Gjest Finlay Skrevet 13. februar 2021 #35901 Skrevet 13. februar 2021 (endret) Lille_Krokodille skrev (3 timer siden): Det må du gjerne være uenig i, men vi er flere som har sett henne på nært hold og reagert på forskjellen. Pen dame, ikke noe å si på det, men hun har linjer under øynene og urenheter i huden og sånt. Hun ser ikke så airbrushed ut i virkeligheten som på SoMe. Men absolutt pen. Nettopp. De retusjerer bort alt av linjer, mørke ringer og poser under øynene. På begge to. Kun på bilder tatt av andre ser man hvordan de egentlig ser ut. Pent par, bevares. Men temmelig langt det som vises på deres blogg og Instagram. https://www.vg.no/rampelys/i/AdgwvE/satser-sammen-paa-ny-treningsportal Endret 13. februar 2021 av Finlay
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 13. februar 2021 #35902 Skrevet 13. februar 2021 Finlay skrev (6 minutter siden): Nettopp. De retusjerer bort alt av linjer, mørke ringer og poser under øynene. På begge to. Kun på bilder tatt av andre ser man hvordan de egentlig ser ut. Pent par, bevares. Men temmelig langt det som vises på deres blogg og Instagram. https://www.vg.no/rampelys/i/AdgwvE/satser-sammen-paa-ny-treningsportal Hele greia er så trist. At noen som er såpass pen i utgangspunktet tror hun trenger redigering....
Pustogpes Skrevet 13. februar 2021 #35903 Skrevet 13. februar 2021 Hut skrev (1 time siden): Jeg gikk bare forbi så ikke så godt å si. Kanskje mest det til venstre? Men hun var definitivt lik den jeg ser på insta og blogg så hvordan noen kan si at hun ikke ligner seg selv overhodet kan jeg ikke forstå. Og så registrerte jeg som sagt at hun var veldig flott . Jeg har også sett henne flere ganger i sentrum, og ja - hun ligner på seg selv (bilde til Venstre), noe annet blir vanskelig å si! Det skal også sies at jeg syns hun er penere i virkeligheten, uten retusjering 😊 7
lillehammeren Skrevet 13. februar 2021 #35904 Skrevet 13. februar 2021 123Frustrert skrev (2 timer siden): 🙋🏽♀️ Det blir med ski på beina og viser cbe i hockey ned en bakke, for å vise at hun kan kjøre ned bakken, hun er faktisk flink til det. Hun har faktisk vært flink til å kjøre nedover bakker hele livet. Jeg tipper også de har med stor sekk med stormkjøkken og lager seg mat. Jeg tipper også de drasser med seg en skinnfell. For friluftslivet er heeeelt magiiiisk!!! Helt herlig og vidunderlig! De har så klart matchene klær, da. Bildene er av barn som kysser mor på munnen, mor sående med blogger for mens hun nyyyyter kaffe og flekker tenner til kamera, fult sminket og fult redigert. hun avslutter innlegget med at dette hadde vært nok en helt vidunderlig tur og de kan ikke vente på å ha med seg en hund. 🙋🏼♀️ Og Lars Kristian er faktisk sinnsykt god på ski; for han sto aktivt på ski til han var 15 (!) år. Hvor gammel er han nå? 36 ish? 😂 21
123Frustrert Skrevet 13. februar 2021 #35905 Skrevet 13. februar 2021 lillehammeren skrev (1 time siden): 🙋🏼♀️ Og Lars Kristian er faktisk sinnsykt god på ski; for han sto aktivt på ski til han var 15 (!) år. Hvor gammel er han nå? 36 ish? 😂 Ja, hva er det paret der ikke er gode til? De må jo være helt fantastiske personer med magiiiii😅 17
blåbærpai Skrevet 13. februar 2021 #35906 Skrevet 13. februar 2021 (endret) Så, i virkeligheten har hun en helt annen nese enn det som vises på blogg og instagram? Weird. Operert? Endret 13. februar 2021 av blåbærpai Lagt til spm. 13
Monimoni Skrevet 13. februar 2021 #35907 Skrevet 13. februar 2021 123Frustrert skrev (4 timer siden): 🙋🏽♀️ Det blir med ski på beina og viser cbe i hockey ned en bakke, for å vise at hun kan kjøre ned bakken, hun er faktisk flink til det. Hun har faktisk vært flink til å kjøre nedover bakker hele livet. Jeg tipper også de har med stor sekk med stormkjøkken og lager seg mat. Jeg tipper også de drasser med seg en skinnfell. For friluftslivet er heeeelt magiiiisk!!! Helt herlig og vidunderlig! De har så klart matchene klær, da. Bildene er av barn som kysser mor på munnen, mor sående med blogger for mens hun nyyyyter kaffe og flekker tenner til kamera, fult sminket og fult redigert. hun avslutter innlegget med at dette hadde vært nok en helt vidunderlig tur og de kan ikke vente på å ha med seg en hund. Og de to stygge trekoppene de alltid viser fram hver på hver bidige tur. 5
Sannver Skrevet 13. februar 2021 #35908 Skrevet 13. februar 2021 Dere som lurer angående oppdretter - i tillegg til kullet i Trofors er det et kull i Bergen og et i Asker. Uten at jeg deler navn, så vil jeg si disse «oppdretterne» er totalt uerfarne. Begge har sitt første kull, og bare én av de har registrert kennelnavn så vidt jeg vet. Ingen av de store oppdretterne i Norge ville solgt valp til henne, eller kanskje de blir blendet av «kjendisstatus» men hun er jo langt fra kjendis. Like urelevant som mannen i gata. 21
Klink Skrevet 13. februar 2021 #35909 Skrevet 13. februar 2021 Sannver skrev (1 minutt siden): Dere som lurer angående oppdretter - i tillegg til kullet i Trofors er det et kull i Bergen og et i Asker. Uten at jeg deler navn, så vil jeg si disse «oppdretterne» er totalt uerfarne. Begge har sitt første kull, og bare én av de har registrert kennelnavn så vidt jeg vet. Ingen av de store oppdretterne i Norge ville solgt valp til henne, eller kanskje de blir blendet av «kjendisstatus» men hun er jo langt fra kjendis. Like urelevant som mannen i gata. Hvorfor i alle dager skriver du at ingen ville solgt en hund til henne? Hva baserer du det på? 12
Sannver Skrevet 13. februar 2021 #35910 Skrevet 13. februar 2021 Klink skrev (3 minutter siden): Hvorfor i alle dager skriver du at ingen ville solgt en hund til henne? Hva baserer du det på? Det er snakk om samojed her, ikke hund generelt. De store oppdretterne har allerede en haug av folk som har en livsstil som passer bedre til rasen. 17
Klink Skrevet 13. februar 2021 #35911 Skrevet 13. februar 2021 Sannver skrev (1 minutt siden): Det er snakk om samojed her, ikke hund generelt. De store oppdretterne har allerede en haug av folk som har en livsstil som passer bedre til rasen. Men nå har hun fått kjøpt en likevel 😊 Så noen går heldigvis god for henne ! 7
Felis Skrevet 13. februar 2021 #35912 Skrevet 13. februar 2021 Sannver skrev (2 minutter siden): Det er snakk om samojed her, ikke hund generelt. De store oppdretterne har allerede en haug av folk som har en livsstil som passer bedre til rasen. Du glemmer at CBE har noe de fleste andre ikke kan konkurrere med: Totalt innholdsløse dager, med uendelig tid til en hund. Uavhengig av pandemien. De fleste har jo en jobb, eller en jobb å gå tilbake til etter pandemien. CBE og mannen går bare hjemme, dag ut og dag inn, hele livet. Hvis jeg var en uerfaren oppdretter ville jeg også prioritert dem. 21
BuffyTheVampire Skrevet 13. februar 2021 #35913 Skrevet 13. februar 2021 Lille_Krokodille skrev (4 timer siden): Hele greia er så trist. At noen som er såpass pen i utgangspunktet tror hun trenger redigering.... En digresjon, men hvem ‘trenger’ redigering da? Forstår ikke slike kommentarer. Hvem er ‘pen nok’ til å ikke trenge redigering, og hvem skal avgjøre dette? Alle er mer enn gode nok akkurat slik de ser ut, om de er innen- eller utenfor såkalte skjønnhetsideal. 31
Rev. Revenge Skrevet 13. februar 2021 #35914 Skrevet 13. februar 2021 Så er det slik at lite av publiseringen foregår i sanntid. For narrativets del er det markedsføringsmessig mest virkningsfullt at historien fra tanker om ny valp til ny valp i hus er kort, og med mest mulig innholdsproduksjon og spekulasjoner for å skape mest mulig engasjement. Jeg forutsetter at Treasures AS ikke plutselig har gått foran i en eller annen oppdrettskø, de har stått på venteliste som alle andre. Om de har blitt forfordelt en valp faller det på oppdretters kappe. Men i likhet med flere annonsørers omdømme er slikt erfaringsmessig ikke et sjakktrekk. 17
Gjest Stjernetåka Skrevet 13. februar 2021 #35915 Skrevet 13. februar 2021 Jewels White kennel ser ut til å være i Sarps, men vetikke om de har kull nå.
Sannver Skrevet 13. februar 2021 #35916 Skrevet 13. februar 2021 Stjernetåka skrev (Akkurat nå): Jewels White kennel ser ut til å være i Sarps, men vetikke om de har kull nå. Nei de har sluttet.
Gjest Stjernetåka Skrevet 13. februar 2021 #35917 Skrevet 13. februar 2021 Sannver skrev (Akkurat nå): Nei de har sluttet. Ah, så 2020kullet var sist?
Sannver Skrevet 13. februar 2021 #35918 Skrevet 13. februar 2021 Stjernetåka skrev (1 minutt siden): Ah, så 2020kullet var sist? Ja, de driver bare med Chow nå, så vidt jeg vet.
Gjest Stjernetåka Skrevet 13. februar 2021 #35919 Skrevet 13. februar 2021 Sannver skrev (1 minutt siden): Ja, de driver bare med Chow nå, så vidt jeg vet. Ok takker.
Sannver Skrevet 13. februar 2021 #35920 Skrevet 13. februar 2021 Felis skrev (9 minutter siden): Du glemmer at CBE har noe de fleste andre ikke kan konkurrere med: Totalt innholdsløse dager, med uendelig tid til en hund. Uavhengig av pandemien. De fleste har jo en jobb, eller en jobb å gå tilbake til etter pandemien. CBE og mannen går bare hjemme, dag ut og dag inn, hele livet. Hvis jeg var en uerfaren oppdretter ville jeg også prioritert dem. Finnes et mangfold folk som enten ikke jobber eller jobber hjemmefra, det gjør dem ikke nødvendigvis den perfekte eier til en samojed. Finnes mange andre raser de kunne gått for, som likevel kunne vært med på lange fjellturer i ny og ne (ser ikke ut som de går så ofte tur ute..) 14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå