Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hun som mener at hun omtrent aldri bruker filter, men på de siste bildene på bloggen, så har nok LK tatt litt av. Omtrent hele ansiktet er redigert. Zoomer man inn så ser man at alt rundt øynene, på nesa, kinna og ved siden av munnen er glattet ut. Skjønner ikke hvorfor de gidder. Når skal begge to bli gamle nok til å skjønne at løsningen ikke er å redigere seg "finere". Det er jo ikke sånn hun ser ut. Jeg ser liksom ikke helt forskjellen på Sophie E som opererer seg for å endre på seg, eller CBE som daglig redigerer seg. De sender jo ut samme signalene begge to. Bortsett fra at den ene er 10 år eldre med to barn. 

Endret av Klaraku78
  • Liker 49
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Det var ikke det @Lin11 skrev over her. 

Nei, men det er det CBE sier.

• Liker 6
Skrevet

Hver eneste gang jeg faktisk orker å klikke meg inn på bloggen leser mellom bildene blir jeg sittende å riste på hodet over språket hennes. Til å være noen som påstår å være utdannet journalist har hun et helt utrolig barnslig språk? Eller? 

"Og jeg vil gjerne si at jeg setter veldig stor pris på alle dere andre som ønsker oss lykke til og som er glade på våre vegne. Det setter jeg så stor pris på!" (ref. office days og tanker om ny hund - Caroline Berg Eriksen )

• Liker 26
Skrevet
Klaraku78 skrev (27 minutter siden):

Hun som mener at hun omtrent aldri bruker filter, men på de siste bildene på bloggen, så har nok LK tatt litt av. Omtrent hele ansiktet er redigert. Zoomer man inn så ser man at alt rundt øynene, på nesa, kinna og ved siden av munnen er glattet ut. Skjønner ikke hvorfor de gidder. Når skal begge to bli gamle nok til å skjønne at løsningen ikke er å redigere seg "finere". Det er jo ikke sånn hun ser ut. Jeg ser liksom ikke helt forskjellen på Sophie E som opererer seg for å endre på seg, eller CBE som daglig redigerer seg. De sender jo ut samme signalene begge to. Bortsett fra at den ene er 10 år eldre med to barn. 

Ser ut som LKE har oppdaget smooth-verktøyet i Photoshop.

• Liker 26
Skrevet
Nikea skrev (2 minutter siden):

Ser ut som LKE har oppdaget smooth-verktøyet i Photoshop.

Ja, det lyste lang vei da jeg åpna bloggen, trenkte ikke å zoome inn engang. En elendig redigeringsjobb, så skjønner at både blogg og bilder blir nedprioritert om dagen. Og det er før hunden har kommet i hus. 

• Liker 24
Skrevet
Ultiva skrev (12 minutter siden):

CBE kan meddele at de rett og slett elsker å gå på ski. Da er det jo merkelig at hun heller trener en time eller to nede i kjelleren hver morgen, enn å ta seg en real treningstur på langrenn? Norge har tross alt vært på sitt aller vakreste helt siden nyttår, og utendørsbilder i denne tiden er jo fantastiske.

Det er åpenbart at hunden kjøpes inn for en livsstil som de ønsker å ha, men som de per i dag ikke har. 

Hun slår meg ikke som noen langrennsløper akkurat, nei 😄

Jeg tror ikke hun kan det. Teknisk dårlig. Tassetur på langrenn med barna klarer hun selvsagt, men det bør vel alle foreldre som har vokst opp i Norge ha innabords? Hun la ut en film fra en påsketur på langrenn en gang, der hun fremstod som verdens verste pyse. Og det er akkurat det hun er, redd for alt som er fort og fart, ukjent, mørkt, høyt og alt som er. Hun må ha kontroll, tror jeg. 

De fleste som løper så mye som frua, som jeg kjenner, iallfall, sper på med skitrening om vinteren nettopp for å avlaste beina litt, og ski er glimrende for å kombinere utholdenhet og styrke. Teknikk er det jo bare å trene på. Jeg tror ikke hun er interessert i å utvide horisonten sin i det hele tatt.

• Liker 27
Skrevet
Tørst skrev (3 minutter siden):

Hun slår meg ikke som noen langrennsløper akkurat, nei 😄

Jeg tror ikke hun kan det. Teknisk dårlig. Tassetur på langrenn med barna klarer hun selvsagt, men det bør vel alle foreldre som har vokst opp i Norge ha innabords? 

Det er jo ikke lenge siden (innlegg fra 1. februar) hun sa i kommentarfeltet at de ikke gikk så mye på ski og det var derfor hun brukte fjellski i oppkjørte løyper 🤷‍♀️

• Liker 27
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvordan en hund skal hjelpe mot det å være mørkredd. Det blir jo ikke mindre mørkt fordi hun har med seg en hund på joggetur? Jeg er også litt mørkredd og har hund, men jeg blir ikke mindre mørkredd av å ha med meg hunden når det er mørkt 😶

• Liker 19
Skrevet
lenebu skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvordan en hund skal hjelpe mot det å være mørkredd. Det blir jo ikke mindre mørkt fordi hun har med seg en hund på joggetur? Jeg er også litt mørkredd og har hund, men jeg blir ikke mindre mørkredd av å ha med meg hunden når det er mørkt 😶

Mulig det blir avsporing, men kan du si mer om dette? Hvordan er det å være mørkeredd som voksen? Hva er det man er redd for? Det må jo ha noe med kontroll å gjøre. Jeg har aldri vært mørkeredd, men jeg er temmelig redd for å miste noen av sansene mine. Da blir det jo mørkt, bokstavelig talt, på enten den ene eller den andre måten.

Hva er det som kan skje når det er mørkt, kontra når det er lyst, som er noe å være redd for?

• Liker 5
Gjest CecilieX
Skrevet
Tørst skrev (14 minutter siden):

Mulig det blir avsporing, men kan du si mer om dette? Hvordan er det å være mørkeredd som voksen? Hva er det man er redd for? Det må jo ha noe med kontroll å gjøre. Jeg har aldri vært mørkeredd, men jeg er temmelig redd for å miste noen av sansene mine. Da blir det jo mørkt, bokstavelig talt, på enten den ene eller den andre måten.

Hva er det som kan skje når det er mørkt, kontra når det er lyst, som er noe å være redd for?

Ja, det er avsporing. 

Hva med å google. Her har du lesestoff:

https://forskning.no/hjernen-psykologi-spor-en-forsker/hvorfor-er-vi-morkeredde/1621112

Skrevet
lenebu skrev (20 minutter siden):

Akkurat her må jeg si meg enig med CBE. Det kommer naturligvis an på om man er redd for spøkelser eller overfall, når det gjelder det siste er hund til stor hjelp. Føler meg helt trygg på joggetur med hunden i mørket, uten er ham jeg et aspeløv😅

Skrevet

Jeg kan forstå at de synes det er irriterende å få råd om alt mulig når de i utgangspunktet ikke spør om råd. Sånn fungerer dessverre (eller kanskje heldigvis for de) internett, man får respons på de tingene man publiserer. Hvis man ikke vil at folk skal blande seg må man nesten la være å legge ut noe. De tjener jo godt på økt engasjement.

Jeg leser rådene i kommentarfeltet som velmenende, og jeg klarer heller ikke å se i denne tråden at folk ikke tror hunden vil få det bra - det er mest fokus på at de kommer til å få bakoversveis av hvor mye jobb det er med denne typen hund. 

Uansett hva de får råd om har de ALLTID rett, helt til det viser seg at de kanskje burde hørt på rådene likevel.  For eksempel gjennomføringa av fjellturen de hadde i fjor.

• Liker 43
Skrevet
Hellow skrev (1 minutt siden):

Jeg kan forstå at de synes det er irriterende å få råd om alt mulig når de i utgangspunktet ikke spør om råd. Sånn fungerer dessverre (eller kanskje heldigvis for de) internett, man får respons på de tingene man publiserer. Hvis man ikke vil at folk skal blande seg må man nesten la være å legge ut noe. De tjener jo godt på økt engasjement.

Jeg leser rådene i kommentarfeltet som velmenende, og jeg klarer heller ikke å se i denne tråden at folk ikke tror hunden vil få det bra - det er mest fokus på at de kommer til å få bakoversveis av hvor mye jobb det er med denne typen hund. 

Uansett hva de får råd om har de ALLTID rett, helt til det viser seg at de kanskje burde hørt på rådene likevel.  For eksempel gjennomføringa av fjellturen de hadde i fjor.

Merkelig nok så var det « ikke dekning» eller gikk «mobilen» tom når de måtte avbryte? 

Skrevet
blåbærpai skrev (51 minutter siden):

Hver eneste gang jeg faktisk orker å klikke meg inn på bloggen leser mellom bildene blir jeg sittende å riste på hodet over språket hennes. Til å være noen som påstår å være utdannet journalist har hun et helt utrolig barnslig språk? Eller? 

"Og jeg vil gjerne si at jeg setter veldig stor pris på alle dere andre som ønsker oss lykke til og som er glade på våre vegne. Det setter jeg så stor pris på!" (ref. office days og tanker om ny hund - Caroline Berg Eriksen )

Tror vi bare skal legge den journalistballen død.

Det var visstnok en eksamen etter 2 år på NKF i 2009. Det nærmeste hun har kommet i tradisjonell journalistisk virke (i følge uttalelsen fra Per Edgar Kokkvold dengang hun som fotballfrue ble avslørt i å sende prisliste for salg av bokomtaler til Cappelen Damm høsten 2010), er som tilkallingsvikar der hun alltid jobbet ved siden av en ferdig utdannet journalist for Side2.no/Nettavisen. I april 2011 tilbakeviste også Gaute Tyssebotn denne informasjonen om å jobbe som journalist. Bloggeren har selv opplyst at hun ikke er journalist på bloggen, og utfra innholdsproduksjonen de siste 11 årene er vi nok alle temmelig enige med henne i det.

"Å blogge er ikke journalistikk - Caroline Berg Eriksen" https://www.carolinebergeriksen.no/2010/11/22/a-blogge-er-ikke-journalistikk/

Vs:

"Når jeg hører ordet blogg…" https://www.aftenbladet.no/meninger/i/qVbkE/naar-jeg-hoerer-ordet-blogg

I grunnen artig med et gjensyn fra dengang påvirkerne som idag driver med salg og markedsføring bare var "bloggere" som aldri tok seg betalt for å dele sin ærlige mening og hvor mye bråk det ble da de ble avslørt. Særlig nå som Sofie Elise AS har mottatt Gullbarbien fra Press for uetisk og unødvendig seksualisert reklame, mens hun som privatperson benytter anledningen til å rase i media og egne kanaler om personangrep, hets og uthengelse, samtidig som hun jobber som før med å opprettholde tillit og lojalitet fra en ung målgruppe som lett lar seg manipulere av markedsstrategien. Altså 11 år etter de første rabaldrene.

https://e24.no/teknologi/i/m6b9pq/forbrukerombudet-strammer-opp-rosabloggere

https://journalisten.no/caroline-berg-eriksen-voe-fotballfrueno/bloggerne-slar-tilbake/155038

• Liker 28
Skrevet (endret)
Ultiva skrev (2 timer siden):

CBE kan meddele at de er aktive folk som rett og slett elsker å gå på ski. Da er det jo merkelig at hun heller trener en time eller to nede i kjelleren mens hun ser på tv hver morgen, enn å ta seg en real treningstur på langrenn? Norge har tross alt vært på sitt aller, aller vakreste helt siden nyttår, og jeg kan meddele om at utendørsbilder i denne tiden blir helt fantastisk flotte - helt uten å jobbe for det. Lyset, luften, solskinnet, den kritthvite snøen... Herregud for et nydelig land vi bor i, bare vi klarer å snuble oss over dørstokkmila ❄🌟 

Det er åpenbart at hunden kjøpes inn for en livsstil som de ønsker å ha, men som de per i dag ikke har. 

Hun kan ikke gå på ski når barna er hjemme vet du. Da blir det ikke trening hvis de må være med og alene kan hun ikke gå, for da er det ingen som kan ta tre tusen bilder av henne. Ingen ting  kan gjøres uten at det tas bilder av dama. 

Endret av likermegher
  • Liker 26
Skrevet

Jeg har ikke det beste språket ettersom mye av min skolegang foregikk på engelsk skole.

Stusser likevel på setningen:

Men vi har to små barn som fortsatt lærer seg å bli flinke til å gå lengre turer, derfor ser dere ikke at vi legger igjen milevis i løypa per dag - men vi er på vei dit

• Liker 28
Skrevet
likermegher skrev (31 minutter siden):

Hun kan ikke gå på ski når barna er hjemme vet du. Da blir det ikke trening hvis de må være med og alene kan hun ikke på, for da er det ingen som kan ta tre tusen bilder av henne. Ingen ting  kan gjøres uten at det tas bilder av dama. 

Forstår ikke hvordan det er annerledes enn å løpe alene på mølle. Hun har det med å filme at hun skal, og når hun har gjort, uansett.

• Liker 5
Skrevet (endret)

I dag løp hun jo inne, mens det var lyst ut som så mange andre dager. Så den der hvor hun sier at jeg kan ikke løpe ute fordi jeg alltid løper kl 6, og jeg er mørkeredd er en dårlig unnskyldning.  Kan hun ikke bare være ærlig å si at hun ikke gidder eller har lyst. Tviler på at hun tar på hodelykt, masse klær for å løpe ute kl 6 til høsten.  

Endret av Klaraku78
  • Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...