Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ikke se bort ifra at om carolinebergeriksenno omfavnet ærlighet, naturlighet og ydmykhet, samt droppet #sharenting ville denne tråden ligget tilnærmet like brakk som enhver annen troverdig, redelig og relaterbar SoMe-kanal.

På den annen side kan det fremstå som at denne tråden gir flust av innspill til narrativendringer, ikke nødvendigvis av troverdig og positiv type. Det oppleves ofte som trass fremfor noe annet, og er sikkert ytterst slitsomt å utføre istedet for å gi litt f i selvhøytideligheten og berettigelsen.

• Liker 41
Skrevet (endret)

De vurderer seriøst å skaffe seg en samojed? :overrasket: Dette er en krevende rase, både mtp behov for mosjon og at den er har en tendens til å være egenrådig og kan være vanskelig å dressere. Dette vet man hvis man undersøker litt, men jeg snakker også av erfaring. Å gå fra to bittesmå selskapshunder til trekkhund med jaktinstinkt... Jaja. Håper det går bra, men jeg er redd de kommer til å få seg litt av en kalddusj.

Endret av Malum
  • Liker 27
Skrevet
Malum skrev (6 minutter siden):

De vurderer seriøst å skaffe seg en samojed? :overrasket: Dette er en krevende rase, både mtp behov for mosjon og at den er har en tendens til å være egenrådig og kan være vanskelig å dressere. Dette vet man hvis man undersøker litt, men jeg snakker også av erfaring. Å gå fra to bittesmå selskapshunder til trekkhund med jaktinstinkt... Jaja. Håper det går bra, men jeg er redd de kommer til å få seg litt av en kalddusj.

De har allerede anskaffet den! De venter bare på at den skal bli gammel nok

• Liker 18
Skrevet
Cissacissa skrev (7 minutter siden):

De har allerede anskaffet den! De venter bare på at den skal bli gammel nok

Ok. Lenge siden jeg har lest i tråden. Hvilket kjønn på valpen?

• Liker 5
Skrevet
Malum skrev (4 minutter siden):

Ok. Lenge siden jeg har lest i tråden. Hvilket kjønn på valpen?

Hanne. 

• Liker 2
Skrevet
Malum skrev (52 minutter siden):De vurderer seriøst å skaffe seg en samojed? :overrasket: Dette er en krevende rase, både mtp behov for mosjon og at den er har en tendens til å være egenrådig og kan være vanskelig å dressere. Dette vet man hvis man undersøker litt, men jeg snakker også av erfaring. Å gå fra to bittesmå selskapshunder til trekkhund med jaktinstinkt... Jaja. Håper det går bra, men jeg er redd de kommer til å få seg litt av en kalddusj.

Neida, det er ikke noe problem skal du vite. 17 år med veskehunderfaring og at de er så «aktive og sporty» , gjør at innkjøp av denne IG vennlige rasen blir plankekjøring (uten stålkanter). Kompetansen er på plass 🙄

Skrevet (endret)

Denne tråden handler om de sosiale mediene til CBE.no, altså blogg og IG. Her tematiseres hva som frontes i disse kanalene, hvordan det gjøres, og hva slags effekter eller konsekvenser folk mener det har.

Det er forskjell på å diskutere noens pannelugg sånn i seg selv (hvem gjør det?), og å diskutere at en influencer med over 300 000 følgere velger å gjøre panneluggen sin til tema i en serie IG-stories. 

Den dagen deltakerne i debatten i tråden får egne åpne blogger med stor leserskare er alle hjertelig velkommen til å kritisere det som frontes og tematiseres der.

Endret av Aricia
  • Liker 47
Skrevet
Aricia skrev (4 timer siden):

Ikke?

Hvis du mente å formidle noe annet enn å latterliggjøre at Caroline Berg Eriksen er dårlig på ski kommer det veldig dårlig fram her, altså.

Det kan hende, var nok skadefryden som tok overhånd. Tar det til meg! Jeg har det ikke med å le av nybegynnere, men kanskje litt av nybegynnere som hoverer med ekspertise. Det med dansinga var jo det samme. Hun tok jo bare ikke kritikken til seg, mente faktisk at hun kunne danse og skjønte liksom ikke hvorfor ikke alle andre mente det samme. Men hun hadde vel en viss progresjon uansett, og det er absolutt noe jeg applauderer! (Ikke at jeg kan danse, altså). 

• Liker 17
Skrevet
pøbelsara skrev (2 timer siden):

Jepp! Dette hadd jo vært helt supert - og ganske sant - innhold, som folk kan relatere til. det ville skapt både dialog med lesere og ikke minst, gitt et mye mer spiselig bilde av bloggens eier. Og dessuten hadde det avvæpnet svært mye av kritikkk/spørsmål rundt rasevalg. 

Og hun hadde definitivt sluppet at sånne som meg ruller seg i skadefryd over alt hun åpenbart IKKE er ekspert på. 

• Liker 7
Skrevet

For meg virker det som et kunstig skille at så lenge man har en bedrift så kan man kritisere en enkeltperson så mye man vil. Man kan latterliggjøre, rakke ned på og spekulere om denne personen daglig uten at dette kan kritiseres eller kommenteres fordi vedkommende har en bedrift.

Men hvis man kritiserer kritikken, i generelle ordlag myntet på mange i stedet for å henge ut en enkeltperson, så er dette skikkelig ille og HELT forferdelig. Et innlegg som er kritisk mot tråden enten her inne eller i CBEs kommentarfelt og man blir forferdet over "hvordan våger dem!". Fordi, av en eller annen grunn jeg ikke helt har forstått, så er man totaltfredet om man er CBE-kritiker i denne tråden.

Dette med at bare man har en bedrift så er man fritt vilt vs anonym bruker i denne tråden så er man fritatt enhver kritikk er en holdning jeg bare har sett eksistere i denne tråden, ingen annen plass i samfunnet.

• Liker 8
Skrevet

Hvilken jobb. Akkurat nå har jeg ferie, sitter med jobb på mitt eget hjemmekontor. Tenk! 😲 Er det mer jeg må rapportere før jeg får lov å kritisere CBE og hennes glorifiserte fremstilling av en norsk tobarnsmamma som tilbringer dagene med trening og egenpleie mens bedriften lever av å spy ut reklame for totalt meningsløse varer ispedd thinspo og eksponering av mindreårige barn? Bare si fra. 

• Liker 45
Skrevet
Tørst skrev (7 timer siden):

Nei 😂 

Hun er like dårlig til å gå på ski som å danse, hvor er hoftene liksom? Virker stiv og utilpass. Men gøy at hun skal det lell 😀

Hva har dette med bedriften CBE og gjøre? 

• Liker 6
Skrevet
Aidensfield skrev (3 minutter siden):

Hva har dette med bedriften CBE og gjøre? 

Kontekst, vet du. Enig i at det ikke kom godt nok frem i første innlegget, men det handler jo om at bedriftens innehavere er eksperter på absolutt alt og har ingenting å lære, av noen, om noe. Og hvordan narrativet hennes slår sprekker. Vanskelig med filter som gjør deg flink på ski, selv om det fjerner hudormer på sminkereklamene. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
Nudeldama skrev (25 minutter siden):

For meg virker det som et kunstig skille at så lenge man har en bedrift så kan man kritisere en enkeltperson så mye man vil. Man kan latterliggjøre, rakke ned på og spekulere om denne personen daglig uten at dette kan kritiseres eller kommenteres fordi vedkommende har en bedrift.

Men hvis man kritiserer kritikken, i generelle ordlag myntet på mange i stedet for å henge ut en enkeltperson, så er dette skikkelig ille og HELT forferdelig. Et innlegg som er kritisk mot tråden enten her inne eller i CBEs kommentarfelt og man blir forferdet over "hvordan våger dem!". Fordi, av en eller annen grunn jeg ikke helt har forstått, så er man totaltfredet om man er CBE-kritiker i denne tråden.

Dette med at bare man har en bedrift så er man fritt vilt vs anonym bruker i denne tråden så er man fritatt enhver kritikk er en holdning jeg bare har sett eksistere i denne tråden, ingen annen plass i samfunnet.

Men altså. Jeg kritiserer ingen privatperson/enkeltperson. Det eneste jeg vet om personene cbe.no, er det de velger å legge ut i sine kommersielle some-kanaler, som altså er jobben deres. Hvsi hun legger ut en billedserie om luggen sin, er det da privat? Hvorfor tror du i så fall hun velger å legge det i kanalen som genererer alle inntektene? Mener du virkelig at vi som leser skal vurdere hva som er jobben hennes og hva som er privat? Hvordan forklarer du at hun ikke holder private ting i private, lukkede fora på nett? 

Endret av pøbelsara
  • Liker 47
Skrevet
Nudeldama skrev (47 minutter siden):

Sammenblanding av person og bedrift er jo noe hun selv har valgt og det er bevisst at lesernes tanker skal styres i retning av at dette er en dagbok. Dette er jo et dilemma jeg ikke har tenkt over eller hørt om før bloggerne. Et glanset magasin handler ikke om livet til en person i år etter år.. Hvis man tar seg nær av at bedriften driver uetisk, så bør hun legge om profilen sin slik at det ikke kan misforståes. Hadde andre bedrifter holdt på med juks og bedrag, hadde det fått mye større konsekvenser. Bloggere slipper enda altfor lett unna brudd på lover og regler. 

• Liker 31
Skrevet
Ultiva skrev (2 timer siden):

Jeg vil tro at de fleste arbeidplasser har rom for 5-10 minutter på mobilen et par ganger i løpet av arbeidsdagen. F eks i lunsjpausen, eller mens man sitter og venter på at alle skal innfinne seg til et teams-møte. Det er også svært mange som jobber turnus/skiftarbeid. Jeg har f eks fri i dag da jeg skal jobbe i helgen. Husk at folk jobber både dag, kveld, natt, 17. mai og julaften. Man kan fint jobbe 60 timers uker og likevel ha tid til å skrive et innlegg på KG kl 14:20 på en fredag.

Skulle tro det er åpenbart det er sånn det er ja. Er selvfølgelig en banal feilslutning at alle jobber er 8-16 alle hverdager uten noen sinne noen form for pauser samtidig som kveldsvakter, helgejobbing og turnus ikke eksisterer. Viser en naivitet rundt forståelse av samfunnet man ellers sjeldent ser hos voksne. I samme kategori som syting over at det er kø ut av Oslo kl 15 for eksempel. 
Slike utsagn er nok bare en simpel selvillusjon for å få influencere til å føle seg litt bedre med seg selv 
:troest: mens de desperat prøver å avskrive kritikere som NAVere, feite og misunnelige. En overlevelses strategi og dårlig fungerende hersketeknikk. 

• Liker 41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...