Hut Skrevet 10. februar 2021 #35661 Skrevet 10. februar 2021 Klaraku78 skrev (1 minutt siden): Take away i egen kommune hadde gjort seg 👍 Restaurantbransjen og lokalt næringsliv er sikkert veldig glade for betalende gjester nå i denne vanskelige tiden. Det er fullt lov å gå på restaurant selv om det er i nabokommunen. 7
Populært innlegg loffen Skrevet 10. februar 2021 Populært innlegg #35662 Skrevet 10. februar 2021 Jaimatadi skrev (11 minutter siden): Kort innpå😎 Igjen 😅Spisesteder er åpne både i Sarpsborg og Fredrikstad og man er oppfordret til å støtte lokale næringsdrivende som er i ferd med å gå dukken pga corona situasjonen. Hut skrev (1 minutt siden): Restaurantbransjen og lokalt næringsliv er sikkert veldig glade for betalende gjester nå i denne vanskelige tiden. Det er fullt lov å gå på restaurant selv om det er i nabokommunen. Sarpsborg, Halden og Oslo er i Ring 1 Det frarådes å reise ut av disse kommunene, og til andre kommuner med mindre smitte! 71
Klaraku78 Skrevet 10. februar 2021 #35663 Skrevet 10. februar 2021 Hut skrev (2 minutter siden): Restaurantbransjen og lokalt næringsliv er sikkert veldig glade for betalende gjester nå i denne vanskelige tiden. Det er fullt lov å gå på restaurant selv om det er i nabokommunen. Var det ikke snakk om at de reiste fra rød til gul kommune?.. 27
NewStart87 Skrevet 10. februar 2021 #35664 Skrevet 10. februar 2021 Jeg tenker at hvis man ønsker å støtte restauranter så burde man heller benytte seg av å bestille take away som de fleste i smittsomme kommuner gjør. Men det er vel så viktig å få tatt noen flotte bilder på restaurant for å ha noe å legge ut på bloggen. De travle dagene må jo dokumenteres. 40
Populært innlegg FotbaIlflua Skrevet 10. februar 2021 Populært innlegg #35665 Skrevet 10. februar 2021 NewStart87 skrev (2 timer siden): Ser på bloggen at hun faktisk har sluppet til litt kritikk, men hun måtte selvfølgelig komme med et langt motsvar. Dette er åpenbart LK som svarer i C sitt navn. "Fordi jeg vurderer din påstand som feil" er en setning C aldri ville formulert selv, men ligner mye på måten LK pleier å formulere seg på. "Du tar feil" er C sin måte å uttrykke seg på. 56
Klaraku78 Skrevet 10. februar 2021 #35666 Skrevet 10. februar 2021 Felis skrev (10 minutter siden): Fordi det på Finn.no for øyeblikket er flere "ønskes kjøpt" annonser enn "til salgs" på settere. De er rett og slett ikke å få tak i akkurat nå, og det er NÅ de trenger hund. Funky har hatt eventyrlig suksess med sine trekkhunder og CBE, den evige hermegås, ønsker samme effekt. Det er et gap mellom hva CBE og mannen tror de er og hva de faktisk er. Vi ser det på alle bilder, glatt hud, innhul mage, fyldig rumpe. Det er slik hun ser ut på bilder, så da må det jo være sant? Vi ser det på bloggen, trening, skjønnhetspleie og tusenvis av kaffekopper. CBE skriver at hun har travle hverdager, så da må det jo være sant? Og det samme er det nok med denne aktive livsstilen, hvis de bare hevder det mange nok ganger, så blir det sant. For å være ærlig gleder jeg meg til å se dem med deres nye valp. Jeg liker valper og jeg tviler ikke på at det blir mange flotte bilder. Tenk hva lys og skygge kan gjøre med en samojed... Virkeligheten innhenter dem nok raskt, det blir nok slitsomt og overveldende, slik alle valpeeiere opplever det. Jeg håper det ikke er hundens egenskaper som må vike i møtet med det glansede magasinet som er CBE. Jeg håper, for hundens del og ikke minst familiens, at hunden endrer dem. Kanskje de faktisk blir en aktiv familie som våder seg ut av den trygge kjelleren og får litt frisk luft og nye inntrykk, for nå går det såpass på repeat at det er latterlig. Gleder meg allerede jeg til CBE skal ut å løpe to timer i regnværet, og den perfekte sminken ikke blir så perfekt lenger. Endelig litt variasjon på instastory. 44
Felis Skrevet 10. februar 2021 #35667 Skrevet 10. februar 2021 loffen skrev (1 minutt siden): Sarpsborg, Halden og Oslo er i Ring 1 Det frarådes å reise ut av disse kommunene, og til andre kommuner med mindre smitte! Nå har regjeringen fått kritikk for å gjøre det vanskelig å forstå smittevernsreglene. I tillegg til Ring 1 og Ring 2 opererer de med fire bokstaver. Retorikkekspert Terje Kjell Ringdal uttaler følgende: – Tiltakene har blitt til en kodeaktig problemstilling, som minner meg om romanen Da Vinci-koden. Kombinasjonen 2 siffer, 4 bokstaver ligger ikke for alle. Hadde eierne av Treasures prøvd å løse Da Vinci-koden hadde det ikke blitt noen bok... 21
ella morax Skrevet 10. februar 2021 #35668 Skrevet 10. februar 2021 Kokosmakron skrev (1 time siden): Er spent på om LK ønsker å ta med seg hunden på løpeturene sine. Jeg har løpt mange mange mil med alaskan husky foran meg, og er det en ting som er sikkert er det at det å løpe med en hund i stram line foran seg er noe helt annet enn når du løper alene. Har forstått det som at han ønsker å gjennomføre en del ultraløp, og du kan rett og slett ikke trene til det med en trekkhund foran deg. Steget og løpsteknikken blir annerledes, muskulaturen blir brukt på en annen måte, og du får en helt annen fremdrift. Det er så klart forskjell på hvor trekkvillig hunder er, men det er en trekkhund de anskaffer seg, så er ikke sjokkerende om den...trekker.. Når jeg løper med mine har jeg i en brems i steget og ikke fraspark i like stor grad som når jeg løper alene. Kan skrive under på dette. Vi har en fuglehund og den trekker som bare rakker'n. Må løpe på en helt annen måte enn hvis man løper alene, bruker mye kraft på å bremse hunden. Unntaket er hvis jeg løper i motbakke, men treningsutbyttet blir uansett ikke det samme for meg (dog mye bedre enn å ligge på sofaen😆). Selvsagt kommer det an på om hunden er lært opp til å trekke når den har på sele, slik vi har gjort (for at den skal få trening). Men på en trekkhundrase kommer vel den egenskapen rimelig automatisk.. Surikatt skrev (35 minutter siden): Ja, hvorfor heller ikke en setter? De liker å løpe. Ser ikke for meg en samojed på joggetur. Settere har som oftest såpass mye jaktinstinkt og trenger også mye stimuli så de bør ikke holdes som kun selskapshund. De kan også trekke veldig mye. Hvis de skal løpe med hunden og ha fokus på sin egen trening og teknikk må de kunne løpe med hunden ved fot. Da må det legges ned mye dressurarbeid. Med hunden i trekksele er det hunden som får mest trening. 26
Nudeldama Skrevet 10. februar 2021 #35669 Skrevet 10. februar 2021 ella morax skrev (2 minutter siden): Settere har som oftest såpass mye jaktinstinkt og trenger også mye stimuli så de bør ikke holdes som kun selskapshund. De kan også trekke veldig mye. Jeg er temmelig sikker på at CBE hadde fått kritikk her inne uansett hvilken hund hun hadde valgt. Velger hun en rase som er aktiv, så vil hun få kritikk for det (fordi flere her er inne av en eller annen uforståelig grunn er veldig opptatt av å få frem hvor late dager de mener hun har). Hadde hun valgt en selskapshund så hadde hun fått kritikk for å velge en instagramvennlig hund. En, av mange, lose-lose situations for CBE. 12
loffen Skrevet 10. februar 2021 #35670 Skrevet 10. februar 2021 Klaraku78 skrev (13 minutter siden): Var det ikke snakk om at de reiste fra rød til gul kommune?.. 15
Keaton Skrevet 10. februar 2021 #35671 Skrevet 10. februar 2021 (endret) Nudeldama skrev (7 minutter siden): Jeg er temmelig sikker på at CBE hadde fått kritikk her inne uansett hvilken hund hun hadde valgt. Velger hun en rase som er aktiv, så vil hun få kritikk for det (fordi flere her er inne av en eller annen uforståelig grunn er veldig opptatt av å få frem hvor late dager de mener hun har). Hadde hun valgt en selskapshund så hadde hun fått kritikk for å velge en instagramvennlig hund. En, av mange, lose-lose situations for CBE. Rasen ER instavennlig, altså. En av de største hundeinstakontoene som finnes: https://instagram.com/mayapolarbear?igshid=musi86696yij Endret 10. februar 2021 av Kollontaj 22
ella morax Skrevet 10. februar 2021 #35672 Skrevet 10. februar 2021 Nudeldama skrev (4 minutter siden): Jeg er temmelig sikker på at CBE hadde fått kritikk her inne uansett hvilken hund hun hadde valgt. Velger hun en rase som er aktiv, så vil hun få kritikk for det (fordi flere her er inne av en eller annen uforståelig grunn er veldig opptatt av å få frem hvor late dager de mener hun har). Hadde hun valgt en selskapshund så hadde hun fått kritikk for å velge en instagramvennlig hund. En, av mange, lose-lose situations for CBE. Jeg er ikke like overbevist om at hun hadde fått kritikk uansett hvilken hund de velger. Noen ville nok hatt en mening om det, men det trenger ikke være kritikk vel? Med innlegget du siterer mente jeg ikke å kritisere valget av f.eks. samojed, men ønsket å påpeke utfordringene med å løpe med slike type hunder. Er ganske sikker på at LKE greier å være aktiv nok til å ha en samojed i hus, men tviler på at det er en fordel mtp ultraløp og løpsteknikk. På generell basis mener jeg at settere bør holdes av folk som bruker de til jakt. 🐕 Hvis jeg sammenligner med meg selv tror jeg at en aktiv rase kunne vært positivt for CBE og innholdet på bloggen (farvel til mølleløpinga??) Før jeg fikk hund var jeg av typen som var på treningssenter 5 ganger i uka, mens joggeturer ute var kun i godt vær og langs sentrale løyper. Med en aktiv hund har jeg fått lyst til å oppsøke nye steder i skog, mark og fjell, jeg må ut i all slags vær og jeg må ut i mørket. Medlemsskapet på treningsstudio er sagt opp. Håper CBE finner motivasjon til å løpe mer ute, at hun kan dra ut alene og at vær og vintermørke ikke hindrer. 25
Gjest Lin11 Skrevet 10. februar 2021 #35673 Skrevet 10. februar 2021 (endret) Felis skrev (45 minutter siden): Fordi det på Finn.no for øyeblikket er flere "ønskes kjøpt" annonser enn "til salgs" på settere. De er rett og slett ikke å få tak i akkurat nå, og det er NÅ de trenger hund. Funky har hatt eventyrlig suksess med sine trekkhunder og CBE, den evige hermegås, ønsker samme effekt. Det er et gap mellom hva CBE og mannen tror de er og hva de faktisk er. Vi ser det på alle bilder, glatt hud, innhul mage, fyldig rumpe. Det er slik hun ser ut på bilder, så da må det jo være sant? Vi ser det på bloggen, trening, skjønnhetspleie og tusenvis av kaffekopper. CBE skriver at hun har travle hverdager, så da må det jo være sant? Og det samme er det nok med denne aktive livsstilen, hvis de bare hevder det mange nok ganger, så blir det sant. For å være ærlig gleder jeg meg til å se dem med deres nye valp. Jeg liker valper og jeg tviler ikke på at det blir mange flotte bilder. Tenk hva lys og skygge kan gjøre med en samojed... Virkeligheten innhenter dem nok raskt, det blir nok slitsomt og overveldende, slik alle valpeeiere opplever det. Jeg håper det ikke er hundens egenskaper som må vike i møtet med det glansede magasinet som er CBE. Jeg håper, for hundens del og ikke minst familiens, at hunden endrer dem. Kanskje de faktisk blir en aktiv familie som våder seg ut av den trygge kjelleren og får litt frisk luft og nye inntrykk, for nå går det såpass på repeat at det er latterlig. Jeg er 100 prosent enig med deg, her skal det kjøres på med valp som content. Lurer på hva bedriften har tenkt å gjøre når Funky skal ha barn nr 4? Vanskelig å holde følge med en såpass populær blogger som er både naturlig og folkenær. Og som fronter et helt annet liv en CBE. Endret 10. februar 2021 av Lin11
Tørst Skrevet 10. februar 2021 #35674 Skrevet 10. februar 2021 ella morax skrev (1 time siden): Kan skrive under på dette. Vi har en fuglehund og den trekker som bare rakker'n. Må løpe på en helt annen måte enn hvis man løper alene, bruker mye kraft på å bremse hunden. Unntaket er hvis jeg løper i motbakke, men treningsutbyttet blir uansett ikke det samme for meg (dog mye bedre enn å ligge på sofaen😆). Selvsagt kommer det an på om hunden er lært opp til å trekke når den har på sele, slik vi har gjort (for at den skal få trening). Men på en trekkhundrase kommer vel den egenskapen rimelig automatisk.. Settere har som oftest såpass mye jaktinstinkt og trenger også mye stimuli så de bør ikke holdes som kun selskapshund. De kan også trekke veldig mye. Hvis de skal løpe med hunden og ha fokus på sin egen trening og teknikk må de kunne løpe med hunden ved fot. Da må det legges ned mye dressurarbeid. Med hunden i trekksele er det hunden som får mest trening. Haha, ja 😆 Dette 🖕 Jeg har løpt litt med bikkjer, både egen (bitteliten) og andres, og med retrieverne som ikke er vant til joggeturer har det jaggu vært et slit. Første 6 km måtte jeg bremse bikkja, siste 4 måtte jeg trekke den 🤣 Men de får vel til å løpe med samojeden sin, vil jeg da tro. Den blir vant til det, og de må dressere den godt. Gleder meg til den kommer i puberteten om 6 måneder eller så, da blir det villstyring og rabagast og rampevalp 🤣 12
cerruti Skrevet 10. februar 2021 #35675 Skrevet 10. februar 2021 Ikke for å kritisere - men jeg undres - skal man lande slik på hælene som hun gjør i den sakte filmen på mølla? 10
Kokosmakron Skrevet 10. februar 2021 #35676 Skrevet 10. februar 2021 (endret) Tørst skrev (6 minutter siden): Haha, ja 😆 Dette 🖕 Jeg har løpt litt med bikkjer, både egen (bitteliten) og andres, og med retrieverne som ikke er vant til joggeturer har det jaggu vært et slit. Første 6 km måtte jeg bremse bikkja, siste 4 måtte jeg trekke den 🤣 Men de får vel til å løpe med samojeden sin, vil jeg da tro. Den blir vant til det, og de må dressere den godt. Gleder meg til den kommer i puberteten om 6 måneder eller så, da blir det villstyring og rabagast og rampevalp 🤣 Ja, de får det til, er ikke noe problem å løpe med hund, men LK er såpass seriøs med treningen sin at han vil ikke få samme utbytte hvis han løper med hund. En samojed kan ikke slippes løs, og den er såpass egenrådig at det vil kreve MYE arbeid å få den til å løpe fint ved fot gjennom en hel tur. Vet ikke om det er realistisk. Endret 10. februar 2021 av Kokosmakron 19
ella morax Skrevet 10. februar 2021 #35677 Skrevet 10. februar 2021 Tørst skrev (7 minutter siden): Haha, ja 😆 Dette 🖕 Jeg har løpt litt med bikkjer, både egen (bitteliten) og andres, og med retrieverne som ikke er vant til joggeturer har det jaggu vært et slit. Første 6 km måtte jeg bremse bikkja, siste 4 måtte jeg trekke den 🤣 Men de får vel til å løpe med samojeden sin, vil jeg da tro. Den blir vant til det, og de må dressere den godt. Gleder meg til den kommer i puberteten om 6 måneder eller så, da blir det villstyring og rabagast og rampevalp 🤣 Hehe, ja en hund har potensiale til å skape mye godt innhold til bloggen😊 Hugo og Ronaldo var jo ikke så veldig synlige dessverre. Håper nå at det blir mer hund og mindre barn fremover! 12
Urwa Skrevet 10. februar 2021 #35678 Skrevet 10. februar 2021 likermegher skrev (På 9.2.2021 den 19.09): Hun ser ikke sur ut. Er bare den vanlige, idiotiske poseringa. Se til siden🙄 Mangler bare å gape. 🤭😂😂😂 3
PurpleRain Skrevet 10. februar 2021 #35679 Skrevet 10. februar 2021 Klaraku78 skrev (1 time siden): Gleder meg allerede jeg til CBE skal ut å løpe to timer i regnværet, og den perfekte sminken ikke blir så perfekt lenger. Endelig litt variasjon på instastory. Da blir hun kanskje dråpene i ansiktet hennes ekte😅 17
Villroses hage Skrevet 10. februar 2021 #35680 Skrevet 10. februar 2021 1 hour ago, Nudeldama said: Jeg er temmelig sikker på at CBE hadde fått kritikk her inne uansett hvilken hund hun hadde valgt. Velger hun en rase som er aktiv, så vil hun få kritikk for det (fordi flere her er inne av en eller annen uforståelig grunn er veldig opptatt av å få frem hvor late dager de mener hun har). Hadde hun valgt en selskapshund så hadde hun fått kritikk for å velge en instagramvennlig hund. En, av mange, lose-lose situations for CBE. Du tar helt feil. Det har vært gode, konstruktive forslag til hunder som kan passe bedre enn en typisk polar trekkhund. Finnes mange fantastiske, særs fotogene, aktive og spreke selskapshunder som mest sannsynlig hadde passet glimrede til en hundekjær, treningsglad småbarnsfamilie. Jeg hadde absolutt heiet på et slikt valg, men er skeptisk til en polar brukshund som vil være minst 8 - 10 år når barna er store nok til å håndtere den. 34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå