Holistic Skrevet 3. mars 2021 #36821 Skrevet 3. mars 2021 (endret) Bare jeg som mistenker at uansett hvilken rase de hadde valgt, så hadde de fått kritikk for å velge rase pga. "instavennlighet"? Typ alle hunderaser appellerer jo til instagram, kanskje med unntak av et par nakenhunder (selv om mange synes de er flotte óg). Hippyskippy, du som anklager dem for å skaffe hund kun for å produsere innhold til sosiale medier? Paret har hatt hunder i ca. 12 år. Det er helt vanlig å føle på et tomrom når et (to) kjeledyr dør, og skaffe seg f.eks. ny hund. Kan snakke av egen erfaring. Mange hundeeiere ser ikke for seg å leve uten hund. Innlegget er ryddet for avsporing. Endret 4. mars 2021 av Måne Rampelyset 20
Klaraku78 Skrevet 3. mars 2021 #36822 Skrevet 3. mars 2021 Finlay skrev (33 minutter siden): De har faktisk jobbet med prosjektet Netfit i snart 4 år!😅 4 år ja, da er det jo ikke håp engang. Ser hunden får mye mere likes enn LK får på sin jobbkonto. Lurer egentlig på hva de har tenkt å leve av, om feks 5 år. Håper de har noen planer selv. 10
MaleficentAurora Skrevet 3. mars 2021 #36823 Skrevet 3. mars 2021 Hunter7 skrev (18 timer siden): Problemet med at Ouzo har egen IG-kanal, er at alle likesene og følgerne blir på den kontoen, ikke CBEs IG-konto. Og det er jo CBEs markedsføringskanaler (IG og blogg - det virker som alle andre SoMe-kanaler ligger mer eller mindre brakk) som er innsalgspunkt for reklameoppdrag. Med å opprette en egen konto for hunden, har CBE skutt seg selv i beinet. Nå glemmer du at CBE poster bilder av Ozo på sine egne kanaler også. Dermed får hun badet seg i de høye likes som hun ikke klare å innhente selv. Det er ikke noe nytt at kjærligdyrene tjener mer enn hva eieren gjør og ikke minst er mer interessant. Man ser jo at CBE er en fallende skjerm med hull i ettersom hun ikke klare å vedlikeholde følgerne sine å det er den evige samme regle som går igjen og igjen på instagram storien hennes. Ozo er en frisk pust i dette sirkuset og vil dermed løfte dem opp. Dessverre så måtte det til med en hund for at det skulle gå enn å endre framgangsmåten og strategi i kanalene sine. Ikke en gang LKE klare å løfte de opp fra sin egen Instagram og Netfit. 10
Gjest Lin11 Skrevet 3. mars 2021 #36824 Skrevet 3. mars 2021 Holistic skrev (30 minutter siden): Bare jeg som mistenker at uansett hvilken rase de hadde valgt, så hadde de fått kritikk for å velge rase pga. "instavennlighet"? Typ alle hunderaser appellerer jo til instagram, kanskje med unntak av et par nakenhunder (selv om mange synes de er flotte óg). Hippyskippy, du som anklager dem for å skaffe hund kun for å produsere innhold til sosiale medier? Paret har hatt hunder i ca. 12 år. Det er helt vanlig å føle på et tomrom når et (to) kjeledyr dør, og skaffe seg f.eks. ny hund. Kan snakke av egen erfaring. Mange hundeeiere ser ikke for seg å leve uten hund. Mye bitre damer i denne tråden, gitt. Ja, bare du som mistenker.
Populært innlegg Felis Skrevet 3. mars 2021 Populært innlegg #36825 Skrevet 3. mars 2021 (endret) Holistic skrev (2 timer siden): Bare jeg som mistenker at uansett hvilken rase de hadde valgt, så hadde de fått kritikk for å velge rase pga. "instavennlighet"? Typ alle hunderaser appellerer jo til instagram, kanskje med unntak av et par nakenhunder (selv om mange synes de er flotte óg). Hippyskippy, du som anklager dem for å skaffe hund kun for å produsere innhold til sosiale medier? Paret har hatt hunder i ca. 12 år. Det er helt vanlig å føle på et tomrom når et (to) kjeledyr dør, og skaffe seg f.eks. ny hund. Kan snakke av egen erfaring. Mange hundeeiere ser ikke for seg å leve uten hund. Mye bitre damer i denne tråden, gitt. Er man bitter hvis man påpeker at en trekkhund er et merkelig valg for en familie som trives best innendørs, også i treningssammenheng? Jeg har aldri sett CBE bli kritisert for hundeholdet sitt, tvert imot har hun høstet mye ros for sin kjærlighet til hundene. Selv avgjørelsen om å avlive begge hundene samtidig ble applaudert av de bitre kjerringene i denne tråden. Det er vel ingen som synes det er rart at de skaffer seg ny hund? Det er ingen motsetning i å skaffe seg hund fordi man har lyst på et nytt familiemedlem, og å bruke dette familiemedlemmet som innhold i de kommersielle kanalene. Det er jo samme greia med barna, de er høyt elsket OG content på kommersielle kanaler. Jeg håper bikkja overtar barnas rolle i dette sirkuset. Jeg vet ikke om de ville fått kritikk hvis de valgte en annen rase. Det har kommet mange gode forslag til hund i denne tråden, basert på informasjon paret selv legger ut. Felles for alle er at de går under begrepet selskapshund. Men i stedet så kjøper de en svært aktiv trekkhund, med et velutviklet jaktinstinkt, som de påstår at skal "lære seg å slappe av" og fint kan slippes løs ut i hagen full av rådyr. Med slike uttalelser er det fristende å stille spørsmål om kunnskapsnivået til paret. Har de virkelig satt seg inn i hva den nye hunden trenger, eller har de kjøpt den fordi den er pen, og håper at den skal tilpasse seg et slaraffenliv innendørs? Personlig synes jeg den siste tidens plutselige kjærlighet til skigåing er positivt, det kan virke som om de er villige til å komme hundens behov i møte. Å påpeke at hunden røyter mye og kommer til å dra mye møkk inn i huset synes jeg er unødvendig. Jeg har nevnt det tidligere også. Fra hva CBE legger ut i sine kanaler, så står hygiene svært langt ned på lista, litt ekstra hundeår og møkk bekymrer dem neppe, så sant det ikke kommer i konflikt med bildene. Og hvis det skjer er vi alle kjent med LKEs redigeringsevner, han redigerer sikkert bort både hybelkaniner, grus og potespor, og gjøre bikkja hvit og fin i samme slengen. Endret 3. mars 2021 av Felis 67
Ellevira Skrevet 3. mars 2021 #36826 Skrevet 3. mars 2021 Driver de og sletter kommentarer på insta?? Husker ikke om det var iselin g sin eller cbe sin at jeg leste en kommentar fra en som spurte om hvorfor hun kan fortelle om sexlivet sitt, men ikke vise en krangel eller at barna er frustrerte. Nå ser jeg ikke noe mer til den kommentaren (da jeg skulle sjekke om noen hadde svart) . 14
Nikea Skrevet 3. mars 2021 #36827 Skrevet 3. mars 2021 (endret) Ellevira skrev (15 minutter siden): Driver de og sletter kommentarer på insta?? Husker ikke om det var iselin g sin eller cbe sin at jeg leste en kommentar fra en som spurte om hvorfor hun kan fortelle om sexlivet sitt, men ikke vise en krangel eller at barna er frustrerte. Nå ser jeg ikke noe mer til den kommentaren (da jeg skulle sjekke om noen hadde svart) . CBE redigerer vel kommentarfeltet både på blogg og insta, så vidt jeg vet? Endret 3. mars 2021 av Nikea 14
123Frustrert Skrevet 3. mars 2021 #36828 Skrevet 3. mars 2021 Nikea skrev (25 minutter siden): CBE redigerer vel kommentarfeltet både på blogg og insta, så vidt jeg vet? Ser det ligger på cbe sin konto, under det siste bilde, men ut fra kommentaren å dømme har den blitt slettet en gang.. 4
Gull vaffel Skrevet 3. mars 2021 #36829 Skrevet 3. mars 2021 Ellevira skrev (2 timer siden): Driver de og sletter kommentarer på insta?? Husker ikke om det var iselin g sin eller cbe sin at jeg leste en kommentar fra en som spurte om hvorfor hun kan fortelle om sexlivet sitt, men ikke vise en krangel eller at barna er frustrerte. Nå ser jeg ikke noe mer til den kommentaren (da jeg skulle sjekke om noen hadde svart) . Uansett hva hu deler eller ikke så får hun kritikk virker det som, hvorfor holder det ikke å dele litt? At hun ikke viser frustrerte barn er jo bare bra 3
Pippio Skrevet 3. mars 2021 #36830 Skrevet 3. mars 2021 Gull vaffel skrev (36 minutter siden): Uansett hva hu deler eller ikke så får hun kritikk virker det som, hvorfor holder det ikke å dele litt? At hun ikke viser frustrerte barn er jo bare bra Det er vel mest at alt skal være så perfekt. Perfekt hus, hage, kropp, barn, mann, hund og sexliv... Ingen her som klager over at vi får se for lite av barna. 10
Klappe Skrevet 3. mars 2021 #36831 Skrevet 3. mars 2021 Trodde det var lang kø for å skaffe seg den type rase i Norge. Er det lov å betale ekstra for å komme frem i køen?(sier ikke at de har gjort det) 1
pøbelsara Skrevet 3. mars 2021 #36832 Skrevet 3. mars 2021 Oppdrettere står helt fritt til å selge til hvem de vil. 15
Måne Rampelyset Skrevet 3. mars 2021 #36834 Skrevet 3. mars 2021 Tråden er ryddet for avsporing og svar til dette. Måne, admin.
Louiah Skrevet 3. mars 2021 #36835 Skrevet 3. mars 2021 Bilen kjører mens en filmer CBE i passasjersetet på bilen. Hvem kjører bilen da hvis ikke den personen filmer samtidig som han kjører bil? 31
Justlooking Skrevet 3. mars 2021 #36836 Skrevet 3. mars 2021 Tuttifrutt skrev (På 28.2.2021 den 21.51): Jeg fikk et helt annet syn på CBE i den episoden med Iselin. Herlig å høre henne snakke om skitne klær, søvnmangel og treningsglede. Skulle ønske hun var like «menneskelig» på bloggen, tror hun hadde tjent mye på å droppe glansbildet. Jeg hørte faktisk podcasten selv, og det er sjeldent. Helt grei av Caroline 😊 6
Strikkagenser Skrevet 3. mars 2021 #36837 Skrevet 3. mars 2021 Louiah skrev (1 time siden): Bilen kjører mens en filmer CBE i passasjersetet på bilen. Hvem kjører bilen da hvis ikke den personen filmer samtidig som han kjører bil? Stusset også veldig på dette. Det samme gjelder LKE sin sittestilling som sjåfør. 18
Asso Skrevet 4. mars 2021 #36838 Skrevet 4. mars 2021 Stusset veldig på at de vasket hunden med en gang den var i hus. Er det noe en ikke trenger å gjøre så ofte med hunder så er det jo å vaske dem.... har en lignende deres hund og vi vasker den kanskje en gang pr 6.mnd... Ellers enn det er det mer enn nok å bruke børste og blåse for slik pels.... håper de forstår at dette er en helt annen type hund enn de har hatt før! 12
likermegher Skrevet 4. mars 2021 #36839 Skrevet 4. mars 2021 Asso skrev (5 timer siden): Stusset veldig på at de vasket hunden med en gang den var i hus. Er det noe en ikke trenger å gjøre så ofte med hunder så er det jo å vaske dem.... har en lignende deres hund og vi vasker den kanskje en gang pr 6.mnd... Ellers enn det er det mer enn nok å bruke børste og blåse for slik pels.... håper de forstår at dette er en helt annen type hund enn de har hatt før! Det er da ikke uvanlig å vaske hunden etter man henter den hos oppdretter. MÅ liksom finne noe å ta de på. Er det ikke noe, så finner en på noe. 28
FruRosa Skrevet 4. mars 2021 #36840 Skrevet 4. mars 2021 Asso skrev (5 timer siden): Stusset veldig på at de vasket hunden med en gang den var i hus. Er det noe en ikke trenger å gjøre så ofte med hunder så er det jo å vaske dem.... har en lignende deres hund og vi vasker den kanskje en gang pr 6.mnd... Ellers enn det er det mer enn nok å bruke børste og blåse for slik pels.... håper de forstår at dette er en helt annen type hund enn de har hatt før! Hvor har de postet at de har badet ham? Eneste jeg finner er et bilde av ham nybadet hos oppdretter for et par dager siden. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå