Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tistelblad skrev (1 time siden):

Ja, det tror jeg også. I innlegget hvor de besøkte valpene skrev hun at hun håpet og ønsket at de fikk en av dem, men sannsynligvis hadde de allerede fått bekreftet dette. De fikk da mange ekstra klikk og mye engasjement og diskusjoner pga rasen, og i tillegg "imponerte" de leserne sine enda mer når det viste seg at de slapp foran andre i køen. De ville aldri tatt sjansen på å vise bilde av en hund og risikere å måtte fortelle at de ikke ble valgt som eiere. Alt er garantert nøye planlagt 

Du har en väldigt bra poäng där som jag också har tänkt, men inte vågade skriva, för jag vet ju absolut inte säkert. Men så som som min uppfattning av hur allt  framställs känns det så himla märkligt att visa ut en liten vovve dom ”hoppas blir deras” om dom inte redan visste detta. 

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kollontaj skrev (19 minutter siden):

Enig i dette. Det jeg reagerer på (som jeg ofte gjør) er omskrivingen av narrativ for å tilpasse seg en kløvhund, for deretter gå i strupen på lesere som har forstått det opprinnelige narrativet; går sjelden på ski, liker å løpe inne osv. Det er ufint. Virkelig. 

Jeg er heller ikke uenig med @pøbelsara at hunden helt sikkert kommer til og få det fint og CBE og LKE sikkert klarer å omstille seg. Men igjen er CBEs håndtering, som du skriver, hoderistende patetisk. Tenk å hisse seg sånn opp over at folk faktisk husker det hun publiserer 🙄🤣. Pinlig. 

• Liker 35
Skrevet
FruRosa skrev (19 minutter siden):

Var det ikke det samme som skjedde med henne og rollen i teateroppsetningen? Hun fortalte at hun hadde vært på audition og håpte å få rollen, mens sannheten var at hun allerede hadde fått bekreftet at hun fikk den da hun skrev innlegget?

AKkurat det samme. Det har ligget lenge mellom linjene både at de skulle ha hund etter kort tid og hva slags rase. Dette er nok heller første gang de har møtt hverandre live vil jeg anta. :) 

• Liker 13
Skrevet
Hut skrev (27 minutter siden):

Nei, jeg har sett henne i virkeligheten også. Gikk forbi henne en gang. Like flott var hun da. Nydelig dame. 

Jeg har sett henne i Bloggerne i flere sesonger. Jada, hun er absolutt flott nok, men hun ligner overhodet ikke på den vi ser på blogg og Instagram!😅

Skrevet
Finlay skrev (40 minutter siden):

Jeg har sett henne i Bloggerne i flere sesonger. Jada, hun er absolutt flott nok, men hun ligner overhodet ikke på den vi ser på blogg og Instagram!😅

At hun overhodet ikke ligner i virkeligheten på den man ser på bloggen er jeg uenig i. Jeg har som sagt gått fordi henne i virkeligheten og hun var lik den jeg ser på bloggen og insta. 

• Liker 3
Skrevet
FruRosa skrev (1 time siden):

Var det ikke det samme som skjedde med henne og rollen i teateroppsetningen? Hun fortalte at hun hadde vært på audition og håpte å få rollen, mens sannheten var at hun allerede hadde fått bekreftet at hun fikk den da hun skrev innlegget?

Det tenker jeg. Så ble hun syk visstnok  da resultatet skulle vises frem. Merkelig, det der. 

• Liker 14
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Hut skrev (4 minutter siden):

At hun overhodet ikke ligner i virkeligheten på den man ser på bloggen er jeg uenig i. Jeg har som sagt gått fordi henne i virkeligheten og hun var lik den jeg ser på bloggen og insta. 

Det må du gjerne være uenig i, men vi er flere som har sett henne på nært hold og reagert på forskjellen. Pen dame, ikke noe å si på det, men hun har linjer under øynene og urenheter i huden og sånt. Hun ser ikke så airbrushed ut i virkeligheten som på SoMe. Men absolutt pen. 

Skrevet
Surikatt skrev (3 minutter siden):

Det tenker jeg. Så ble hun syk visstnok  da resultatet skulle vises frem. Merkelig, det der. 

Hun var der da på dag 2, iallfall. 

• Liker 5
Skrevet
Lille_Krokodille skrev (4 timer siden):

Jeg kjenner jeg er ganske nysgjerrig på hvilken oppdretter dette er. Leter selv etter hund, og det er ventelister på valper overalt, nesten uansett rase. Har også sett at det er lange ventelister på samojed. Men dette paret klarer å skaffe seg valp omtrent på sekundet? 

Jeg håper selvsagt at de klarer å venne seg til det høye aktivitetsnivået denne typen hund krever, og sørge for nok mental stimuli. Jeg tror de kan klare det helt fint, men da må de faktisk klare å snu om på den behagelige hverdagen et par hakk..

Er jo ikke sikkert det er en oppdretter.  Ja, det er jo lange ventelister på det meste av raser, så rart de besøkte en flere uker gammel valp plutselig, og deretter fikk den. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg og liker 24 klærne, og syns den nye kolleksjonen er fin..men nå når fruen reklamerer så har jeg litt problemer med å kjøpe noe nytt. .. 

.( 😅trenger vel strengt tatt ikke noe heller, turklærne eg har funker i flere år til) 

• Liker 11
Skrevet (endret)
Hut skrev (2 timer siden):

At hun overhodet ikke ligner i virkeligheten på den man ser på bloggen er jeg uenig i. Jeg har som sagt gått fordi henne i virkeligheten og hunspecsavers var lik den jeg ser på bloggen og insta. 

Ja, likheter er det så absolutt. Men dersom du f eks ikke ser forskjellen på de to nesene eller hakene nedenfor, så bør du gå til speccsavers. 

Dette handler ikke om å være slem mot privatpersonen CBE; det handler om at den profesjonelle påvirkeren CBE i kanalene sine velger å trekke andre ned ved å fronte et airbrushet og remodellert utseende som rett og slett ikke er sant. Utseendepresset i kanalene hennes er enormt; ja så enormt at ikke engang CBE selv lever opp til det.

Men ja, at det er likheter mellom de to damene på bildene nedenfor er jeg selvfølgelig enig med deg i.

Edit: men når jeg ser den kritthvite blendafargen på tennene på bildet til venstre, så ser jeg jo at til og med det bildet har gått gjennom en retusjeringprosess... 

Resized_16132275998945506887386213341560_22591696641110.jpeg

Bildekilder:

https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=158zgxj8kbjm3

https://www.google.com/search?q=caroline+berg+eriksen&client=ms-android-samsung-rev2&prmd=inv&sxsrf=ALeKk02ERwJO2nhYGgaftu-AgrFtrlW7zA:1613228223495&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj29865j-fuAhW_CBAIHZ6RCH4Q_AUoAXoECB0QAQ

Endret av Ultiva
  • Liker 31
Skrevet
Lille_Krokodille skrev (37 minutter siden):

Det må du gjerne være uenig i, men vi er flere som har sett henne på nært hold og reagert på forskjellen. Pen dame, ikke noe å si på det, men hun har linjer under øynene og urenheter i huden og sånt. Hun ser ikke så airbrushed ut i virkeligheten som på SoMe. Men absolutt pen. 

Riktig. Ingen som mener at hun ikke er normalt pen uten all retusjering, det er forskjellen det reageres på. Den er enorm. Se bilder over her for de som ikke forstår. Og når hun i tillegg sier at bilder ikke redigeres eller at de bruker filter, hva er da greia? Er haka operert? Nesa? Øynene? Hvorfor gi et annet bilde av alt, både liv og utseende, enn det som er riktig?

(De blir jo tydelig irriterte av at folk ikke forstår at de har et skjult liv med mye utendørstrening og langrenn feks)

• Liker 37
Skrevet
Ultiva skrev (2 timer siden):

Jeg ønsker ikke å omtale utseendet hennes direkte. Men det er likevel svært viktig å ikke vurdere CBEs utseende ut i fra hva hun og mannen selv presenterer i sosiale medier. Det er rett og slett skremmende stor forskjell mellom hva som postes av dem; åpenbart heftig retusjert, skyggelagt og filtrert, i forhold til hva som postes av andre; f eks i tradisjonelle medier og i Bloggerne. På bildene nedenfor, hvor det høyre kommer fra CBEs Instagram, så ser vi for eksempel en helt annen nese, hake og hud enn hva vi ser på bildet til venstre. Dette handler om påvirkning, og om hvordan CBE får andre til å føle seg mislykkede, fordi de ikke forstår at det hun leverer er retusjert og remodellert.

Bildekilder:

https://www.google.com/search?q=caroline+berg+eriksen&client=ms-android-samsung-rev2&prmd=inv&sxsrf=ALeKk02ERwJO2nhYGgaftu-AgrFtrlW7zA:1613228223495&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj29865j-fuAhW_CBAIHZ6RCH4Q_AUoAXoECB0QAQ

Har hun operert nesa eller er det Photoshop? 

• Liker 10
Skrevet
Surikatt skrev (1 time siden):

Hun var jo på scenen.. Var bare ene dagen hun var syk

• Liker 4
Skrevet
Surikatt skrev (1 time siden):

Kollontaj skrev (57 minutter siden):

Hun var der da på dag 2, iallfall. 

Og fra hva jeg så på Bloggerne gjorde hun en god jobb. Hun viste sjarm, innlevelse og engasjement. Og det var hyggelig å se hvor gøy hun hadde det både på og av scenen. Jeg syntes også hun var veldig flott i de klippene, da hun glemte kamera og var naturlig. Det er utrolig hva et smil som når øynene kan gjøre med utseendet. Jeg håper det blir mer amatørteater på henne, for det var både fint innhold og noe hun tydelig trives med.

• Liker 23
Skrevet (endret)
Ultiva skrev (3 timer siden):

Jeg ønsker ikke å omtale utseendet hennes direkte. Men det er likevel svært viktig å ikke vurdere CBEs utseende ut i fra hva hun og mannen selv presenterer i sosiale medier. Det er rett og slett skremmende stor forskjell mellom hva som postes av dem; åpenbart heftig retusjert, skyggelagt og filtrert, i forhold til hva som postes av andre; f eks i tradisjonelle medier og i Bloggerne. På bildene nedenfor, hvor det høyre kommer fra CBEs Instagram, så ser vi for eksempel en helt annen nese, hake og hud enn hva vi ser på bildet til venstre. Dette handler om påvirkning, og om hvordan CBE får andre til å føle seg mislykkede, fordi de ikke forstår at det hun leverer er retusjert og remodellert.

Bildekilder:

@Hut Du skriver at du har møtt CBE. Hvordan synes du at så hun ut? Liknet hun mest på bildet til høyre eller venstre av det @Ultiva har lagt ut? De to bildene ser for meg ihvertfall ut som 2 vidt forskjellige damer... 🙄

Endret av Marioposa
  • Liker 13
Skrevet
Lin11 skrev (2 timer siden):

Min hypotese er at dette har de planlagt over lang tid, mulig at de har stått på liste hos en oppdretter. At bedriften presenterer det som et prosjekt som skjedde på noen uker/helg betyr ikke at det stemmer. Men må jo si at det er merkelig at dette ikke er blitt melket over flere måneder allerede for å øke engasjementet. 

Det tror nok jeg også. Hugo og Ronaldo var gamle og helsa var sviktende hos begge to, bl.a. hadde en av dem problemer med hjertet og ble medisinert for det mener jeg å huske. CBE og LKE har helt sikkert innsett at det gikk mot slutten en stund før de måtte ta valget om å la dem slippe og har hatt god tid til å forberede anskaffelsen av ny hund.

Tistelblad skrev (5 timer siden):

De ville aldri tatt sjansen på å vise bilde av en hund og risikere å måtte fortelle at de ikke ble valgt som eiere. Alt er garantert nøye planlagt 

Det er det jeg også tenker. Dette har ikke kommet i stand over natta. 

• Liker 24
Skrevet
Marioposa skrev (27 minutter siden):

@Hut Du skriver at du har møtt CBE. Hvordan synes du at så hun ut? Liknet hun mest på bildet til høyre eller venstre av det @Ultiva har lagt ut? De to bildene ser for meg ihvertfall ut som 2 vidt forskjellige damer... 🙄

Jeg gikk bare forbi så ikke så godt å si. Kanskje mest det til venstre? Men hun var definitivt lik den jeg ser på insta og blogg så hvordan noen kan si at hun ikke ligner seg selv overhodet kan jeg ikke forstå. Og så registrerte jeg som sagt at hun var veldig flott . 

• Liker 4
Skrevet
Christiane_W skrev (24 minutter siden):

Det tror nok jeg også. Hugo og Ronaldo var gamle og helsa var sviktende hos begge to, bl.a. hadde en av dem problemer med hjertet og ble medisinert for det mener jeg å huske. CBE og LKE har helt sikkert innsett at det gikk mot slutten en stund før de måtte ta valget om å la dem slippe og har hatt god tid til å forberede anskaffelsen av ny hund.

Det er det jeg også tenker. Dette har ikke kommet i stand over natta. 

Hugo ble behandlet med hjertemedisin, ja. Jeg kjente igjen medisinene han fikk siden min hund går på noe av det samme.

• Liker 4
Skrevet
Halle-Palle skrev (7 timer siden):

Skal vi ta en liten håndsopprekning over hvem som tror at helgens tur blir med ski på beina🙋🏼‍♀️

🙋🏽‍♀️ Det blir med ski på beina og viser cbe i hockey ned en bakke, for å vise at hun kan kjøre ned bakken, hun er faktisk flink til det. Hun har faktisk vært flink til å kjøre nedover bakker hele livet. 
Jeg tipper også de har med stor sekk med stormkjøkken og lager seg mat. Jeg tipper også de drasser med seg en skinnfell. For friluftslivet er heeeelt magiiiisk!!! Helt herlig og vidunderlig! De har så klart matchene klær, da. Bildene er av barn som kysser mor på munnen, mor sående med blogger for mens hun nyyyyter kaffe og flekker tenner til kamera, fult sminket og fult redigert. 

hun avslutter innlegget med at dette hadde vært nok en helt vidunderlig tur og de kan ikke vente på å ha med seg en hund.

• Liker 49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...