Inocybe Skrevet 2. mars 2021 #36801 Skrevet 2. mars 2021 Minnie Mus skrev (2 minutter siden): Så CBE og mannen krangler innimellom allikevel altså? Og ungene er sure og gretne sånn som alle unger er av og til? Lurer på om hun har helt glemt hva hun svarte når hun hadde spørsmålsrunde for en tid tilbake??? Da kranglet paret aldri og alt var helt perfekt og rosenrødt. Hvorfor lyver hun hele tiden egentlig 🙄 Men veldig underholdene hvordan hun og fansen blir skikkelig snurt hver gang noen husker hva hun sa sist og spør hvorfor det plutselig har forandret seg🤣. Som med ski som denne vinteren på magisk vis har forandret seg fra uke til uke. Er vel ikke leserens feil hen ikke har gullfiskhukommelse. 34
Nudeldama Skrevet 2. mars 2021 #36802 Skrevet 2. mars 2021 Inocybe skrev (12 minutter siden): Det handler ikke om undervurdering av lesere. Det handler om influencerens ansvar for hva som formidles. Igjen er vi tilbake til diskusjonen om det er den profesjonelle bedriften med millioninntektenes ansvar hva den velger å dele eller de enkelte privatpersonene som leser. Jeg synes det er skremmende å se hvordan du konsekvent velger å beskytte den sterke parten mens den svake bare kan takke seg selv for den negative påvirkningen hen måtte utsettes for. Det smaker veldig av samme holding som de som skylder på voldsofferet som gikk full og alene hjem etter fest. CBE.no har er klart narrativ rundt kropp. Så lenge de velger å ikke korrigere dette narrativet så er det det som gjelder -> utseende resultat av å følge deres kosthold og treningsråd. Forskjellen er vel kanskje at jeg ikke anser leserne av CBEs blogg/sosiale medier som en svak part, ei heller anser jeg CBE som er "sterk" part. Jeg tror de fleste er oppegående nok til å ikke tro at CBEs trening og kosthold er det som har gitt henne de puppene og leppene hun har. Jeg har, som sagt, ei heller sett CBE påstå noe slikt. Jeg beskytter heller ingen, jeg sier at man ikke kan anklage noen for å ha et falskt narrativ når man i denne tråden har konstruert et narrativ som jeg ikke tror leserne selv tror på. Det er for meg mer skremmende at man i kampen mot CBE synes det er greit at man fremsetter situasjonen annerledes enn det som er reelt så lenge det er i CBEs disfavør - målet helliger midlet? Ja, CBEs utseende er et resultat av hennes kosthold og trening. Det gjelder jo oss alle. Ang. det å skylde på voldsofferet så får jeg samme assosiasjoner når alt man sier mot CBE, uansett hvor stygt og latterliggjørende, forsvares fordi "hun har jo lagt det ut selv" eller "så lenge hun fortsetter å gjøre som hun gjør så kan vi si hva vi vil". Man tar ikke selv ansvar for det man skriver, men skyver det over på henne. 6
Inocybe Skrevet 2. mars 2021 #36803 Skrevet 2. mars 2021 Nudeldama skrev (17 minutter siden): Forskjellen er vel kanskje at jeg ikke anser leserne av CBEs blogg/sosiale medier som en svak part, ei heller anser jeg CBE som er "sterk" part. Jeg tror de fleste er oppegående nok til å ikke tro at CBEs trening og kosthold er det som har gitt henne de puppene og leppene hun har. Jeg har, som sagt, ei heller sett CBE påstå noe slikt. Jeg beskytter heller ingen, jeg sier at man ikke kan anklage noen for å ha et falskt narrativ når man i denne tråden har konstruert et narrativ som jeg ikke tror leserne selv tror på. Det er for meg mer skremmende at man i kampen mot CBE synes det er greit at man fremsetter situasjonen annerledes enn det som er reelt så lenge det er i CBEs disfavør - målet helliger midlet? Ja, CBEs utseende er et resultat av hennes kosthold og trening. Det gjelder jo oss alle. Ang. det å skylde på voldsofferet så får jeg samme assosiasjoner når alt man sier mot CBE, uansett hvor stygt og latterliggjørende, forsvares fordi "hun har jo lagt det ut selv" eller "så lenge hun fortsetter å gjøre som hun gjør så kan vi si hva vi vil". Man tar ikke selv ansvar for det man skriver, men skyver det over på henne. Da er vi veldig uenige i styrkeforholdet. De store influencerne har 100% kontroll over egen medier hvor de har mange følgere. Som privatpersoner er vi null og niks i sammenligning med en millionbedrift med hyppig leste kanaler og direktelinje til journalister i landsdekkende medier. Anser det for ekstrem naivt å så til de grader undervurdere det styrkeforholdet. Jeg ser ikke at jeg har misforstått narrativet eller at det skal være konstruert av andre enn bloggeierne selv. De velger selv hva de ønsker skal publiseres og narrativet har vært klokkeklart helt siden bloggens oppstart. Men jeg ser jeg mange SoMe-naive og/eller uvitende som leser med influencerens egendefinerte rosa briller på. Det er selvfølge det influencerne selv ønsker med blir fortsatt helt feil. 33
Gjest Trolltussa Skrevet 2. mars 2021 #36804 Skrevet 2. mars 2021 Nudeldama skrev (2 timer siden): Jeg tror du undervurderer leserne ganske kraftig hvis du tror de tenker at man får større pupper og lepper av å trene og spise slik CBE gjør. Jeg har ikke sett at CBE påstår akkurat det heller. Med det kommentarfeltet bloggen har så virker ikke leserene(fansen)som den skarpeste kniven i skuffa...
pøbelsara Skrevet 2. mars 2021 #36805 Skrevet 2. mars 2021 Nudeldama skrev (2 timer siden): Forskjellen er vel kanskje at jeg ikke anser leserne av CBEs blogg/sosiale medier som en svak part, ei heller anser jeg CBE som er "sterk" part. Jeg tror de fleste er oppegående nok til å ikke tro at CBEs trening og kosthold er det som har gitt henne de puppene og leppene hun har. Jeg har, som sagt, ei heller sett CBE påstå noe slikt. Jeg beskytter heller ingen, jeg sier at man ikke kan anklage noen for å ha et falskt narrativ når man i denne tråden har konstruert et narrativ som jeg ikke tror leserne selv tror på. Det er for meg mer skremmende at man i kampen mot CBE synes det er greit at man fremsetter situasjonen annerledes enn det som er reelt så lenge det er i CBEs disfavør - målet helliger midlet? Ja, CBEs utseende er et resultat av hennes kosthold og trening. Det gjelder jo oss alle. Ang. det å skylde på voldsofferet så får jeg samme assosiasjoner når alt man sier mot CBE, uansett hvor stygt og latterliggjørende, forsvares fordi "hun har jo lagt det ut selv" eller "så lenge hun fortsetter å gjøre som hun gjør så kan vi si hva vi vil". Man tar ikke selv ansvar for det man skriver, men skyver det over på henne. Jeg tenker at det hun legger ut i de kommersielle kanalene sine, må kunne kommenteres. Hva hun gjør privat, er selvsagt uhørt å kommentere. Jeg vet at du har en litt annen holdning til dette, @Nudeldama, men jeg får ikke helt tak i hva du mener forskjellen er. Jeg mener at det hun kommuniserer både skriftlig og visuelt, er hennes virksomhet som hun tjener penger på. Den siste setningen er litt surrealistisk. Mener du at en profesjonell medieaktør ikke er ansvarlig for budskapet som sendes ut? Jeg skjønner faktisk ikke hvor du mener at vi som mottakere skal sette grensen. Forklar gjerne. 30
MaleficentAurora Skrevet 2. mars 2021 #36806 Skrevet 2. mars 2021 (endret) Voffsen Ozo har fått sin egen instagram og da vet man hvem som er stjernen i Berg Eriksen's familien.. At ei 2 barnsmor i 30årene fjoller til seg foran kamera som at hun skulle ha vært fjortiss med flettene sine er rett å slett piiiiinlig. Endret 2. mars 2021 av MaleficentAurora Ordfeil 22
J.. Skrevet 2. mars 2021 #36807 Skrevet 2. mars 2021 MaleficentAurora skrev (9 minutter siden): Voffsen Ozo har fått sin egen instagram og da vet man hvem som er stjernen i Berg Eriksen's familien.. Bedre det enn ungene. 15
MaleficentAurora Skrevet 2. mars 2021 #36808 Skrevet 2. mars 2021 J.. skrev (4 minutter siden): Bedre det enn ungene. Så absolutt.. Men ungene kommer til å bli eksponert uansett.. Spørsmålet blir heller hvor mye når Ozo har kommet i hus. Kommende 10+ pluss av likens kommer CBE til og bade seg i. Hun treng heller ikke å "jobbe" så "hardt" for holde følgerne ved like når hun da bare kan ta Ozo foran kamera sammen med seg. 11
FruRosa Skrevet 2. mars 2021 #36809 Skrevet 2. mars 2021 J.. skrev (8 minutter siden): Bedre det enn ungene. Det blir nok både og, ikke enten eller .... 13
Nudeldama Skrevet 2. mars 2021 #36810 Skrevet 2. mars 2021 pøbelsara skrev (45 minutter siden): Jeg tenker at det hun legger ut i de kommersielle kanalene sine, må kunne kommenteres. Hva hun gjør privat, er selvsagt uhørt å kommentere. Jeg vet at du har en litt annen holdning til dette, @Nudeldama, men jeg får ikke helt tak i hva du mener forskjellen er. Jeg mener at det hun kommuniserer både skriftlig og visuelt, er hennes virksomhet som hun tjener penger på. Den siste setningen er litt surrealistisk. Mener du at en profesjonell medieaktør ikke er ansvarlig for budskapet som sendes ut? Jeg skjønner faktisk ikke hvor du mener at vi som mottakere skal sette grensen. Forklar gjerne. Vi er alle ansvarlige for det vi selv skriver. CBE er ansvarlig for det hun skriver og alle vi som skriver i denne tråden er ansvarlige for det vi skriver. Vi kan ikke skylde på CBE og gi henne ansvaret for det vi selv velger å skrive. (At man har rett til å kommentere betyr ikke at alle former for kommentarer er ok). Jeg tror ikke vi bør gå så mye mer inn i akkurat det, da blir det fort avsporing. 2
Hunter7 Skrevet 2. mars 2021 #36811 Skrevet 2. mars 2021 7 minutter siden, MaleficentAurora said: Så absolutt.. Men ungene kommer til å bli eksponert uansett.. Spørsmålet blir heller hvor mye når Ozo har kommet i hus. Kommende 10+ pluss av likens kommer CBE til og bade seg i. Hun treng heller ikke å "jobbe" så "hardt" for holde følgerne ved like når hun da bare kan ta Ozo foran kamera sammen med seg. Problemet med at Ouzo har egen IG-kanal, er at alle likesene og følgerne blir på den kontoen, ikke CBEs IG-konto. Og det er jo CBEs markedsføringskanaler (IG og blogg - det virker som alle andre SoMe-kanaler ligger mer eller mindre brakk) som er innsalgspunkt for reklameoppdrag. Med å opprette en egen konto for hunden, har CBE skutt seg selv i beinet. 19
Gjest Lin11 Skrevet 2. mars 2021 #36812 Skrevet 2. mars 2021 (endret) Hunter7 skrev (47 minutter siden): Problemet med at Ouzo har egen IG-kanal, er at alle likesene og følgerne blir på den kontoen, ikke CBEs IG-konto. Og det er jo CBEs markedsføringskanaler (IG og blogg - det virker som alle andre SoMe-kanaler ligger mer eller mindre brakk) som er innsalgspunkt for reklameoppdrag. Med å opprette en egen konto for hunden, har CBE skutt seg selv i beinet. Ikke helt. Det er 3,2 millioner innlegg på IG med #samoyed. Det er et stort community med mulighet for å få utenlandske følgere eller bygge nettverk på tvers av landegrensene. Dette kan videreføres til foreks CBE eller NetFit. Er det fortsatt noen som tviler på at valg av rase ikke er i sammenheng med IG vennlighet?? Det som er sjukt opp i det hele er at Treasures AS inviterer dermed flere inn til å beskue barneeksponeringen. Endret 2. mars 2021 av Lin11
pøbelsara Skrevet 2. mars 2021 #36813 Skrevet 2. mars 2021 Nudeldama skrev (30 minutter siden): Vi er alle ansvarlige for det vi selv skriver. CBE er ansvarlig for det hun skriver og alle vi som skriver i denne tråden er ansvarlige for det vi skriver. Vi kan ikke skylde på CBE og gi henne ansvaret for det vi selv velger å skrive. (At man har rett til å kommentere betyr ikke at alle former for kommentarer er ok). Jeg tror ikke vi bør gå så mye mer inn i akkurat det, da blir det fort avsporing. Oki, jeg er enig med deg i at vi alle er ansvarlige for hva vi selv skriver. Jeg pleier å rapportere avsporinger og usakligheter til moderatorene og ikke spore av med dem. Gjør du også? At jeg synes svært mye av det som formildes på CBE.no, er ugreit, betyr ikke at jeg heier på folk som vrenger ut av seg usakligheter. Derfor synes jeg der er ugreit å bli skåret over samme kam som de som gjør det. Men jeg mener at når man driver shady business, så må er man ikke fritatt for kritikk selv om man kaller businessen navnet sitt og krydrer med bilder som (liksom) hører privatlivet til innimellom. 39
hippyskippy Skrevet 2. mars 2021 #36814 Skrevet 2. mars 2021 Den hunden er anskaffet kun for å produsere innhold til sosiale medier. 26
Gjest Era Vulgaris Skrevet 2. mars 2021 #36815 Skrevet 2. mars 2021 Lin11 skrev (39 minutter siden): Ikke helt. Det er 3,2 millioner innlegg på IG med #samoyed. Det er et stort community med mulighet for å få utenlandske følgere eller bygge nettverk på tvers av landegrensene. Dette kan videreføres til foreks CBE eller NetFit. Er det fortsatt noen som tviler på at valg av rase ikke er i sammenheng med IG vennlighet?? Det som er sjukt opp i det hele er at Treasures AS inviterer dermed flere inn til å beskue barneeksponeringen. Godt poeng. Samtidig tenker jeg at en må jammen være spesielt interessert i en spesifikk hunderase for å følge en sånn hundekonto. Hvor spennende kan den kontoen bli, liksom? Man går lei etter hvert, og det kommer fra en som har hund selv. Har en venninne som har en spesiell katterase, og er møkklei de kattene i alle kanalene hennes! Det er mest interessant for henne selv... Og de som eventuelt følger CBE sin hundekonto, er kanskje ikke like opptatt av kaffekopper, løping på mølle, leggeTI og annet kjedelig innhold i den andre kanalen..?
Gjest Lin11 Skrevet 2. mars 2021 #36816 Skrevet 2. mars 2021 Era Vulgaris skrev (1 time siden): Godt poeng. Samtidig tenker jeg at en må jammen være spesielt interessert i en spesifikk hunderase for å følge en sånn hundekonto. Hvor spennende kan den kontoen bli, liksom? Man går lei etter hvert, og det kommer fra en som har hund selv. Har en venninne som har en spesiell katterase, og er møkklei de kattene i alle kanalene hennes! Det er mest interessant for henne selv... Og de som eventuelt følger CBE sin hundekonto, er kanskje ikke like opptatt av kaffekopper, løping på mølle, leggeTI og annet kjedelig innhold i den andre kanalen..? Bedriften har tatt grep i forhold til synkende antall følgere, og bikkja er tydeligvis en del av dette. Men om det funker vil vise seg om en stund. Det er helt åpenbart at millioninntektene er det viktigste for denne bedriften. Fremfor å skjerme barn og faktisk bidra til noe samfunnsnyttig.
Aricia Skrevet 2. mars 2021 #36817 Skrevet 2. mars 2021 Jeg leste starten på denne tråden omigjen i en pause i dag, sånn ca. de 20 første sidene. Den var faktisk mye bedre enn jeg husket, dvs mange innlegg fra starten av er seriøse, lange og velskrevne. Dessverre blir diskusjonen etter hvert sabotert av den sedvanlige brukerdebatten, der mye selvsagt er ryddet vekk pga regelbrudd, men en god del framdeles står igjen, og åpenbart har ført til polarisering, avsporede resonnementer og en regelrett fordumming av debatten. Så: Historien om tråden som dens kritikere hele tiden forsøker å selge inn er rett og slett ikke riktig. Men selvsagt, jo mer og dess oftere tråden saboteres med avsporinger og brukerangrep, dess hardere blir tonen og frontene. 49
Klappe Skrevet 2. mars 2021 #36818 Skrevet 2. mars 2021 Hunter7 skrev (5 timer siden): Problemet med at Ouzo har egen IG-kanal, er at alle likesene og følgerne blir på den kontoen, ikke CBEs IG-konto. Og det er jo CBEs markedsføringskanaler (IG og blogg - det virker som alle andre SoMe-kanaler ligger mer eller mindre brakk) som er innsalgspunkt for reklameoppdrag. Med å opprette en egen konto for hunden, har CBE skutt seg selv i beinet. Jeg følger et par hunder på insta (❤️😅🐶) og de har utrolig mange følgere. Ser også at eierne tjener seg meget rik på dette. De to jeg følger har flyttet til enorme herskapshus etter hundene ble «kjent», virker ikke som eierne er i jobb men der kan jeg ta feil. Så tror absolutt det er penger å hente her 5
Klaraku78 Skrevet 3. mars 2021 #36819 Skrevet 3. mars 2021 Klappe skrev (11 timer siden): Jeg følger et par hunder på insta (❤️😅🐶) og de har utrolig mange følgere. Ser også at eierne tjener seg meget rik på dette. De to jeg følger har flyttet til enorme herskapshus etter hundene ble «kjent», virker ikke som eierne er i jobb men der kan jeg ta feil. Så tror absolutt det er penger å hente her Noen kan sikkert tjene seg rike på å ha hundekonto, men tror ikke CBE og LK kommer til å gjøre det. Da må de i såfall jobbe for det, for det er jo utrolig mange som har bra kontoer. Vi ser jo hvordan det går med Netfit. Holdt på i 2 år, og ikke kommet noe lengre. Det hun itillegg legger ut på instastory går jo på repeat, mandag er lik onsdag som er lik fredag De liker seg jo best hjemme, så jeg tenker det er vel begrenset hvor interessante de bildene blir. Ser de også skriver engelsk tekst til bildene, så det kan jo bli morsomt. De har jo vist flere ganger at de ikke behersker engelsk. 24
Gjest Finlay Skrevet 3. mars 2021 #36820 Skrevet 3. mars 2021 (endret) Klaraku78 skrev (45 minutter siden): Vi ser jo hvordan det går med Netfit. Holdt på i 2 år, og ikke kommet noe lengre. De har faktisk jobbet med prosjektet Netfit i snart 4 år!😅 Endret 3. mars 2021 av Finlay
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå