Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bloggerparet har helt sikkert satt seg inn i de rasetypiske trekkene for rasen. Det er vel heller selvinnsikten deres som folk er skeptiske til. Spesielt CBE har tross alt ikke framvist seg som mer enn mini-mini-minimalt utendørs aktiv i alle disse årene med hundretusenvis av hverdagsoppdateringer. Da er det ikke rart at mange rister på hodet over rasevalget. Hunden kommer sikkert til å få det fint men om CBE kommer til å trives med dens aktivitetsnivå er jeg mer skeptisk til. Men eventuell misnøye blir uansett neppe publisert. Vil bare komme til uttrykk som bitching i kommentarfeltet slik det pleier.

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sikker på at hunden får det fint. Blir antakelig mer dyrehår enn frua er komfortabel med, men da er det jo greit å kunne fiske etter dyre gadgets som robotstøvsugere og håndholdte støvsugere som er sååå fine. Hvis det er fancy nok for bloggen da. Ellers er de flinke til å fjerne dyrehår, faktisk. De har faktisk vært flinke til det så lenge de kan huske. 

• Liker 14
Skrevet
Sannver skrev (På 20.2.2021 den 12.41):

Tispa er fra et kull med HD E, D og C samt dårlig status på øyne. Hvem avler på sånt? Alt gir mer mening, denne personen er nok ikke kritisk på hvem valpene havner hos. 

Nå vet ikke jeg om dette stemmer. Men om det gjør, mener du fortsatt at de kan kalles erfarne hundefolk @Hut?

• Liker 16
Skrevet
Klokkereim skrev (2 minutter siden):

Nå vet ikke jeg om dette stemmer. Men om det gjør, mener du fortsatt at de kan kalles erfarne hundefolk @Hut?

Det skurrer ganske kraftig her, ja. 

• Liker 17
Skrevet

Herregud- så lei jeg er av hundeprat herinne nå! Nå blir det vel bare hund hund hund på bloggen og IG også. For spesielt interesserte. 

• Liker 13
Skrevet
Klokkereim skrev (21 minutter siden):

Dette her er skikkelige ufine spekulasjoner som jeg på ingen måte ønsker å bidra til. 

• Liker 6
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Hut skrev (2 timer siden):

Det er arrogant å skrive at de bør anskaffe seg en veskehund  og uttale deg som om du vet bedre enn dem det gjelder om valg av hunderase til deres familie. De har ikke engang fått valpen enda. De har helt sikkert satt seg inn i rasen de har kjøpt og hva den trenger av aktivitet. Ikke sett snurten av friluftsliv? De er på fjellet nå og  har vært på flere fjellturer det siste året og LKE løper mye ute. Sikkert også mye mer enn det vi ser. Blir sikkert mere nå som de får den skjønne samojedvalpen. 

Når du sier at samojeden sikkert ikke trenger en times tur hver dag, og at den må lære seg å slappe av, nei da har du faktisk IKKE satt deg inn i hva denne rasen trenger.

Skrevet
Finngirl skrev (1 time siden):

Er sikker på at hunden får det fint. Blir antakelig mer dyrehår enn frua er komfortabel med, men da er det jo greit å kunne fiske etter dyre gadgets som robotstøvsugere og håndholdte støvsugere som er sååå fine. Hvis det er fancy nok for bloggen da. Ellers er de flinke til å fjerne dyrehår, faktisk. De har faktisk vært flinke til det så lenge de kan huske. 

Aldri vært borti hunder som røyter så mye som den tibetanske spanielen moren min hadde i hvert fall, det var helt ekstremt. Så hvis Ronaldo røytet så mye som den, er hun nok veldig forberedt på det. 

• Liker 5
Skrevet
Lille_Krokodille skrev (37 minutter siden):

Når du sier at samojeden sikkert ikke trenger en times tur hver dag, og at den må lære seg å slappe av, nei da har du faktisk IKKE satt deg inn i hva denne rasen trenger.

Jeg er helt enig i at alle hunder trenger tilpasset aktivisering, men dette med å kritisere henne for å skulle lære hunden å slappe av, det forstår jeg ikke. Rotrening er da helt alminnelig, og noe som er del av valpekurset?

• Liker 9
Skrevet

Voldsomt til hundeprat.

Selvsagt vil paret klare å ta godt vare på hunden. Kanskje til og med bedre enn mange. De er masse hjemme, god plass, god økonomi, aktive, antakeligvis folk i nærheten som kan passe osv. 

• Liker 21
Skrevet
Krakilsk skrev (9 minutter siden):

Jeg er helt enig i at alle hunder trenger tilpasset aktivisering, men dette med å kritisere henne for å skulle lære hunden å slappe av, det forstår jeg ikke. Rotrening er da helt alminnelig, og noe som er del av valpekurset?

Neei, nå tror jeg du har misforstått. Ja, en hund kan lære seg å være rolig, men det er ETTER at den har blitt aktivisert og stimulert, ikke fordi eieren ikke liker å gå i regn ( men det trenger de jo ikke siden det er så tørt på Østlandet..) 

• Liker 31
Skrevet
123Frustrert skrev (2 minutter siden):

Neei, nå tror jeg du har misforstått. Ja, en hund kan lære seg å være rolig, men det er ETTER at den har blitt aktivisert og stimulert, ikke fordi eieren ikke liker å gå i regn ( men det trenger de jo ikke siden det er så tørt på Østlandet..) 

Hva?! Så rotreningen skal liksom kompensere for manglende tur? :sjokkbla:

• Liker 5
Skrevet

Nå skal jeg for en gangs skyld være positiv. Jeg tror LKE kommer til å være den som drar hunden ut på lang tur hver dag. Tror absolutt hunden vil få det den trenger av tur.

Men når det er sagt så må jeg være litt negativ også og si at jeg tror ikke det å løpe med hunden blir så flott som han ser for seg. 

Angående det Caroline sier om at «hunden må lære å slappe av» så har jeg faktisk ikke ord. :sjokkbla:

Ja, det blir mye snakk om hund her nå, men samtidig må jeg si at jeg syntes det er mye bedre om hunden er det som står i fokus hos Caroline og ikke offentliggjøring av barna. Håper hunden kan ta bort noe av trangen etter å legge ut bilder av barna. 

• Liker 28
Skrevet
Krakilsk skrev (6 minutter siden):

Hva?! Så rotreningen skal liksom kompensere for manglende tur? :sjokkbla:

Nei, det håper jeg da ikke, men cbe la det frem slik at hunden ikke trengte en times tur hver dag, den måtte lære seg å være i ro også. 

• Liker 19
Skrevet (endret)

Å anskaffe hund gir stort engasjement. Det ser man på IG, i bloggen - hvor lenge er et siden det var masse kommentarer der som ikke var krangling før nå, liksom?

Så de som ikke vil diskutere hund her inne, må nok bare stå på for å finne andre temaer å ta av. :Nikke:

Jeg tror også at de fikser ny hund helt greit, som @cerruti over her skriver, så er de mye hjemme, de har stor plass. De har hatt hund før, så selv om de nå skal ha en annen type, vet de masse om grunnleggende ting som må være på plass for et godt hundehold. 

At de ikke per nå har det aktivitetsnivået som må til for en voksen samojed, er ikke det samme som at hunden ikke vil få det. Treasures as har jo en mannlig ansatt som sikkert tar regnværsturene.  Uansett skal hunden bli voksen først, og høyt aktivitetsnivå med mange timer ute i terreng er uansett ikke aktuelt med de første. Jeg antar de har kjøpt hunden like mye fordi de ønsker et slikt aktivitetsnivå som en slik hund krever, som at de faktisk har det i dag. Yngste er vel bare fire, så milevis over skog og hei vil uansett ikke være aktuelt for familien med det første. 

Både tibber og samojeder røyter mye. Hvite hundeår overalt, også på helt usannsynlige steder er en av bonusene med samojed i hus.  :Knegg:

De kan sikkert bare gange opp hårmengden Ronaldo la igjen med tre eller fire.  Jeg har en venninne med samojed - skjønn hund, men herlighet, så mye pels. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 27
Skrevet
NewStart87 skrev (4 minutter siden):

«Hva skal vi nå?» sier Caroline med filter til kamera. 
«Vi skal på ski!» svarer et uskyldig barn i baksete som ikke aner at filmen blir lagt ut for tusenvis av lesere! :tristbla:

Jeg må flire litt av alle disse "hva skal vi nååå?". Det virker jo som om CBE er konstant forvirret. Hukommelsestap, kanskje? Men jeg skjønner at det tar seg bedre ut enn "Unger, kan dere informere hele befolkningen om hva vi skal?" For det ødelegger hele narrativet om hverdagsglimt og mor må kanskje forklare barn hvor mange mennesker som tar del i livene deres.

Men hyggelig å se den plutselige kjærligheten til ski, det er så mye sunnere enn løping i kjelleren.

• Liker 44
Skrevet (endret)

"I disse baneheia tider" (og som en variasjon fra hundeprat) er det noen som husker da cbe, trine Grung og en gjeng gikk ut med at de  skulle sykle ..ikke akkurat Norge på langs...men ihvertfall en veldig veldig lang sykkeltur, 14 dager(10-15 mil pr dag) og samle penger til S.s. stiftelse....

Edit: jo, det var Norge på langs.

https://www.carolinebergeriksen.no/2011/08/25/norge-pa-langs-2012/

Endret av MiniMjau
  • Liker 17
Skrevet
MiniMjau skrev (6 minutter siden):

"I disse baneheia tider" (og som en variasjon fra hundeprat) er det noen som husker da cbe, trine Grung og en gjeng gikk ut med at de  skulle sykle ..ikke akkurat Norge på langs...men ihvertfall en veldig veldig lang sykkeltur, 14 dager(10-15 mil pr dag) og samle penger til S.s. stiftelse....

Ja, og det ble ikke noe av. Fikk bakoversveis da jeg hørte hun skulle dette, og ja, det var Norge på langs. Selvsagt skulle hun ikke det, hun er da altfor jålete til en sånn tur. 

• Liker 14
Skrevet
NewStart87 skrev (35 minutter siden):

«Hva skal vi nå?» sier Caroline med filter til kamera. 
«Vi skal på ski!» svarer et uskyldig barn i baksete som ikke aner at filmen blir lagt ut for tusenvis av lesere! :tristbla:

Stakkars barn🙁 Lurer på om hun spør barna om det er greit at hun legger ut bilder og filmer av dem. Jeg pleier alltid å spør mine barn om jeg f.eks. kan sende den og den snappen til bestemor. Sier de nei så respekterer jeg det. Håper hun også gjør det med sine barn. 

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...