Danseskjørt Skrevet 21. februar 2021 #36381 Skrevet 21. februar 2021 Godt gjort å være så svett i fjeset mens klærne og resten av kroppen er tørr🙄 29
NewStart87 Skrevet 21. februar 2021 #36382 Skrevet 21. februar 2021 Tuttifrutt skrev (Akkurat nå): Godt gjort å være så svett i fjeset mens klærne og resten av kroppen er tørr🙄 Er ikke mye svette å spore under armene heller. 10
Keaton Skrevet 21. februar 2021 #36383 Skrevet 21. februar 2021 Man tørker seg underveis når man trener innendørs, det er ikke greit med mye svette/væske som renner ned i øyne og rundt omkring. 14
Rev. Revenge Skrevet 21. februar 2021 #36384 Skrevet 21. februar 2021 CecilieX skrev (1 time siden): Jeg tror at så lenge det finnes et visst antall følgere så vil det generere et visst salg. Dersom 1% av 300.000 følgere på lar seg inspirere vil jo det tilsvare 3000 mennesker. Selv 0,5% er 1.500 mennesker. Personlig har også jeg kjøpt et interiørprodukt vist på bloggen, men jeg søkte det opp hos annonsøren og unngikk å knytte kjøpet til reklamen hos CBE. Utover det svartelister jeg annonsører etterhvert som de dukker opp på bloggen. Verstingen for meg er Mymuse fordi de utelukkende spyr ut produkter av elendig kvalitet i stadig nye kampanjer. Influencere som samarbeider med dem regelrett lurer følgerne sine og jeg synes det er ekstremt kynisk. Da er det ikke lenger interessant med en eller annen målgruppe, så lenge antall følgere er det som utløser valg av annonseplattform og genererer salg av produkt etter statistikk. Målgruppa fra 2016 med "kjøpesterke, akademiske kvinner med høye stillinger" er da storytelling overfor annonsørene og en del av innsalget som egentlig ikke har noen betydning. Og siden målgruppa fra 2016 ikke er oppdatert, vil jeg tro at en satt målgruppe har lite til ingenting å si sammenlignet med antall følgere og et stipulert salg via SoMe. Følgelig er kjøpesterke akademiske kvinner frikjent for å være de som lar seg påvirke av en gjennomfiltrert tobarnsmamma med sans for å vise seg frem i nettoen. Eventuelt polyesteren. Det er faktisk full kollisjon mellom verdiene til målgruppa fra 2016 og verdiene carolinebergeriksenno fremviser på SoMe, noe jeg alltid har stusset over. Målgruppa er hvem som helst av de hundretusenvis som på instagram ser reklamen/produktplasseringen/logoen og genererer et salg, mens Berg Eriksen viser frem det hun liker best - kropp og barn til hun stuper uansett kritikk. 11
Hallepalle2 Skrevet 21. februar 2021 #36385 Skrevet 21. februar 2021 NewStart87 skrev (7 minutter siden): Er ikke mye svette å spore under armene heller. Noen som har skjemdump? Jeg resatt iPhonen min i går og får ikke logga på hverken IG eller her (måtte lage meg ny bruker på KG, faktisk) 2
Lamoramp Skrevet 21. februar 2021 #36386 Skrevet 21. februar 2021 Mitt forhold til CBE kan sammenlignes med denne tråden! Jeg har lest det aller meste, er ofte innom, men engasjerer meg ikke personlig. Aldri kjøpt eller trykket på link inne hos CBE, og innlegg jeg skjønner er reklame («jeg vil komme med en anbefalning!») hopper jeg over, det gjelder alle influensere for min del😅Jeg er veldig glad i å scrolle innom Raad, Sophie Elise og CBE men ønsker å oppsøke de selv så følger de ikke. Har heller aldri kommentert noe som helst. Jeg er nok en «kikker»🙈 Har lurt mye på hvordan de tjener så vanvittig ned penger, de påvirker ikke meg et spøtt en gang! Blir mer sånn «ok, da skal jeg IKKE handle fra den leverandøren». Jeg har ikke inntrykk av at folk rundt meg lar seg påvirke heller, bortsett fra et untak: Ei jeg jobbet med hadde en CBE-vesken, jeg husker jeg ble sjokkert over at noen frivillig i offentligheten ville vise at de leste CBE-blogg😅🙈 Ser på Jodel at folk kjøper mye my muse-samarbeid av ulike influencers osv, så markedet er det. Men hvem de er, og hvor mange...aner ikke. Tror når det kommer til spesielt skjønnhet og velvære (glød, sunny bears, tannbleking osv.) at det er unge (15+-?) som lar seg påvirke. Oppfordrer alle til å se «fake famous» på HBO forresten:) sånn, da hopper jeg inn i «titte-kassa» mi igjen, og kommer sikkert til å lese alt, men aldri skrive her igjen😅😂 24
NewStart87 Skrevet 21. februar 2021 #36387 Skrevet 21. februar 2021 Hallepalle2 skrev (Akkurat nå): Noen som har skjemdump? Jeg resatt iPhonen min i går og får ikke logga på hverken IG eller her (måtte lage meg ny bruker på KG, faktisk) 14
NewStart87 Skrevet 21. februar 2021 #36388 Skrevet 21. februar 2021 Nå ser jeg også hva filteret hun hele tiden bruker heter. Retrocam. 10
Gjest Snøsøta Skrevet 21. februar 2021 #36389 Skrevet 21. februar 2021 Da jeg gikk inn på bloggen første gang, en god stund før barnefødsler og mens mannen enda spilte fotball var det på grunn av en kontrovers i media, husker ikke hvillen. Da først skjønte jeg ikke hvorfor det var så mye rabalder, søt jente som trakk opp mandager og viste fram klær og hjem i en naiv stil som kunne funke som et avbrekk i en pause innimellom. Hun hadde en smittende optimisme, og selv om verken klær eller interiør var min stil endte jeg med å bestille et skjørt en gang. Det var ikke noe fint IRL, og jeg brukte det aldri. Så, fortsatt tidlig i historien innså jeg plutselig at alt av klær og heim var sponset og mye av det var skjult reklame, og jeg fikk helt avsmak på den mismatchen mellom de de presenterte som en boble full av solskinn og naivisme og den kynismen som var motoren for virksomheten. Siden har det bare blitt verre, med barneeksponering, løgn og redigering. Og mens hun tidligere faktisk var en influencer innen interiør, klær, sminke etc er hun i dag utelukkende en influencer innen selvkontroll, thinspo og materialisme, med barn, interiør og «egendesignet undertøy» som rekvisitter.
Isild Skrevet 21. februar 2021 #36390 Skrevet 21. februar 2021 NewStart87 skrev (5 minutter siden): "Fytti. Netfit.no ass" Tror ikke det er mange som har særlig mye troen på Netfit lenger. Det blir aldri til noe mer enn det de har levert så langt - fotoshoots og oppstilte bilder av "trening". Passer muligens i reklamer for treningstøy ol. Imponerende med tørr treningstopp når man er så svett i ansiktet 48
Gjest Marsh Skrevet 21. februar 2021 #36391 Skrevet 21. februar 2021 NewStart87 skrev (10 minutter siden): Nå ser jeg også hva filteret hun hele tiden bruker heter. Retrocam. Men hun bruker da aldri filter!
Hallepalle2 Skrevet 21. februar 2021 #36393 Skrevet 21. februar 2021 NewStart87 skrev (21 minutter siden): Takk🙏🏻 Men det jeg lurer på er hvordan disse svettefestene harmonerer med det å gå direkte fra trening og på kafé uten å skifte eller dusje fordi man ikke svetter noe særlig under trening 🤔?(er ikke flink å Google så kan ikke legge ved link). 31
Hei2016 Skrevet 21. februar 2021 #36394 Skrevet 21. februar 2021 Lamoramp skrev (29 minutter siden): Mitt forhold til CBE kan sammenlignes med denne tråden! Jeg har lest det aller meste, er ofte innom, men engasjerer meg ikke personlig. Aldri kjøpt eller trykket på link inne hos CBE, og innlegg jeg skjønner er reklame («jeg vil komme med en anbefalning!») hopper jeg over, det gjelder alle influensere for min del😅 Jeg er veldig glad i å scrolle innom Raad, Sophie Elise og CBE men ønsker å oppsøke de selv så følger de ikke. Har heller aldri kommentert noe som helst. Jeg er nok en «kikker»🙈 Har lurt mye på hvordan de tjener så vanvittig ned penger, de påvirker ikke meg et spøtt en gang! Blir mer sånn «ok, da skal jeg IKKE handle fra den leverandøren». Jeg har ikke inntrykk av at folk rundt meg lar seg påvirke heller, bortsett fra et untak: Ei jeg jobbet med hadde en CBE-vesken, jeg husker jeg ble sjokkert over at noen frivillig i offentligheten ville vise at de leste CBE-blogg😅🙈 Ser på Jodel at folk kjøper mye my muse-samarbeid av ulike influencers osv, så markedet er det. Men hvem de er, og hvor mange...aner ikke. Tror når det kommer til spesielt skjønnhet og velvære (glød, sunny bears, tannbleking osv.) at det er unge (15+-?) som lar seg påvirke. Oppfordrer alle til å se «fake famous» på HBO forresten:) sånn, da hopper jeg inn i «titte-kassa» mi igjen, og kommer sikkert til å lese alt, men aldri skrive her igjen😅😂 SE och Raad har ju båda private profiler numera så då är det vel egentligen bara CBE du kan titta på utan att följa. 2
Gjest Lin11 Skrevet 21. februar 2021 #36395 Skrevet 21. februar 2021 Veldig søt fluffy sak❤️Anbefaler Berg Eriksen å bruke bikkja til kommersiell virksomhet og la Netfit ligge. Samme gjelder eksponering av mindreårige.
Klaraku78 Skrevet 21. februar 2021 #36396 Skrevet 21. februar 2021 Lin11 skrev (2 minutter siden): Veldig søt fluffy sak❤️Anbefaler Berg Eriksen å bruke bikkja til kommersiell virksomhet og la Netfit ligge. Samme gjelder eksponering av mindreårige. Jeg føler vel at hunden er siste krampetrekning. CBE engasjerer jo ikke lenger, netfit blir det jo ikke noe av og barna er vel snart store nok til å si ifra at de ikke vil eksponeres. 31
Klaraku78 Skrevet 21. februar 2021 #36397 Skrevet 21. februar 2021 De er flinke til å starte med ting, men det blir liksom med det. Bloggen bruker de vel maks en arbeidsdag på i løpet av en hel uke. Netfit oppdaterer de vel kanskje en gang i uka, men alt de legger ut går på repeat. De har Netfit løpegruppe på Facebook. Kan ikke se at det skjer så mye der heller. LK har startet Coach Eriksen, men han har vel under 400 følgere. Og nå en hundekonto. Kan ikke se at de kan lykkes med noe av det de gjør, så lenge de ikke gidder å engasjere seg og virkelig gjøre en innsats. Skal de lykkes, så må de bruke tiden på noe annet enn seg selv. Hvorfor ikke bare ha en ting/konto de jobber med, som de virkelig kan gjøre bra. I stede for så mange kontoer som de ikke gidder å følge opp. 31
Populært innlegg Hanne357 Skrevet 21. februar 2021 Populært innlegg #36398 Skrevet 21. februar 2021 (endret) Nudeldama skrev (På 19.2.2021 den 22.52): Dette var et befriende innlegg å lese i denne tråden, et innlegg med nyanser. For meg fungerer CBE på samme måte som de såkalte "kvinneblader". Dvs som et glossy magasin, som jeg også har forstått var hennes formål for en stund tilbake. Jeg synes de lette tekstene hun skriver kombinert med de gode bildene gjør at det er komfortabelt å se på hennes blogg. Jeg blir ikke påvirket til å kjøpe noe av det hun legger ut, fordi hennes interessefelt og mitt er svært forskjellige. Men jeg får samme følelse av å lese hennes blogg som jeg gjør av å bla gjennom et magasin - enkel tekst og gode bilder som gir meg en behagelig følelse. For min del har jeg ingen problemer med at hun har en blogg som gir den type følelelse og reklame. Jeg forstår ikke de som skal følge henne dag for dag for å klage på alt fra negler til rumpe til hår til posering til pupper til... jeg går i surr av alt som kritiseres. Whatever floats your boat, men jeg håper jo folk har noe mer konstruktivt å bedrive tiden med enn å daglig lete etter noe å kritisere andre mennesker for. (Ja, man kan kritisere henne for manglende reklame og å dra barn inn i det hele, men jeg ser ikke at det å skrive "hun merker ikke reklame igjen" eller "barn er avbildet igjen" for gang nr 123 eller gang nr 257 skal gjøre noen forskjell). Jeg måtte bla meg tilbake noen sider, men synes dette var så interessant at jeg ikke kunne la være. Både dette innlegget og innlegget Nudeldama siterer er med på å løfte denne debatten, der «begge sider» om man kan kalle det det, av og til kan falle for langt ned i skyttergravene. Kritikerne til CBE kan for fort gå fra velbegrunnede argumenter om problematikken ved barneeksponering og «thinspo» til latterliggjørende beskrivelser der negler blir til klør, og beskriver de som er positive til hele eller deler av CBEs virke som blodfans eller heiagjeng. Den andre gruppen derimot, avskriver alt for mye av den relevante kritikken, på et spekter fra at man «leter etter noe å kritisere» til beskyldninger om misunnelse. Jeg ville bare kommentere det nederste i innlegget til nudeldama her, fordi det er nære selve essensen i hvorfor jeg synes CBEs forretning er problematisk og årsaken til at jeg følger denne tråden. Å kommentere noe for 123 eller 257 gang, hjelper kanskje ikke, men jeg synes ikke man skal slutte med det heller. Nettopp fordi det skjer om og om igjen, må det bemerkes om og om igjen. Det ER problematisk at reklame ikke merkes, selv om bevisene som dras opp ofte er flere år gamle. Fordi bedriften er fortsatt ikke i mål her, de finner stadig nye måter å operere i gråsonene på, det har de selv forklart. Lovgivningen er klar: så lenge blogger eller bedrift fortsatt kan ha økonomisk fordel av å vise frem produkter, skal det merkes. Så når neglene er i fokus på insta story, selv om det er en uke siden hun fikk satt dem på og merket riktig, er de fortsatt reklame. Et annet eksempel er klær hun merker som reklame i egen kanal, men ikke når det samme antrekket brukes i kanalene til nerfit. Det samme med hele huset hennes - selges kakkelovnen fortsatt burde hun merket alle bilder av den med reklame. Men da måtte hun jo merket alt hele tiden? Ja. Det er prisen for å lage bedrift av ditt liv. Og barnas. Hvordan barna hennes blir presentert i hennes kanaler er tydelig imot hva eksperter anbefaler, både med tanke på omfang, varighet, poseringer og detaljrikdom - selv om barna ikke skulle ta skade av det, selv om videoene kan vise trygge glade, barn som har foreldre som elsker dem og gir dem alt de trenger. Problemstillingen her er at de som foreldre gir oss som publikum tilgang til å kunne spekulere, nok info til å tro vi kjenner dem. Velger å ikke skrive mer om barna her, fordi det er vanskelig å ikke bidra til videre brudd på privatlivet. Det mest problematiske med CBE for meg er likevel holdningen hun og mannen har til å publisere bilder av barn, sammen med kropp og seksualiserte bilder. CBE har blitt kritisert for å vise mage fire dager etter fødsel og spurt «har ikke jeg lov til å være stolt» og det har hun selvfølgelig. Kjempestolt kan hun være. Men hun er det på en plattform som følges av mange mennesker i mange ulike deler av livet, som tolker budskap ulikt. Hun har selv vært åpen om problematisk forhold til mat, og har et ansvar overfor oss andre når hun publiserer. Hun viser oppskrifter så vi kan lage lik mat som henne. Hun viser treningsprogram så vi kan trene på samme måte. Tipser om filmer, klær, interiør og sier hvordan man kan sminke seg. Hun kan derfor ikke lenger ta seg den friheten med å suge inn magen og skylde på at hun alltid har vært så tynn, og at HUN ikke SIER at ANDRE må være som henne. Hele influenser-yrket er jo bygget opp under narrativet om at hvis vi leser, kjøper, trener, spiser så kan vi bli litt mer som henne. Når hun da tydelig må redigere seg selv tynnere selv som gravid, bruker padding i rumpa på thightsene, har opererte bryster, viser et sykelig forhold til mølleløping og trening, så sier hun fortsatt «bli som meg,» selv om idealet er uoppnåelig selv for henne! Og dette med to små jenter som skal vokse opp og bli trygge og selvstendige individer oppi det hele. Det skal være mulig å ha en blogg som gir deg følelsen av et glossy magasin, men sånne magasiner pleier å være tydelige på hva de vil, og hver artikkel har et budskap, rettet mot en målgruppe. For meg er det bare ubehagelig å lese bloggen og følge instagrammen, fordi jeg aldri vet om jeg får truser eller barnefjes, oppskrift på syndig mat eller pro-ana-bilder. Kommunikasjonen i blogger er alt for ofte en suppe av privat og bedrift, og det krever stålkontroll for å klare å holde det adskilt. Det har ikke Treasure AS, som velger å blande og som blir personlig indignert i kommentarfelt, istedetfor å ta det profesjonelt. Om man blir kritisert som en privatperson, kan man gjerne reagere emosjonelt, men ikke som bedriftsleder. Måten ekteparet opererer på med å svare og kommentere og blokkere, er ekstremt uprofesjonelt og vitner for meg om effektene av å ha laget sin egen arbeidsplass og ikke fått nødvendige korrigeringer underveis, eller tilpasset seg markedet. De burde fått hjelp. Men så lenge de bare kan avfeie kritikk med at folk er ute etter å ta dem, kan de velge å ikke forholde seg til det som går på dem som bedrift, og fortsette å redigere kommentarer, utestenge brukere etter hvordan de som privatpersoner synes det passer. Derfor er denne tråden viktig, derfor må vi si ifra en gang til. Endret 21. februar 2021 av Hanne357 Redigerte bort ekstra avsnitt + rettet opp skrivefeil 79
ziljemor Skrevet 21. februar 2021 #36399 Skrevet 21. februar 2021 Isild skrev (1 time siden): "Fytti. Netfit.no ass" Tror ikke det er mange som har særlig mye troen på Netfit lenger. Det blir aldri til noe mer enn det de har levert så langt - fotoshoots og oppstilte bilder av "trening". Passer muligens i reklamer for treningstøy ol. Imponerende med tørr treningstopp når man er så svett i ansiktet For oss som har trent regelmessig og hatt en aktiv hverdag i mange år så er disse «svettefestene» og «inspirerende» treningsbildene/filmene bare latterlige... Unnskyld meg men det blir for dumt. Tror ikke det finnes noen mennesker som punktsvetter på isolerte deler av kroppen, og særlig ikke etter økter som engasjerer hele kroppen. En annen ting som ofte tas opp i tråden er de oppstilte treningsbildene for Netfit, med en urealistisk sminket og stylet modell. Som aktiv danser så vet jeg en ting eller to om sminke og svette. Det er to komponenter som ikke går så godt sammen, og eneste grunnen til at dansere sminker seg så tungt er for å skape ansiktskonturer i sterkt/ugunstig lys, samt komplementere drakten/kostymet man danser i. Den mengden sminke som kreves for å skape dette ansiktet er ca like mye som veldig mange influencere - inkludert CBE - ofte har på når de er fremstilt i some. Det er absolutt ikke spesielt behagelig å trene med, og det ser sjelden bra ut etter en real svettefest når showet er ferdig (man blir ganske svett av å danse!). Det er så urealistisk av Netfit som «treningsprofil», eller hva de nå enn prøver å etablere seg som, å fremstille trening på den måten de gjør nå. Stylet, sminket, posert. Og med grøsselig mye feil teknikk og lite konstruktive råd om å unngå feil teknikk så skaper dette store varseltegn hos meg - og heldigvis hos mange andre også når man leser gjennom denne tråden! Ja til inspirasjon for bedre folkehelse, men den må ha kunnskapsmessig hold og være godt etisk fundert. Håper folk flest forholder seg til Fitfocus og Funkygine, som har et mye bedre kunnskapsgrunnlag, bedre formidling av trening, og fokus på et sunt forhold til bevegelse som det virker som alle kan forholde seg til! 47
Minnie Mus Skrevet 21. februar 2021 #36400 Skrevet 21. februar 2021 1 hour ago, Klaraku78 said: Jeg føler vel at hunden er siste krampetrekning. CBE engasjerer jo ikke lenger, netfit blir det jo ikke noe av og barna er vel snart store nok til å si ifra at de ikke vil eksponeres. Samme tenker jeg. Valpen er siste krampetrekning for å skape engasjement. Håper virkelig for hundens skyld at de greier å gi den det den trenger, og at den ikke bare blir brukt for å få flotte bilder og likes på insta 😕 20
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå