Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Emma Marie skrev (13 timer siden):

Jeg har nå sendt mld til Twentyfour. Orker ikke denne usmakelige bloggen. 

Og jeg handler aldri noe i dette merket mer. 

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sannver skrev (1 time siden):

Nå er jeg ingen forsvarer av CBE og det er åpenbart hun har kalorier på hjernen, men at XS er for jenter på 12 år er litt hardt å ta i

Jo. Min stedatter og hennes venninner er 13 år. De bruker alt fra XXS til Medium, avhengig av klesmerke. Dette er helt vanlige, veldig slanke jenter. Jeg tror ikke en voksen dame på 170 cm bruker XS fra alle mulige klesmerker, men meg om det. 

• Liker 13
Skrevet
PistolStar skrev (13 minutter siden):

Før i tiden var jeg bare innom denne tråden en sjelden gang og leste at flere påpekte det med framvisning av innsugd mage og thinspo på hennes Instagram. Selv har jeg aldri fulgt henne på Instagram, men gikk inn på storyen hennes for å sjekke. Tenkte at det mest sannsynlig var overdrivelser her inne. Men etter å ha fulgt med der inne i en periode ble jeg helt sjokkert over hvor åpenbart det er at hun:

1.  Alltid prøver å få magen med på bilder/videoer

2. Åpenbart suger inn magen ALLTID

3. Virkelig nyter å se på seg selv/filme seg selv/fnise til kamera

Trodde aldri en voksen person med selvinnsikt kunne holde på sånn. Det er så cringe.

Selvinnsikt? CBE? Hun evner jo ikke å se seg selv på noe plan.

• Liker 13
Skrevet
Aquarius04 skrev (7 minutter siden):

Jo, i selfiekameraet. Dog seg selv vet jeg ikke helt  om det er...

• Liker 9
Skrevet
Aquarius04 skrev (7 minutter siden):

Jo, hun ser seg selv som det produktet hun er. 
Sex, kropp, ungdommelighet og «sunnhet» selger.

Hva er nytt, liksom. Er det noen som tror denne dama får seg en «oppvåkning» når hun blir eldre? Ikke faen, hun er allerede så lagt inni den Filter-Fillers-Botox-Restylane bobla at man ikke lengre klarer å se om hun er 30 eller 60. Hun kommer til å ha nøyaktig det samme looket i 30 år til. Se på Hollywood fruer og liknende programmer.

• Liker 19
Skrevet (endret)
AllahBallah skrev (4 minutter siden):

Hva er nytt, liksom. Er det noen som tror denne dama får seg en «oppvåkning» når hun blir eldre? Ikke faen, hun er allerede så lagt inni den Filter-Fillers-Botox-Restylane bobla at man ikke lengre klarer å se om hun er 30 eller 60. Hun kommer til å ha nøyaktig det samme looket i 30 år til. Se på Hollywood fruer og liknende programmer.

Det er jo bare trist. Viste moren min et bilde av henne og spurte henne hvor gammel hun trodde Caroline er, og hun svarte: «noen og førti?» 😬

Bilde nummer fire herfra: 

https://www.carolinebergeriksen.no/2021/01/29/tacofredag-og-god-helg 

Endret av Aquarius04
Endret lenke
  • Liker 10
Skrevet
AllahBallah skrev (51 minutter siden):

Trist men sant det du sier. 

Hadde jeg ikke visst alderen til f.eks Isabel Raad, Sophie Elise, Caroline og div Hollywoodfruer hadde jeg garantert gjettet helt feil ift alder. Behandlingene de alle sverger til gjør at de blir helt "like" (får like "drag" og uttrykk i ansiktet) 

• Liker 26
Skrevet
Nudeldama skrev (11 timer siden):

Dette var et befriende innlegg å lese i denne tråden, et innlegg med nyanser.

For meg fungerer CBE på samme måte som de såkalte "kvinneblader". Dvs som et glossy magasin, som jeg også har forstått var hennes formål for en stund tilbake. Jeg synes de lette tekstene hun skriver kombinert med de gode bildene gjør at det er komfortabelt å se på hennes blogg.

Jeg blir ikke påvirket til å kjøpe noe av det hun legger ut, fordi hennes interessefelt og mitt er svært forskjellige. Men jeg får samme følelse av å lese hennes blogg som jeg gjør av å bla gjennom et magasin - enkel tekst og gode bilder som gir meg en behagelig følelse.

For min del har jeg ingen problemer med at hun har en blogg som gir den type følelelse og reklame. Jeg forstår ikke de som skal følge henne dag for dag for å klage på alt fra negler til rumpe til hår til posering til pupper til... jeg går i surr av alt som kritiseres. Whatever floats your boat, men jeg håper jo folk har noe mer konstruktivt å bedrive tiden med enn å daglig lete etter noe å kritisere andre mennesker for.

(Ja, man kan kritisere henne for manglende reklame og å dra barn inn i det hele, men jeg ser ikke at det å skrive "hun merker ikke reklame igjen" eller "barn er avbildet igjen" for gang nr 123 eller gang nr 257 skal gjøre noen forskjell).

Takk for at du svarte også! Jeg skal se bort ifra de to siste avsnittene, da det er akkurat det jeg finner problematisk ved diskusjonen (angrip motstandere i stedet for å belyse egne synspunkter.

Jeg synes det er interessant det du skriver, at du ser på henne som et glossy magasin. CBE har vel tidligere hevdet at det er det hun vil være, så her treffer hun målgruppa perfekt. Jeg får lyst til å spørre deg om du føler at du får innblikk i hverdagen hennes, eller om du kun ser på det som oppkonstruerte situasjoner? Poenget med influencere er jo å selge venninnefølelsen, så hvis leseren ikke kan relatere, bommer hun. Og hun favner svært mange interessefelt, likevel føler du at dere ikke har noe til felles? I fare for å drive en gratis markedsundersøkelse på vegne av Treasures AS, så lurer jeg på om du føler at det er noe hun kunne skrevet om, som traff deg? Eventuelt om det er noe hun burde gå mer i dybden på?

Jeg er enig i at LKE tar gode bilder, og synes det er synd han har blitt så hard på labben når det kommer til redigering de siste årene. Bildene fra sykkelturen var fantastiske, bildene fra årets fjelltur var fine de også, selv om jeg kunne spart meg for turkis himmel. Men generelt er bildene fine, det er jeg enig i, og jeg kunne godt bladd gjennom det som et glossy magasin også, hadde jeg bare ikke fått unger og kropp i fleisen med hyppige mellomrom.

Jeg har som sagt latt meg inspirere nok av håret til CBE til å kjøpe et produkt, noe som tilsier at jeg burde vært i målgruppen. Jeg er svært kritisk, men LIKEVEL kan lures til å handle. Svært lettpåvirkelige, med andre ord, alle influenceres drømmeleser. Jeg har derfor stilt meg selv spørsmålet hvorfor dette ikke skjer lenger, for jeg synes fremdeles hun ofte er fin på håret. Jeg tror det skyldes at jeg ikke kan relatere til utseendet forøvrig. CBE beveger seg stadig lenger unna normalen, ved hjelp av skjønnhetsbehandlinger, silikon og filter. For meg kan hun like gjerne være Sofie Elise eller Linda Johansen. Eller Barbie, for den saks skyld. Hun hvisker ut det menneskelige, slik at jeg ikke klarer å se meg selv i henne.

For ordens skyld, den krølltanga var mange, mange fillers siden, men jeg bruker den enda.

• Liker 28
Skrevet

I skrivende stund har CBE under 1000 likes på siste IG-post. Det må jo være all time low for henne. Bildet ble postet for et døgn siden. Da er det bare å vente på "kidsa to the rescue," for å få engasjementet opp igjen, siden mor ikke klarer det selv.

• Liker 28
Skrevet
Ice-91 skrev (10 timer siden):

Første tanke når jeg så dette var yes endelig noen som stiller spørsmål ang Netfit og utførelse av øvelser

men så gikk jeg inn på denne Ida og (surprise) 0 følgere/0 følger.

kan det være CBE/LKE som leker seg litt?

Mest av alt tror jeg dette fordi Ida har tagget seg selv når hun svarer tilbake og CBE/LKE har glemt seg litt ut hvem di svarer for når dem diskuterer.

DA6699C4-5158-49F2-A39F-3295ED32F664.jpeg

Det svaret fra Netfit bærer tydelig preg av at de vet de er på tynn tynn is, men bare ikke kan få seg til å si at de utmerket godt vet CBE ikke fikser øvelsen. CBE bare skal forsvares uansett hvor ukyndige det får dem (her Netfit og PT Lars Kristian) til å se ut eller når andre potensielt kan bli skadet. Ingen gode grunner i hele verden trumfer den barnslige trangen til å ha rett. 🙈

Enig i dine observasjoner om Ida. Veldig typisk det "plutselig" dukker opp et spørsmål om noe kritikkverdig som diskuteres andre steder. De klarer ikke å svare for seg direkte. De skjønner vel de fort vil komme til kort. Så da er det tryggest å få "leser"spørsmål i egne kanaler. 

• Liker 27
Skrevet
Sannver skrev (12 timer siden):

Jeg tok feil - hun skal hente valpen i Minnesund. Glem det jeg skrev, valpen er leveringsklar i starten av mars. Ikke det mest seriøse kullet, tispa har hofteleddysplasi og greier

Lite off-tonic och ska inte göra detta till en diskussion om valpar. Är det så att höftledsplagorna till tiken kan göra/gör valpen billigare ock/eller mindre attraktiv för köpare? 

• Liker 4
Skrevet
Hei2016 skrev (31 minutter siden):

Lite off-tonic och ska inte göra detta till en diskussion om valpar. Är det så att höftledsplagorna till tiken kan göra/gör valpen billigare ock/eller mindre attraktiv för köpare? 

Det tviler jeg på. I dagens valpemarked kan oppdrettere ta seg godt betalt for nærmest hva som helst. 

• Liker 5
Skrevet
Hei2016 skrev (31 minutter siden):

Jeg er ingen oppdretter - men nå er det slik at hensikten med oppdrett er å avle på friske og sunne hunder. Det er ingen som vet helt sikkert hvordan hofteleddsdysplasi nedarves, men jeg tenker man burde avle på bare friske hunder når man først skal ha et kull. Dette er også et krav i mange raseklubber, men ikke et krav for å få registrert valpene i NKK.  Det er ikke noe som gjør en valp mindre attraktiv i den forstand - den trenger jo ikke å utvikle HD, men man burde spørre oppdretter hvorfor hn velger å avle på HD. Tidligere var det slik at forsikring ikke gjaldt dersom foreldrene hadde kjent HD og man trengte behandling for avkom med HD, men jeg tror blant annet Agria har endret på dette. Samojeder er relativt lette hunder, men noen får problemer med HD.

• Liker 15
Skrevet
Sørpå skrev (5 minutter siden):

Det tviler jeg på. I dagens valpemarked kan oppdrettere ta seg godt betalt for nærmest hva som helst. 

Ja, fancy navn på blandinger selges stort og de blir aldri helsesjekket. Og I dette tilfellet tar mange den første samojeden de finner, det er utrolig mange kjøpere i forhold til kull for tiden

• Liker 11
Skrevet (endret)
Felis skrev (2 timer siden):

Takk for at du svarte også! Jeg skal se bort ifra de to siste avsnittene, da det er akkurat det jeg finner problematisk ved diskusjonen (angrip motstandere i stedet for å belyse egne synspunkter.

Jeg synes det er interessant det du skriver, at du ser på henne som et glossy magasin. CBE har vel tidligere hevdet at det er det hun vil være, så her treffer hun målgruppa perfekt. Jeg får lyst til å spørre deg om du føler at du får innblikk i hverdagen hennes, eller om du kun ser på det som oppkonstruerte situasjoner? Poenget med influencere er jo å selge venninnefølelsen, så hvis leseren ikke kan relatere, bommer hun. Og hun favner svært mange interessefelt, likevel føler du at dere ikke har noe til felles? I fare for å drive en gratis markedsundersøkelse på vegne av Treasures AS, så lurer jeg på om du føler at det er noe hun kunne skrevet om, som traff deg? Eventuelt om det er noe hun burde gå mer i dybden på?

Jeg er enig i at LKE tar gode bilder, og synes det er synd han har blitt så hard på labben når det kommer til redigering de siste årene. Bildene fra sykkelturen var fantastiske, bildene fra årets fjelltur var fine de også, selv om jeg kunne spart meg for turkis himmel. Men generelt er bildene fine, det er jeg enig i, og jeg kunne godt bladd gjennom det som et glossy magasin også, hadde jeg bare ikke fått unger og kropp i fleisen med hyppige mellomrom.

Jeg har som sagt latt meg inspirere nok av håret til CBE til å kjøpe et produkt, noe som tilsier at jeg burde vært i målgruppen. Jeg er svært kritisk, men LIKEVEL kan lures til å handle. Svært lettpåvirkelige, med andre ord, alle influenceres drømmeleser. Jeg har derfor stilt meg selv spørsmålet hvorfor dette ikke skjer lenger, for jeg synes fremdeles hun ofte er fin på håret. Jeg tror det skyldes at jeg ikke kan relatere til utseendet forøvrig. CBE beveger seg stadig lenger unna normalen, ved hjelp av skjønnhetsbehandlinger, silikon og filter. For meg kan hun like gjerne være Sofie Elise eller Linda Johansen. Eller Barbie, for den saks skyld. Hun hvisker ut det menneskelige, slik at jeg ikke klarer å se meg selv i henne.

For ordens skyld, den krølltanga var mange, mange fillers siden, men jeg bruker den enda.

Det nærmeste som kan inspirere meg av det hun legger ut er mat. Jeg synes en del av maten hun legger ut virker spennende og god.

Jeg tror det hun legger ut er en blanding av oppkonstruert og hennes hverdag. Jeg tror hun delvis bruker egen hverdag og så vinkler det på en måte som passer det hun vil formidle. Det vil jo vært mye mer tidkrevende om alt skulle vært oppkonstruert og løsrevet fra hverdagen. F.eks det å avlive de to hundene var jo ikke noe som ble gjort med tanke på inntjening, og jeg tror hun la ut en post om det mer som en blogger enn som en influencer. Hun ønsket å dele en vond og viktig del av hennes hverdag, uten at det lå noen baktanker bak det (tror jeg).

Det er jo dette som gjør influencere så komplisert, denne kombinasjoen av privatperson og bedrift. For det er ofte vanskelig å vite når den ene slutter og den andre begynner, også for dem selv.

Det minner meg litt om når man ser skuespillere på talk shows eller gjøre intervjuer i forbindelse med filmlansering. De er fortsatt "på jobb" og spiller fortsatt en rolle, dvs setter opp en fasade hvor man bare ser en spesifikk side av deres personlighet. "Den morsomme", "den kule" eller "den pene" f.eks.

Samtidig er det også en del av deres personlighet. Det er jo dem vi ser, men vi ser bare den delen av dem de ønsker å vise oss.

Det blir litt tilsvarende med CBE og tilsvarende influencere for meg. Vi ser en del av deres hverdag og deres personlighet, men bare den delen de velger å vise oss. Som CBE selv sier - det er mye av hennes liv vi ikke ser.

Det er dermed begrenset hvor mye vi tror vi vet om skuespillere, influencere og andre som selv styrer hva de vil vise. 

Endret av Nudeldama
  • Liker 19
Skrevet
Inocybe skrev (1 time siden):

Det svaret fra Netfit bærer tydelig preg av at de vet de er på tynn tynn is, men bare ikke kan få seg til å si at de utmerket godt vet CBE ikke fikser øvelsen. CBE bare skal forsvares uansett hvor ukyndige det får dem (her Netfit og PT Lars Kristian) til å se ut eller når andre potensielt kan bli skadet. Ingen gode grunner i hele verden trumfer den barnslige trangen til å ha rett. 🙈

Enig i dine observasjoner om Ida. Veldig typisk det "plutselig" dukker opp et spørsmål om noe kritikkverdig som diskuteres andre steder. De klarer ikke å svare for seg direkte. De skjønner vel de fort vil komme til kort. Så da er det tryggest å få "leser"spørsmål i egne kanaler. 

Jeg får lyst til å stange hodet i veggen av arrogansen og besserwisser-svarene deres. Og igjen; hvem svarer bak bedriftsnavnet Netfit?!

Om noen virkelig vil lære den korrekte måten å gjøre disse øvelsene på er Madfit utrolig god på å forklare og vise hvordan man holder korsryggen i bakken. Første gang jeg lærte meg å gjøre disse øvelsene korrekt var det takket være henne. Men tyngre ble jo øvelsene da man virkelig må jobbe for å holde seg i bakken under bevegelsene. Kvalitet fremfor kvantitet. Merkelig nok er Madfit også svai i ryggen🤔

• Liker 32
Skrevet

Tispa er fra et kull med HD E, D og C samt dårlig status på øyne. Hvem avler på sånt? Alt gir mer mening, denne personen er nok ikke kritisk på hvem valpene havner hos. 

• Liker 42
Skrevet
Ultiva skrev (18 minutter siden):

Det ødeleggende for meg hos CBE er det ekstreme kroppsfokuset og instagram-filterne som gjør henne nærmest ugjenkjennelig. Det barnlige, fordummende språket og ikke minst det overhyppige fokuset på to barn som overhodet ikke interesserer meg. Men jeg liker mye av det samme interiøret som CBE, og jeg har nokså lik klessmak - foruten at jeg ikke orker å ha det fullt så pinetrangt som henne. Matbildene hennes er også flotte og oppskriftene spennende, men igjen så ødelegger dessverre fjortis-språket for meg med hjerte-emoji mellom hver eneste ingrediens. CBE og jeg er jevngamle, men jeg føler likevel at jeg leser noe som er skrevet av den 14 år gamle niesen min. For selv om man vil skrive enkelt for at leseren skal slappe av, så trenger man ikke å bruke et sterkt begrenset språk preget av selvfølgeligheter og rutine.

Men - Treasures har en enorm fordel, fordi LKEs fotokurs har gitt kanalene deres mange flotte bilder. Personlig så er jeg helt overbevist om at fotokurset hans er grunnen til at de ikke har forsvunnet i glemselen. De fleste influensere fremstår i tillegg som unge, rotløse og ikke minst ustabile, så dette er jo også noe som er til Treasures sin fordel. Men kroppsfikseringen deres er usmakelig, ikke minst med tanke på at de er godt voksne folk, samt foreldre til to små jenter. Jeg syns det i tillegg er urovekkende hvordan CBE har blitt mer og mer seksualisert og fordummet etter at LKE gikk fulltid inn i firmaet. På tross av at det er hun som har skapt arbeidsplassen hans, så fremstiller han henne som et nitidig retusjert trofé. 

Den siste setningen her er noe av det beste, det mest alarmerende og det tristeste jeg har lest her på lenge.

• Liker 33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...