Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Klaraku78 skrev (8 minutter siden):

I dag løp hun jo inne, mens det var lyst ut som så mange andre dager. Så den der hvor hun sier at jeg kan ikke løpe ute fordi jeg alltid løper kl 6, og jeg er mørkeredd er en dårlig unnskyldning.  Kan hun ikke bare være ærlig å si at hun ikke gidder eller har lyst. Tviler på at hun tar på hodelykt, masse klær for å løpe ute kl 6 til høsten.  

Hun kommer aldri i verden til å løpe uten mannen uansett, så det er bare en dårlig unnskyldning. Og hva er greia med fast klokkeslett når man ikke har en ordentlig jobb🤪

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ultiva skrev (2 timer siden):

CBE kan meddele at de er aktive folk som rett og slett elsker å gå på ski. Da er det jo merkelig at hun heller trener en time eller to nede i kjelleren mens hun ser på tv hver morgen, enn å ta seg en real treningstur på langrenn? Norge har tross alt vært på sitt aller, aller vakreste helt siden nyttår, og jeg kan meddele om at utendørsbilder i denne tiden blir helt fantastisk flotte - helt uten å jobbe for det. Lyset, luften, solskinnet, den kritthvite snøen... Herregud for et nydelig land vi bor i, bare vi klarer å snuble oss over dørstokkmila ❄🌟 

Det er åpenbart at hunden kjøpes inn for en livsstil som de ønsker å ha, men som de per i dag ikke har. 

Det tenker jeg også. De ønsker de er noe de ikke er (ennå?) blandet sammen med det totale fraværet av selvinnsikt. De er fysisk aktive ja men det er langt unna det samme som å være en aktiv familie. Husker som eksempel sydenturen som de beskrev som aktiv ferie, men var en CrossFit økt på morgenen og ellers late dager ved bassenget eller litt rusle sightseeing. De har etterhvert fått til litt mer uteaktiviteter men fortsatt framstår de som friluftsliv-noviser. Hvem tenner bål på svaberg liksom? 
De er på ingen måte første som skaffer valp ut fra hva de ønsker å være i stedet for hva som passer nåværende livsstil. Men skal gjerne bli motbevist av CBE altså. Jeg ser mer enn gjerne på tusenvis av snutter av hund i skog og mark. Faktisk mye heller det enn - ja alt annet de ellers legger ut. 

• Liker 32
Skrevet
Tørst skrev (3 timer siden):

Hun slår meg ikke som noen langrennsløper akkurat, nei 😄

Jeg tror ikke hun kan det. Teknisk dårlig. Tassetur på langrenn med barna klarer hun selvsagt, men det bør vel alle foreldre som har vokst opp i Norge ha innabords? Hun la ut en film fra en påsketur på langrenn en gang, der hun fremstod som verdens verste pyse. Og det er akkurat det hun er, redd for alt som er fort og fart, ukjent, mørkt, høyt og alt som er. Hun må ha kontroll, tror jeg. 

De fleste som løper så mye som frua, som jeg kjenner, iallfall, sper på med skitrening om vinteren nettopp for å avlaste beina litt, og ski er glimrende for å kombinere utholdenhet og styrke. Teknikk er det jo bare å trene på. Jeg tror ikke hun er interessert i å utvide horisonten sin i det hele tatt.

Jeg husker veldig godt da de var på hytta til svigers og hun ikke turte å kjøre nedoverbakkene, så hun måtte stå bakpå pulken til mannen. Slår meg ikke som en person som elsker ski. 😄

• Liker 36
Skrevet

Det at hun prøver å "selge inn" at de elsker å gå på ski er helt latterlig. De går jo aldri på ski, bortsett fra når det har vært en tur til hytta eller sponsa opphold på Geilo. Er vel 1 skitur de har i år, og nå har det vært nydelige forhold siste ukene. Og den hunden kan vel aldri trekke henne i hvert fall som ikke tør/klarer å kjøre nedover på ski. Sammenlignet med den gjengse nordmann er vel hennes skiferdigheter under snittet, og i hvert fall evig langt unna å kunne kategoriseres som "elsker å gå på ski". 

