeltet. Veldig selvmotsigende. • Unngår å merke reklame, gjentatte ganger. Men de som kritiserer henne hopper også veldig ofte over alle disse tingene. Se på de siste sidene nå. Det handler ikke om eksponering av barn, et usunt kroppsbilde eller juksing med photoshop. Det handler om en hund de ennå ikke har fått i hus, ski med stålkant vs ski uten stålkant og om hvorvidt fotballfrua liker å gå på ski eller ikke. 11
Keaton Skrevet 23. februar 2021 #36536 Skrevet 23. februar 2021 semperflorens skrev (1 minutt siden): Men de som kritiserer henne hopper også veldig ofte over alle disse tingene. Se på de siste sidene nå. Det handler ikke om eksponering av barn, et usunt kroppsbilde eller juksing med photoshop. Det handler om en hund de ennå ikke har fått i hus, ski med stålkant vs ski uten stålkant og om hvorvidt fotballfrua liker å gå på ski eller ikke. Du har nok ikke fått med deg essensen; et narrativ som endres etter hva som passer. 33
semperflorens Skrevet 23. februar 2021 #36537 Skrevet 23. februar 2021 Kollontaj skrev (12 minutter siden): Du har nok ikke fått med deg essensen; et narrativ som endres etter hva som passer. Nei, jeg har nok ikke det, for jeg skjønner ikke hvordan en diskusjon om stålkanter på ski eller en diskusjon om hvorvidt en bestemt hunderase passer for en familie i Sarpsborg, egentlig handler om endring av narrativ. Og selv om jeg hadde sett det, ville jeg allikevel hatt problemer med å skjønne hvordan et narrativ som endres (evt. utvikles, på samme måte som alle andre fortellinger) er så veldig kritikkverdig. Det er i mine øyne snarere helt normalt etter som tiden går. Godt mulig man kan argumentere for at det er kritikkverdig, men det er uansett ikke på linje med f.eks. eksponering av barn og å fremme et usunt kroppsbilde. Dette er kritikk jeg er helt enig i. Men inntrykket mitt er at det først og fremst er andre ting som kommer i fokus, også drar man frem usunt kroppsbilde og eksponering av barn for å komme kritikere av kritikken i møte. 12
pøbelsara Skrevet 23. februar 2021 #36538 Skrevet 23. februar 2021 Det er vinterferie, ja - da er ungene selvsagt ekstra mye på jobb. #stop sharenting 45
MFO Skrevet 23. februar 2021 #36539 Skrevet 23. februar 2021 Så sprek familie som går så mye på ski! Leser de på KG? Nei nei nei. 19
Populært innlegg Suv Skrevet 23. februar 2021 Populært innlegg #36540 Skrevet 23. februar 2021 Ikke så lett å huske hva man sa for 3 uker siden når man ikke snakker sant😅😂 CAROLINE BERG ERIKSEN 3 UKERSIDEN SVAR Vi går ikke så ofte på ski at det å ha to par er nødvendig, i tillegg har vi tenkt å bruke de utenfor oppkjørte løyper og da passer fjellski best 🙂 Disse fungerer jo også i vanlige løyper. CAROLINE BERG ERIKSEN 5 TIMERSIDEN SVAR Nydeligste ❤️ Vi har både med og uten stålkanter 🙂 53
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå