Isola2 Skrevet 15. februar 2021 #36001 Skrevet 15. februar 2021 NewStart87 skrev (7 timer siden): Da skal han få det moro når han må være ute i minusgrader flere timer i uka med hunden. Men frua stiller i treningsbh i den iskalde kjelleren 20
pøbelsara Skrevet 15. februar 2021 #36002 Skrevet 15. februar 2021 Breakeven skrev (4 minutter siden): At de fremstiller et meget glanset bilde av livsstilen deres er jo ingen nyhet, og sånne ting blir jo ekstra forsterket av SOME. Poenget mitt er at de er mer aktive enn gjennomsnittsmannen, og han LKE liker sikkert å fremstille seg som en treningsekspert/ultraløper eller hva nå han kaller seg, men at han ikke er meget aktiv kan man ikke fornekte. DERFOR reagerer jeg på denne «hunde-shamingen». Gud forby at man ikke følger hylekoret her liksom. Jeg har ikke fått noe pes selv om jeg har sagt at jeg tror livet med nyhunden blir bra og at de kommer til å fikse det helt fint. To ganger, til og med. 16
123Frustrert Skrevet 15. februar 2021 #36003 Skrevet 15. februar 2021 Breakeven skrev (8 minutter siden): At de fremstiller et meget glanset bilde av livsstilen deres er jo ingen nyhet, og sånne ting blir jo ekstra forsterket av SOME. Poenget mitt er at de er mer aktive enn gjennomsnittsmannen, og han LKE liker sikkert å fremstille seg som en treningsekspert/ultraløper eller hva nå han kaller seg, men at han ikke er meget aktiv kan man ikke fornekte. DERFOR reagerer jeg på denne «hunde-shamingen». Gud forby at man ikke følger hylekoret her liksom. Jeg er ikke enig med deg, rett og slett. De fremstiller ikke en glanset bilde av hverdagen sin, men en hverdag som ikke finnes. Å trene i en kjeller er ikke det samme som å være aktiv for meg. En aktiv livsstil er en livsstil med mange ulike aktiviteter, til ulike tider liksom. Ikke manisk løping på mølla og en rusletur på søndagen. 31
Klaraku78 Skrevet 15. februar 2021 #36004 Skrevet 15. februar 2021 Breakeven skrev (12 minutter siden): At de fremstiller et meget glanset bilde av livsstilen deres er jo ingen nyhet, og sånne ting blir jo ekstra forsterket av SOME. Poenget mitt er at de er mer aktive enn gjennomsnittsmannen, og han LKE liker sikkert å fremstille seg som en treningsekspert/ultraløper eller hva nå han kaller seg, men at han ikke er meget aktiv kan man ikke fornekte. DERFOR reagerer jeg på denne «hunde-shamingen». Gud forby at man ikke følger hylekoret her liksom. Det hjelper ikke å være aktiv hvis du aldri beveger deg utafor døra. 18
Villroses hage Skrevet 15. februar 2021 #36005 Skrevet 15. februar 2021 22 minutter siden, Breakeven said: At de fremstiller et meget glanset bilde av livsstilen deres er jo ingen nyhet, og sånne ting blir jo ekstra forsterket av SOME. Poenget mitt er at de er mer aktive enn gjennomsnittsmannen, og han LKE liker sikkert å fremstille seg som en treningsekspert/ultraløper eller hva nå han kaller seg, men at han ikke er meget aktiv kan man ikke fornekte. DERFOR reagerer jeg på denne «hunde-shamingen». Gud forby at man ikke følger hylekoret her liksom. Livsstilen som fremmes på bloggen gir ikke akkurat inntrykk av noen som er mer aktive en gjennomsnittet? Jobber hjemmefra, og så mye/lite som det måtte passe. Trener på en tid gjennomsnittsnordmannen må jobbe, og virker å ha uendelig tid til å drive med ting andre gjør på fritiden. Friluftsliv er ikke det som blir publisert mest, akkurat. Ikke engang hagen legger de mye sjel og innsats i, virker det som. Byturer, kafeliv, hotelluksus og sydenturer sees det mye av. Det du kaller hundeshaming er vel heller innspill fra folk som er bekymret for at influenserne skal "influense" andre til å skaffe seg polarhund når de ikke har en spesielt aktiv eller friluftsorientert livsstil. Bare fordi slike hunder er trendy. 29
Sannver Skrevet 15. februar 2021 #36006 Skrevet 15. februar 2021 Det er noe helt annet å løpe på mølla innendørs foran en serie enn å faktisk gå ut døra hver eneste dag på tur. Noen som vet om det er hannhund de skal skaffe? Har ikke fått det med meg. 8
Breakeven Skrevet 15. februar 2021 #36007 Skrevet 15. februar 2021 (endret) Men helt ærlig, hva er det dere er så bekymret for? At hunden ikke skal få nok tur? Man kan si mye om dem, men dette blir litt som mammapolitiet, jeg får en bismak i munnen. Hvordan de fremstiller livet sitt på SOME har da fint lite å si så lenge hunden blir tatt vare på, det er en helt annen diskusjon. Poenget mitt er at dere skal mene så fryktelig mye, og ikke kom med den «de skal influense folk til å skaffe den type hund». Endret 15. februar 2021 av Breakeven 11
Breakeven Skrevet 15. februar 2021 #36008 Skrevet 15. februar 2021 Villroses hage skrev (19 minutter siden): Livsstilen som fremmes på bloggen gir ikke akkurat inntrykk av noen som er mer aktive en gjennomsnittet? Jobber hjemmefra, og så mye/lite som det måtte passe. Trener på en tid gjennomsnittsnordmannen må jobbe, og virker å ha uendelig tid til å drive med ting andre gjør på fritiden. Friluftsliv er ikke det som blir publisert mest, akkurat. Ikke engang hagen legger de mye sjel og innsats i, virker det som. Byturer, kafeliv, hotelluksus og sydenturer sees det mye av. Det du kaller hundeshaming er vel heller innspill fra folk som er bekymret for at influenserne skal "influense" andre til å skaffe seg polarhund når de ikke har en spesielt aktiv eller friluftsorientert livsstil. Bare fordi slike hunder er trendy. Trendy? Ikke kom her å si at du ikke hadde funnet noe feil om de skaffet seg en veskehund istedet, det hadde vært feil det og. 6
Gjest Lin11 Skrevet 15. februar 2021 #36009 Skrevet 15. februar 2021 Breakeven skrev (17 minutter siden): Men helt ærlig, hva er det dere er så bekymret for? At hunden ikke skal få nok tur? Man kan si mye om dem, men dette blir litt som mammapolitiet, jeg får en bismak i munnen. Hvordan de fremstiller livet sitt på SOME har da fint lite å si så lenge hunden blir tatt vare på, det er en helt annen diskusjon. Poenget mitt er at dere skal mene så fryktelig mye, og ikke kom med den «de skal influense folk til å skaffe den type hund». Breakeven skrev (14 minutter siden): Trendy? Ikke kom her å si at du ikke hadde funnet noe feil om de skaffet seg en veskehund istedet, det hadde vært feil det og. Dette eskalerte fort..
Keaton Skrevet 15. februar 2021 #36010 Skrevet 15. februar 2021 Breakeven skrev (13 minutter siden): Trendy? Ikke kom her å si at du ikke hadde funnet noe feil om de skaffet seg en veskehund istedet, det hadde vært feil det og. «Their graceful appearance has made them a big hit with the Instagram » Trendy? Ja. Det gjelder for så vidt flere raser. Kilde sitat: https://hellobark.com/social-stars/20-samoyeds-to-follow-on-instagram/ 18
FruRosa Skrevet 15. februar 2021 #36011 Skrevet 15. februar 2021 Sannver skrev (32 minutter siden): Det er noe helt annet å løpe på mølla innendørs foran en serie enn å faktisk gå ut døra hver eneste dag på tur. Noen som vet om det er hannhund de skal skaffe? Har ikke fått det med meg. Ja, hannhund. 3
Villroses hage Skrevet 15. februar 2021 #36012 Skrevet 15. februar 2021 (endret) 1 hour ago, Breakeven said: Men helt ærlig, hva er det dere er så bekymret for? At hunden ikke skal få nok tur? Man kan si mye om dem, men dette blir litt som mammapolitiet, jeg får en bismak i munnen. Hvordan de fremstiller livet sitt på SOME har da fint lite å si så lenge hunden blir tatt vare på, det er en helt annen diskusjon. Poenget mitt er at dere skal mene så fryktelig mye, og ikke kom med den «de skal influense folk til å skaffe den type hund». Akkurat! Dette er en påvirkerbedrift, for søren! De lever av å markedsføre varer og livsstil. Vi blir dessverre alle påvirket av markedsføring enten vi liker det eller ikke. En bedrift som Treasures AS hermer og kopierer mye av det som trender ute på nettet. Dessverre er dette med polarhund trendy nå. Når dette påvirkerfirmaet skaffer seg polarhund, blir denne åpenbart en viktig del av innholdet på deres kanaler, og dermed vil anskaffelse av denne spesifikke rasen være med å inspirere andre til å herme, gjøre likedan. Endret 15. februar 2021 av Villroses hage 18
Medici Skrevet 15. februar 2021 #36013 Skrevet 15. februar 2021 Kollontaj skrev (4 timer siden): «Vi dro til Høysand og der er det så nydelig! Vannet som vi bader i og kjører båt på om sommeren, mens vindene rusker oss i håret og sola bruner oss i ansiktet, er helt speilblank og frossen nå, så egentlig burde vi hatt med skøyter.» Hilsen C, 11 år Seriøst? Går det an å formulere seg så svakt? https://www.carolinebergeriksen.no/2021/02/15/en-helt-nydelig-helg/ 47 ord (med forbehold om tellefeil), i én setning 😳 24
Keaton Skrevet 15. februar 2021 #36014 Skrevet 15. februar 2021 (endret) Medici skrev (30 minutter siden): 47 ord (med forbehold om tellefeil), i én setning 😳 Vindene rusker oss i håret (ikke vinden). Aldri hørt noen si «sola bruner oss i ansiktet.» Sola gir oss farge, sola steiker oss. Vannet er speilblank, nei, speilblankt. Medici skrev (30 minutter siden): Kollontaj skrev (5 timer siden): «Vi dro til Høysand og der er det så nydelig! Vannet som vi bader i og kjører båt på om sommeren, mens vindene rusker oss i håret og sola bruner oss i ansiktet, er helt speilblank og frossen nå, så egentlig burde vi hatt med skøyter.» Hilsen C, 11 år Vi reiste til Høysand og der er det virkelig flott! Om sommeren bader vi i vannet, kjører båt mens vinden rusker oss i håret og sola gir oss mer og mer farge på kroppen. Nå ligger vannet speilblank og frossent, inviterer oss til en skøytetur! Det får bli en annen gang! 🤪 når man først skal skrive noe så svada Endret 15. februar 2021 av Kollontaj 38
Tørst Skrevet 16. februar 2021 #36015 Skrevet 16. februar 2021 Kollontaj skrev (45 minutter siden): Vindene rusker oss i håret (ikke vinden). Aldri hørt noen si «sola bruner oss i ansiktet.» Sola gir oss farge, sola steiker oss. Vannet er speilblank, nei, speilblankt. Vi reiste til Høysand og der er det virkelig flott! Om sommeren bader vi i vannet, kjører båt mens vinden rusker oss i håret og sola gir oss mer og mer farge på kroppen. Nå ligger vannet speilblank og frossent, inviterer oss til en skøytetur! Det får bli en annen gang! 🤪 når man først skal skrive noe så svada Dauer 😂 10
Hilde444 Skrevet 16. februar 2021 #36016 Skrevet 16. februar 2021 Klar for trening med kaffekopp, så bilde av svett kropp, deretter bilde av iPad. Nå opp og finne ut hvordan luggen skal være i dag. Dauer😂😂😂🙈 34
Salmonella Skrevet 16. februar 2021 #36017 Skrevet 16. februar 2021 (endret) 123Frustrert skrev (14 timer siden): Tror du misforstår. Selve Valget av hund er det ikke satt spørsmålstegn ved akkurat, egentlig. Det som bli diskutert er måten de fremlegger egen livsstil. At en samjoed til vanlig er en fin familie for denne hunden blir helt feil og det å sammenligne de to hundene de hadde med en samojed blir som å sammenligne epler og pærer. Disse to voksne menneskene i Sarpsborg har plutselig fått en interesse for friluftsliv og skigåing, noe bloggen har vært blottet for før. Det bloggen der i mot har vært overfylt av er kaffeturer, restaurant og frisørbesøk. De fremstår som sedate typer som helst vil være på cruise enn på fjelltur. De trener, ja, men det er også det. På søndagene er de på en liten tur, aldri ellers. det blir litt som treningen deres som legges frem på en måte som gjøre at man skulle tro man fikk større rumpe og større pupper av den løpingen på mølle, når sannheten er at det opereres og redigeres over en lav sko. Jug fra ende til annen. Det blir jo litt dumt for hunderasen om alle som løper fra kafébesøk til restaurant nå skal bytte ut veskehunden sin med en samojed liksom. Men hvilken rolle spiller det at det dere har gjort dere opp en mening og forventning om basert på bloggen og IG ikke stemmer overens med det dere mener de prøver på nå? Det spiller jo ingen trille. Dere vet jo at vi ser jo ikke halvparten av hva de foretar seg eller tenker eller mener. Jada jeg vet de deler MYE. Men det ene utelukker ikke det andre. Ser det er mye snakk om at det handler om troverdighet. Og mulig jeg er naiv altså men dette "problemet" føler jeg er skapt av en del brukere i denne tråden. Noen her har fått fullstendig tunnelsyn på denne saken og det hele fremstår som litt komisk. Bare så det er sagt; jeg er enig i mye av kritikken rundt CBE her men akkurat dette med valg av hund virker litt ensporet og tatt ut av kontekst. Det er liksom ikke måte på hvilke konsekvenser deres valg av hund vil få 😆 ✌️ Endret 16. februar 2021 av Salmonella 20
123Frustrert Skrevet 16. februar 2021 #36018 Skrevet 16. februar 2021 Salmonella skrev (12 minutter siden): Men hvilken rolle spiller det at det dere har gjort dere opp en mening og forventning om basert på bloggen og IG ikke stemmer overens med det dere mener de prøver på nå? Det spiller jo ingen trille. Dere vet jo at vi ser jo ikke halvparten av hva de foretar seg eller tenker eller mener. Jada jeg vet de deler MYE. Men det ene utelukker ikke det andre. Ser det er mye snakk om at det handler om troverdighet. Og mulig jeg er naiv altså men dette "problemet" føler jeg er skapt av en del brukere i denne tråden. Noen her har fått fullstendig tunnelsyn på denne saken og det hele fremstår som litt komisk. Bare så det er sagt; jeg er enig i mye av kritikken rundt CBE her men akkurat dette med valg av hund virker litt ensporet og tatt ut av kontekst. Det er liksom ikke måte på hvilke konsekvenser deres valg av hund vil få 😆 ✌️ Hvilke konsekvenser sikter du til? Jeg håper du har rett, at cbe sitt valg av hund ikke spiller noen trille. Håper hun ikke har innflytelse på noen om det kommer til hund, trening, kosthold, operasjoner eller livsstil generelt. Og spesielt ikke når det kommer til å tro godt om seg selv, for akkurat der når bloggen nye høyder. Det er fint p ha god selvtillit altså, men det er noe som heter selvinnsikt også. 7
Salmonella Skrevet 16. februar 2021 #36019 Skrevet 16. februar 2021 123Frustrert skrev (13 minutter siden): Hvilke konsekvenser sikter du til? Jeg håper du har rett, at cbe sitt valg av hund ikke spiller noen trille. Håper hun ikke har innflytelse på noen om det kommer til hund, trening, kosthold, operasjoner eller livsstil generelt. Og spesielt ikke når det kommer til å tro godt om seg selv, for akkurat der når bloggen nye høyder. Det er fint p ha god selvtillit altså, men det er noe som heter selvinnsikt også. I følge deg selv (og de som er enige med deg) så kan det være at veldig mange nå (folk som ikke har peiling, fritt tolket ut av dine uttalelse om at de løper mellom cafeer og restauranter) vil kvitte seg med veskehunden sin for så å skaffe seg en samojed. 4
Gjest Lin11 Skrevet 16. februar 2021 #36020 Skrevet 16. februar 2021 For min del handler det om det om eventyrfortellingene som blir presentert på blogg/IG. Når så bedriften blir konfrontert med ting de har lagt ut og fortellinger som ikke adder opp med den nye fortellingen, så blir det hele ganske så løgnaktig. At man ikke kan stå for det man har prøvd å selge inn i etterkant, fordi det ikke passer inn i det nye narrative er helt på trynet og useriøst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå