SusieDerkins Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #35681 Skrevet 10. februar 2021 (endret) Nudeldama skrev (2 timer siden): Jeg er temmelig sikker på at CBE hadde fått kritikk her inne uansett hvilken hund hun hadde valgt. Velger hun en rase som er aktiv, så vil hun få kritikk for det (fordi flere her er inne av en eller annen uforståelig grunn er veldig opptatt av å få frem hvor late dager de mener hun har). Hadde hun valgt en selskapshund så hadde hun fått kritikk for å velge en instagramvennlig hund. En, av mange, lose-lose situations for CBE. jeg har ikke så mye greie på hund, men selv jeg vet at der finnes mellomting. Hvorfor konstruerer du hypotetiske ting å kritisere for? Endret 10. februar 2021 av MissLucy 26
pøbelsara Skrevet 10. februar 2021 #35682 Skrevet 10. februar 2021 Jeg tviler ikke på at de er gode hundeeiere. En samojed røyter mye, den er ikke spesielt allergivennlig (en av foreldrene til cbe er visstnok veldig allergisk) den trenger mye mosjon og den er ganske stor. Hvite hunder blir ekstremt møkkete når de er ute - jeg har hvit hund og en halvtime ute i ruskevær på høsten, betyr minst 45 minutter på badet i dusjen, med børste og føner etterpå. Ikke alldit en sann glede, men ... CBE og mannen er mye på farten - de reiser til utlandet tre-fire ganger i året når det ikke er pandemi, CBE har i følge seg selv, støv på hjernen, og de har ganske små barn. Det betyr mer pes med ny hund enn de de hadde før. En stor hund er ikke så lett å få noen til å passe som en liten hund. En familie som liker å reise bort, trenge god hundepass når de ikke er hjemme. De sier selv at de er aktive. Hva vi ser på SoMe, er at CBE trener inne, hvis mannen løper ute, så an han jo ta med bikkja, det blir kanskje bra for begge. Men man må ta hensyn til hunden nr man løper med den. Man kan ikke alltid jakte bestetider, løpe intervaller eller trene til løp etc med hunden - løping med hund er ikke det samme som å ha hunden med når man trener. Så aktvivitetsnivå med hund må tilpasses hund. Derfor må de kanskje noen ganger trene med hunden for deretter å trene sjæl. Så litt mer jobb blir det nok. Det blir sikkert fine bilder - og sikkert et helt OK hundehold også. At de må tilpasse mer med den nye hunden enn med de to de hadde før, er ganske sikkert. Håper de trives med det! 37
Emma Marie Skrevet 10. februar 2021 #35683 Skrevet 10. februar 2021 cerruti skrev (1 time siden): Ikke for å kritisere - men jeg undres - skal man lande slik på hælene som hun gjør i den sakte filmen på mølla? Absolutt ikke. Hun har dårlig løpestil. Forfot! Ikke tå, men forfot. 12
Gjest CecilieX Skrevet 11. februar 2021 #35684 Skrevet 11. februar 2021 Nudeldama skrev (10 timer siden): Jeg er temmelig sikker på at CBE hadde fått kritikk her inne uansett hvilken hund hun hadde valgt. Velger hun en rase som er aktiv, så vil hun få kritikk for det (fordi flere her er inne av en eller annen uforståelig grunn er veldig opptatt av å få frem hvor late dager de mener hun har). Hadde hun valgt en selskapshund så hadde hun fått kritikk for å velge en instagramvennlig hund. En, av mange, lose-lose situations for CBE. Høhø. Så nå må det konstrueres hypotetisk kritikk for å få hivd ut litt gruff mot tråden. Var det noen som etterlyste saklighet?
Gjest CecilieX Skrevet 11. februar 2021 #35685 Skrevet 11. februar 2021 (endret) Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor diskusjon rundt valg av rase er problematisk. Har noen glemt hva blogging er? Bloggere lager innhold av hverdagen sin som, hvis det engasjerer, kan omsettes til inntekt ved å selge annonseplass. CBE har laget content på hundehold i alle år og vet at det engasjerer. At det å skaffe valp nå bidrar til engasjement, er jo nettopp det de lever av. De vil etter all sannsynlighet få annonsører knyttet til hundeholdet. Hund engasjerer, og det finnes like mange meninger som det finnes hundeeiere og for noen er hund som religion å regne. Selvfølgelig vil mange dermed ha divergerende synspunktet og mene noe om avgjørelsen de tar, siden de faktisk har valgt å lage seg levebrød av å invitere folk inn i privatlivet sitt. Endret 11. februar 2021 av CecilieX
Aricia Skrevet 11. februar 2021 #35686 Skrevet 11. februar 2021 CecilieX skrev (10 minutter siden): Høhø. Så nå må det konstrueres hypotetisk kritikk for å få hivd ut litt gruff mot tråden. Var det noen som etterlyste saklighet? Indeed! Jeg er sikker på at dersom valget av hund hadde blitt diskutert skikkelig her, med underbygde argumenter av folk som åpenbart har greie på hund selv, og med flere velmente innspill om alternative valg av raser basert på det vi vet om CBE og LKEs hverdagsliv (som de jo rikt illustrert iscenesetter offentlig), så ville metakritikken i tråden argumentere imot en imaginær usaklig kritikk av et annet imaginært valg av hunderase. Men ups - så var det akkurat det som akkurat skjedde! 33
Populært innlegg Klaraku78 Skrevet 11. februar 2021 Populært innlegg #35687 Skrevet 11. februar 2021 Hun sier hun gleder seg til å få hund, for da kan hun endelig løpe ute hele året. Når tørr hun ikke løpe alene. Da syns jeg det er rart hun har den jobben hun har. Og ikke minst det fokuset på kropp. Hun har jo vist seg omtrent naken flere ganger. I tillegg eksponeres ungene så mye. Dette syns jeg hørtes litt selvmotsigende ut. Ingen som sier hun må løpe i skogen da det er som mørkest. Hun som har så fleksibel jobb kan fint løpe i dagslys. I tillegg har de vel veier/stier der det er folk. LK løper jo ute omtrent hver dag, kunne vel ha løpt med han. Syns det høres mer ut som en dårlig unnskyldning. 50
miamiamia Skrevet 11. februar 2021 #35688 Skrevet 11. februar 2021 cerruti skrev (11 timer siden): Ikke for å kritisere - men jeg undres - skal man lande slik på hælene som hun gjør i den sakte filmen på mølla? Nei, dama har ELENDIG løpestil! Jeg fatter ikke at løpeeksperten LKE ikke har kommentert og lært henne opp til at å lande på hælen bremser farten og over tid vil skape belastning i hoften. 25
Halle-Palle Skrevet 11. februar 2021 #35689 Skrevet 11. februar 2021 Nudeldama skrev (12 timer siden): Jeg er temmelig sikker på at CBE hadde fått kritikk her inne uansett hvilken hund hun hadde valgt. Velger hun en rase som er aktiv, så vil hun få kritikk for det (fordi flere her er inne av en eller annen uforståelig grunn er veldig opptatt av å få frem hvor late dager de mener hun har). Hadde hun valgt en selskapshund så hadde hun fått kritikk for å velge en instagramvennlig hund. En, av mange, lose-lose situations for CBE. Du er «temmelig sikker på» «Hadde hun vel» Dette anser du som saklig diskusjon? Jeg ser en saklig diskusjon om valg av hunderase til en blogger som tilsynelatende deler alt sv hverdagen sin. Det diskuteres om realiteten stemmer med contentet Det syns jeg er mer innafor enn dine sikkert og kanskje argumenter. 29
Pinto2013 Skrevet 11. februar 2021 #35690 Skrevet 11. februar 2021 Jeg håper for hunden sin del og CBE/LKE at det blir en god match. Det er nok mange hundeeiere som har store planer om å "begynne å være mer ute, tøffere turer, lengre turer" osv. når hunden først er i hus. Dessverre så viser det seg ofte å gå litt bedre med dem som allerede har dette som hverdag. Når det er sagt, så kan man ikke dømme de nord og ned enda, og de kan jo overraske. Jeg tviler faktisk ikke på at intensjonene deres er der, selv om jeg har litt tvil om at det kommer til å bli som de ser for seg. Litt av grunnen til at jeg tviler er fordi de virker så lite friluftsvant (f. Eks at de ikke visste at man ikke tenner bål på svaberg, feilberegner veldig vær, vind, mat osv på tur, voldsomt fokus på nytt utstyr og klær vs. naturen). Jeg tror de kan skape et godt liv for den hunden, men de må nok "ofre" litt mer enn de tror. Men så lenge de er villig til å tilpasse seg, så tror jeg de begge er sta nok til at det kommer til å gå fint. Også håper jeg kanskje hunden kan ta over noe av fokuset som barna har i sosiale medier. Helst alt 😅 37
NewStart87 Skrevet 11. februar 2021 #35691 Skrevet 11. februar 2021 Nå har jeg faktisk sendt inn forslag om debatt tema til Debatten på NRK. Tema jeg forslår er skjønnhetsfilter og jeg dro frem både Caroline og Sophie Elise som flittige brukere. Om de to stiller til debatt om tema kommer på tv tviler jeg sterkt på. Jeg skrev at jeg syntes dette tema er viktig siden det bidrar til enda mer utseende fiksering og at man kan føle at man ikke er bra nok som man er. Nå går jo ikke akkurat bloggere frem som gode forbilder når de benytter seg av dette. 46
123Frustrert Skrevet 11. februar 2021 #35692 Skrevet 11. februar 2021 Ser hun er passe passiv-aggressiv i kommentarfeltet under hundeinnlegget. Noen som er så dårlig til å håndtere kritikk skal man jammen lete lenge etter. Jeg er faktisk veldig usikre på om disse to primadonnaene i Sarpsborg vet hva det vil si å ha en hund. Ja, de har hatt hund før, men det var to små hunder som hadde nok med å løpe litt i hagen og gå på tur med barna. De har nå valgt å kjøpe en aktiv hunderase som krever betraktelig mere mosjon og trening. De kan nå takk seg lykkelige over arbeidshverdagen sin og at dagen på langt nær er 7,5 med arbeid, så de kan ta mosjon av hunden på dagtid. For lufting av hund på kvelden med to små barn som ikke kan være alene hjemme er ikke bare bare.. 25
Klokkereim Skrevet 11. februar 2021 #35693 Skrevet 11. februar 2021 Ingen vits i å diskutere fam Eriksen sitt valg av hunderase og bruksområder. De står fritt til å velge hva som dokumenteres og erfaringsmessig er jo det kun det positive. At den ikke tisser eller bæsjer inne, ikke spiser 15.000 kr skoene til fruen, går pent, sitter pent, ren og pen. Aldri om de vil innrømme om det var mer jobb enn antatt, at den røyter for mye. Hun skriver at de kan trene i parken om de ikke ønsker å jogge en dag...en park full av rådyr. Og det er båndtvang halve året... Nei dette kommer til å bli perfekt uansett hvordan det går. 44
Fibonacci Skrevet 11. februar 2021 #35694 Skrevet 11. februar 2021 (endret) Noe skurrer i virkelighetsoppfatningen til bloggeier, når det hevdes at det «sjeldent regner på Østlandet». Bor også på Østlandet, og det kan regne ganske mye her. Selv liker jeg å løpe i regn, men ser for meg at den hvite hunden blir temmelig skitten etter en slik lang tur. Og at de kan slippe den ut i hagen når det er dårlig vær? Jeg går egentlig ut fra at de har satt seg godt inn i rasen og dens behov, men ut fra kommentarene i innlegget om nytt familiemedlem virker det ikke helt sånn. Endret 11. februar 2021 av Fibonacci 31
pøbelsara Skrevet 11. februar 2021 #35695 Skrevet 11. februar 2021 123Frustrert skrev (30 minutter siden): Ser hun er passe passiv-aggressiv i kommentarfeltet under hundeinnlegget. Noen som er så dårlig til å håndtere kritikk skal man jammen lete lenge etter. Jeg er faktisk veldig usikre på om disse to primadonnaene i Sarpsborg vet hva det vil si å ha en hund. Ja, de har hatt hund før, men det var to små hunder som hadde nok med å løpe litt i hagen og gå på tur med barna. De har nå valgt å kjøpe en aktiv hunderase som krever betraktelig mere mosjon og trening. De kan nå takk seg lykkelige over arbeidshverdagen sin og at dagen på langt nær er 7,5 med arbeid, så de kan ta mosjon av hunden på dagtid. For lufting av hund på kvelden med to små barn som ikke kan være alene hjemme er ikke bare bare.. Sist jeg var innom hadde hun ikke svart på noen av de hyggelige gratulasjonene og lykkønskningene. Derimot hadde hun kranglet med vedkommende som stilte noen spørsmål. Jeg synes måten de svarer i kommentarfeltet på er så himla ufordragelig. De antar at alt skrives i verste mening, og svarer på en utrolig arrogant måte. 34
123Frustrert Skrevet 11. februar 2021 #35696 Skrevet 11. februar 2021 pøbelsara skrev (3 minutter siden): Sist jeg var innom hadde hun ikke svart på noen av de hyggelige gratulasjonene og lykkønskningene. Derimot hadde hun kranglet med vedkommende som stilte noen spørsmål. Jeg synes måten de svarer i kommentarfeltet på er så himla ufordragelig. De antar at alt skrives i verste mening, og svarer på en utrolig arrogant måte. Ja, måtte le når vedkommende som var uenig med oppdretter å selge til de blir oppfordret til å komme med «hvorfor hun ikke syntes de skulle få slik hund» og blir så sablet ned når hun svarer. Merkelige folk det er altså. Synes det er gøy når de skriver at de er glade i friluft. Det er et hån mot alle som elsker skog og mark. De to der er bare ut i sol og når de har nye klær å vise frem. 27
Klink Skrevet 11. februar 2021 #35697 Skrevet 11. februar 2021 123Frustrert skrev (43 minutter siden): Ser hun er passe passiv-aggressiv i kommentarfeltet under hundeinnlegget. Noen som er så dårlig til å håndtere kritikk skal man jammen lete lenge etter. Jeg er faktisk veldig usikre på om disse to primadonnaene i Sarpsborg vet hva det vil si å ha en hund. Ja, de har hatt hund før, men det var to små hunder som hadde nok med å løpe litt i hagen og gå på tur med barna. De har nå valgt å kjøpe en aktiv hunderase som krever betraktelig mere mosjon og trening. De kan nå takk seg lykkelige over arbeidshverdagen sin og at dagen på langt nær er 7,5 med arbeid, så de kan ta mosjon av hunden på dagtid. For lufting av hund på kvelden med to små barn som ikke kan være alene hjemme er ikke bare bare.. men hvorfor mener du de ikke har satt seg inn i hva hunden trenger av mosjon? 😊 6
hippyskippy Skrevet 11. februar 2021 #35698 Skrevet 11. februar 2021 Best med hvit hund selvfølgelig! Står i stil med det duuuse, lekre interiøret. 9
Keaton Skrevet 11. februar 2021 #35699 Skrevet 11. februar 2021 (endret) Regner det lite der? Er dessuten mest nedbør i området fra august og utover høsten. Vet ikke om CBE merker det, siden hun er mye inne på dagtid. KLIMA TABELL // HISTORISKE VÆRDATA SARPSBORG Den tørreste måneden er februar, med 40 mm nedbør. Den største mengden nedbør oppstår i oktober, med et gjennomsnitt på 91 mm. Endret 11. februar 2021 av Kollontaj 28
123Frustrert Skrevet 11. februar 2021 #35700 Skrevet 11. februar 2021 Klink skrev (6 minutter siden): men hvorfor mener du de ikke har satt seg inn i hva hunden trenger av mosjon? 😊 Det kan godt henne de har, men ut fra bloggen å dømme må de legge om livsførselen sin for å få det til. Cbe skriver at hun med enkelhet kan begynne å løpe mer ute. Vel, det er så. Samtidig har det blitt etterlyst flere ganger på i kommentarfeltet på bloggen, flere løpeturer i det fri. Uten at det har blitt noe av. Jeg tenker at du må ha livsstilen også kommer hunden, ikke omvendt. cbe løper manisk på mølle for å telle kalorier, hvordan skal dama klare å løpe med en hund i bånd i skogen, mens hun filmer og stopper opp for å posere? Det blir sikkelig spennende å se,faktisk. Jeg tror og jeg bare tror, at se ser på huden som et tilbehør, akkurat som de to andre hundene. Jeg tror ikke de skjønner hvor mye jobb det er med en slik hun samtidig som de har to små barn. Jeg hadde ikke klart det når jeg har full jobb i tillegg. Tiden går bare ikke i hop, forskjellen er jo at de ser på trening som en del av jobben sin da. Det kan hjelpe veldig, men de sier de har så hektiske hverdager fra før 🤷🏻♀️ 17
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå