Klaraku78 Skrevet 28. februar 2021 #36721 Skrevet 28. februar 2021 Nudeldama skrev (10 timer siden): Jeg likte bildene fra fjellet på siste blogginnlegg. Fine utsnitt og kult lys på de siste. Jeg har ikke sett bildene på bloggen, men de siste bildene på Instagram er jo voldsomt redigert. Man ser jo at sola står fortsatt ganske høyt på himmelen, men alikevel er det så mørkt. Nesten behov for hodelykt. En ting er å redigere, men når man begynner å endre på hvordan det var, blir det ikke fint lenger. Jeg tenker naturen er fin nok, så da kan man bruke #nofilter. Ser CBE bruker nesten alltid filter når hun er ute også. Himmelen er alltid turkis. Lurer egentlig på hva de er fornøyd med ettersom alt må redigeres og endres. 33
Rev. Revenge Skrevet 28. februar 2021 #36722 Skrevet 28. februar 2021 Jeg lurer alltid på hvor alle andre folk i fjellet er når lke drar frem vidvinkelen for å dokumentere cbe i terrenget. Liker heller ikke overredigeringen av naturen. Hva er galt med naturlig natur og landskap? 23
Surikatt Skrevet 28. februar 2021 #36723 Skrevet 28. februar 2021 Vanlig natur er ikke godt nok for dem. De er rett og slett ikke fornøyd med virkeligheten, akkurat som eget utseende så må det fikses på. 30
Inocybe Skrevet 28. februar 2021 #36724 Skrevet 28. februar 2021 Klaraku78 skrev (1 time siden): Jeg har ikke sett bildene på bloggen, men de siste bildene på Instagram er jo voldsomt redigert. Man ser jo at sola står fortsatt ganske høyt på himmelen, men alikevel er det så mørkt. Nesten behov for hodelykt. En ting er å redigere, men når man begynner å endre på hvordan det var, blir det ikke fint lenger. Jeg tenker naturen er fin nok, så da kan man bruke #nofilter. Ser CBE bruker nesten alltid filter når hun er ute også. Himmelen er alltid turkis. Lurer egentlig på hva de er fornøyd med ettersom alt må redigeres og endres. Skjønner heller ikke det ekstreme behovet for å redigere den vakre norske naturen. I sommers var de på tur i noen av de voldsomt frodige vakre fjordene vi har. Bildene der fra var også så redigerte det i stedet for nydelig sommer så det ut som senhøst med brunt gress i et så heftig forurenset område himmelen ble grå-turkis. CBE selv er så filter-blind jeg ikke har ord. At hun ikke selv ser hvor freakish det ser ut. Fatter ikke bedrifter som MakeupMekka gidder å samarbeide for slik drittreklame. 38
Shopgirl2014 Skrevet 28. februar 2021 #36725 Skrevet 28. februar 2021 (endret) pøbelsara skrev (23 timer siden): Når jeg sjekker nå, så er fortsatt ikke spørsmålet om buksene fra twentyfour besvart av CBE i kommentarfeltet hvor hun kranglet med leserne sine om hunders behov for mosjon og hvile. Det eneste svaret som opplyser om hvor man finner disse buksene, er gitt av e leser, som får kjeft av en anne leser for at hun svarer på dette. Begge deler er sluppet igjennom i kommentarfeltet, og CBE har ikke tatt seg bryet å svare denne leseren skikkelig selv. På spørsmål om hvor buksene er fra, skriver CBE twentyfour - uten lenke eller å oppgi produktnavnet. Leseren som svarer og oppgir lenken, får altså kjeft. Legg merke til at dette skjer i et innlegg som er merket som reklame for twentyfour, så det er ingen tvil om at dette er et betalt innlegg, for de som mener at noe av det som postes i den kommersielle bloggen, er av privat karakter. Jeg kan forøvrig legge til at Gullkorn barneklær, som barna bruker når de er ute, og som er avbildet i reklameinnleggene for twentyfour, kommer fra samme selskap som twentyfour. Under begge reklameinnleggene for twentyfour som har vært i det siste, har det vært bilde av barna i Gullkorn-klær, og under begge innleggene er det noen som spør om barnas klær, og under begge innleggene får folk svar at det er klær fra Gullkorn. Nå har jeg lest kommentarfeltet du refererer til, men selvfølgelig ikke lenker til. Det kan leses her: https://www.carolinebergeriksen.no/2021/02/15/en-helt-nydelig-helg/ Det slår meg at vi har en ulik definisjon på krangling. Er det å krangle om man er uenig? Jeg kaller det diskusjon. CBE er tydeligvis uenig med leserne og diskuterer i kommentarfeltet. Hva er galt med det? På en blogg er det vanlig at leserne legger igjen sine tilbakemeldinger til bloggeren i kommentarfeltet, men mener du at de har krav på at bloggeren skal være enig med dem? Hvorfor kaller du dette krangling? Nå er det sånn at jeg også er uenig med CBE i spørsmålet om hunders behov for mosjon og hvile. Jeg mener at en hund på den størrelsen så absolutt har behov for MINST en times tur hver dag, og har heller aldri hørt om at hunder har behov for å lære og slappe av. Om jeg hadde engasjert meg i diskusjonen, ville jeg skrevet omtrent dette, men jeg har da ikke noe krav på at hun skal være enig med meg. Jeg synes ikke det er frekt og respektløst om noen er uenig med meg. Kritikken i denne tråden går ofte ut på dette. "Hun tar ikke til seg kritikk." "Hun lytter ikke til fagfolk." "Hun er så lite ydmyk." Det virker på meg som om dere blir provosert av at hun ikke endrer seg, selv om dere sier at hun skal det, både her og i kommentarfeltet. Hvorfor er det så provoserende? Har du noen tanker rundt dette? Endret 28. februar 2021 av Shopgirl2014 17
Tørst Skrevet 28. februar 2021 #36726 Skrevet 28. februar 2021 Syns forresten CBE gjorde god figur på Guttormsens podcast. 10
Gjest Lin11 Skrevet 28. februar 2021 #36727 Skrevet 28. februar 2021 Tørst skrev (1 time siden): Syns forresten CBE gjorde god figur på Guttormsens podcast. For de som ikke ønsker å bidra til lyttertallene til podcasten. Kan du utdype hva hun gjorde som var bra?
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 28. februar 2021 Populært innlegg #36728 Skrevet 28. februar 2021 (endret) Shopgirl2014 skrev (2 timer siden): Nå har jeg lest kommentarfeltet du refererer til, men selvfølgelig ikke lenker til. Det kan leses her: https://www.carolinebergeriksen.no/2021/02/15/en-helt-nydelig-helg/ Det slår meg at vi har en ulik definisjon på krangling. Er det å krangle om man er uenig? Jeg kaller det diskusjon. CBE er tydeligvis uenig med leserne og diskuterer i kommentarfeltet. Hva er galt med det? På en blogg er det vanlig at leserne legger igjen sine tilbakemeldinger til bloggeren i kommentarfeltet, men mener du at de har krav på at bloggeren skal være enig med dem? Hvorfor kaller du dette krangling? Nå er det sånn at jeg også er uenig med CBE i spørsmålet om hunders behov for mosjon og hvile. Jeg mener at en hund på den størrelsen så absolutt har behov for MINST en times tur hver dag, og har heller aldri hørt om at hunder har behov for å lære og slappe av. Om jeg hadde engasjert meg i diskusjonen, ville jeg skrevet omtrent dette, men jeg har da ikke noe krav på at hun skal være enig med meg. Jeg synes ikke det er frekt og respektløst om noen er uenig med meg. Kritikken i denne tråden går ofte ut på dette. "Hun tar ikke til seg kritikk." "Hun lytter ikke til fagfolk." "Hun er så lite ydmyk." Det virker på meg som om dere blir provosert av at hun ikke endrer seg, selv om dere sier at hun skal det, både her og i kommentarfeltet. Hvorfor er det så provoserende? Har du noen tanker rundt dette? Ja, det har jeg. Jeg kan bare snakke for meg selv, da. Jeg deltar ikke i denne tråden fordi jeg har noen som helst forventninger om at CBE skal endre sitt lemfeldige forhold til det jeg pleier å kritisere henne/carolinebergeriksen.no for etter at hun/de evt har lest innleggene mine. jeg deltar i denne tråden for å diskutere fenomenet rosa-SOME, og hva som faktisk foregår - ig betales for - hos en av de største aktørene. Jeg deltar i denne tråden fordi andre leser her og fordi andre folk som har peiling på kommunikasjon og formidling kommer med kloke betraktninger om dynamikken mellom carolinebergeriksen.no og leserne hennes. Jeg forundrer meg over at carolinebergeriksen.no når hun får spørsmål om et produkt hun i akkurat dette innlegget, har fått betalt for å promotere, velger å la være å svare på det spørsmålet - dvs. hun sier at buksen er fra twentyone, hvilket ikke skulle overraske noen siden hun har merket innlegget helt riktig ( ) med at det er reklame for twentyone. Men da hun får oppfølgingsspørsmål om hvilken modell buksen hun har på i innlegget er, svarer hun ikke på det, men tar seg derimot tid til å diskutere hundehold og mengde mosjon og avslapning en slik hund trenger i en relativt freidig tone.. Da så en leser svarer på spørsmålet om hvilken buksemodell som vises i innlegget, og skriver litt syrlig at hun svarer siden CBE selv ikke gjør det, kommer ikke CBE på banen og bekrefter at leseren har oppgitt riktig nettside til produktet hun har på i annonsen og får betalt for å selge. Derimot slipper hunn gjennom et innlegg fra en annen leser som faktisk refser leseren som oppga produktdetaljene om buksen som ble vist frem mot betaling i innlegget. DET synes jeg er skikkelig uproft - sjokkerende uproft. Husk at hun har full kontroll på hva som slippes gjennom og hva som ikke slippes gjennom i kommentarfeltet. Hvorvidt hun diskuterer eller krangler med leserne, kommer vel an på øyet som ser. Hun virker veldig lite mottakelig for råd eller diskusjon, og veldig opptatt av å vise frem at hun vet best om det som diskuteres - enten det handler om hunders behov for mosjon eller feks hvordan man utfører ulike treningsøvelser. Og når det gjelder å bli provosert av at hun ikke endrer seg - vel, jeg blir ikke det. Jeg forundrer meg ofte over mangelen på ydmykhet i noen sammenhenger, fordi jeg tror hun ville fått mye bedre dialog med leserne sine og flere lojale følgere hvis hun hadde hatt en annen tone i innleggene sine. Men jeg forventer ikke at hun skal endre seg, nei. Når det gjelder de daglige opptredener av familiens yngste i SOME, så er jeg både trist og bekymret og skjønner virkelig ikke hvorfor de fortsetter å bruke ungene på den måten de gjør. , Det advares så massivt mot dette fra så mange hold, så jeg fatter virkelig ikke at de ønsker å utsette de to for det. Men også om bruk av barna skriver jeg mest for å dele bekymring, og for at flere skal få øynene opp for at barn har helt egne rettigheter, og ikke kan brukes som uvitende dekor og innhold i kommersielle kanaler. Eller - jeg ønsker at flere skal reflektere over at denne delingen gjøres for å knytte båndene til leserne litt ekstra tett, fordi det å vise frem barna sine og dele om livene deres, i utgangspunktet er noe man gjør med folk man har en relasjon til. Det oppleves forpliktende for leseren. Når dette gjøres for å utnytte relasjonen kommersielt, synes jeg det er ille for barna. Samtidig som det er en utidig manipulasjon av leseren, fordi CBE.no ønsker jo ikke at folk skal ha en faktisk relasjon til barna hennes. (heldigvis!) Endret 28. februar 2021 av pøbelsara 57
Klink Skrevet 28. februar 2021 #36729 Skrevet 28. februar 2021 I det kommentarfeltet skriver hun ikke hvilken størrelse når noen spør , men at hun har den i sin vanlige størrelse. Det er bra. 18
J.. Skrevet 28. februar 2021 #36730 Skrevet 28. februar 2021 Lin11 skrev (29 minutter siden): For de som ikke ønsker å bidra til lyttertallene til podcasten. Kan du utdype hva hun gjorde som var bra? Svarer ærlig og direkte på spørsmål uten å være vulgær,som hosten selv. Byr på seg seg ganske ufiltrert,viser humor. Ikke meg du spørte,men jeg svarer alikevel. 16
Tørst Skrevet 28. februar 2021 #36731 Skrevet 28. februar 2021 (endret) J.. skrev (35 minutter siden): Svarer ærlig og direkte på spørsmål uten å være vulgær,som hosten selv. Byr på seg seg ganske ufiltrert,viser humor. Ikke meg du spørte,men jeg svarer alikevel. Ja, hun viser en god side, ikke vulgær, men åpen, inviterer bak fasaden, snakker om litt større temaer som forhold, sex, barneoppdragelse osv. Godt humør, virker tilfreds i seg selv, har humor og viser ekte glede, spesielt for treninga. Endret 28. februar 2021 av Tørst Endra skriveleifer. 16
J.. Skrevet 28. februar 2021 #36733 Skrevet 28. februar 2021 loffen skrev (6 minutter siden): Hosten? I podcast sammenheng så kalles "verten" av samtalen for host. Mysteriet løst. 11
Elina123 Skrevet 28. februar 2021 #36734 Skrevet 28. februar 2021 J.. skrev (1 time siden): Svarer ærlig og direkte på spørsmål uten å være vulgær,som hosten selv. Byr på seg seg ganske ufiltrert,viser humor. Ikke meg du spørte,men jeg svarer alikevel. Får den ikke opp på min iphone... 1
J.. Skrevet 28. februar 2021 #36735 Skrevet 28. februar 2021 (endret) Elina123 skrev (29 minutter siden): Får den ikke opp på min iphone... Aner ikke hvilken app du hører fra,jeg bruker spotify. Dobbeltsjekk at du har funnet riktig spilleliste. Er også en privatperson som har laget og postet episoder,for å få følgere antar jeg. 1. Feil. 2. Riktig. Endret 28. februar 2021 av J.. 4
Gjest Lin11 Skrevet 28. februar 2021 #36736 Skrevet 28. februar 2021 Tørst skrev (1 time siden): Ja, hun viser en god side, ikke vulgær, men åpen, inviterer bak fasaden, snakker om litt større temaer som forhold, sex, barneoppdragelse osv. Godt humør, virker tilfreds i seg selv, har humor og viser ekte glede, spesielt for treninga. Interessant. Hva er synet på barneoppdragelse da? Eller hva er det som vises til i forhold til treningsglede?
Klink Skrevet 28. februar 2021 #36737 Skrevet 28. februar 2021 Lin11 skrev (17 minutter siden): Interessant. Hva er synet på barneoppdragelse da? Eller hva er det som vises til i forhold til treningsglede? Når du er så nysgjerrig kan du vel bare åpne Spotify og høre selv? 18
Gjest Lin11 Skrevet 28. februar 2021 #36738 Skrevet 28. februar 2021 (endret) Klink skrev (1 time siden): Når du er så nysgjerrig kan du vel bare åpne Spotify og høre selv? Jeg har ikke tenkt å bidra til at denne vulgære, barneeksponerende, kvasi -Sexolog mennesket får en lytter til i statistikken sin. Det er slik hun får inn annonsekronene sine. Endret 28. februar 2021 av Lin11
Klink Skrevet 28. februar 2021 #36739 Skrevet 28. februar 2021 Lin11 skrev (18 minutter siden): Jeg har ikke tenkt å bidra til at denne vulgære, basrneeksponerende, kvasi -Sexolog mennesket får en lytter til i statistikken sin. Det er slik hun får inn annonsekronene sine. Å selvfølgelig.... 11
J.. Skrevet 28. februar 2021 #36740 Skrevet 28. februar 2021 Lin11 skrev (31 minutter siden): Jeg har ikke tenkt å bidra til at denne vulgære, basrneeksponerende, kvasi -Sexolog mennesket får en lytter til i statistikken sin. Det er slik hun får inn annonsekronene sine. Men du vil alikevel ha fullt referat? 30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå