MiniMjau Skrevet 22. februar 2021 #36501 Skrevet 22. februar 2021 Klink skrev (30 minutter siden): Brede gjør at en har bedre balanse, men de er jo tyngre og beregnet utenfor løypene da. Vet ikke hvor mye hun pleier å gå på ski da, men kanskje det er en fordel med hunden hun skaffer seg, med god balanse om den skal være med på skitur? Det siste der vet jeg ikke altså, men et forslag? jeg gikk selv på fjellski, likte det godt , men gikk da en del på fjellet utenfor løyper også. Og så bare gadd jeg ikke ha to par 😛 Disse skiene har skarpe stålkanter da, så da er det vel litt risky med en hund løpende ved siden av. Åsnes har egne ski uten stålkant beregnet på de med hund... En får jo ikke gått "ordentlig langrenn "med sånne ski, men traske rundt greier en jo. 9
Justlooking Skrevet 22. februar 2021 #36502 Skrevet 22. februar 2021 Jeg har ikke enorm peiling på verken hund eller ski. Men om ny hund overfører fokus fra barn til hund og ski er det supert i mine øyne 😊 18
Klink Skrevet 22. februar 2021 #36503 Skrevet 22. februar 2021 MiniMjau skrev (5 minutter siden): Disse skiene har skarpe stålkanter da, så da er det vel litt risky med en hund løpende ved siden av. Åsnes har egne ski uten stålkant beregnet på de med hund... En får jo ikke gått "ordentlig langrenn "med sånne ski, men traske rundt greier en jo. Ja, må man gå ordentlig på langrenn da? 😅 5
Inocybe Skrevet 22. februar 2021 #36504 Skrevet 22. februar 2021 MiniMjau skrev (2 minutter siden): Disse skiene har skarpe stålkanter da, så da er det vel litt risky med en hund løpende ved siden av. Åsnes har egne ski uten stålkant beregnet på de med hund... En får jo ikke gått "ordentlig langrenn "med sånne ski, men traske rundt greier en jo. Tenkte det samme. Hvis de fjellskiene hun har er med stålkant må hun uansett kjøpe nye uten. Stålkant og hund er gigantisk nei nei. 12
Inocybe Skrevet 22. februar 2021 #36505 Skrevet 22. februar 2021 Klink skrev (2 minutter siden): Ja, må man gå ordentlig på langrenn da? 😅 De som etter eget utsagn eeelsker å gå på ski bryr seg ofte mer enn bare å traske rundt. 12
Klink Skrevet 22. februar 2021 #36506 Skrevet 22. februar 2021 (endret) Inocybe skrev (1 minutt siden): De som etter eget utsagn eeelsker å gå på ski bryr seg ofte mer enn bare å traske rundt. Ja, men er vel å gå på ski selv om en Ikke går langrenn slik du mener en skal gå på langrenn! Er da flott de er ute og går på ski!? Endret 22. februar 2021 av Klink 7
ella morax Skrevet 22. februar 2021 #36507 Skrevet 22. februar 2021 MiniMjau skrev (9 minutter siden): Disse skiene har skarpe stålkanter da, så da er det vel litt risky med en hund løpende ved siden av. Åsnes har egne ski uten stålkant beregnet på de med hund... En får jo ikke gått "ordentlig langrenn "med sånne ski, men traske rundt greier en jo. Det er sant, stålkanter er fy fy med hund. Regner med de byttes ut til de begynner på skiturer med hunden. Man kan fint gå "ordentlig langrenn" med fjellski også! Særlig med en hund som drar opp farta😏 En må ikke ha spesifikt utstyr for løype eller fjell for å dra på den ene eller andre turen. Frisk luft og trening får de uansett😊 17
Inocybe Skrevet 22. februar 2021 #36508 Skrevet 22. februar 2021 ella morax skrev (24 minutter siden): Det er sant, stålkanter er fy fy med hund. Regner med de byttes ut til de begynner på skiturer med hunden. Man kan fint gå "ordentlig langrenn" med fjellski også! Særlig med en hund som drar opp farta😏 En må ikke ha spesifikt utstyr for løype eller fjell for å dra på den ene eller andre turen. Frisk luft og trening får de uansett😊 Jeg er på ingen måte uenig i man ikke må ha spesifikt utstyr . Flirer bare av hvordan CBE og LKE hele tiden desperat prøver å få historiene sine til å henge sammen og ikke minst få dem til å se best mulig ut uavhengig om det stemmer med det de sa i går. Elsker ski, går nesten ikke på ski, går masse på ski, bruker skiene sjeldent. Bortforklaringene er det suverent mest underholdene med bloggen 😂. 39
Keaton Skrevet 22. februar 2021 #36509 Skrevet 22. februar 2021 Inocybe skrev (6 minutter siden): Jeg er på ingen måte uenig i man ikke må ha spesifikt utstyr . Flirer bare av hvordan CBE og LKE hele tiden desperat prøver å få historiene sine til å henge sammen og ikke minst få dem til å se best mulig ut uavhengig om det stemmer med det de sa i går. Elsker ski, går nesten ikke på ski, går masse på ski, bruker skiene sjeldent. Bortforklaringene er det suverent mest underholdene med bloggen 😂. Ut fra story på LKEs Insta i går; kona går ikke mye på ski. Det er jo helt greit, ikke noe å kritisere, men kan de ikke bare si det, da? Er det så vanskelig å innrømme at det er noe som ikke beherskes så godt? Tror de ville vunnet på det. 40
Torden Skrevet 22. februar 2021 #36510 Skrevet 22. februar 2021 Klink skrev (1 time siden): Brede gjør at en har bedre balanse, men de er jo tyngre og beregnet utenfor løypene da. Vet ikke hvor mye hun pleier å gå på ski da, men kanskje det er en fordel med hunden hun skaffer seg, med god balanse om den skal være med på skitur? Det siste der vet jeg ikke altså, men et forslag? jeg gikk selv på fjellski, likte det godt , men gikk da en del på fjellet utenfor løyper også. Og så bare gadd jeg ikke ha to par 😛 Men skia hun bruker har stålkanter.. dårlig kombo med hund 😣 9
Klink Skrevet 22. februar 2021 #36511 Skrevet 22. februar 2021 Torden skrev (Akkurat nå): Men skia hun bruker har stålkanter.. dårlig kombo med hund 😣 Det forstår jeg. men syns det er bra de er på skitur, nå uten hund, uansett hvilke ski de bruker. Uansett om hun eeeelsker å gå på ski. Da eeeeelsker hun vel fjellskiene sine da. 4
Populært innlegg Felis Skrevet 22. februar 2021 Populært innlegg #36512 Skrevet 22. februar 2021 Det er jo helt uvesentlig hva slags ski frua har NÅ! Så fort den lille fluffy drinken er i hus, kommer de til å tigge om spons til alt fra ski til potesokker. "Skulle så gjerne gått på ski i det magiske været og kjenne vindene på kinnet, mens solen brunet ansiktet, men lille OZO kan bli skadet av stålkantene på skiene mine. Er det noen som kan tipse om ski som passer en aktiv, skiglade familie med trekkhund?" 76
Torden Skrevet 22. februar 2021 #36513 Skrevet 22. februar 2021 Klink skrev (3 minutter siden): Det forstår jeg. men syns det er bra de er på skitur, nå uten hund, uansett hvilke ski de bruker. Uansett om hun eeeelsker å gå på ski. Da eeeeelsker hun vel fjellskiene sine da. Mitt innlegg var bare en kommentar til en annen bruker vedr type ski, balanse og hund. Ingenting å kommentere videre på. 6
Klink Skrevet 22. februar 2021 #36514 Skrevet 22. februar 2021 (endret) Torden skrev (2 minutter siden): Mitt innlegg var bare en kommentar til en annen bruker vedr type ski, balanse og hund. Ingenting å kommentere videre på. Eh, okei! Skal aldri våge å kommentere videre på noe du skriver igjen 🤷♀️ Endret 22. februar 2021 av Klink 4
tantesofie Skrevet 22. februar 2021 #36515 Skrevet 22. februar 2021 Kollontaj skrev (16 minutter siden): Ut fra story på LKEs Insta i går; kona går ikke mye på ski. Det er jo helt greit, ikke noe å kritisere, men kan de ikke bare si det, da? Er det så vanskelig å innrømme at det er noe som ikke beherskes så godt? Tror de ville vunnet på det. Helt enig! Uavhengig av skitype så ser man jo med en gang at hun er en veldig urutinert skiløper. Som du sier, det er jo ikke kritikkverdig det, men hvorfor fremstille det som noe annet? En liten videosnutt avklarer jo glatt sannheten 🤷🏼♀️ 31
Sannver Skrevet 22. februar 2021 #36516 Skrevet 22. februar 2021 velociraptor skrev (2 timer siden): Virkelig? Jeg kan også snakke sånn om en valp eller kattunge når jeg er helt tussete forelsket og venter spent på å få den hjem. Ikke nødvendigvis. Jeg har hatt blant annet rhodesian ridgeback. Jeg hater å være ute i regn, og det hatet heldigvis hunden også. Så da ble det kortere turer når været sugde, og heller hjernetrim innendørs de dagene. Nei, man kan ikke kun slippe hunden i hagen. Men de aller fleste noenlunde oppdratte hunder tåler fint et par dager i strekk der de kun slippes ut i hagen. Det er mye å kritisere CBE for, men i motsetning til enkelte andre influensere har det da virkelig virket som hun elsker og tar godt vare på dyrene sine. De er jo begge glade i kondisjonstrening også, så hunden kommer nok til å få mer turer enn flertallet av familiehunder får. Tror du en samojed hater regn? Tror du hunden tenker når den går ut døra at det regner, hunden vil inn, går inn og at den ikke glemmer like raskt at det regnet ute? Den vil alltid ha et behov for å røre på seg. Tror mye er opp til hundeeiere. Du hater regn og skal derfor innbille deg at hunden misliker regn også. Det er bare å dra den med seg ut døra og gå. De fleste hunder tåler dager uten tur, men er det normalen i et hjem at man ikke gidder tur, så burde man ikke skaffet hund. Rett og slett. 16
Surikatt Skrevet 22. februar 2021 #36517 Skrevet 22. februar 2021 Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så viktig at de går på ski med denne bikkja jeg, da. Det vil jo uansett skje kun i vinterferie og påskeferie. De bor ikke akkurat på Finnmarksvidda. Det er hva de gjør i hverdagen som teller og jeg må si jeg har aldri sett en samojed på joggetur men det er kanskje mulig. Det er en type hund jeg sjeldent ser, egentlig. Og jeg er mye ute i skogen. Husker bare ei venninne som hadde en da vi gikk på skolen. Forbinder samojed med bjeffing og røyting. Så lykke til med det. 20
123Frustrert Skrevet 23. februar 2021 #36518 Skrevet 23. februar 2021 Inocybe skrev (9 timer siden): De som etter eget utsagn eeelsker å gå på ski bryr seg ofte mer enn bare å traske rundt. De eeelsker å gå på skiiii, men ut fra filmen lke la ut oser ikke teknikken til cbe veldig mye skigåing, og det er helt greit!! Men da kan du ikke si at du eeeelsker å gå på skiii når man tydeligvis går på sku et par ganger i året. 18
skruf Skrevet 23. februar 2021 #36519 Skrevet 23. februar 2021 123Frustrert skrev (1 minutt siden): De eeelsker å gå på skiiii, men ut fra filmen lke la ut oser ikke teknikken til cbe veldig mye skigåing, og det er helt greit!! Men da kan du ikke si at du eeeelsker å gå på skiii når man tydeligvis går på sku et par ganger i året. Nå er jeg ikke akkurat en av cbe sine forsvarere til vanlig, men akkurat dette med skigåing må jeg bare si noe om.....man kan faktisk elske å gå på ski uten å være flink til det. Undertegnede elsker å gå på ski, men jeg er seriøst helt elendig og ekstremt klønete selv om jeg ble pisket rundt i løypa av faren min fra jeg kunne stå på beina. Og jeg er en verdensmester i å ramle på ski. Sist gang fikk jeg ene skia i bakhodet (mannen min lurer fortsatt på hvordan jeg i huleste fikk det til😄) Og blir bakken for bratt og skummel så setter jeg meg rett ned på rumpa. Men til tross for dette så elsker jeg langrenn, jeg har dog selvinnsikt nok til å la hunden vår trekke mannen min, og da barna var små så var det han som dro pulken Jeg er utrolig god på å ramle på ski da; det er armer og bein overalt, men har aldri brukket ett bein🙌🏻 32
blåbærpai Skrevet 23. februar 2021 #36520 Skrevet 23. februar 2021 Sannver skrev (12 timer siden): «Dere må si hei til Ozo! Nå er det ikke lenge til han skal bli med oss hjem for godt og vi teller dagene alle sammen 🤍 Han er virkelig verdens skjønneste lille, store isbjørnklump! 5 kilo ren kjærlighet! Han ble født 5. januar, så nå er han snart 7 uker allerede. Ozo sitt navn er inspirert av det spanske ordet oso som betyr bjørn – vi synes det ble hakket tøffere med z, men uttaler det akkurat som oso. Vi vet selvfølgelig at betydningen da ikke lenger er bjørn, men det er ikke så farlig. Vi synes nemlig Ozo passet så veldig fint til den vakreste valpen som snart skal bli en del av familien vår. Oppdretter ga han navnet Big Baloo, og det synes vi var så kult, at han får beholde det også – selv om vi bare kommer til å bruke Ozo. Ozo Big Baloo» - Hilsen jente 15 som skulle kjøpt seg bamse på Ikea. @Hut Du skriver de samme setningene om og om igjen. Har du ikke mer å komme med? LOL🤣 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå