pøbelsara Skrevet 22. februar 2021 #36461 Skrevet 22. februar 2021 Tuttifrutt skrev (1 minutt siden): Stakkars barn🙁 Lurer på om hun spør barna om det er greit at hun legger ut bilder og filmer av dem. Jeg pleier alltid å spør mine barn om jeg f.eks. kan sende den og den snappen til bestemor. Sier de nei så respekterer jeg det. Håper hun også gjør det med sine barn. Hvis hun gjør det - hvordan forklarer hun hvor mange som kan se det - på en måte barna forstår? 23
Danseskjørt Skrevet 22. februar 2021 #36462 Skrevet 22. februar 2021 pøbelsara skrev (1 minutt siden): Hvis hun gjør det - hvordan forklarer hun hvor mange som kan se det - på en måte barna forstår? Godt spørsmål. 7
NewStart87 Skrevet 22. februar 2021 #36463 Skrevet 22. februar 2021 Tuttifrutt skrev (19 minutter siden): Stakkars barn🙁 Lurer på om hun spør barna om det er greit at hun legger ut bilder og filmer av dem. Jeg pleier alltid å spør mine barn om jeg f.eks. kan sende den og den snappen til bestemor. Sier de nei så respekterer jeg det. Håper hun også gjør det med sine barn. Barna er nok så små at de ikke en gang skjønner hva Internett egentlig er. 14
Populært innlegg Pottah Skrevet 22. februar 2021 Populært innlegg #36464 Skrevet 22. februar 2021 "Hvis man har en mynt, og legger ti sånne mynter i en haug. Så lager man ti sånne hauger. Og så ti hauger som er like store som alle de forrige myntene. Og det gjør man 312 TUSEN ganger". Så mange mennesker følger faktisk CBE-kontoen på instagram. Men enda verre er det at innholdet blir liggende på internett, for alltid. Det tror jeg faktisk ikke et barn klarer å forstå. Foreldrene til kjæresten min fortalte en barndomshistorie der han hadde fått en sånn heliums-ballong. Han ville slippe den opp i lufta, de spurte han flere ganger om han var heeeelt sikker, for da ble den borte for alltid. "Jaaaaaa" sa han og var kjempegira på at den skulle opp i lufta. Han var kjempeglad i ca 3 sekunder før han ville ha tilbake ballongen og gråt kjempelenge. Man kan ikke forvente at barn forstår konsekvenstenkning, og det er rett og slett derfor alt som publiseres skal være til barnas beste. Det er ikke engang slik at det ikke skal være til ulempe for barna, men faktisk være til barnas beste. 62
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 22. februar 2021 #36465 Skrevet 22. februar 2021 Krakilsk skrev (2 timer siden): Jeg er helt enig i at alle hunder trenger tilpasset aktivisering, men dette med å kritisere henne for å skulle lære hunden å slappe av, det forstår jeg ikke. Rotrening er da helt alminnelig, og noe som er del av valpekurset? Altså, nå mener jeg ikke at den ikke skal lære seg å ligge rolig innimellom da. Det var en leser som skrev til henne at dette er en aktiv og energisk rase, og det var da hun svarte at den bare «måtte lære seg å slappe av». Det blir feil. Man kan ikke bare «lære» en hund å undertrykke instinkter og væremåte.
123Frustrert Skrevet 22. februar 2021 #36466 Skrevet 22. februar 2021 MiniMjau skrev (1 time siden): "I disse baneheia tider" (og som en variasjon fra hundeprat) er det noen som husker da cbe, trine Grung og en gjeng gikk ut med at de skulle sykle ..ikke akkurat Norge på langs...men ihvertfall en veldig veldig lang sykkeltur, 14 dager(10-15 mil pr dag) og samle penger til S.s. stiftelse.... Edit: jo, det var Norge på langs. https://www.carolinebergeriksen.no/2011/08/25/norge-pa-langs-2012/ Ja, nei.. hva skal man si.. det ble så klart inne noe av. Hvordan i huleste skulle hun få til det? De klarer ikke å gjennomføre noe av det de setter seg fore. Mulig det er på tide å begynne å reklamere for noe de faktisk synes er viktig og klarer fullføre. Det eneste de viser på bloggen som har fulgt med hele veien er sminke og kaloriforbrenning. Tror bloggen må holde seg til det. 7
Sannver Skrevet 22. februar 2021 #36467 Skrevet 22. februar 2021 Litt spesielt at hun har vært så mye på ski de siste dagene. For å overbevise seg selv eller leserne om at de kan ha trekkhund? Det er lite holdbart, har de ikke vært mye på ski før, vil de neppe gå mye på ski med hunden. Men det er jo egentlig ikke hovedpoenget, man trenger ikke gå på ski hele tiden, problemet er at de bare tenker å slippe den i hagen og tro det er nok aktivitet. Hund må på tur i all slags vær. 25
Sannver Skrevet 22. februar 2021 #36468 Skrevet 22. februar 2021 Klokkereim skrev (5 timer siden): Nå vet ikke jeg om dette stemmer. Men om det gjør, mener du fortsatt at de kan kalles erfarne hundefolk @Hut? Ja, det stemmer. Vet ikke om jeg kan dele navn på hund eller oppdretter her offentlig 6
Villroses hage Skrevet 22. februar 2021 #36469 Skrevet 22. februar 2021 Stakkars lille hund, som ikke vet at den skal i arbeid som salgsfremmende innhold i kanalene til Treasures AS. Jobber allerede på, den! Som alle som mer eller mindre frivillig kommer inn i dette firmaet må. Hmmm. Kanskje dette egentlig er definisjonen på "brukshund". Stå på, bisken! 10
Rev. Revenge Skrevet 22. februar 2021 #36470 Skrevet 22. februar 2021 (endret) @SannverDet ser ut som det er flere fra samme kull som har fått insta-konto med flere tilbud om samarbeid på bare fem dager. Endret 22. februar 2021 av Revenge o'Cavatina endret 12
Gjest Finlay Skrevet 22. februar 2021 #36471 Skrevet 22. februar 2021 Villroses hage skrev (43 minutter siden): Stakkars lille hund, som ikke vet at den skal i arbeid som salgsfremmende innhold i kanalene til Treasures AS. Jobber allerede på, den! Som alle som mer eller mindre frivillig kommer inn i dette firmaet må. Hmmm. Kanskje dette egentlig er definisjonen på "brukshund". Stå på, bisken! En hund tar ikke skade av å bli eksponert i matmors SoMe-kanaler. Ikke forstår han at han blir brukt, han kommer heller aldri til å forstå det. Han blir heller aldri i stand til å lese, eller se bilder av sin egen barndom på nett. Han kommer ikke til å rødme når han kommer over klippet i Bloggerne der matmor forteller at hun har glemt trusa hjemme, eller intervjuet i KK der hun forteller at hun liker misjonær, og å sitte oppå når hun har sex. Han vil ikke skamme seg over at matmor redigerte seg tynnere, og at matfar lot som han var lege i kommentarfelt og kranglet med seg selv. Så akkurat den biten av hundeholdet tror jeg er uproblematisk😅
Klink Skrevet 22. februar 2021 #36472 Skrevet 22. februar 2021 Villroses hage skrev (46 minutter siden): Stakkars lille hund, som ikke vet at den skal i arbeid som salgsfremmende innhold i kanalene til Treasures AS. Jobber allerede på, den! Som alle som mer eller mindre frivillig kommer inn i dette firmaet må. Hmmm. Kanskje dette egentlig er definisjonen på "brukshund". Stå på, bisken! Hva slags skade tar en hund av å bli tatt bilder av? 13
Villroses hage Skrevet 22. februar 2021 #36473 Skrevet 22. februar 2021 @Finlay og @Klink Selvsagt vil ikke en hund merke eller ta skade av eksponering. Innlegget var ment ironisk, og som en liten apropos til hvordan andre familiemedlemmer må jobbe på. 28
Klink Skrevet 22. februar 2021 #36474 Skrevet 22. februar 2021 Villroses hage skrev (17 minutter siden): @Finlay og @Klink Selvsagt vil ikke en hund merke eller ta skade av eksponering. Innlegget var ment ironisk, og som en liten apropos til hvordan andre familiemedlemmer må jobbe på. Åja, forsto ikke helt hva du ville med innlegget. Jeg syns det er bedre at hunden får mye plass i some og blogg kanskje mindre av alt det andre tullet! 8
pøbelsara Skrevet 22. februar 2021 #36475 Skrevet 22. februar 2021 Jepp! Masse hund og null barn hadde vært helt topp! 28
PistolStar Skrevet 22. februar 2021 #36476 Skrevet 22. februar 2021 Hut skrev (19 timer siden): Jeg er helt sikker på at CBE vet bedre enn deg hva slags rase som passer bedt for henne og familien. Helt utrolig arrogant å mene at du vet bedre enn dem på dette området. De er erfarne hundeeiere gjennom 15 år og har alltid vist stor kjærlighet og omtanke for de to hundene de har hatt. Den lille valpen vil garantert få et flott hjem his dem med alt den trenger. Skulle ønske alle valper ville få er like godt hjem. Har egentlig sagt nok i diskusjonen om rasevalg, men selvfølgelig kan de velge feil rase? Det er jo ikke sånn at alle vet automatisk hva slags hund som passer dem selv best. Det er vanskelig å velge rase, det er derfor mange ender opp med hunder de ikke klarer å håndtere. Nei, jeg sier ikke at hunden får det fælt, bare for å ha det sagt. Men er fortsatt skeptisk til rasevalget, ja. 14
Keaton Skrevet 22. februar 2021 #36477 Skrevet 22. februar 2021 pøbelsara skrev (20 minutter siden): Jepp! Masse hund og null barn hadde vært helt topp! Vurdert ut fra det som er lagt ut allerede; det blir en salig blanding. 😶 11
Hut Skrevet 22. februar 2021 #36478 Skrevet 22. februar 2021 (endret) PistolStar skrev (26 minutter siden): Har egentlig sagt nok i diskusjonen om rasevalg, men selvfølgelig kan de velge feil rase? Det er jo ikke sånn at alle vet automatisk hva slags hund som passer dem selv best. Det er vanskelig å velge rase, det er derfor mange ender opp med hunder de ikke klarer å håndtere. Nei, jeg sier ikke at hunden får det fælt, bare for å ha det sagt. Men er fortsatt skeptisk til rasevalget, ja. Det må du gjerne være. Jeg har full tiltro til at voksne folk som tidligere hundeeiere gjennom 15 år vet bedre enn deg og resten av oss hvilken hund som passer best for dem og deres familie. Helt sikker på at de garantert klarer å håndtere den vakre samojedvalpen de enda ikke har fått på en god måte og at den vil få et kjærlig, aktivt og godt hjem med alt den trenger hos CBE og familien. Endret 22. februar 2021 av Hut 3
123Frustrert Skrevet 22. februar 2021 #36479 Skrevet 22. februar 2021 Hut skrev (20 minutter siden): Det må du gjerne være. Jeg har full tiltro til at voksne folk som tidligere hundeeiere gjennom 15 år vet bedre enn deg og resten av oss hvilken hund som passer best for dem og deres familie. Helt sikker på at de garantert klarer å håndtere den vakre samojedvalpen de enda ikke har fått på en god måte og at den vil få et kjærlig, aktivt og godt hjem med alt den trenger hos CBE og familien. Klart de vet, akkurat som om cbe og mannen alltid vest best om absolutt alt. De tar jo aldri feil 😀 18
Hut Skrevet 22. februar 2021 #36480 Skrevet 22. februar 2021 123Frustrert skrev (Akkurat nå): Klart de vet, akkurat som om cbe og mannen alltid vest best om absolutt alt. De tar jo aldri feil 😀 De gjør de sikkert ikke. Men valg av hunderase til deres egen familie vet de nok best selv😉 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå