Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei2016 skrev (12 minutter siden):

Jag kommer ihåg att hon tillbaka i 2011 använda sig mycket av en rockring. Eller, hon säg sig göra det, vad hon egentligen gjorde vet jag ju inte. Jag tyckte iaf. det såg så roligt ut utifrån bilder hon laddade up att jag köpte min egen. En tights med rosa detaljer blev också inköpt. ”Influensad” till hundra där, alltså 😂🙈 Använder rockringen fortfarande får jag tillägga, men tightsen är long gone 😂

När jag nu ser bilder som läggs up från hennes träning och Netfit är det inget kvar av det roliga jag tyckte mig se tillbaka i 2011- och det är inte bara för att rockringen inte lägre är med i bilden där 😉 Det är inget som inspirerar alls. Jag älskar att springa, stretcha och styrketräna. Mitt ytliga jag är också svag för nya träningskläder och jag njuter mitt kaffe till fullo dock efter ett träningspass. Borde inte jag vara mitt i prick för hennes försäljningskanal?

Fast jag är inte det alls. Dels för att all glädjen och det roliga jag känner för träning inte längre är nån stans att hitta i allt dom delar av sig med. Men också för sättet dom svarar/inte svarar potentiella kunder (för det är alla som besöker hennes kanaler) och all exponering av barnen. Jag är den där köpstarka, 34-39år gamla, tränings- och shoppingglada tjejen dom riktar sig mot. Och även så är dom inte ens i närheten att nå mig längre. Och har inte gjort det hellre på et bra tag. 

Dette. Spot on!

• Liker 10
Skrevet
Hei2016 skrev (9 minutter siden):

Jag kommer ihåg att hon tillbaka i 2011 använda sig mycket av en rockring. Eller, hon säg sig göra det, vad hon egentligen gjorde vet jag ju inte. Jag tyckte iaf. det såg så roligt ut utifrån bilder hon laddade up att jag köpte min egen. En tights med rosa detaljer blev också inköpt. ”Influensad” till hundra där, alltså 😂🙈 Använder rockringen fortfarande får jag tillägga, men tightsen är long gone 😂

När jag nu ser bilder som läggs up från hennes träning och Netfit är det inget kvar av det roliga jag tyckte mig se tillbaka i 2011- och det är inte bara för att rockringen inte lägre är med i bilden där 😉 Det är inget som inspirerar alls. Jag älskar att springa, stretcha och styrketräna. Mitt ytliga jag är också svag för nya träningskläder och jag njuter mitt kaffe till fullo dock efter ett träningspass. Borde inte jag vara mitt i prick för hennes försäljningskanal?

Fast jag är inte det alls. Dels för att all glädjen och det roliga jag känner för träning inte längre är nån stans att hitta i allt dom delar av sig med. Men också för sättet dom svarar/inte svarar potentiella kunder (för det är alla som besöker hennes kanaler) och all exponering av barnen. Jag är den där köpstarka, 34-39år gamla, tränings- och shoppingglada tjejen dom riktar sig mot. Och även så är dom inte ens i närheten att nå mig längre. Och har inte gjort det hellre på et bra tag. 

Jeg er interessert i interiør, mat og klær, og burde dermed også være i målgruppen, men hun bommer på meg også. Interiøret er uinteressant og platt, kun siste nytt innen billigræl. Matoppskriftene har jeg sett før, og selv om de tar fine bilder, blir jeg uvel av å se neglene hennes i maten. Klærne består stort sett av polyester og det kler jeg meg ikke i. Det hjelper ikke med feil størrelse og/eller dårlig passform på modellen.

Det kunne jo vært interessant å høre fra den faste heiagjengen hennes her inne hva de inspireres av. For NOEN må hun da treffe?

• Liker 40
Skrevet
NewStart87 skrev (26 minutter siden):

Det viktigste for CBE er å komme inn i en XS, samme hvor dumt det måtte se ut.

Problemet er at klær sjeldent blir lengre når man går opp i str, de blir bare bredere. 

Hilsen 179cm og str S som ikke prøver å forsvare CBE, men som ble litt trist av denne diskusjonen. (Heldigvis for meg kom høyvannsbuksene på mote. Koser meg med det)

• Liker 9
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Hun vil så gjerne fremstå som en rik, suksessfull og populær forretningskvinne. Men sånn som hun holder på nå tenker jeg at livet hennes må være så fattig og tomt... 

Når alt som betyr noe er å være tynn og «perfekt», når du er så opptatt av deg selv at barna må vente til mamma har fått deiliget seg ferdig foran speilet og kameraet...

Jeg lurer på hva hun kommer til å sitte igjen med når barna har blitt store. 

Skrevet
Felis skrev (1 minutt siden):

Jeg er interessert i interiør, mat og klær, og burde dermed også være i målgruppen, men hun bommer på meg også. Interiøret er uinteressant og platt, kun siste nytt innen billigræl. Matoppskriftene har jeg sett før, og selv om de tar fine bilder, blir jeg uvel av å se neglene hennes i maten. Klærne består stort sett av polyester og det kler jeg meg ikke i. Det hjelper ikke med feil størrelse og/eller dårlig passform på modellen.

Det kunne jo vært interessant å høre fra den faste heiagjengen hennes her inne hva de inspireres av. For NOEN må hun da treffe?

Ja, jag tänker mig ställa samma fråga som dig, Felis. Du och jag kombinerat borde ju vara drömkunden fast vi är helt ointresserad. VAD inspirerar, och kanske viktigast; VARFÖR inspirerar det? 

• Liker 18
Skrevet
Inocybe skrev (33 minutter siden):

Kari Traa reklamene for en stund siden er jo gode eksempler på CBEs insisteren på for små klær. De stoppet langt oppe på armen og leggen. Så ikke ut og ikke akkurat god reklame når klærne helt åpenbart ikke passer.  

Hvis hun bruker xs i Kari Traa så må det være altfor smått. Jeg skjønner ikke hvorfor Kari Traa er så små i størrelsene da Kari selv er en helt normal dame. 

• Liker 20
Skrevet
NewStart87 skrev (30 minutter siden):

Kanskje stygt å si, men jeg håper bloggen går mot slutten. At man kan tjene penger på det de holder på med er helt kvalmt. På tide at den rosa bobla sprekker snart. Da skal de få se hvordan en hektisk arbeidsdag ser ut.

Bloggen er snart død. Hun har flyttet mesteparten av virksomheten over på insta. Mindre krevende sikkert, for trenger ikke skrive så mye. Bare knipse bilder og filme seg selv og ikke minst barna. 

• Liker 17
Skrevet
Felis skrev (9 minutter siden):

For meg så bloggen hennes lett underholdning og et avbrekk. Synes de tar flotte bilder og liker oppskriftene og interiørstoffet hun legger ut. Synes hun får mye ufortjent mye kritikk her inne og mange vrir og vender på alt som skrives på bloggen.  Og jeg trenger ikke et svar på mitt svar igjen en oppramsing av nok en gang alt mange her inne mener er så ille at man skulle tro hun var en massemorder til tider. Jeg har lest det og vet godt hva mange her inne er synes er kritikkverdig.

• Liker 8
Skrevet

Venninnen min er 160 høy og spinkel, hun bruker str small. Kan ikke forestille meg at frua kommer inn i str xs. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
Surikatt skrev (24 minutter siden):

Hvis hun bruker xs i Kari Traa så må det være altfor smått. Jeg skjønner ikke hvorfor Kari Traa er så små i størrelsene da Kari selv er en helt normal dame. 

Jeg synes egentlig det er underlig om noen bruker samme størrelse uavhengig av merke/passform. Eller kanskje det er jeg som er rar? Jeg velger den størrelsen som kler meg best i det aktuelle plagget, og opplever at faktisk størrelse varierer veldig fra merke til merke. Har f.eks. gensere i alt fra xs til medium. 

Endret av Anonymemeg1298
Skrivefeil
  • Liker 23
Skrevet
Minnie Mus skrev (Akkurat nå):

Venninnen min er 160 høy og spinkel, hun bruker str small. Kan ikke forestille meg at frua kommer inn i str xs. 

Som nevnt, spinkle jenter på 12 år bruker xs.  De er heller ikke 170 cm høye. Jeg tror hun lyver. 

• Liker 9
Skrevet
NewStart87 skrev (1 time siden):

Var det derfor hun satt sånn flere ganger, jeg stusset litt på det. Hun driver jo rett og slett med thinspo!

64B6F05C-937F-40A5-B4F3-2F63BB0DE54B.jpeg

Altså, bare se på det blikket og uttrykket hun har, det er maks anstrengelse.......ser faktisk ikke ut som om hun syns det er særlig behagelig heller, er så tilgjort som det kan bli......og om hun ikke innser det selv, vel, sier nok sitt om hva det å leve i den bobla der gjør med folk

• Liker 19
Skrevet
Hut skrev (1 minutt siden):

For meg så bloggen hennes lett underholdning og et avbrekk. Synes de tar flotte bilder og liker oppskriftene og interiørstoffet hun legger ut. Synes hun får mye ufortjent mye kritikk her inne og mange vrir og vender på alt som skrives på bloggen.  Og jeg trenger ikke et svar på mitt svar igjen en oppramsing av nok en gang alt mange her inne mener er så ille at man skulle tro hun var en massemorder til tider. Jeg har lest det og vet godt hva mange her inne er synes er kritikkverdig.

Takk for at du svarte 🙂 Kan jeg spørre hva du liker best? Er det trening, skjønnhet, friluftsliv osv, eller er det hele pakka, liksom? Har hun noen gang inspirert deg til å kjøpe noe? Føler du en slags likhet med henne, for eksempel er dere i samme livssituasjon eller har samme interesser? Føler du at du får et innblikk i hverdagen hennes, eller er det mer som et glanset magasin?

Jeg skal på ingen måte ramse opp noe som helst, jeg synes det er kjempefint at noen faktisk sier sin mening. Jeg leste her om dagen at kommentarfelt var blitt rene krigssoner, der ingen var opptatt av å forstå hverandre, bare opptatt av å ha rett. I denne tråden er det dessverre enda verre, som regel er det en mengde kritikk og så noen få som synes kritikerne er dumme. Jeg prøver å se begge sider, jeg har tatt paret i forsvar fler enn én gang. Og hvis jeg skal være ærlig har jeg latt meg inspirere til å kjøpe en krølltang en gang. Midt inni alt JEG synes er kritikkverdig, hadde hun en hår-tutorial, som jeg ble skikkelig imponert av. La igjen kommentar om at jeg ønsket mer sånne innhold, men har ikke sett det siden...

Og det er problemet, slik jeg ser det. Hun favner så mange interessefelt, men tilsynelatende treffer hun svært få. Så takk for at du bidrar til oppklaringen.

• Liker 37
Skrevet
Anonymemeg1298 skrev (5 minutter siden):

Jeg synes egentlig det er underlig om noen bruker samme størrelse uavhengig av merke/passform. Eller kanskje det er jeg som er rar? Jeg velger den størrelsen som kler meg best i det aktuelle plagget, og opplever at faktisk størrelse varierer veldig fra merke til merke. Har f.eks. gensere i alt fra xs til medium. 

En del klær begynner på XS. Jeg er som nevnt godt under 160 cm og mager. De merkene jeg bruker passer jeg best i XS. Ville nok druknet i M 😛 Har et par plagg i S hvor det går greit ift. hvilken type plagg det er

• Liker 1
Skrevet (endret)
NewStart87 skrev (1 time siden):

Var det derfor hun satt sånn flere ganger, jeg stusset litt på det. Hun driver jo rett og slett med thinspo!

64B6F05C-937F-40A5-B4F3-2F63BB0DE54B.jpeg

Dette er en av grunnen til at CBE får kritikk. Usunt og dårlig forbilde. At hun har en i styret I Treasures AS som fyrer opp under dette  usunne kroppsfokuset, og som ønsker å tjene penger på thinspo fremfor trent, er helt sjukt. Ingeborg S fikk kritikk for thinspo, og bildene var ikke nærheten av dette her. 

Endret av Lin11
Skrevet
NewStart87 skrev (55 minutter siden):

Det viktigste for CBE er å komme inn i en XS, samme hvor dumt det måtte se ut.

Jeg er rundt samme høyde som CBE oppgir å være og kommer også inn i XS så lenge det er stretch i plagget. Ser det bra ut? Nei. Gjør det meg noen flatterende tjenester å åle meg inn i en for liten størrelse? Nei, det ser for kort og for sprengt ut.

Hadde jeg hatt kommersielle samarbeid med annonsører, ville jeg sørget for at plaggene markedsført på SoMe så flottest mulig ut på kroppen, uansett hvilken størrelse nødvendig for dette. Ingen vet den faktiske størrelsen brukt. Det er plagget og merkevaren som skal markedsføres til Hvermansen, ikke den påståtte klesstørrelsen til selgeren av annonseplass, valgt formidler av kvalitetsreklame for annonsører som Twentyfour.no og innkreveren av fakturaen for jobben.

Carolinebergeriksen.nos påståtte og gjentakende klesstørrelse er meg revnende likegyldig i så henseende.

• Liker 27
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Hut skrev (31 minutter siden):

Jeg fulgte en del interiør-kontoer, og fant det inspirerende, men etterhvert som det ble mer og mer reklame så falt jeg av. Alt ble likt og det var de samme produktene som gikk igjen. 

Jeg skal ikke påberope meg å ha full oversikt over interiøret hun viser frem, men jeg kan på stående fot ikke huske interiør som ikke var spons eller reklame. Slik sett er jo CBE.no ikke noe annerledes enn en reklameavis fra Skeidar, Bohus, Ellos eller Kremmerhuset. Reklame fungerer jo, men det er liksom ikke det jeg tenker på som inspirerende. Det er stor forskjell på hvordan jeg konsumerer reklamepamfletter og interiørmagasiner, selv om jeg de senere årene har blitt nokså mistenksom i forhold til interiørmagasinenes redaksjonelle innhold da det ofte er de samme greiene og som går igjen. 

Endret av CecilieX
Skrevet
Minnie Mus skrev (17 minutter siden):

Surikatt skrev (15 minutter siden):

Som nevnt, spinkle jenter på 12 år bruker xs.  De er heller ikke 170 cm høye. Jeg tror hun lyver. 

Vi bør holde oss for gode til å diskutere dette. Det blir bare spekulasjoner 😊

Skrevet
Hut skrev (26 minutter siden):

Kan jeg spørre deg om du har noen tanker rundt hennes eksponering av barna? 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...