Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lin11 skrev (22 timer siden):

Altså, hun skriver at LKE løper 6-9 timer i snitt, og at hun fint kan løpe opp til 10 timer i snitt i uka. Samme person syter over så hektiske arbeidsdager som innebærer kafébesøk, negler og hår pleie. Når det ikke er korona er det hotell turer i helgene og ferier x antall ganger i løpet av året. Betyr det at det lyves om noe her? Har de flere timer i døgnet  til rådighet en vanlig dødelige? Skal bikkja være med på hotell besøk  og sydenturer? Jeg er enig med personen i kommentarfeltet at dette er ikke var en god avgjørelse av oppdretter. 

Klementine skrev (22 timer siden):

+ skitten hund. De ser jo ikke ut antakelig etter en luftetur i alt slags vær. Det er jo MYE pels! Nydelige hunder, ser jo ut som noen deilige bamser, men de lyser jo at de trenger stell i vintersesongen. Blir jo fort skitne. 

Er så mange innlegg om de hundene orker ikke finne fler. 
men hvorfor skulle ikke cbe tåle skitten hund? 
Hva er problemet, ifølge dere har hun jo all verdens med tid! 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Aricia skrev (49 minutter siden):

De er nok litt vanskelige å finne, siden hun spisser standpunktet slik at INGEN faktisk har uttalt noe sånt. :filer: 

Just presis. 😕

• Liker 8
Skrevet
Aricia skrev (54 minutter siden):

Nei, det gjør man jo ikke. En blogg er en reklameavis, filter og iscenesettelse. (Men dessverre feks også intetanende barn navngitt med fullt folkeregistrert navn, avbildet i masse nærbilder av ansikter, og med personlige gjenstander rikt dokumentert. Så ikke helt fiksjon og iscenesettelse heller - dessverre).

Men det er jo ikke poenget akkurat her! Poenget her er måten influenceren selv snur kappen etter vinden på, og plutselig blir superprivat når det passer sånn. Først gjøres alt til content, inkl valg av hunderase - her skal det tjenes klikk og penger i kassa til aksjeselskapet på enhver ikke-nyhet i privatlivet!

Samtidig, så snart noen faktisk LESER det som skrives, tenker selv og poster en reaksjon i kommentarfeltet, så skal man shames og latterliggjøres som creepy stalker fordi man bare har respondert på cues influenceren selv har lagt ut! 

Når man sender så mange utsagn ut i det offentlige rom, rikt illustrert med bilder av familien sin, så kan man faktisk ikke styre hva en hvilken som helst leser i andre enden gjør med ytringen ens inni sitt eget hode, og responderer med i et eget svar. I det øyeblikk man trykker "send" mister man kontrollen over egen ytring, og gir alle carte blanche til å lese, tolke og reagere som de vil der ute på nettet, og ute i den virkelige verden. Ikke fordi de spionerer på en, men fordi man bruker hele sin våkne tid til å få ALLE til å bry seg maksimalt hver gang man sjenker seg en kopp kaffe, eller tar en biltur til Fredikstad. 

DERFOR er det så absurd å lese stalker-reaksjonen til CBE.

Hvis ikke folk klarer å forstå det du skriver her, vennligst les igjen. Dette er svaret. 

• Liker 25
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Hvis du sammenligner med Bergen, så ja.

☺️ Jeg bor ikke langt unna CBE og jaggu har det regnet mye i høst! 

Poenget er vel at det er relativt, så å ta hun på at det regner lite er feil mener jeg. 
Selv om du mener det jaggu regnet mye i høst, så regnet det altså like mye i september-desember i Sarpsborg som det gjorde bare i november i Bergen. Østlendinger som klager på regn er irriterende 😀

• Liker 7
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Hvis den ikke får det fælt eller vondt hos cbe hva er da problemet. Hvorfor diskuteres den hunden da? 

Hvorfor kan ikke hunden diskuteres?

Jeg har ikke lest at noen tror at hunden får det fælt eller vondt (kan du linke til en slik uttalelse?), men at de kanskje ikke helt har valgt hund etter behov og evner. Det syns jeg faktisk er en helt legitim diskusjon, så lenge det blir skrevet om både på blogg og IG. 

• Liker 31
Skrevet
Klink skrev (2 minutter siden):

Er så mange innlegg om de hundene orker ikke finne fler. 
men hvorfor skulle ikke cbe tåle skitten hund? 
Hva er problemet, ifølge dere har hun jo all verdens med tid! 

Jeg er litt enig, det kan umulig bety så mye om hunden er skitten. Fra hva paret selv deler er de ikke utpreget renslige, de har et hygienenivå som ligger under gjennomsnittet, så litt ekstra hår og smuss bekymrer dem nok ikke. Og hvis de ikke gidder det nitidige pelsstellet som skal til for å holde en hvit hund hvit, så er det den smaleste sak i verden for LKE å redigere den hvit og instavennlig.

Jeg tolker kommentarene om skitten hund som et tillegg til det virkelige problemet. Her har vi en familie som kjøper en hund som passer en livsstil de ØNSKER de hadde, men som de er langt ifra å ha. Det finnes drøssevis av raser som passer deres liv, problemet er at alle seriøse oppdrettere har borti et års venteliste. CBE har gått på tomgang i 11 måneder og er i desperat behov for innhold på bloggen, de kan ikke vente et helt år. Så de tar det de får, uavhengig om de kan gi hunden det de trenger eller ei. Og ut over å ta seg godt ut på bilder, tror jeg ikke hunden gir paret det de trenger heller. Men jeg håper at jeg tar feil.

• Liker 48
Skrevet
Pepsimaximus skrev (18 minutter siden):

Poenget er vel at det er relativt, så å ta hun på at det regner lite er feil mener jeg. 
Selv om du mener det jaggu regnet mye i høst, så regnet det altså like mye i september-desember i Sarpsborg som det gjorde bare i november i Bergen. Østlendinger som klager på regn er irriterende 😀

Hvem har klaget? ☺️ Greia er at CBE skrev at det regner mest på sommeren, det er feil. Det var det jeg responderte på. Ikke at det regner mer andre steder. 

• Liker 13
Skrevet
Nudeldama skrev (4 timer siden):

Dette har jeg ingen som helst problemer med å forstå. Man legger ut det man selv er komfortabel med, det er jo noe helt annet enn at fremmede personer skal stalke en utenfor ens eget hus. Det er jo ikke slik at f.eks alle undertøysmodeller synes det er greit om folk henger utenfor husene deres. Det kan ikke sammenlignes på noen som helst måte.

Det er ingen som sitter utenfor porten. Nå må du slutte å dikte.

• Liker 37
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, brudd på opphavsrett og svar til dette.

Regelpresiseringene om opphavsrett for Kvinneguiden:

Sitat

Bilder (blogg, Instagram, Snapchat)

Du kan dele maks ett bilde eller skjermdump av bilde fra Instagram og Snapchat direkte på forumet eller via Imgur så lenge kontonavn er synlig på bildet.

Du kan dele bloggbilder på forumet om de lastes opp med kildehenvisning, dvs. at bildeadressen som vises når du holder musepekeren over bildet, er bildets originale kilde. Bilder som lastes opp som vedlegg og dermed får Kvinneguiden som adresse, er brudd på opphavsrett.

Ønsker du å dele bloggbilder via Imgur, kan du dele maks ett bilde, men det må vedlegges lenke til blogginnlegget det er hentet fra i innlegget ditt.

Direktelinker til Facebook, Instagram og Twitter som legger seg som bilder i innlegget er ok.

Memes og reklamebilder uten kilde er ok.

Måne, admin.

Skrevet (endret)
Halle-Palle skrev (1 time siden):

Hvorfor kan ikke hunden diskuteres?

Jeg har ikke lest at noen tror at hunden får det fælt eller vondt (kan du linke til en slik uttalelse?), men at de kanskje ikke helt har valgt hund etter behov og evner. Det syns jeg faktisk er en helt legitim diskusjon, så lenge det blir skrevet om både på blogg og IG. 

Hvis den ikke får nok tur og stimuli vil jo det si at den ikke får det godt hos familien, var det jeg tenkte på. I tillegg nevnes pelsstell. Dette er normale ting en tenker på ved anskaffelse av hund og tror motsatt at det har de tenkt på. Hun er jo til og med påminnet det av kritikere! 

Endret av Klink
  • Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (45 minutter siden):

Det er ingen som sitter utenfor porten. Nå må du slutte å dikte.

Jeg vet ikke om det er en ubevisst misforståelse som ofte går igjen eller en bevisst utmattelsesstrategi, men det er litt slitsomt når flere vrir og vender på det som skrives i stedet for å ta poenget. 

• Liker 8
Skrevet
Klink skrev (2 timer siden):

hva er problemet her? De er to stykker, barna klarer seg med en av de hjemmet. 

Men da får de jo ikke kjærestetid med tv og vin!

• Liker 14
Skrevet
Lin11 skrev (På 10.2.2021 den 20.10):

Altså, hun skriver at LKE løper 6-9 timer i snitt, og at hun fint kan løpe opp til 10 timer i snitt i uka. Samme person syter over så hektiske arbeidsdager som innebærer kafébesøk, negler og hår pleie. Når det ikke er korona er det hotell turer i helgene og ferier x antall ganger i løpet av året. Betyr det at det lyves om noe her? Har de flere timer i døgnet  til rådighet en vanlig dødelige? Skal bikkja være med på hotell besøk  og sydenturer? Jeg er enig med personen i kommentarfeltet at dette er ikke var en god avgjørelse av oppdretter. 

Spesielt. Løpere som satser på å bli gode regner ikke treningsmengde i antall timer, men i antall løpte kilometer. Bare hør på hvilken som helst seriøs løpepodkast. Jeg vet aldri hvor mange timer og minutter jeg har løpt en uke, men kilometer har jeg stålkontroll på. 

• Liker 25
Skrevet

CBE løper 10 mil i uka? 10 t er jo cirka 10 mil med hennes fart, det har hun jo dokumentert flere ganger. 1 mil hver dag pluss tre timer til med løping. Ok. 

• Liker 19
Skrevet

Er ikke uenig i at samojed virker som et spesielt valg for familien godvær. Men trekkhunder kan fint lære å løpe på siden, altså.

• Liker 8
Skrevet
Pearl2.0 skrev (3 timer siden):

Spesielt. Løpere som satser på å bli gode regner ikke treningsmengde i antall timer, men i antall løpte kilometer. Bare hør på hvilken som helst seriøs løpepodkast. Jeg vet aldri hvor mange timer og minutter jeg har løpt en uke, men kilometer har jeg stålkontroll på. 

Mnja, jeg regnet i timer (og ofte timer i pulssoner) da jeg var på mitt beste. Det fikk fokuset bort fra antall kilometere, og jeg ble bedre av det. For terrengløping og motbakkeløping og sånn har treningseffekten mest å si, kvalitet over kvantitet. Og man bør ha inn noen økter med det, både for variasjonens og effektens skyld. 

Jeg trente 10 timer løping og 90 min styrke i uka på det meste, i tillegg til vanlige gåturer med bikkja (men det ble ikke så mange, det hadde jeg ikke tid til, så bikkja var mer med på løping istedenfor). 

Husker at å regne timer gjorde meg mindre besatt av å løpe så og så mange kilometere, og det var mindre overbelastning og skader og utslitthet også. 

En gang i tiden var det CBE som inspirerte meg til å begynne å løpe systematisk... det er temmelig snodig å tenke på. Jeg hadde aldri tenkt tanken på at mølleløping var noe jeg kom til å gidde å drive med. Løp ikke mye på mølle altså, men begynte der og beveget meg fort utendørs - og der ble jeg værende. 

• Liker 7
Skrevet
Kollontaj skrev (3 timer siden):

CBE løper 10 mil i uka? 10 t er jo cirka 10 mil med hennes fart, det har hun jo dokumentert flere ganger. 1 mil hver dag pluss tre timer til med løping. Ok. 

Nei, til sammen, hun og mannen. 

• Liker 3
Skrevet

Det er vel foreldrene hennes som skal passe unger og hund når de nå ha egentid. Men de blir jo ikke yngre, de heller. 

• Liker 7
Skrevet
Tørst skrev (5 timer siden):

Nei, til sammen, hun og mannen. 

Det var ikke det @Lin11 skrev over her. 

• Liker 6
Skrevet
Surikatt skrev (1 time siden):

Det er vel foreldrene hennes som skal passe unger og hund når de nå ha egentid. Men de blir jo ikke yngre, de heller. 

De to trenger vel kanskje ikke så mye mere egentid enn det de har. De henger sammen nesten døgnet rundt, jobber sammen, trener sammen og kveldene tilbringes ofte sammen med vin og mat. Oppførselen tilsier vel heller at de hadde hatt godt av å sosialisere litt mere med andre. 

• Liker 28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...