• Liker 43
Gjest Tannbein
Skrevet (endret)
Anonym90059005 skrev (1 time siden):

Det at hun prøver å "selge inn" at de elsker å gå på ski er helt latterlig. De går jo aldri på ski, bortsett fra når det har vært en tur til hytta eller sponsa opphold på Geilo. Er vel 1 skitur de har i år, og nå har det vært nydelige forhold siste ukene. Og den hunden kan vel aldri trekke henne i hvert fall som ikke tør/klarer å kjøre nedover på ski. Sammenlignet med den gjengse nordmann er vel hennes skiferdigheter under snittet, og i hvert fall evig langt unna å kunne kategoriseres som "elsker å gå på ski". 

Det hadde jeg helt glemt! Videoene hun postet hvor hun klamrer seg til barnepulken etter LKE og hyler i nedoverbakkene, fordi hun ikke tør å stå på ski nedover alene... Helt greit det, det er mange som er ustø på ski, men skulle likt å sett video av henne på ski mens en trekkhund trekker henne 😳 😱🤕  Men det går vel bra, hun som "elsker å stå på ski" hele tre ganger i året 🥳

Endret av Tannbein
Skrevet
Bitten68 skrev (5 timer siden):

Det er jo ikke lenge siden (innlegg fra 1. februar) hun sa i kommentarfeltet at de ikke gikk så mye på ski og det var derfor hun brukte fjellski i oppkjørte løyper 🤷‍♀️

Ikke lett å huske eget narrativ bestandig. ☺️

• Liker 36
Gjest Tannbein
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (32 minutter siden):

Ikke lett å huske eget narrativ bestandig. ☺️

Ja det er selvfølgelig helt greit å ikke være flink på ski, det er mange som ikke er det. Men tre uker senere så elsker hun visst å gå på ski og har tenkt å ha med trekkhunden på tur.  Hvorfor ikke si det som det er? "Nå trenger jeg et realt tupp i rumpa for å komme meg utenfor husets fire vegger! Derfor kjøper vi trekkhund, for da har vi ikke noe valg! Læringskurven blir bratt for meg som knapt nok kan gå på ski og som aldri jogger utendørs i annet enn solskinn og mange plussgrader, men nå skal jeg rulle opp ermene og vise jentene mine at mamma kan mer enn å vise frem pupper og rumpe i kjellerstua!"

Endret av Tannbein
Gjest Xstrella
Skrevet

Altså de boobsa. Hun vil se tynn og spinkel ut. Mulig det er ekstrem push up? Hvorfor ikke innrømme silikon? Nei, CBE du ser ikke lik ut som du var da du var 16 år. Jeg ville gjettet dame 44 år på de siste bildene på instagram. 

Skrevet

Jeg får helt kregla av de lange neglene når hun lager mat på IG story 🤢det er pga slike folk jeg aldri spiser når foreldre skal ha med medbragt mat på div tilstelninger. 

973188F8-EFDE-498E-8317-F8278BECD903.png

• Liker 29
Skrevet
26 minutter siden, Halle-Palle said:

Jeg får helt kregla av de lange neglene når hun lager mat på IG story 🤢det er pga slike folk jeg aldri spiser når foreldre skal ha med medbragt mat på div tilstelninger. 

973188F8-EFDE-498E-8317-F8278BECD903.png

Enig. Blir kvalm bare ved tanken på at de lange klørne som er fulle av bakterier fra både det ene og det andre, i det hele tatt er i nærheten av mat 

• Liker 17
Gjest Lavande
Skrevet (endret)
Bitten68 skrev (10 timer siden):

Det er jo ikke lenge siden (innlegg fra 1. februar) hun sa i kommentarfeltet at de ikke gikk så mye på ski og det var derfor hun brukte fjellski i oppkjørte løyper 🤷‍♀️

Legger ved dokumentasjon: https://www.carolinebergeriksen.no/2021/02/01/arets-forste-skitur/#comment-1231692 

20210212_161546.thumb.jpg.ad0b76028df71348470abc701a8daf10.jpg

(Legg merke til at dette svaret var for kun en uke siden....).

Jeg vil  tilføye:

Fra februar-21 -  https://www.carolinebergeriksen.no/2021/02/01/arets-forste-skitur/

20210212_161104.thumb.jpg.fad8d41fbce820d91d83822bb05d9d65.jpg

Har de glemt Geilo-oppholdet i mars -20 - https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/10/road-trip-geilo/ ? Da hadde de mulighet til å gå på langrennsski, men gjorde det ikke:

Screenshot_20210212-155911_Chrome.thumb.jpg.0b936b645b06276463278cf48e5a0bf6.jpg

Viser til   - https://www.carolinebergeriksen.no/2021/02/11/office-days-og-tanker-om-ny-hund/#comments

Screenshot_20210212-160109_Chrome.thumb.jpg.a559616ac61b804741b49c1ed870891b.jpg

Og

Screenshot_20210212-160409_Chrome.thumb.jpg.043fd27a4c672cf044ec8d5e9f1467ce.jpg

Disse uttalelsene "elsker å gå på ski" og "det er bare å ta seg en skitur" fremstår for min del som lik argumententasjon barn bruker, når de "maser på foreldrene" for å få seg kjæledyr, dvs bagatelliserer, men så blir det ofte foreldrene som ender opp med alt ansvaret. I dette tilfellet tenker jeg at LKE er den som kan ende opp med det, og det er helt greit det for min del, men "artig" å se CBE sin "selvinnsikt", når hun iķke forstår hvorfor folk tenker at valget ikke er så gjennomtenkt som de selv mener, jf. https://www.carolinebergeriksen.no/2021/02/11/office-days-og-tanker-om-ny-hund/.

Endret av Lavande
Skrevet
Lavande skrev (3 minutter siden):

Legger ved dokumentasjon: https://www.carolinebergeriksen.no/2021/02/01/arets-forste-skitur/#comment-1231692 

Og tilføyer litt til:

Fra februar-21 -  https://www.carolinebergeriksen.no/2021/02/01/arets-forste-skitur/

Har de glemt Geilo-oppholdet i mars -20 - https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/10/road-trip-geilo/ ? 

Da var de på fjellet og hadde mulighet til å gå på langrennsski, men gjorde det ikke:

Screenshot_20210212-155911_Chrome.thumb.jpg.0b936b645b06276463278cf48e5a0bf6.jpg

Slik at denne uttalelsen  - https://www.carolinebergeriksen.no/2021/02/11/office-days-og-tanker-om-ny-hund/#comments

Screenshot_20210212-160351_Chrome.thumb.jpg.096920fba97465fb64d7ce0d58d2fe0b.jpg

Og

Screenshot_20210212-160409_Chrome.thumb.jpg.043fd27a4c672cf044ec8d5e9f1467ce.jpg

Fremstår for min del som lik argumententasjon barn bruker, når de "maser på foreldrene" for å få seg kjæledyr, dvs bagatelliserer, men så blir det ofte foreldrene som ender opp med alt ansvaret. I dette tilfellet tenker jeg at LKE er den som kommer til å få det. Og det er helt greit det for min del. 😊

👏👏 akkurat den argumentasjonen som barn bruker, er så enig!!  Akkurat slik jeg gjorde for å få hund da jeg var 7 år, og ja, det ble foreldrene sitt ansvar ( noe de naturlig nok viste om) og akkurat denne argumentasjon hennes her er ikke det eneste med hennes oppførsel som minner om meg selv da jeg var 7 år.  .. men de fleste vokser slikt fra seg..

• Liker 33
Skrevet

Det kan hende det går kjempe fint med den nye hunden. Vi gikk ikke noe særlig tur før vi fikk hund. Men livsstilen tilpasset seg det nye familiemedlemmet. 

• Liker 6
Skrevet
123Frustrert skrev (29 minutter siden):

Så klart det kan gå kjempe fint med ny hund!! Problemet med denne hunden er at de leverer en historie om et liv hun har som hun bevislig ikke har. Nå hevder hun at hun elsker å å gå på ski, selv om hun i løpet av livet med bloggen kun har gått på ski en håndfull ganger og lagt ut film av at hun slettes ikke kan elske å gå på ski. Hun klarer ikke å kjøre ned en bakke uten hjelp. 
Hun hevder at hun eeeelsker friluftsliv. Bloggen har aldri vist det jeg mener er friluftsliv. Det er turer på godværsdager og da særdeles korte turer, men nye klær og poseringer. 
Hun kan med letthet løpe ute, grunnen til at hun ikke løper ute er at hun er mørkredd.. hun har i «alle år» trent på dagtid. Hun bor ikke en plass med mørketid, så mørket kan ikke være et gyldig argument akkurat. 

Nok en gang synes jeg dama har ekstremt dårlig dømmekraft. Hadde hun sagt at «ja, dette blir en omveltning for oss og her må vi forandre vaner» så hadde jeg tenkt «ok», i stedet oppfører hun seg som et lite barn og står på sitt i en ekstremt polert verden. 

Jeg prøvde bare å være litt positiv 🙈 kjenner jeg irriterer meg litt for mye over CBE for tiden. Får nok logge av for helga 

• Liker 9
Skrevet

Hva som uttrykkes via blogg, stories og kommentarfelt tenker jeg det er best å ta med en bøsse salt. Det endrer seg jo alt ettersom hva som passer narrativet best, og nå er det omskaping av narrativet til noe vi ennå ikke har sett mye til, men noe som skal bli noe. Vi får se om det blir samme suksess som med netfit.no.

Plopp.

• Liker 36
Gjest Tannbein
Skrevet (endret)
Pippio skrev (58 minutter siden):

Det kan hende det går kjempe fint med den nye hunden. Vi gikk ikke noe særlig tur før vi fikk hund. Men livsstilen tilpasset seg det nye familiemedlemmet. 

Akkurat det er vel absolutt alle her inne enige i. Det man undrer og morer seg over er det at CBE mener de allerede har en livsstil som er tilpasset en trekkhund. Og at hun påstår at hun elsker å gå på ski og å løpe ute, selv om hun jevnlig dokumenterer at det så og si aldri skjer. Det er jo morsomt å insinuere på bloggen at hun har tenkt å gå på ski med trekkhunden i sele foran, når hun i fjor filmet seg selv hylende mens hun tviholdt i pulken for ikke å falle i nedoverbakkene. Men ja selvfølgelig kan det gå bra med trekkhund i hus, og de har mer enn nok tid til å gi den god oppdragelse. Netfit har de vel uansett gitt opp å stable på beina.

Endret av Tannbein
Skrevet
Lavande skrev (2 timer siden):

(Legg merke til at dette svaret var for kun en uke siden....).

Jeg vil  tilføye:

Har de glemt Geilo-oppholdet i mars -20 - https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/10/road-trip-geilo/ ? Da hadde de mulighet til å gå på langrennsski, men gjorde det ikke:

Viser til   - https://www.carolinebergeriksen.no/2021/02/11/office-days-og-tanker-om-ny-hund/#comments

Screenshot_20210212-160351_Chrome.thumb.jpg.096920fba97465fb64d7ce0d58d2fe0b.jpg

Og

Disse uttalelsene "elsker å gå på ski" og "det er bare å ta seg en skitur" fremstår for min del som lik argumententasjon barn bruker, når de "maser på foreldrene" for å få seg kjæledyr, dvs bagatelliserer, men så blir det ofte foreldrene som ender opp med alt ansvaret. I dette tilfellet tenker jeg at LKE er den som kan ende opp med det, og det er helt greit det for min del, men "artig" å se CBE sin "selvinnsikt", når hun iķke forstår hvorfor folk tenker at valget ikke er så gjennomtenkt som de selv mener, jf. https://www.carolinebergeriksen.no/2021/02/11/office-days-og-tanker-om-ny-hund/.

Til info så har det vært preppet skiløyper i Trøsken i flere uker nå - kunne lett byttet ut mølla med en deilig skitur! Været har i tillegg vært strålende 😊 Til de som ikke vet - Trøsken er maks 20 min med bil fra Kulås 😊

• Liker 35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...