Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
FruRosa skrev (Akkurat nå):

Hvor har de postet at de har badet ham?

Eneste jeg finner er et bilde av ham nybadet hos oppdretter for et par dager siden.

Ja, sånn forsto jeg det også. At oppdretter badet den før henting. Bilde ble jo lagt ut før de dro for å hente.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
likermegher skrev (34 minutter siden):

Det er da ikke uvanlig å vaske hunden etter man henter den hos oppdretter. MÅ liksom finne noe å ta de på. Er det ikke noe, så finner en på noe.

Jeg skjønner ikke hvorfor alt må deles. Det som deles må jo folk få ha sin mening om. Om det er positivt eller negativt, må jo være opptil hver enkelt. Det handler ikke om å finne noe å ta de på. Jo mer de deler, jo mer meninger om ting vil jo folk ha. Hadde hun delt minimalt, så hadde det ikke vært så mye å mene noe om. 

• Liker 15
Skrevet (endret)
Klaraku78 skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor alt må deles. Det som deles må jo folk få ha sin mening om. Om det er positivt eller negativt, må jo være opptil hver enkelt. Det handler ikke om å finne noe å ta de på. Jo mer de deler, jo mer meninger om ting vil jo folk ha. Hadde hun delt minimalt, så hadde det ikke vært så mye å mene noe om. 

Helt enig i dette!

Folk kan kun kommentere (og mene noe om) det hun selv velger å dele, men i tilfellet med nybadet hund viser bildet at dette skjedde hos oppdretter et par dager før de hentet ham hjem.

Endret av FruRosa
  • Liker 4
Skrevet
Strikkagenser skrev (8 timer siden):

Stusset også veldig på dette. Det samme gjelder LKE sin sittestilling som sjåfør.

Jeg også. Antar at de har en eller annen form for kjøreassistent. Men du skal fortsatt være oppmerksom på det som skjer rundt deg, bruk av håndholdt telefon er fremdeles forbudt. Tenk hvor langt de kjører bare på den korte snutten vi ser i videoen!

Jeg vet ikke hvordan det er med valper og trygghet, men de har en løs hund i forsetet... Skal ikke hunder være sikret i bil?

• Liker 26
Skrevet

Det er påbudt å sikre hund i bil, man kan få bot om man ikke gjør det!

https://www.if.no/magasinet/hund/kjope-hund/sikring-av-hund-i-bil/

Jeg skjønner at man har lyst å ha en helt ny valp i fanget på bilturen hjem, man vil jo at den lille skal føle seg trygg, men det er altså ikke lov! En bedre løsning hadde vært noe slikt som i linken under, så kunne en av dem sittet i baksetet ved siden av ham (utifra bildene ser det jo ut som kun de voksne hentet ham).

https://tropehagen.no/butikk/trixie-bilsete-gra-40x37x44cm/?utm_source=googleshopping&utm_medium=shp&utm_network=u&utm_mobile=01&utm_creative=451827101937&utm_position&utm_random=16919497154761560358&gclid=Cj0KCQiAhP2BBhDdARIsAJEzXlF6ZrumOda8q8UhnAh7ey0cTykvyjPqLrJr83hXcyrQsdL_Szy6MLQaAvzaEALw_wcB&utm_campaign=smart+shopping+-+norway&utm_ad_group_id=107496&utm_campaign_id=386795&utm_prod_id=36823&v=c2f3f489a005

• Liker 21
Skrevet
FruRosa skrev (1 minutt siden):

Det er påbudt å sikre hund i bil, man kan få bot om man ikke gjør det!

https://www.if.no/magasinet/hund/kjope-hund/sikring-av-hund-i-bil/

Jeg skjønner at man har lyst å ha en helt ny valp i fanget på bilturen hjem, man vil jo at den lille skal føle seg trygg, men det er altså ikke lov! En bedre løsning hadde vært noe slikt som i linken under, så kunne en av dem sittet i baksetet ved siden av ham (utifra bildene ser det jo ut som kun de voksne hentet ham).

https://tropehagen.no/butikk/trixie-bilsete-gra-40x37x44cm/?utm_source=googleshopping&utm_medium=shp&utm_network=u&utm_mobile=01&utm_creative=451827101937&utm_position&utm_random=16919497154761560358&gclid=Cj0KCQiAhP2BBhDdARIsAJEzXlF6ZrumOda8q8UhnAh7ey0cTykvyjPqLrJr83hXcyrQsdL_Szy6MLQaAvzaEALw_wcB&utm_campaign=smart+shopping+-+norway&utm_ad_group_id=107496&utm_campaign_id=386795&utm_prod_id=36823&v=c2f3f489a005

Vi ble stoppa av politiet på vei hjem fra oppdretter med valpen i fanget. Politimannen sa ingenting på det. Bare smilte da han så valpen. 

• Liker 7
Skrevet
likermegher skrev (2 minutter siden):

Vi ble stoppa av politiet på vei hjem fra oppdretter med valpen i fanget. Politimannen sa ingenting på det. Bare smilte da han så valpen. 

At politimannen bare smilte gjør ikke situasjonen mindre farlig og ulovlig.

Jeg FORSTÅR trangen til å gjøre bilturen så behagelig som mulig for den lille, men det er altså ikke lovlig å kjøre sånn. Så hvorfor vise det fram i SoMe?

• Liker 38
Skrevet
likermegher skrev (2 minutter siden):

Jeg ville ikke satset egen og andres sikkerhet på å Møte en hundeelskende politibetjent ved eventuell kontroll. Folk med dyr blir fort helt tussete når det kommer til andres dyr. Jeg kan enkelt dra med katten min til dyrlegen midt i arbeidstiden om jeg spiller på sjefens store kjærlighet til egen hund. 

Det gjør det ikke mer lov å reise rundt med usikret dyr i bilen. Som påvirker bør du være ekstra nøye på det. Både fordi du jobber som nettopp påvirker, og fordi du kommer til å få masse «dritt» om det i etterkant. 

• Liker 27
Skrevet

Får håpe avisene fanger det opp, eller at noen tipser dem om det. Og hvis politiet ser det, så er de vel sikkert bare ute etter å ta CBE. 

• Liker 11
Skrevet
Klaraku78 skrev (9 minutter siden):

Får håpe avisene fanger det opp, eller at noen tipser dem om det. Og hvis politiet ser det, så er de vel sikkert bare ute etter å ta CBE. 

Jeg skjønner ikke hvorfor man klager på at cbe har hunden i fanget eller at de helt tydelig ikke helt følger med på veien når de kjører. De vet alltid rett, de gjør aldri feil og det mest fascinerende er at de heller ikke ser ting de kunne forbedret i etterkant. Som andre har skrevet her, de har helt sikkert en annen tolkning av loven og har lest en del forskningsartikler om tema og kan jo dette!! 

mener dere at cbe har tatt noe annet en god valg, noen gang? 🤷🏻‍♀️

• Liker 23
Skrevet

Å legge ut film av brudd på vegtrafikkloven på sosiale medier skaper jo engasjement da, om ikke annet. Og dét trenger de jo. 

• Liker 33
Skrevet

1. Bikkja er søt å se på.

2. Bikkja ble vasket hos oppdretter. Ingen stor sak.

3. Kjørestilling helt merkelig. Ikke helt ok.

4. Bikkja skal så klart sikres. Ikke ok.

5. Hvem som filmer hva vet ikke jeg. Men en sjåfør skal aldri filme på generelt grunnlag.

6. Jeg får inntrykk av at sikkerhet ikke kommer i 1.linje der, være seg sykkelhjelm, mobilbruk i bil, alkohol midt på dagen (når de sannsynligvis kjører. Sikkert ikke mye, men hvorfor gidde når du skal kjøre å hente i barnehagen noen timer senere?). Absolutt ikke ok, og det med alkoholen er det jeg reagerer mest på. Alltid alkohol!

• Liker 44
Skrevet

Ang valp i bil, så handler det jo også om at valpen ikke skal bli usikker og redd. Å slite i "all ettertid" med en hund som er redd for å kjøre bil/sitte i bur er ikke godt for noen. Så valpehenrting foregår som regel slik, med valpen på fanget. Selv om det bryter loven.... 

Men filming og sittestilling synes jeg er verre. 

• Liker 18
Skrevet
123Frustrert skrev (32 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor man klager på at cbe har hunden i fanget eller at de helt tydelig ikke helt følger med på veien når de kjører. De vet alltid rett, de gjør aldri feil og det mest fascinerende er at de heller ikke ser ting de kunne forbedret i etterkant. Som andre har skrevet her, de har helt sikkert en annen tolkning av loven og har lest en del forskningsartikler om tema og kan jo dette!! 

mener dere at cbe har tatt noe annet en god valg, noen gang? 🤷🏻‍♀️

Det er veldig spesielt at de alltid har rett om absolutt alt, og alle andre alltid har feil. Uansett hva det gjelder, så er de eksperter. De er 100% sikker at de gir barna den rette oppdragelsen, merking kan de jo, alkoholloven er jo bare teit..osv... Ydmyk er et fremmedord de aldri har hørt om...

• Liker 22
Skrevet
MiniMjau skrev (25 minutter siden):

Ang valp i bil, så handler det jo også om at valpen ikke skal bli usikker og redd. Å slite i "all ettertid" med en hund som er redd for å kjøre bil/sitte i bur er ikke godt for noen. Så valpehenrting foregår som regel slik, med valpen på fanget. Selv om det bryter loven.... 

Det samme gjorde vi. Valpen var redd og vi måtte roe den. Ville ikke tvinge valpen til å sitte bak i buret alene.

Men å filme mens de kjører? Ikke klokt når man er influenser.... de kunne ha ventet til de kom hjem vel?

• Liker 9
Skrevet
MiniMjau skrev (20 minutter siden):

Jeg har vært igjennom tilvenning av flere  valper til bilkjøring, og det er ikke noe problem å få til det i tråd med vegtrafikkloven. Å putte en liten valp i bur på sin første kjøretur med nye eiere vil nok i de fleste tilfeller være hjerterått, men det finnes gidkjente sikkerhetsseler til hund i alle størrelser, og hunden kan fint holdes rundt/være inntil selv om den har på bilbelte. Løs på fanget er galskap. I en krasj går det ikke nødvendigvis bare ut over hunden, men de i bilen den kan treffe om uhellet skulle være ute. 

• Liker 27
Skrevet

Det dummeste jeg ser er voksne folk som danderer bilder med bamser.. ref insta til hunden der han ligger med bamse mellom potene. I sin egen instastorry ligger tydelig bamsen et annet sted. Mulig den har flyttet på seg altså, men synes det blir så latterlig å gjøre hunden menneskelig/barnlig. 😂😅

• Liker 14
Skrevet
123Frustrert skrev (3 minutter siden):

Det dummeste jeg ser er voksne folk som danderer bilder med bamser.. ref insta til hunden der han ligger med bamse mellom potene. I sin egen instastorry ligger tydelig bamsen et annet sted. Mulig den har flyttet på seg altså, men synes det blir så latterlig å gjøre hunden menneskelig/barnlig. 😂😅

Akkurat dét synes jeg er helt uskyldig, og bare morsomt. Og ikke skadelig for noen som helst. 

• Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...