Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bettys skrev (5 timer siden):

Når det gjelder påvirkning fra CBE har jeg aldri blitt påvirket til å kjøpe noe men har prøvd noen oppskrifter. Første var noen lavkarbo pannekaker som så kjempelekre ut på bloggen, men som smakte høgg. Ble ikke LCHF på meg..

Lakselasagnen var god da.

Caramelita skrev (1 time siden):

Jeg klikket hjem noen klær fra Get inspired da hun reklamerte for dem. Har blitt en hyppig kunde der etter det, men mulig jeg hadde blitt det uavhengig av at jeg først oppdaget butikken  gjennom CBE. Det var ikke det at det var Caroline som hadde på seg klærne som gjorde at jeg måtte ha det, men klærne i seg selv. Shoppet vel også en  primer en gang som visstnok skulle gjøre ansiktet foto-klart 😂vel, den primeren gjorde ikke det store med ansiktet mitt😆bomkjøp👀

Nå kjenner jeg at jeg ikke blir et gram inspirert av henne. Misliker sterkt at hun viser barna og at hun er så tydelig besatt av seg selv og materielt tøys og tull. Håper hun tar til fornuften og slutter å vise barna i sosiale medier. 

Lille_Krokodille skrev (8 timer siden):

Jeg kjøpte noe ansiktsvask og sånn fra Ole Henriksen for rundt 10 år siden fordi frua sa det var så bra. Det var helt rævva og tok en evighet å få vasket av. Og sånne pads til å dempe hovne øyne med. De var helt greie.

Jeg klarer ikke helt å legge fra meg spørsmålet om hvem og hvordan CBE inspirerer. Og det er jo avgjørende for bedriftens eksistens, så jeg fortsetter min lille, uhøytidlige markedsundersøkelse (jeg lover at jeg ikke er hyret av Treasures AS, eierne der trenger ikke slikt, de vet uansett best). 

I tillegg til de tre siterte, har @Hei2016 og jeg innrømmet at vi har blitt påvirket av CBE til å kjøpe/prøve forskjellige produkter. Hittil har ingen av tilhengerne deres innrømmet det samme (kanskje @Shopgirl2014har noen innspill?). Dette antyder at det er kritikerne i denne tråden som er kundesegmentet deres. Vi har kjøpekraft, vi er kvinner og vi er lettpåvirkelige (eller lettlurte, skal jeg dømme utifra noen av produktene vi har kjøpt). Det er definitivt oss hun burde henvende seg til.

I stedet så velger hun, hun tar faktisk et bevisst valg om, å by oss imot. Vi, de kjøpesterke kundene, vil ikke ha pupper, rumper, unger, thinspo og dårlig hygiene, likevel er det det vi får. De som VIL ha dette (eller i det minste klarer å overse det de ikke liker) er ikke kunder. De er enten: Ikke kjøpesterke, ikke påvirkelige eller ikke kvinner. 

Det er helt uforståelig for meg. Ville det ikke vært en ide å tilpasse seg markedet? Hvorfor gjør de ikke det? Er de så redd for å innrømme feil? Er de så avhengige av positive tilbakemeldinger på kropp? Er de dumme? Eller er det en pussig form for concordeeffekt? -Det betaler seg aldri, men nå har vi solgt sjela vår, kroppen vår og ungene våre, så da får vi bare kjøre på til det tar slutt...?

• Liker 42
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror hun inspirerte meg til noe en gang, men nå husker jeg ikke hva det var. Kan være jeg kjøpte noe, eller så kastet jeg opp middagen. 

:vetikke: 

Nå for tiden scroller jeg forbi barn, og synes magen hennes er, ja jeg mister appetitten av å se den hele tiden, så da var det vel nr. 2 jeg ble inspirert til i utgangspunktet. 

• Liker 19
Skrevet
Shopgirl2014 skrev (10 timer siden):

Hvem er det som har satt som premiss at man må vite hva ethvert bilde eller en hver post "er" for å kunne uttale seg om det CBE.no poster i sine SoMe-kanaler?

Det er ingen som hindrer dere i å kritisere CBE eller andre influencere offentlig døgnet rundt. Tvert imot. Det er fritt fram å skrive kronikker, diskutere på Facebook og Twitter, eller anomymt her på Kvinneguiden. 

Men det hender @Nudeldama, @Klink, @Nebel86, jeg og et par andre stikker innom denne tråden og sier at mye av kritikken mot CBE er urimelig. Det må dere tåle så mye som dere kritiserer dama, unnskyld bedriften, offentlig. 

Nei. Det må vi faktisk ikke, for her i tråden kalles det brukerdebatt og det er ulovlig. 

• Liker 17
Skrevet
pøbelsara skrev (7 timer siden):

Jeg vet. Jeg pleier å rapportere slike innlegg. 

Jeg blir ofte konfrontert med mitt engasjement i etikken rundt å eksponere barn. På en sånn måte at jeg opplever det som ubehagelig. Jeg velger likevel å fortsette å påpeke forekomsten av denne eksponeringen, men jeg synes ikke det er greit at en serie brukere i mer eller mindre skjulte hint (og på ganske identisk vis) gir uttrykk for at mitt engasjement er falsk og at min egentlige hensikt er å snakke dritt om de voksne som driver treasures as. 

Jeg også - håper alle rapporterer slik åpenbar brukerdebatt i stedet for å feks sitere og gi den et fokus den ikke fortjener.

(Men det er vel år siden akkurat den beskyldningen dukket opp sist, så at det stadig skjer "jevnlig" er nok en mild overdrivelse).

• Liker 13
Skrevet
Felis skrev (6 timer siden):

Jeg klarer ikke helt å legge fra meg spørsmålet om hvem og hvordan CBE inspirerer. Og det er jo avgjørende for bedriftens eksistens, så jeg fortsetter min lille, uhøytidlige markedsundersøkelse (jeg lover at jeg ikke er hyret av Treasures AS, eierne der trenger ikke slikt, de vet uansett best). 

I tillegg til de tre siterte, har @Hei2016 og jeg innrømmet at vi har blitt påvirket av CBE til å kjøpe/prøve forskjellige produkter. Hittil har ingen av tilhengerne deres innrømmet det samme (kanskje @Shopgirl2014har noen innspill?). Dette antyder at det er kritikerne i denne tråden som er kundesegmentet deres. Vi har kjøpekraft, vi er kvinner og vi er lettpåvirkelige (eller lettlurte, skal jeg dømme utifra noen av produktene vi har kjøpt). Det er definitivt oss hun burde henvende seg til.

I stedet så velger hun, hun tar faktisk et bevisst valg om, å by oss imot. Vi, de kjøpesterke kundene, vil ikke ha pupper, rumper, unger, thinspo og dårlig hygiene, likevel er det det vi får. De som VIL ha dette (eller i det minste klarer å overse det de ikke liker) er ikke kunder. De er enten: Ikke kjøpesterke, ikke påvirkelige eller ikke kvinner. 

Det er helt uforståelig for meg. Ville det ikke vært en ide å tilpasse seg markedet? Hvorfor gjør de ikke det? Er de så redd for å innrømme feil? Er de så avhengige av positive tilbakemeldinger på kropp? Er de dumme? Eller er det en pussig form for concordeeffekt? -Det betaler seg aldri, men nå har vi solgt sjela vår, kroppen vår og ungene våre, så da får vi bare kjøre på til det tar slutt...?

Jeg har aldri oppfattet at tilhengere av CBE.no poster i denne tråden, dvs dedikerte og interesserte følgere, men derimot folk som er opptatt av å angripe de som er kritiske til bloggeren. 

Mitt inntrykk gjennom tiden jeg har deltatt i diskusjonen er at flere av dem ikke har fulgt eller lest CBE.no i det hele tatt.

• Liker 30
Skrevet

Ja, det blir litt sånn «aner ikke hva dere snakker om, for jeg følger ikke med, men dere skal ikke bry dere - og dessuten er det dere det er noe feil med» (ad hominem, ja)

Jeg er ellers ganske sikker på at jeg aldri har vært påvirket til å kjøpe noe som CBE har reklamert for, heller tvert i mot. Hadde noe fritidsklær fra et merke CBE av og til (antakelig hele tiden) viser frem, men har ikke kjøpt det etter at de begynte samarbeidet. Helt ok, merket er uansett ikke særlig bra.)

• Liker 26
Skrevet

Har sagt det før, og sier det igjen: Vi blir alle noe påvirket av det sansene tar inn gjennom døgnet, enten vi liker det eller ei. Ellers hadde reklamebransjen ligget død. En av grunnene til at jeg er opptatt av  påvirkerbransjens påvirkningskraft og hvilken rolle den spiller i samfunnet.

Undertegnende ble muligens inspirert av bloggen, eller muligens av å høre om  fritidsklesmerket her inne. Et merke jeg ikke kjente til fra før. Gikk hen og kjøpte fritidsbukse og -undertøy på salg her i høst (men ikke med noen rabattkode fra bloggeren).  Passer utmerket til hundetrening 😁.

Så - der var det ute! Nok en kritiker av bloggen som umerkelig blir påvirket. Videre finner jeg matoppskrifter og bilder av mat inspirerende, selv om jeg synes  holdningen til kropp og bruk av barn i reklame forkastelig og motbydelig. Jeg titter kun innom bloggen eller insta av og til for å se hva som faktisk foregår i reklamedelen av bloggverdenen. Tror det ikke før jeg ser det, liksom.

Nå er det neppe småhandlinger fra noen av oss på forumet som holder skuta flytende. Mer det at de som kjøper reklame hos bloggeren mener at det er der den vil synes best, og nå ut til flest. Største verdien ligger, som mange har vært inne på i redaksjonell omtale, produktplassering og skjult reklame.  Hele bransjen trives best i gråsonen, med andre ord. Fysjom!

• Liker 21
Skrevet

Første gang jeg var innom bloggen var en stille dag på jobb. Kollegaen satt og undertrykte fnising, og da jeg spurte hva som utløste all fnisingen, begynte hum istedet å le og inviterte meg bort til skjermen sin. Vi scrollet, og vi fniste. Jeg husker ikke hvilke innlegg det var, men det må ha vært i 2013 og det var den oppstilte poseringen, massive mengden bilder av henne i hvert innlegg og tekstene vi ikke kunne relatere alvorlig til. Det var litt senere vi skjønte at damen på alle bildene drev med reklame og løy så det suste. En kimono fra Lindex som tilfeldigvis ble pakket ut i butikken ved en feil akkurat da cbe var innom tre uker før lansering og en Froosh som ble returnert og cbe kjørte ens ærend for å kjøpe identisk Froosh og avbilde den på bloggen gjorde utslaget for ikke å ta bloggen alvorlig.

https://images.app.goo.gl/h1DheGBxbdkYFHvy8

Jeg har blitt "inspirert til" å kjøpe et par produkter i sin tid, men ikke gjennom affiliatelinker på bloggen. En gang var det en strikkevest da cbe poserte for å se intellektuell ut mens hun drev med fargelgging. Eller var det 8.mars-kronikken? Spiller ingen rolle. Den vesten kom ut gjennom skjermen så den jaktet jeg på og har brukt masse. Det var den tiden cbe fortsatt hadde noe mer eksklusive samarbeid. Nå er det stort sett løgn med bilder og filter, polyester og plast på halvnaken kropp, teite poseringer og kroppspressbilder det går i blandet sammen med barneeksponering, og det inspirerer fortsatt like lite som før. Så jeg skjønner ikke hvem som er i målgruppa for annonsering hos carolinebergeriksenno. Hvem eller hva er det Treasures AS selger til annonsørene?

• Liker 35
Skrevet

Jeg anser ikke meg selv som upåvirkelig. Det er som @Villroses hage skriver veldig naivt å tro. (Skjult) reklame og eksponering fungerer og det er milliard-business.  

Da jeg i sin tid begynte å følge litt med på fotballfrue var det en neglelakk jeg syntes var skikkelig fin. Merke og farge var ikke nevnt i innlegget og jeg er ikke typen som gidder å spørre i kommentarfelt så jeg gikk på butikken og fant en tilsvarende farge fra sikkert et annet merke. Senere har jeg humret av naiviteten min. Denne perfekt lagte neglelakken var selvfølgelig ikke noe forballfrue hadde hverken lagt selv eller betalt for. I tillegg var fargene på bildet så forvrengte jeg uansett ikke hadde fått det jeg trodde jeg skulle om jeg hadde spurt og kjøpt samme. SoMe-naiv ja.

Etterhvert som jeg har blitt mer opplyst om hvordan SoMe-reklame fungerer og hvor lyssky bransje det er har jeg fått avsmak. Jeg får avsmak for produkter som blandes med barneeksponering og umerket reklame. Her er Twentyfour en versting! Jeg får avsmak for merker som overeksponeres på SoMe. Kari Traa har jeg ikke kjøpt mer av etter samarbeidet med CBE.no. NAKD er jeg drittlei av uten å ha sett på det en gang. Getinspired bare husker jeg for elendige behandling av kunder med kritiske spørsmål. Samme med Kremmerhuset. Marimekko fikk jeg opp i halsen og det var nok ikke engang et samarbeid men likevel "nydelig" eksekvert overeksponering hos CBE. Makeup Mekka har jeg tidligere handlet en del hos men de gode verdiene jeg trodde de hadde, med for eksempel ingen dyretesting, skjønner jeg nå bare spill for galleriet når de ikke har problemer med å samarbeide med personer som bryter barns rettigheter. I tillegg (tilbake til neglelakken og bilderedigering) er det ingen som kan se noe som helst av make upen når CBE kliner til med ekstrem mengde filtre på videoene. Jeg gidder ikke betale for noe som bare ser slik ut med IG-filter. Jeg lever i den virkelige verden og ikke bak kamera.

Så påvirket blir jeg. Men neppe den typen påvirkning annonsørene er ute etter. 

• Liker 36
Skrevet

Men hva eller hvem er annonsørene ute etter gjennom kjøp av reklameplass hos carolinebergeriksenno?

Eller finnes det ikke lenger en målgruppe å treffe, det viktige er synligheten av produktet og å nå ut til flest, samme hvem de er?

• Liker 12
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (1 minutt siden):

Men hva eller hvem er annonsørene ute etter gjennom kjøp av reklameplass hos carolinebergeriksenno?

Eller finnes det ikke lenger en målgruppe å treffe, det viktige er synligheten av produktet og å nå ut til flest, samme hvem de er?

Jeg tror det er så enkelt som at annonsørene tar det som presenteres fra managementet og carolinebergeriksen.no for god fisk. På overflaten ser det jo pent ut. Mange følgere, pene bilder, lenge i bransjen, god omsetning og hvis annonsørene da får vite leserne er kjøpesterke voksne kvinner (som faktisk kjøper produktene) så tror annonsørene på det. Vi har mange ganger her sett at annonsører driver veldig lite egen undersøkelse før de velger samarbeidsparter så de er lette å lure. Det er tross alt vanskelig å direkte måle eventuell økt omsetning direkte til annonsering hos en SoMe-aktør. Affiliatalenker og rabattkoder kan hjelpe med å holde track på kjøpene men det er jo langt unna alltid CBE.no har det. 

• Liker 12
Skrevet

Jeg er litt usikker på om annonsørene får det de betaler for ... Hvordan kan annonsørene vite at kundene strømmer til fordi de har sett annonser hos en påvirker? Jeg skjønner mekanikken ved bruk av affiliateslenker, men ellers da? 

• Liker 8
Skrevet
Inocybe skrev (6 minutter siden):

Jeg tror det er så enkelt som at annonsørene tar det som presenteres fra managementet og carolinebergeriksen.no for god fisk. På overflaten ser det jo pent ut. Mange følgere, pene bilder, lenge i bransjen, god omsetning og hvis annonsørene da får vite leserne er kjøpesterke voksne kvinner (som faktisk kjøper produktene) så tror annonsørene på det. Vi har mange ganger her sett at annonsører driver veldig lite egen undersøkelse før de velger samarbeidsparter så de er lette å lure. Det er tross alt vanskelig å direkte måle eventuell økt omsetning direkte til annonsering hos en SoMe-aktør. Affiliatalenker og rabattkoder kan hjelpe med å holde track på kjøpene men det er jo langt unna alltid CBE.no har det. 

Dette betyr vel at alle blir "lurt"? Forbrukeren og følgeren, og annonsøren.

@Lavandela nettopp ut statistikk fra Social Blade rundt engasjement, der Funkygine overkjører carolinebergeriksen på de fleste plan. For en annonsør gir det mer verdi å annonsere gjennom Funky enn cbe med tanke på rekkevidde, og større sannsynlighet for at Funkys flate treffer bedre og kan nå flere.

• Liker 16
Skrevet (endret)

Annonsørene tenker kvantitet fremfor kvalitet, og at prisen for  annonsere er lavere. De tenker at de når ut til mange for en lav pris, litt som som Nille er for de som ønsker å kjøpe billig interiør. Jeg er overrasket over hvor få annonsører det er som annonserer hos CBE om dagen, særlig med tanke på at Isabell Raad påstår at hun fakturerte for 550.000 i januar. Hun tjente alene det samme som Berg Eriksen sammen dro inn i fjor.

Endret av Lin11
Skrevet (endret)
Inocybe skrev (På 21.2.2021 den 11.06):

Jeg tror det er så enkelt som at annonsørene tar det som presenteres fra managementet og carolinebergeriksen.no for god fisk. ...

Affiliatalenker og rabattkoder kan hjelpe med å holde track på kjøpene men det er jo langt unna alltid CBE.no har det. 

Helt korrekt. En samarbeidspart brukte begrepet treningsunivers (netfit). Det er ganske tydelig at selgeren jobber for både CP og CBE der univers brukes hos begge to.

Endret av Mrs Bella
Endring forenkling
  • Liker 10
Gjest CecilieX
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (52 minutter siden):

Jeg tror at så lenge det finnes et visst antall følgere så vil det generere et visst salg. Dersom 1% av 300.000 følgere på lar seg inspirere vil jo det tilsvare 3000 mennesker. Selv 0,5% er 1.500 mennesker. 

Personlig har også jeg kjøpt et interiørprodukt vist på bloggen, men jeg søkte det opp hos annonsøren og unngikk å knytte kjøpet til reklamen hos CBE. Utover det svartelister jeg annonsører etterhvert som de dukker opp på bloggen. Verstingen for meg er Mymuse fordi de utelukkende spyr ut produkter av elendig kvalitet i stadig nye kampanjer. Influencere som samarbeider med dem regelrett lurer følgerne sine og jeg synes det er ekstremt kynisk. 

Skrevet

Når valpen ila en halvtime får tre ganger så mange likes som forrige bilde av deg selv...

Det blir nok mange hundebilder fremover, for å si det sånn. 

• Liker 33
Skrevet
8 minutter siden, Kollontaj said:

Når valpen ila en halvtime får tre ganger så mange likes som forrige bilde av deg selv...

Det blir nok mange hundebilder fremover, for å si det sånn. 

Han har fått sin egen instagram konto...🙄

• Liker 14
Skrevet

Idag har de vært litt vel ivrige med spruteflaska etter treningsøkta! 

• Liker 21
Skrevet

Jeg har aldri blitt påvirket til å kjøpe noe som denne bloggeren har reklamert for. Høy turnoff-effekt rett og slett. Jeg har derimot begynt å aktivt unngå å kjøpe noe fra butikker jeg tidligere har handlet hos, blant annet Twentyfour og Kremmerhuset. 

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...