Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Caroline1986 skrev (19 minutter siden):

Jeg bladde meg litt bakover her i tråden og da var det noen som skrev noe sånt som at «nå har hun visst tatt nye fillers, kinnbeina sprekker jo snart.» Men den personen var kanskje bare representativ for seg selv.

Jeg bare lurte på om hun hadde kommentert eventuell silikon selv. Har hun faktisk tatt silikon, så synes jeg at hun gjør det på en veldig bra måte, ved å ikke nevne det. Da kan man jo virkelig si at hun har gjort det for seg selv og ikke for noen andre. Hun påvirker heller ikke til kroppspress slik som visse andre som opererer seg og omtrent streamer operasjonen

Det blir et problem når det fremstilles som om kroppen hennes kun er et resultat av riktig trening!

• Liker 38
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Caroline1986 skrev (18 minutter siden):

Jeg bladde meg litt bakover her i tråden og da var det noen som skrev noe sånt som at «nå har hun visst tatt nye fillers, kinnbeina sprekker jo snart.» Men den personen var kanskje bare representativ for seg selv.

Jeg bare lurte på om hun hadde kommentert eventuell silikon selv. Har hun faktisk tatt silikon, så synes jeg at hun gjør det på en veldig bra måte, ved å ikke nevne det. Da kan man jo virkelig si at hun har gjort det for seg selv og ikke for noen andre. Hun påvirker heller ikke til kroppspress slik som visse andre som opererer seg og omtrent streamer operasjonen

Jeg er helt uenig. Ved å ikke være ærlig mens det samtidig er ekstremt fokus på brystene og et narrativ om at kroppen er resultat av kosthold og trening blir kroppspresset enda større. Hadde fokuset på brystene vært nedtonet og diskret kunne jeg _kanskje_ vært enig i det var noe som bare tilhørte privatsfæren, men slik er det jo ikke. 

Det er en bedre mellomløsning et sted mellom å lyve (ved å ikke si noe mens det opprettholdes at kroppen er naturlig) slik CBE gjør og ta en SE med kamerateam på operasjonsstuen og operasjoner er lykken. CBEs variant bidrar i høyeste grad til kroppspress. 

• Liker 33
Gjest Lin11
Skrevet
Klokkereim skrev (7 minutter siden):

Ref fra gårsdagens dagbladet reportasje: "Hvorfor skal jeg dele når Lars Kristian og jeg krangler eller når en av jentene er frustrert for noe? Det er jo veldig privat".

Så da vet vi det. Når alt er rosenrødt har man ikke rett på privatliv.

Link: https://www.dagbladet.no/kjendis/om-ekteskapet---kan-bli-hoylytt/73472422

Nok en løgn! Det ligger flere bilder på IG kontoen hvor mindreårige viser at de er lei seg eller frustrerte. Får hun i det hele tatt med seg hva som skrives eller hva slags bilder som blir lagt ut på nett? Det virker som at Caroline  lever i et parallelt univers. 

Skrevet
Inocybe skrev (16 minutter siden):

Jeg er helt uenig. Ved å ikke være ærlig mens det samtidig er ekstremt fokus på brystene og et narrativ om at kroppen er resultat av kosthold og trening blir kroppspresset enda større. Hadde fokuset på brystene vært nedtonet og diskret kunne jeg _kanskje_ vært enig i det var noe som bare tilhørte privatsfæren, men slik er det jo ikke. 

Det er en bedre mellomløsning et sted mellom å lyve (ved å ikke si noe mens det opprettholdes at kroppen er naturlig) slik CBE gjør og ta en SE med kamerateam på operasjonsstuen og operasjoner er lykken. CBEs variant bidrar i høyeste grad til kroppspress. 

Så du tenker at det hadde vært bedre om hun innrømmer at hun har silikon? 

• Liker 1
Gjest CecilieX
Skrevet
Caroline1986 skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker at det er et valg mellom pest eller kolera. Åpenhet vil inspirerer og normalisere. Å skjule vil skape et usant bilde av hvordan en kvinnekropp ser ut uten inngrep. Begge valgene vil gi kroppspress. 

Det beste hadde vært om CBE.no fokuserte på andre verdier enn utseende på kropp. Det kommer dog ikke til å skje, da hun har fått kritikk for fokuset og negativ påvirkning siden hun startet å blogge. Jeg kommer aldri til å forstå den ansvarsblindheten (nyord) som hun utviser. Og det verste er at de bare blir verre og verre. 

Skrevet
Caroline1986 skrev (18 minutter siden):

Det er ingen virkelige gode valg her siden utgangspunktet er ren overfladisk utseendefokus, men ja. Bedre å være ærlig om hun er operert og så ellers ha nedtonet puppe-fokus. Ekstremt fokus på kroppen og den opererte delen mens narrativt tviholdes på naturlig kropp skapt av trenings og kostholdsopplegget de selger er hvert fall ikke bra! 

• Liker 25
Skrevet

Men de deler der hun evt har operert/gjort inngrep er på ting som ikke lar seg styre av verken trening eller kosthold. Man får ikke større pupper eller større lepper av trening/kosthold. Ergo er kroppen hennes et resultat av trening og kosthold (og gener) på de områder hun kan styre (vekt, muskler og oppstramming).

• Liker 4
Skrevet
Surikatt skrev (10 timer siden):

Nå var det flere uker siden jeg så på instastoryen hennes men det er jo akkurat det samme som før. Kaffekopp på treningsrommet med klokkeslett uthevet, bilde av tredemølle, nærbilde etter løping på mølle og ser svett ut, stå foran speilet på soverommet i BH og beundre seg selv, bilde i undertøy..... kan hun ikke bare ta copy paste hele uka og ta seg ferie. Ingen hadde sett forskjell.

Lurer på i hvor mange år til hun kan holde på sånn? Det begynner å bli utdatert... og krampaktig...

• Liker 7
Skrevet
Nudeldama skrev (2 minutter siden):

Men de deler der hun evt har operert/gjort inngrep er på ting som ikke lar seg styre av verken trening eller kosthold. Man får ikke større pupper eller større lepper av trening/kosthold. Ergo er kroppen hennes et resultat av trening og kosthold (og gener) på de områder hun kan styre (vekt, muskler og oppstramming).

Hun er fortsatt en influencer... 

• Liker 10
Skrevet
Torden skrev (10 timer siden):

Skjermdump av story.

Etter at hun har fiklet med linningen på buksen, så drar hun i bh-stroppen.. For meg ser det ut som at BH-en i kolleksjonen hennes gir lite støtte. Noen som har prøvd den?

AE0E3DD8-E531-448C-A864-D612EFE56995.png

Den buksa der.... noen som bruker sånt? Mest harry jeg har sett. Uansett, hvorfor bruke noe så trangt som dette??

• Liker 14
Skrevet
Nudeldama skrev (27 minutter siden):

Nei man får ikke større pupper, fyldigere lepper, høyere kinnben eller rynke- og mimikkfri panne av trening og kosthold. Nettopp der for er det så ugreit å samtidig fastholde narrativet om at utseende som helhet er resultat av kosthold og trening. Det er hun som er influenceren og det bør ikke være opp til en uvitende eller naiv leser å nøste opp i hvilke deler av denne kroppen som narrativet faktisk stemmer på.

Hva gjelder resten av kroppen så er den også vel så resultat av filter, redigering og posering så her kommer heller ikke influenseren så godt ut av det... Kroppspress-pushing på 12. året. 

• Liker 39
Skrevet
Inocybe skrev (6 minutter siden):

Nei man får ikke større pupper, fyldigere lepper, høyere kinnben eller rynke- og mimikkfri panne av trening og kosthold. Nettopp der for er det så ugreit å samtidig fastholde narrativet om at utseende som helhet er resultat av kosthold og trening. Det er hun som er influenceren og det bør ikke være opp til en uvitende eller naiv leser å nøste opp i hvilke deler av denne kroppen som narrativet faktisk stemmer på.

Hva gjelder resten av kroppen så er den også vel så resultat av filter, redigering og posering så her kommer heller ikke influenseren så godt ut av det... Kroppspress-pushing på 12. året. 

Jeg tror du undervurderer leserne ganske kraftig hvis du tror de tenker at man får større pupper og lepper av å trene og spise slik CBE gjør. Jeg har ikke sett at CBE påstår akkurat det heller.

• Liker 8
Skrevet
Caroline1986 skrev (2 timer siden):

Jeg er totalt uenig i at det er bra måte å gjøre det på. Hun later jo som hun har pupper hun ikke har, og at det er resultat av kosthold og trening at hun er så stram overalt bortsett fra struttpuppene, der fettet selvfølgelig har fordelt seg helt perfekt.

Tar noen egentlig silikon for sin egen del? Er det ikke for at man skal se annerledes ut enn man gjør, og man føler seg vel på grunn av det? Blir det ikke da for andre?

• Liker 24
Skrevet (endret)
Klokkereim skrev (2 timer siden):

Ref fra gårsdagens dagbladet reportasje: "Hvorfor skal jeg dele når Lars Kristian og jeg krangler eller når en av jentene er frustrert for noe? Det er jo veldig privat".

Så da vet vi det. Når alt er rosenrødt har man ikke rett på privatliv.

Link: https://www.dagbladet.no/kjendis/om-ekteskapet---kan-bli-hoylytt/73472422

Jeg skjønner ikke at en krangel er mer privat en sex-livet? En morsdags feiring er med privat en at et barn slår seg vrang fordi de vil ha is. Hallo?? Dama er jo dummeren enn jeg hadde trodd og håpet. 

Endret av 123Frustrert
  • Liker 48
Skrevet
Nudeldama skrev (35 minutter siden):

Jeg tror du undervurderer leserne ganske kraftig hvis du tror de tenker at man får større pupper og lepper av å trene og spise slik CBE gjør. Jeg har ikke sett at CBE påstår akkurat det heller.

Det handler ikke om undervurdering av lesere. Det handler om influencerens ansvar for hva som formidles. 

Igjen er vi tilbake til diskusjonen om det er den profesjonelle bedriften med millioninntektenes ansvar hva den velger å dele eller de enkelte privatpersonene som leser. Jeg synes det er skremmende å se hvordan du konsekvent velger å beskytte den sterke parten mens den svake bare kan takke seg selv for den negative påvirkningen hen måtte utsettes for. Det smaker veldig av samme holding som de som skylder på voldsofferet som gikk full og alene hjem etter fest.

CBE.no har er klart narrativ rundt kropp.  Så lenge de velger å ikke korrigere dette narrativet så er det det som gjelder -> utseende resultat av å følge deres kosthold og treningsråd. 

• Liker 30
Skrevet
Nudeldama skrev (52 minutter siden):

Jo, jeg har sett det spørsmålet i kommentarfeltet: hvordan hun trener brystene! Kom aldri noe svar da!

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...