Salmonella Skrevet 4. mars 2021 #36861 Skrevet 4. mars 2021 Klaraku78 skrev (22 minutter siden): Det er veldig spesielt at de alltid har rett om absolutt alt, og alle andre alltid har feil. Uansett hva det gjelder, så er de eksperter. De er 100% sikker at de gir barna den rette oppdragelsen, merking kan de jo, alkoholloven er jo bare teit..osv... Ydmyk er et fremmedord de aldri har hørt om... Med all respekt; ganske mange eksperter her og... 10
123Frustrert Skrevet 4. mars 2021 #36862 Skrevet 4. mars 2021 Malum skrev (27 minutter siden): Akkurat dét synes jeg er helt uskyldig, og bare morsomt. Og ikke skadelig for noen som helst. Jo da, det er uskyldig og det skader heller ingen. Synes det bare sier så mye om det fokuset at alt skal være søtt og delikat, men for all del; det skader ingen.
Klaraku78 Skrevet 4. mars 2021 #36863 Skrevet 4. mars 2021 Salmonella skrev (11 minutter siden): Med all respekt; ganske mange eksperter her og... Jeg vil tro det er mer kunnskap blant alle som er innom Kvinneguiden, enn det de to har. Det er snakk om ganske mange personer, med forskjellig bakgrunn og yrker. Når man vet hva de har levd av de siste årene og hvordan de fremstiller seg selv i sosiale medier, så er jeg egentlig ikke i tvil om at det skal ikke så mye til for å kunne mer enn CBE. 27
123Frustrert Skrevet 4. mars 2021 #36864 Skrevet 4. mars 2021 Salmonella skrev (22 minutter siden): Med all respekt; ganske mange eksperter her og... Det er mange som kan mye, men få som ikke tar til seg kritikk etter som jeg ser. Og de fleste mener vel bare at loven må følges og at man ikke kan tolke den slik man finnes best selv 😀 9
Gjest Lin11 Skrevet 4. mars 2021 #36865 Skrevet 4. mars 2021 Kati skrev (1 time siden): 1. Bikkja er søt å se på. 2. Bikkja ble vasket hos oppdretter. Ingen stor sak. 3. Kjørestilling helt merkelig. Ikke helt ok. 4. Bikkja skal så klart sikres. Ikke ok. 5. Hvem som filmer hva vet ikke jeg. Men en sjåfør skal aldri filme på generelt grunnlag. 6. Jeg får inntrykk av at sikkerhet ikke kommer i 1.linje der, være seg sykkelhjelm, mobilbruk i bil, alkohol midt på dagen (når de sannsynligvis kjører. Sikkert ikke mye, men hvorfor gidde når du skal kjøre å hente i barnehagen noen timer senere?). Absolutt ikke ok, og det med alkoholen er det jeg reagerer mest på. Alltid alkohol! Mangel på kunnskap om bruk av redningsvest kan føyes til på listen.
Gjest Lin11 Skrevet 4. mars 2021 #36866 Skrevet 4. mars 2021 123Frustrert skrev (5 minutter siden): Det er mange som kan mye, men få som ikke tar til seg kritikk etter som jeg ser. Og de fleste mener vel bare at loven må følges og at man ikke kan tolke den slik man finnes best selv 😀 Ja, stemmer. Alt kan tolkes. Være seg lover og regler eller forskning i følge bedriftseiere av Treasures AS.
Inocybe Skrevet 4. mars 2021 #36867 Skrevet 4. mars 2021 Det finnes løsninger så en valp kan være både trygt sikret og være trygg nær nye eier første gang i bil. Med sponse-fiske-skillsene til bloggerparet hadde det vært gode muligheter for både inntekt, godt innhold og være gode forbilder samtidig - hvis de hadde brydd seg da. En søt liten valp blir lett 50-100 kg når den fyker ut frontvinduet under en kollisjon. Det er livsfarlig også for andre en den. Filming under kjøring er ulovlig og ekstremt ugreit. Når bloggerparet ikke klarer å bry seg om basal trafikksikkerhet så kan de i det minste la være å publisere de dårlige holdningene sine på SoMe. 40
Gjest Lin11 Skrevet 4. mars 2021 #36868 Skrevet 4. mars 2021 Inocybe skrev (6 minutter siden): Det finnes løsninger så en valp kan være både trygt sikret og være trygg nær nye eier første gang i bil. Med sponse-fiske-skillsene til bloggerparet hadde det vært gode muligheter for både inntekt, godt innhold og være gode forbilder samtidig - hvis de hadde brydd seg da. En søt liten valp blir lett 50-100 kg når den fyker ut frontvinduet under en kollisjon. Det er livsfarlig også for andre en den. Filming under kjøring er ulovlig og ekstremt ugreit. Når bloggerparet ikke klarer å bry seg om basal trafikksikkerhet så kan de i det minste la være å publisere de dårlige holdningene sine på SoMe. Om ikke de får spons, hvorfor kan de ikke ta utgiftene selv? Og filming under kjøring? Er det mulig??
Pottah Skrevet 4. mars 2021 #36869 Skrevet 4. mars 2021 Salmonella skrev (34 minutter siden): Med all respekt; ganske mange eksperter her og... Det kommer jo helt ann på hva som skal til for å kalles en ekspert selvfølgelig, men det har jo kommet frem at det er mange her inne som har høyere utdannelse innen forskjellige felt. Jeg vil heller høre på helsearbeidere som har en høyere utdanning uttale seg om smittvern enn to som er ansatte for å reklamere og blogge uten høyere utdannelse. Synes du det er rart? Jeg er eksempelvis utdannet jurist og føler meg komfortabel med å uttale meg om veitrafikkloven. Hvorfor mener du at CBE er mer ekspert innen veitrafikk enn noen som har en mastergrad i juss? Her er det etter min vurdering tydelig at det er flere regelbrudd. Jeg forstår ikke helt hvorfor de ikke bare kjøpte en bilsele til hunden? Bur er tryggest for hunden så jeg bruker som hovedregel det, men har også et bilbelte som kobles i selen til hunden og i den bilbelte-klipsen. Det ville nok jeg valgt. Det jeg virkelig ikke skjønner er likevel hvorfor de ikke bare bryter reglene, men også legger det ut åpent på nett??? 38
Inocybe Skrevet 4. mars 2021 #36870 Skrevet 4. mars 2021 Lin11 skrev (4 minutter siden): Om ikke de får spons, hvorfor kan de ikke ta utgiftene selv? Og filming under kjøring? Er det mulig?? Jo selvfølgelig kan de det. Trafikksikkerhet er viktig! Jeg så bare en åpenbar uutnyttet mulighet til å gjøre noe som er såpass viktig for dem og de er flinke til. Tjene penger på ting folk ellers klarer selv. 16
Tørst Skrevet 4. mars 2021 #36871 Skrevet 4. mars 2021 (endret) Jeg forstår at hun hadde hunden i fanget på vei hjem fra oppdretter, jeg hadde også det for snart 11 år siden, men da var det heller ikke påbudt å sikre hunden i bil (bare anbefalt, tror jeg), og vi kjørte til en annen del av landet i åtte timer, samt at min hund var et lite marsvin på typ 900 gram da den ble hentet. Uansett, da var det ikke påbudt, den regelen kom vel i 2020 om ikke jeg tar helt feil? Men om man bruker litt sunn fornuft, forstår man også at det er logisk at man må sikre hunden i bilen. Det kan være så enkelt som å feste den i kort bånd i bilselen, eller kjøpe egnet bilsele som festes i hundens sele og bilselen i bilen. Jeg hadde dette, men jeg hadde ikke sele til hunden, den var altfor liten til å gå med det, og jeg kan jo ikke feste den i halsbåndet. Jeg burde brukt bur og satt meg bak, men det gjorde jeg altså ikke. Hunden var veldig redd og stort behov for å være nær, den var under 8 uker gammel (ja, jeg vet, men det ble nå slik...). Jeg følte jo akkurat likt da jeg tok med meg babyene mine hjem fra sykehuset! Men var jo aldri inne på tanken at babyene skulle ligge på fanget/brystet de korte 20 minuttene hjem? Nettopp, man setter babyen i bilsetet og setter seg bak sammen med babyen og passer på den. Det samme bør man vel gjøre med en valp? Ikke fordi det er loven, men fordi det er like logisk som baby hjem fra sykehuset. Jeg syns ikke det var så stort overtramp at de hadde valpen på fanget på vei hjem, men de burde jo bare latt være å filme det og legge det ut for hele verden. Valpen så jo trygg og komfortabelt ut, så jeg tror det var de nye eiernes behov for nærhet som ble dekket heller enn valpens. Stas å få valp, selvsagt, men de burde gå foran som gode eksempler hvis de vil kalle seg for influencere som lever av å påvirke andre. Endret 4. mars 2021 av Tørst 27
anon15 Skrevet 4. mars 2021 #36872 Skrevet 4. mars 2021 (endret) Stakkars lille valpen, første gang borte fra mamman sin og i nytt hus også skal den dras med ut på tur i bånd? Alfa og omega for nye valper er jo å gjøre verden så liten som mulig for den de første dagene i nytt hjem så den ikke blir mer utrygg en den behøver. Og å begynne med sele på trekkhund-valp... jaja. Lykke til med å få den til å gå pent i bånd hvis det er utgangspunktet. Endret 4. mars 2021 av anon15 5
Pippio Skrevet 4. mars 2021 #36873 Skrevet 4. mars 2021 anon15 skrev (14 minutter siden): Stakkars lille valpen, første gang borte fra mamman sin og i nytt hus også skal den dras med ut på tur i bånd? Alfa og omega for nye valper er jo å gjøre verden så liten som mulig for den de første dagene i nytt hjem så den ikke blir mer utrygg en den behøver. Og å begynne med sele på trekkhund-valp... jaja. Lykke til med å få den til å gå pent i bånd hvis det er utgangspunktet. Vi vet jo ikke hvor eller hvor langt de gikk. Ser virkelig ikke problemet. Ut må den jo. 15
Gull vaffel Skrevet 4. mars 2021 #36874 Skrevet 4. mars 2021 Nå letes det hardt for å kunne ta henne på ting, helt utrolig 28
Klaraku78 Skrevet 4. mars 2021 #36875 Skrevet 4. mars 2021 Det blir som med siste innlegg til Mads Hansen, om Fam Nyhus. Familien er lei av at folk bryr seg om alt de gjør, alikevel lever de av å dele om livet sitt i alle kanaler. Og her er det ikke CBE og LK som reagerer på at folk engasjerer seg, men andre folk. Jeg skjønner ikke hvorfor folk bruker tid på å sitte å forsvare bloggere på nettet, folk de ikke kjenner. Greit at man engasjerer seg i saker, eller positiv/negativ påvirkning. Skulle nesten tro at CBE har betalt enkelte for å sitte å forsvare dem på nettet. 34
Keaton Skrevet 4. mars 2021 #36876 Skrevet 4. mars 2021 Pippio skrev (35 minutter siden): Vi vet jo ikke hvor eller hvor langt de gikk. Ser virkelig ikke problemet. Ut må den jo. Nei, den må jo ut og gjøre fra seg. 11
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 4. mars 2021 Populært innlegg #36877 Skrevet 4. mars 2021 Jeg tenker at når man bryter trafikklovgivningen i sin SOME-kanal med 300 000 følgere, så må man for søren regne med kritikk. Akkurat som når man deler sykling uten hjelm, råkjøring med firehjuling med småbarn på, padling med ban og uten vest og sånn. Det er jo også en måte å tjene til livets opphold på - å gjøre no kritikkverdig, forevige det, dele med sine 300K følgere - og så klage, enten selv eller by proxy på at folk bryr seg. Det er selvsagt ille at folk gidder å se på det, men hvorfor i all verden skal man være fritatt for kritikk, det skjønner jeg ikke. (Og, nei, jeg kjøper ikke at fordi de har fått kritikk før, så skal de ikke kritiseres for nye, kritikkverdige ting.) 64
MaleficentAurora Skrevet 4. mars 2021 #36878 Skrevet 4. mars 2021 anon15 skrev (1 time siden): Stakkars lille valpen, første gang borte fra mamman sin og i nytt hus også skal den dras med ut på tur i bånd? Alfa og omega for nye valper er jo å gjøre verden så liten som mulig for den de første dagene i nytt hjem så den ikke blir mer utrygg en den behøver. Og å begynne med sele på trekkhund-valp... jaja. Lykke til med å få den til å gå pent i bånd hvis det er utgangspunktet. Nå får du jaggu meg gi deg med å pirke på irrelevant ting. Bikkja må ut å gjøre fra seg uansett. At de tok han på liten tur tar han altså strengt talt ikke skade av. Folk får nå ta å skjerpe seg.. Kom med Konstruktivt kritikk som kan støttes opp med fakta å ikke med påstander med ferdig fallende "kritikk" som ikke er noe å ta på. For alt vi vet så har nok CBE&co blitt rådet av oppretteren til å ta Ozo med ut på tur slik at han blir kjent med omgivelsene rundt seg. For det er ikke bare deres hjem han skal følge seg trygg i. Han skal også føle seg trygg med eierene sine i forskjellige situasjoner. Men som sagt, vi vet ikke hva CBE&co har snakket og fått avklart med oppretten. 15
Felis Skrevet 4. mars 2021 #36879 Skrevet 4. mars 2021 Paret tror de er eksperter på ganske mye som de ikke har peiling på, men sosiale medier må man kunne si de kan? I så fall er det utenfor min fatteevne at de legger ut brudd på veitraffikloven på en åpen konto med 300 000 følgere. Følger de ikke med i nyhetsbildet i det hele tatt? Politiet elsker jo å få slike beviser rett i fanget. Gratulerer til The Eriksens, bikkja ble muligens dyrere enn først antatt.... 31
Gjest GuriHelen Skrevet 4. mars 2021 #36880 Skrevet 4. mars 2021 Jeg hadde bestemt meg for ikke å skrive noe med denne profilen, og har sittet på hendene. Nå blir jeg så provosert av all hundekritikken Det er så jævlig mye å ta disse to på, men la vær å kritisere de ang valpen. Klart at en liten og utrygg en skal sitte i fanget når den forlater den trygge verdenen for første gang, og om ulykken skal være ute så er det like farlig om den sitter foran eller bak. Det spiller da ingen rolle. Om den er bak vil den fare som et prosjektil på den foran, og en på 6 kg blir iflg If veldig tung i fart. De fleste av dere har sikkert sett at de har kjøpt godkjent bilbur, så slapp av. Hunden kommer til å være sikret slik hunder skal. Og det at valpen får sele på seg - hva faen er det å kritisere. Alle valper bør ha sele, og ikke halsbånd. Og at den må ut i dag.... ... hva i himmelens navn er galt med det, for klart at den må ut Jeg misliker mye av det de to gjør, akkurat som mange av dere - men prøv å ha en viss saklighet. Ikke let etter ting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå