Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
LilleSnupp skrev (1 minutt siden):

Ja, menn har forskjellige smak- slik vi kvinner også har.. og godt er det!

Jeg synes ikke hun ser godt trent ut. Jeg definerer godt trent som synlige muskler, ikke synlige muskler pga lav fettprosent.

Enig. Hun er ikke godt trent, men veldig slank. 

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
amo skrev (11 minutter siden):

Dette er første innlegg i denne tråden, og det tråden skal handle om.Det som møter meg som fersk bruker..

For nye debattanter kan man  ikke forvente at de leser seg opp før de deltar i debatten, En påminning om at det er bedriften Treasure som debatteres bør kanskje komme enda tydeligere frem. Alle meninger,synsing og latterliggjøring om feks valg av hund, det går Jo på  personene og ikke bedriften?  Jeg synes  tråden bør skifte navn til Treasure As.

jeg tenker at det ville tilsløre selve forretningskonseptet, som er å bruke egen person og privatliv (med hund!) som content for å selge annonser. 

Endret av MissLucy
  • Liker 15
Skrevet
NewStart87 skrev (2 minutter siden):

Enig. Hun er ikke godt trent, men veldig slank. 

Hun ser godt trent ut og er også veldig slank. Flott dame. 

• Liker 3
Skrevet
Lin11 skrev (2 minutter siden):

Min hypotese er at dette har de planlagt over lang tid, mulig at de har stått på liste hos en oppdretter. At bedriften presenterer det som et prosjekt som skjedde på noen uker/helg betyr ikke at det stemmer. Men må jo si at det er merkelig at dette ikke er blitt melket over flere måneder allerede for å øke engasjementet. 

Ja, det tror jeg også. I innlegget hvor de besøkte valpene skrev hun at hun håpet og ønsket at de fikk en av dem, men sannsynligvis hadde de allerede fått bekreftet dette. De fikk da mange ekstra klikk og mye engasjement og diskusjoner pga rasen, og i tillegg "imponerte" de leserne sine enda mer når det viste seg at de slapp foran andre i køen. De ville aldri tatt sjansen på å vise bilde av en hund og risikere å måtte fortelle at de ikke ble valgt som eiere. Alt er garantert nøye planlagt 

• Liker 34
Skrevet
Hut skrev (3 minutter siden):

Enkelte kroppsdeler er kanskje godt trent, men på overkroppen ser hun ikke trent ut... bare slank. 

• Liker 7
Skrevet

Sa ikke CBE at LK løper ute 6-9 timer hver uke, men utifra instastory er nok LK like glad i å løpe på mølla som sin kone. At det er så enkelt for dem å løpe ute, kan ikke jeg skjønne de mener, da det egentlig aldri skjer.  

• Liker 22
Skrevet

Oppdrettere har lister, men de står fritt til å selge hund til hvem de vil, de har full frihet til å vurdere hvem de tror er beste egnet. Seriøse oppdrettere opprettholder kontakt med valpekjøperne sine kanskje gjennom hele hundens liv, og det er klart de velger de de selv mener et godt egnet og kan gi hunden et gdt liv.

Jeg vil tro at en samojed vil få et godt liv hos familien Berg-Eriksen. Alt jeg skrive nå, er utfra det jeg ser i deres some-kanaler - hvor de altså helt frivillig deler masse fra familiens liv.

Det vil bli adskillig mer hundeår enn de er vant til. Jeg antar de har støvsuger. 

Det vil bli behov for adskillig mer fysisk aktivitet utendørs med den nye hunden enn det var med de gamle. CBE sier at de lever aktive liv og at de ønsker en hund som kan være med på dette. Jeg gikk mye mindre tur før jeg fikk hund enn etter at jeg fikk hund. SÅ jeg antar at selv om CBE løper på mølle nå, så kan det godt hende hun endrer det når hunden blir stor nok til å trenge mye aktivitet utendørs.

Valpetiden er gøy - og veldig instavennlig. Jeg hadde syntes det var helt topp med mer hund og atskilling mindre mindreårige i monitor. 

Valpetiden er frustrerende og mange valper er små pirajaer i pels. De har hatt hund før, så de vet sikkert hva de går til. Nå har de s,åbarn i hus, og det kan bli litt ekstra pes fordi barna kan bli bitt, og en hannhund KAN finne på å utfordre rangordningen i familien når den kommer i puberteten. Men dette kan like godt skje med en mindre hund, og er ting man må ta tak i når det skjer.

Det kan jo bli en skikkelig opptur for variasjonen i de ulike SoMe-kanalene hvis CBE bytter ut kaffekopp- og posere-foran-mølle-bilder med bilder fra turer ute i sol og regn med pen hund.

Når man velger en stor hund, blir risikoen for at barna skal bruke den som leketøy, automatisk mindre.

Så selv om jeg fortsatt er kritisk til både kroppsfokus, feilmerking, besserwisserviksomhet og eksponering av mindreårige, tenker jeg at hundeholdet sikkert blir bra. Og bra innhold.

:tommelsmil:

• Liker 49
Skrevet (endret)
Klaraku78 skrev (41 minutter siden):

Sa ikke CBE at LK løper ute 6-9 timer hver uke, men utifra instastory er nok LK like glad i å løpe på mølla som sin kone. At det er så enkelt for dem å løpe ute, kan ikke jeg skjønne de mener, da det egentlig aldri skjer.  

Strava viser om LKE løper 6-9 timer ute? 

Endret av Marioposa
  • Liker 3
Skrevet
Hut skrev (1 time siden):

Hun ser sånn ut etter hun er redigert, retusjert og bruker masse filter på alt hun legger ut. Hvis man vil se hvordan hun virkelig ser ut, må man se på hennes tv opptredener hvor andre har filmet henne. Det forekommer ytterst sjelden. Lurer på hvorfor. 

• Liker 33
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Hut skrev (1 time siden):

Hun ser godt trent ut, men hun klarer så vidt én pushup? Hun har veldig lav fettprosent, derfor synes musklene så godt. Men man ser at musklene ikke er trent noe særlig. Jeg mener ikke det som drittslenging, men trente muskler ser helt annerledes ut.

Gjest Stjernetåka
Skrevet

Hun er jo flott når andre filmer henne. Nesten finere. Men problemet er jo avviket mellom redigering og naturlig. Tenk, om vi kunne se henne slik hun ser ut feks på tv? Da er hun nydelig og naturlig og frisk.

Gjest Stjernetåka
Skrevet

Ps: Jeg liker egentlig ikke å kommentere utseende, på kvinner eller menn. Jeg bedømmer etter hva de har i hodet og sjarme. Så dette er siste på meg. Jeg er her for hundesnakk ;)

Skrevet
Stjernetåka skrev (Akkurat nå):

Hun er jo flott når andre filmer henne. Nesten finere. Men problemet er jo avviket mellom redigering og naturlig. Tenk, om vi kunne se henne slik hun ser ut feks på tv? Da er hun nydelig og naturlig og frisk.

Hun ser helt vanlig ut da, med skavanker som de fleste andre. 

• Liker 16
Gjest Stjernetåka
Skrevet
Surikatt skrev (Akkurat nå):

Hun ser helt vanlig ut da, med skavanker som de fleste andre. 

Ja, og det er det som er flott. Vanlige normale sunne mennesker. Det er det jeg vil se :)

Skrevet (endret)

Jeg ønsker ikke å omtale utseendet hennes direkte. Men det er likevel svært viktig å ikke vurdere CBEs utseende ut i fra hva hun og mannen selv presenterer i sosiale medier. Det er rett og slett skremmende stor forskjell mellom hva som postes av dem; åpenbart heftig retusjert, skyggelagt og filtrert, i forhold til hva som postes av andre; f eks i tradisjonelle medier og i Bloggerne. På bildene nedenfor, hvor det høyre kommer fra CBEs Instagram, så ser vi for eksempel en helt annen nese, hake og hud enn hva vi ser på bildet til venstre. Dette handler om påvirkning, og om hvordan CBE får andre til å føle seg mislykkede, fordi de ikke forstår at det hun leverer er retusjert og remodellert.

Resized_16132275998945506887386213341560_22591696641110.jpeg

Bildekilder:

https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=158zgxj8kbjm3

https://www.google.com/search?q=caroline+berg+eriksen&client=ms-android-samsung-rev2&prmd=inv&sxsrf=ALeKk02ERwJO2nhYGgaftu-AgrFtrlW7zA:1613228223495&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj29865j-fuAhW_CBAIHZ6RCH4Q_AUoAXoECB0QAQ

Endret av Ultiva
  • Liker 48
Skrevet
Stjernetåka skrev (3 minutter siden):

Ja, og det er det som er flott. Vanlige normale sunne mennesker. Det er det jeg vil se :)

Enig, dette vil også jeg se.

Det blir full kræsj å se stillbilder og filmsnutter av trening med tung sminke og filter/redigering/posering. Det samme gjelder friluftsliv med telt og pulk. Det er ikke vanskelig å produsere innhold uten å bruke masse tid på flere lag sminke og å jakte det mest vellykkede bildet der alt er "on fleek" mens resten i turfølget venter. Det går også an å la være å skape reklamebilder av hvert eneste foto som publiseres enten det er reklame eller ei. Det går til og med an å gi blaffen i kameraet på mobilen og bare være tilstede i nuet uten å holde inn magen og dokumentere det.

Den dagen carolinebergeriksenno bestemmer seg for å vise en liten matvalk, gi blaffen i panneluggen, og ikke redigerer bort kviser og rynker og vanlig hud med filter på tror jeg vi venter forgjeves på.

• Liker 32
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Oppdrettere har lister, men de står fritt til å selge hund til hvem de vil, de har full frihet til å vurdere hvem de tror er beste egnet. Seriøse oppdrettere opprettholder kontakt med valpekjøperne sine kanskje gjennom hele hundens liv, og det er klart de velger de de selv mener et godt egnet og kan gi hunden et gdt liv.

Jeg vil tro at en samojed vil få et godt liv hos familien Berg-Eriksen. Alt jeg skrive nå, er utfra det jeg ser i deres some-kanaler - hvor de altså helt frivillig deler masse fra familiens liv.

Det vil bli adskillig mer hundeår enn de er vant til. Jeg antar de har støvsuger. 

Det vil bli behov for adskillig mer fysisk aktivitet utendørs med den nye hunden enn det var med de gamle. CBE sier at de lever aktive liv og at de ønsker en hund som kan være med på dette. Jeg gikk mye mindre tur før jeg fikk hund enn etter at jeg fikk hund. SÅ jeg antar at selv om CBE løper på mølle nå, så kan det godt hende hun endrer det når hunden blir stor nok til å trenge mye aktivitet utendørs.

Valpetiden er gøy - og veldig instavennlig. Jeg hadde syntes det var helt topp med mer hund og atskilling mindre mindreårige i monitor. 

Valpetiden er frustrerende og mange valper er små pirajaer i pels. De har hatt hund før, så de vet sikkert hva de går til. Nå har de s,åbarn i hus, og det kan bli litt ekstra pes fordi barna kan bli bitt, og en hannhund KAN finne på å utfordre rangordningen i familien når den kommer i puberteten. Men dette kan like godt skje med en mindre hund, og er ting man må ta tak i når det skjer.

Det kan jo bli en skikkelig opptur for variasjonen i de ulike SoMe-kanalene hvis CBE bytter ut kaffekopp- og posere-foran-mølle-bilder med bilder fra turer ute i sol og regn med pen hund.

Når man velger en stor hund, blir risikoen for at barna skal bruke den som leketøy, automatisk mindre.

Så selv om jeg fortsatt er kritisk til både kroppsfokus, feilmerking, besserwisserviksomhet og eksponering av mindreårige, tenker jeg at hundeholdet sikkert blir bra. Og bra innhold.

:tommelsmil:

Enig i dette. Det jeg reagerer på (som jeg ofte gjør) er omskrivingen av narrativ for å tilpasse seg en kløvhund, for deretter gå i strupen på lesere som har forstått det opprinnelige narrativet; går sjelden på ski, liker å løpe inne osv. Det er ufint. Virkelig. 

• Liker 42
Skrevet
Surikatt skrev (42 minutter siden):

Hun ser sånn ut etter hun er redigert, retusjert og bruker masse filter på alt hun legger ut. Hvis man vil se hvordan hun virkelig ser ut, må man se på hennes tv opptredener hvor andre har filmet henne. Det forekommer ytterst sjelden. Lurer på hvorfor. 

Nei, jeg har sett henne i virkeligheten også. Gikk forbi henne en gang. Like flott var hun da. Nydelig dame. 

• Liker 4
Skrevet
Tistelblad skrev (1 time siden):

Ja, det tror jeg også. I innlegget hvor de besøkte valpene skrev hun at hun håpet og ønsket at de fikk en av dem, men sannsynligvis hadde de allerede fått bekreftet dette. De fikk da mange ekstra klikk og mye engasjement og diskusjoner pga rasen, og i tillegg "imponerte" de leserne sine enda mer når det viste seg at de slapp foran andre i køen. De ville aldri tatt sjansen på å vise bilde av en hund og risikere å måtte fortelle at de ikke ble valgt som eiere. Alt er garantert nøye planlagt 

Var det ikke det samme som skjedde med henne og rollen i teateroppsetningen? Hun fortalte at hun hadde vært på audition og håpte å få rollen, mens sannheten var at hun allerede hadde fått bekreftet at hun fikk den da hun skrev innlegget?

• Liker 31
Skrevet
Stjernetåka skrev (44 minutter siden):

Ps: Jeg liker egentlig ikke å kommentere utseende, på kvinner eller menn. Jeg bedømmer etter hva de har i hodet og sjarme. Så dette er siste på meg. Jeg er her for hundesnakk ;)

Enig 👍🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...