Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg lurer virkelig på hvorfor de er så aggressive i kommentarfeltet. Hvis de ikke ønsker kommentarer som er tilnærmet kritiske, så kan de bare la være å publisere dem - det slipper jo ikke gjennom alt, så jeg skjønner ikke at de gidder å legge ut kommentarer de blir sure av og svarer frekt på. 

Det virker så utrolig uproft. 

Og igjen - jeg tviler ikke på at de kommer til å fikse den nye hunden helt greit. Jeg tror bare det blir litt mer jobb og søl enn de har sett for seg.

Endret av pøbelsara
  • Liker 49
Skrevet
pøbelsara skrev (12 minutter siden):

Jeg lurer virkelig på hvorfor de er så aggressive i kommentarfeltet. Hvis de ikke ønsker kommentarer som er tilnærmet kritiske, så kan de bare la være å publisere dem - det slipper jo ikke gjennom alt, så jeg skjønner ikke at de gidder å legge ut kommentarer de blir sure av og svarer frekt på. 

De slipper alltid igjennom noen kritiske kommentarer slik at de kan forsvare seg og samtidig få med seg fans'n til å rakke ned på kritikerne......men at fans'n ikke klarer å se at CBE/LKE er frekke i sine svar og bare roser de for måten de svarer på er for meg helt uforståelig 

• Liker 20
Skrevet

Hadde litt for mye tid på hånden i helga, og tok en tur innom kommentarfeltet. Jeg lurer virkelig på om CBE har gullfiskhukommelse, identitetsforstyrrelse eller noe annet. I det ene sekundet elsker hun ski, i det andre sekundet kommenterer hun at det ikke blir så mye skigåing.. i det neste (og dette understreker virkelig at det kreves en brå endring av livsstil her) kommenterer hun: «Ja, det blir en forandring 😛 Jeg ser for meg at skiboksen brått kommer til å stå på hele året...»

• Liker 26
Skrevet
pøbelsara skrev (33 minutter siden):

Og igjen - jeg tviler ikke på at de kommer til å fikse den nye hunden helt greit. Jeg tror bare det blir litt mer jobb og søl enn de har sett for seg.

For å få siste ordet, sympati/støtteerklæringer og å henge ut de som er kritiske med å kalle de feks stalkers.

• Liker 16
Skrevet

Det kommentarfeltet bare gir og gir 😂

Hun minner meg mest om en trassig tenåring - både mtp atferd og kognitivt.

• Liker 27
Skrevet
LilleSnupp skrev (3 minutter siden):

Tenkte akkurat på det samme. Hun svarer på en måte som var litt kult å svare voksne på da man var tenåring. Nebbete og småfrekt, uten å gå helt over grensen. Husker jeg synes det var litt kult da klassevenninnene mine snakket på den måten. Forskjellen er at vi var 14 år, ikke 34.

Skrevet (endret)
LilleSnupp skrev (50 minutter siden):

Ja, fikk det inntrykket på bloggerne også. At alle skal ivareta bedriftseieren sine behov. Om det er kvinnesynet på at kvinner er noen skjøre vesener som skal tas vare på, eller om det er noe « persilleblad» over eier, vet man ikke. Men en parodisk fremstilling av en kvinne som skal være et objekt for et mannlig blikk, som skal diskutere i eget kommentarfelt om bagateller istedenfor å vise frem engasjement for viktige saker (litt sånn krig og fred og sånn), og hardnakket holder på den krampaktige fasaden som en perfekt frue i sitt dukkehjem. Så utdatert og degenererende.

Endret av Lin11
Skrevet
Inocybe skrev (8 minutter siden):

Da er det vel avklart. De har valgt rase etter utseende og hvilket image de ønsker å oppnå med aktiv hund. Ikke bruke dens nedarvede egenskaper. Som med alt annet på den bloggen er det overfladiske det som betyr mest. 

Leste litt her (vi ønsker oss ny hund selv) https://samojedhund.no/blog/page/2/ Gode tekster både om oppdrett og valpekjøp. 

• Liker 15
Skrevet
Skrottefar skrev (1 time siden):

De slipper alltid igjennom noen kritiske kommentarer slik at de kan forsvare seg og samtidig få med seg fans'n til å rakke ned på kritikerne......men at fans'n ikke klarer å se at CBE/LKE er frekke i sine svar og bare roser de for måten de svarer på er for meg helt uforståelig 

De slipper nok gjennom alt av kommentarer. Ser ikke for meg at det er så veldig mange flere som gidder å kommentere på det hjernedøde innholdet som serveres.

• Liker 13
Skrevet (endret)

Man løper helt anderledes med snøreløping enn alene. Med trekkhund må man være tyngre i steget og litt mer bakpå, så man har kontrollen over dyret. I tillegg skal man alltid kunne stoppe, dvs ha styrke til å holde igjen og rope kommandoene. Man kan jo lære en trekkhund å ikke trekke, det er jo en egenskap som må trenes. Men det ligger i instinktet, får de ikke utløp for energien så blir de uspiselige å ha i hus....

Og 10 t/uka på tur som hun skryter av er ikke mye med trekkhund. Vi ligger på 15-20 timer effektiv trekke-tid på en normal arbeidsuke med vår. Han er ikke en "langkjøringshund" som husky er, men må ha ca 1,5-2 t jobb hver dag for å være en trivelig familiehund. 

Endret av Summeer
  • Liker 28
Skrevet

Hun mente vel at 10t/uka var mer enn nok. I tillegg kunne de jo slippe den ut i hagen hvis det regna. Virker på meg som om hun tror hunden bare trenger en liten luftetur om dagen. 

• Liker 36
Skrevet
Lin11 skrev (2 timer siden):

Ja, fikk det inntrykket på bloggerne også. At alle skal ivareta bedriftseieren sine behov. Om det er kvinnesynet på at kvinner er noen skjøre vesener som skal tas vare på, eller om det er noe « persilleblad» over eier, vet man ikke. Men en parodisk fremstilling av en kvinne som skal være et objekt for et mannlig blikk, som skal diskutere i eget kommentarfelt om bagateller istedenfor å vise frem engasjement for viktige saker (litt sånn krig og fred og sånn), og hardnakket holder på den krampaktige fasaden som en perfekt frue i sitt dukkehjem. Så utdatert og degenererende.

Ja.👏

• Liker 8
Skrevet

Spesielt å skrive at de elsker å gå ski og at det skal hunden få gjøre masse når den en stor nok, for så å bli sur i kommentarfeltet når lesere bemerker at de går veldig lite på ski... Og nå har hun altså snudd til at de kommer ikke til å gå så mye ski. 

Ellers skriver hun det jo så godt selv, vi har endelig funnet en hund som passer VÅRE behov... Hundens behov, vel...

• Liker 44
Skrevet (endret)
Klaraku78 skrev (46 minutter siden):

Hun mente vel at 10t/uka var mer enn nok. I tillegg kunne de jo slippe den ut i hagen hvis det regna. Virker på meg som om hun tror hunden bare trenger en liten luftetur om dagen. 

Akkurat den der "vi kan jo bare slippe den ut i hagen", en hageflekk som er tilknyttet Borregaards parkområde sier så inderlig mye.

Det er da ingen katt vi snakker om her. Vi må ha med båndtvang, bæsjeposer og rådyr i vurderingen her.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 49
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (15 minutter siden):

Vi må ha med båndtvang, bæsjeposer og rådyr i vurderingen her.

Dette 👏🏻👏🏻

Skrevet

Dette med å velge feil hunderase vil jo slå tilbake på de ganske fort....når de ikke bruker den energien og behovet hunden har, som ligger i linjene...så vil de som noen skrev over her, få en hund som ikke er særlig trivelig å ha med å gjøre. Skjønner ikke hva de tenker på.  Men ja, pen hund.  

Dette er ikke en veskehund som kan være fornøyd med å bli med ut etter posten...(men som også er kapabel til å gå lang tur)

• Liker 25
Gjest tranedatter
Skrevet

Nå har jo også hunder ulik personlighet, og har de flaks får de en med meget rolig temperament. Men klart, kan slå andre veien også, de får en spinnvill personlighet med umettlig energi!

(de som har sett "fra bølle til bestevenn" vet hvor mye enkelte slet)

Skulle det siste skje, tipper jeg den blir omplassert med unnskyldning at "den ikke gikk sammen med barna, sikkerheten til de går først". De har jo allerede hatt hund så kan jo ikke ta klassikeren med "oppdaget allergi hos barna". Som mange bruker som unnskyldning når de innser hundeholdet er for krevende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...